![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Behalve als ik mijn bescheiden en veel lagere rekening geef, dan is het rap te veel. ![]()
![]() |
![]() |
#85 |
Minister-President
|
![]() De wet van vraag en aanbod, nooit van gehoord? Vraag, aanbod, prijzen tenderen naar een evenwicht. Wel, qua prijs zit men daar nu 17% af. De theadstarter heeft gelijk wanneer hij stelt dat huizen lang te koop blijven staan, net omdat de prijzen niet in verhouding staan met het aanbod en de vraag.
![]() |
#86 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
zo sprak ik onlangs met een oudere man die ook aan het klagen was over de immo-prijzen overal. Even later vertelde hij dat hij ook nog nen bouwgrond had liggen voor zijn kleinkinderen misschien... toen ik hem er op wees dat het mede daardoor komt dat de immoprijzen zo sterk gestegen zijn, vond hij dat hij zélf wel een goede reden had om die grond nog even te houden... haha, nu snap ik perfect dat die man die grond wou houden als investering maar dan zou hij toch ook mogen stilstaan dat het mede daardoor is dat bouwgrond zo duur is geworden
![]() |
![]() |
#87 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Er wordt dan ook voorspeld dat over 10-15 jaar de prijzen weer zullen zakken eens die generatie sterft of nar bejaardentehuizen gaat en die gezinswoningen weer op de markt komen.
![]() |
![]() |
#88 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Banneling
|
![]() volgens mij gaan strengere voorschriften mbt tot huizenbezit
alleen maar leiden tot nog minder huizenbouw en nog meer krapte en dus hogere prijzen er is nochtans een maatregel die de staat volstrekt in handen heeft : de bouw goedkoper maken nu werd berekend dat bouwers ongeveer 60% overheidsbeslag betalen (btw rsz grondbelasting) overheid zou de BTW in de bouw kunnen verlagen naar 6% algemeen onroerende voorheffing schrappen en de rsz voor de bouwsector verlagen dan zou bouwen al snel veel goedkoper kunnen stel dat de overheid dat overheidsbeslag beperkt tot 25% ipv 65% nu, dat maakt dat een nieuwbouw die nu 300.000 kost dan zou kunnen voor 180.000 € lijkt me de meest efficiente maatregel om 1 de bouwsector een enorme boost te geven (wat heel de vlaamse economie zou op gang trekken) 2 het aanbod te vergroten en dus alle prijzen (aankoop en dus ook verhuur) te doen zakken |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Proficiat, probeer nu eens als alleenstaande ouder met 2 kinderen een geschikte en betaalbare woning te zoeken of probeer een woning te zoeken als werkloze: zo sprak ik onlangs met een dame die altijd had gewerkt en nu even werkloos is. Terzelfdertijd wordt haar appartement waar ze al jaren huurt verkocht en moet ze iets anders zoeken. Overal worden tegenwoordig loonfiches gevraagd, ben je toevallig even werkloos, vergeet het maar! (ook al had die dame wel voldoende reserve op haar spaarboek)
![]() |
![]() |
#91 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Studentenkoten mag je trouwens niet als domicilie gebruiken, dus dat was geen optie. Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
- aantal kamers: 2 kleine kinderen kan je nog samen op 1 kamer laten slapen, stel dat je 2 pubers hebt, een jongen en een meisje, dan vind ik 3 kamers geen overbodige luxe. zelfs 2 pubers van hetzelfde geslacht op 1 kamer laten slapen is niet echt ideaal - tuin: niet per se, maar als je kinderen hebt, hebben die wel ruimte nodig. als er een parkje of een pleintje in de buurt is waar ze eens kunnen ravotten, of je woont in een doodlopende straat ofzo, dan is een tuin niet noodzakelijk. Als je in een klein huisje aan een drukke straat woont is een tuintje of een koertje wel goed - overige: veilige electriciteit, verluchting, verwarming, geen vocht,... uiteraard wil je je als verhuurder indekken maar ik vind dat huren-verhuren een vertrouwensrelatie is. Het kan iedereen overkomen dat je tijdelijk werkloos bent. Die vrouw waar ik over sprak, dat was bv een echt deftige dame, als verhuurder zou ik zo iemand wel vertrouwen dat die bv mijn eigendom goed onderhoudt, proper is, geen overlast veroorzaakt edm. en die dingen zijn als eigenaar toch ook belangrijk. Als er pakweg iemand voor je neus staat die uren in de wind stinkt, met 5 honden en een briefje van t ocmw, da's weer iets anders. toen mijn vriend en ik gingen huren, hebben wij een heel leuke informele spontane babbel met de eigenaars gehad. Ze hebben ons nog een fles champagne gegeven ook ![]()
![]() |
![]() |
#93 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Blijkbaar hangt veel dus af van je eigen eisen; is het dan niet logisch dat je als alleenstaande het moeilijker hebt iets te vinden? Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |||||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#95 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() wat zou jij als alleenstaande 'eisen' als je 2 kinderen hebt en een woning zoekt? Wat zijn volgens jou dan redelijke criteria?
![]() |
#96 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
nu, wat die job van die twee universitairen betrefd, als zij een beetje een deftig inkomen heben, gecombineerd met enige werkzekerheid kan die 300.000 € geen enkel probleem vormen zolang er nog geen leningen lopen. een bevriend koppel van mij die ik wel heel goed ken zijn ook op zoek naar een woning, ik adviseerde hen eerst bij de bank te luisteren wat de mogelijkheden zijn. zonder enige problemen mogen ze tot een aankoopprijs van tussen de 320.000 € en 350.000 € gaan. dit koppel is niet rijk en zeker niet rijk van familie, zij werkt in de thuiszorg en hij als truckchauffeur, wat mij dunkt beiden degelijke jobs zijn doch niet echt hoogvangers als het op loon aankomt. ze zijn beiden wel leningvrij op heden.
![]() |
![]() |
#97 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
komplete misredenering, neem dat maar van mij aan, ik ben vrij actief in deze sector. door die redenering gaat men de prijs aanzienlijk hoger zetten om die gedachtengang van de mensen te volgen. geloof mij vrij, bij alle woningen, ongeacht hun prijsklasse, zitten addertjes onder het gras. je moet je enkel de vraag stellen, geef ik liever veel geld uit bij de aankoop of koop ik goedkoper en besteed ik wat meer aan renovatie, want, hoe je het ook draait of keert, als je een bestaande woning koopt doet men er toch kosten aan om het naar eigen wens te maken. er zijn trouwens in oost-Vlaanderen heel wat woningen te kopen onder de 250.000 €, onder de 200.000 € zelfs en geloof het of niet, zelf onder de 100.000 €. de vraag is enkel, wat zoek je, als je een immense tuin verwacht en een kant en klare woning met vier slaapkamers, drie badkamers, immense living met open haard, ... ga je inderdaad heel wat geld moeten ophoesten. als je niet overhaast bent, koop je beter een goedkopere woning aan en renoveer je wat meer, de woning gaat beter naar uw smaak ingericht zijn en op het eind van de rit misschien zelfs minder gekost hebben dan een duurde woning die zowiezo ook kosten met zich meebrengt.
If you think you can beat me,try it, don't cry when you fail Laatst gewijzigd door delcom : 5 mei 2008 om 15:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | ||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als ik weet dat ik huurders, eens ze er in getrokken zijn, nog maar moeilijk terug buiten kan laten zetten, dan ga ik me ook volledig indekken en dan verwacht ik ook dat hun inkomen drie keer de huurprijs is. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
kijk, ik zeg niet dat een alleenstaande niet voor zichzelf en eventuele kinderen moet zorgen he. Maar het is een feit dat je met 1 fulltime-loon in deze tijden al goed moet uitkijken. Dat mensen dan gaan besparen op reizen, uitstapjes, kleren,luxeproducten.... dat vind ik dan normaal. Maar wonen is een basisrecht en het wordt voor veel mensen onbetaalbaar. Als alleenstaande kan je dan wel gaan werken maar je bent vaak beperkt in je mogelijkheden om méér te verdienen, omdat je bv op tijd thuis moet zijn voor je kinderen, minder keuze aan jobs, minder promotiemogelijkheden, minder uren per week kunnen werken,... De huurprijzen zijn ook totaal niet meer in vergelijking met wat je voor je geld krijgt he. Het is compleet uit evenwicht. Ik ben ook opgevoed in een éénoudergezin en bij ons thuis werd ook elke frank 2 of 3 keer omgedraaid, kleren waren afdankertjes van familie, een geluk dat ons moeder héél goed wist hoe ze zuinig kon (over)leven. Zo zijn we er allemaal toch goed in geslaagd om goed terecht te komen. Maar ik ben 100% zeker dat iemand vandaag in dezelfde positie, met dezelfde job en hetzelfde aantal kinderen en dezelfde zuinigheid, het hoofd niet meer boven water kan houden.
![]() |