![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
Bekijk resultaten enquête: ik denk dat.. | |||
creationisme juist zit |
![]() ![]() ![]() |
5 | 8,20% |
het creationisme ernstig genomen moet worden |
![]() ![]() ![]() |
2 | 3,28% |
ik geloof in de schepping, maar niet letterlijk (specifieer hoe dan wel) |
![]() ![]() ![]() |
3 | 4,92% |
dat de evolutie (kosmologisch, geologisch, biologisch) juist zit |
![]() ![]() ![]() |
51 | 83,61% |
Aantal stemmers: 61. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() Maar er zijn veel meer mensen dan hem alleen, gelukkig maar. Er is ook answersingenesis (Ken Ham), Walt brown (in the beginning), christiananswers.net , schepping of evolutie (een nederlandse site die ook wel veel leuke weetjes heeft ), Ron Wyatt (archeologisch onderzoek ) , ICR.org en nog veel meer. Hoge bomen vangen nu eenmaal veel wind zeker ? Ik kan goed begrijpen dat ze hem veroordeeld hebben, immers zo iemand wil je vooral niet toestaan om zijn activiteiten verder te zetten. De mensen zouden wel eens kunnen gaan nadenken over de heilige koe nl evolutie en dat moeten we vermijden. Ik zou zeggen het VB procédé is ook hier toegepast. Ik vraag me af of die rechter ook promotie heeft gekregen hiervoor ![]() Je kent veel te weinig van het amerikaanse belastingsysteem om hierover ook maar 1 correcte uitspraak te kunnen doen. Blijkbaar is hat daar zo dat de overheid zich niet aan de eigen grondwet houdt en wat kan je dan doen ? Niet zo heel veel is gebleken. Als jouw mening niet die is van de overheid dan neem je risico's, dat is altijd en overal zo geweest zelfs in het zogenaamde "vrije westen". En hij schuwde de kritiek niet op de overheid en dat wordt je zeker niet in dank afgenomen. Ik kan enkel maar hopen dat hij zo snel mogelijk terug kan beginnen want hij leverde heel goed werk. Maar nu heeft hij de kans om ook een andere groep mensen die anders misschien nooit met de bijbel in contact zou komen aan te spreken. Ivm die anti-hovind site die je daar aanhaalt .... tja er zijn er zo een 1000-tal geloof ik. Allemaal met dezelfde onzin. Ik zou zeggen blijkbaar is Satan heel erg bezorgd over deze man dat hij zoveel mensen moet optrommelen om onzin te schrijven over hem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het is, zoals gebruikelijk, steeds weer verhelderend dat gelovigen steevast menselijke eigenschappen toeschrijven aan de goden en hun antipoden. Enerzijds ondoorgrondelijk, anderzijds is niets menselijk hen vreemd.
![]() |
#83 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Uranium-238 en uranium-235 decay chains. Nu gij.
![]() |
#84 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Die is goed! Nog zo één! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ![]() Nog altijd niet begrepen dat het mij niet gaat om wiens theorie met wat strookt? Het is de grensvervaging tussen feit en theorie die mij stoort. En dan vooral dat velen hier met theorieën omspringen op een manier die religieus dogma benadert. Met de technische kant van de argumenten wil ik mij niet moeien, aangezien ik daar (momenteel) te weinig van ken en begrijp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een wetenschappelijk gezonde theorie OMVAT en verklaart op logische en onderbouwde wijze de bekende waarnemingen, metingen en observaties van een bepaald kennisgebied. (je kan dat grofweg 'feiten' noemen) Een gezonde theorie laat toe om nieuwe waarnemingen, metingen en observaties te voorspellen met een hoge graad van nauwkeurigheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
En zijn "universiteit" ![]() ![]()
“Give a man a fire and he's warm for a day, but set fire to him and he's warm for the rest of his life.” - Terry Pratchett Laatst gewijzigd door Wautd : 6 mei 2008 om 08:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Zoals altijd is bovenstaande een stevig argument.
Citaat:
![]() |
![]() |
#89 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Is natuurlijk ook een mogelijkheid. Ik betwijfel het echter. Mijn inziens is het ontzettend moeilijk een bepaalde opvatting te verdedigen waar je zelf niet achter staat.
![]() |
#91 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Maar zoveel energie erin steken als hij doet, dat doe je niet als provocatie. Dat zou wel heel zielig zijn. Ik kan me enkel voorstellen dat het is omdat hij echt in die hocus pocus gelooft. Ikzelf geloofde in Sinterklaas totdat ik 7 werd. Toen besefte ik plots dat hij onmogelijk al die kinderen kon bezoeken op één enkele nacht. Ik begon na te denken en dat was het einde van mijn geloof. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Burger
|
![]() Ik vind deze discussie een non - discussie.
De één verheerlijkt de wetenschap (waar vaak grote meningsverschillen zijn), de evolutieleer is ook maar één leer die verheerlijkt wordt, het creationisme is een andere leer, die niet door alle gelovigen gedragen wordt, omdat men wetenschap gaat maken van iets dat over het geloof van iemand spreekt. Christendom is een verijzenisgeloof, leven na de dood om het kort samen te vatten, het streefdoel is een andere wereld. Die wereld moeten we zelf creëeren hier op aarde. Wanneer men echter zulk geloof gaat wetenschappelijk maken dan gaat men voorbij aan het eigenlijke doel. Namelijk wat niet te verklaren is toch proberen te verklaren en de mensen een waarheid op te dringen. Hetgene wat de evolutionisten evenzeer doen. Het zijn twee extreme tegenover elkaar. Beide trachten hun gelijk te halen. Daarom is dit een non - discussie. Het is een welles nietes spel. Voor mij is de natuur iets dat we gekregen hebben en waar we voor moeten zorgen met de grootste omzichtigheid. verder zet deze discussie mensen tegen elkaar op over een onderwerp dat eigenlijk niet belangrijk is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De aarde verandert. De term 'evolutie' daarop toepassen kan je misschien wel doen, maar is in ieder geval uiterst origineel.
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom wordt er dan gedaan alsof het wel zo is?
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
|
![]() dat wordt niet gedaan.
Kijk, het werkt met een waarschijnlijkheidsverdeling (statistiek dus). Het is weinig waarschijnlijk dat er rode tijgers rondlopen, ziet u, omdat er nog nooit zulks een observatie is geweest. De waarschijnlijkheid hiervan is dus super-marginaal. Wanneer nu een observatie wordt gedaan die dit tegenspreekt zal de bestaande theorie ("er bestaan geen rode tijgers" == "met grote waarschijnlijkheid grenzende aan zekerheid postuleren we dat er geen rode tijgers bestaan") omgegooid worden. Wetenschap kent geen dogma's, enkel waarschijnlijkheden. Da's iets anders als bij de creationisten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Creationisme beschikt niet over dergelijke aanwijzingen of bewijzen. Meer zelfs, in discussies die ik totnutoe al met creationisten gevoerd heb, constateer ik telkens weer dat er nooit bewijzen voor creationisme gebruikt worden maar altijd vermeende bewijzen tegen de evolutieleer. Afgezien van het feit dat die "bewijzen" steevast weerlegd kunnen worden, zouden ze hooguit kunnen aantonen dat de evolutieleer ernaast zit. Maar of crationisme dan wel The Flying Spaghetti Monster het juiste alternatief zou zijn, wordt in geen enkel van die "bewijzen" ook maar gesuggereerd.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dit gezegd zijnde, vind ik een atheïstische opvatting nu ook niet speciaal verhelderend. Ik neig tot agnosticisme met toch een duidelijk vleugeltje pantheïsme. Heb soms zo de indruk dat inderdaad alles 'bezield' is. Altijd gehad. Laatst gewijzigd door system : 7 mei 2008 om 16:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Spreken van 'de aarde verandert' dus 'de evolutietheorie is bewezen' vind ik de zaken bij de haren trekken. Evolutietheorie gaat over het veranderen van beestjes en plantjes.
![]() |
![]() |