Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 mei 2008, 09:56   #81
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vuyschthaemert Bekijk bericht
Een tijdje terug werd de buurt hier ook geteisterd door dat soort allochtoonse jeugddelinquenten in de dop. Klagen bij de politie hielp uiteraard niets, dus moesten er andere maatregelen genomen worden.
Toen ze weer eens bezig waren heb ik het leidertypje (jawel, zelfs dit soort kleine etterbakjes hebben een soort van leider als ze met hun bekende spellekes, zoals intifadah'tje spelen, straatmeubilair slopen en de dieren in het park pesten, bezig zijn) eens bij het jeugdige strotje gegrepen, hem uiterst voorzichtig tegen een muur geplakt en hem al spartelend langzaam aan zijn nekje omhoog geschoven totdat ik hem op ooghoogte had. Vervolgens heb ik hem ernstig toegesproken waarbij ik hem vertelde dat ik hem bij het eerstvolgende vergrijp van hem en/of zijn maatjes aan de varkens zou gaan voeren.
Tot op heden is de overlast van die etterbakjes nagenoeg geheel uitgebleven, en er zijn ook geen vaders, broers, neven en ooms verhaal komen halen, simpelweg vanwege het feit dat dit volk slechts één taal verstaat, en dat is die van (gepast) geweld. Primitievelingen bestrijd je best met primitieve middelen.
dat kan ook, maar waar vind je tegenwoordig nog zo'n primitieveling om dat taakje op te knappen ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2008, 10:07   #82
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Boadicea, Je staat presies wat onder druk de laatste tijd...

Zou een emmertje vuil water, zonder de emmer natuurlijk, vanop de eerste verdieping per ongeluk naar beneden gevallen, niet kunnen helpen? Zo onder het mom van "Oesje, nu stamp ik hier toch per ongeluk mijn emmer omver terwijl ik ramen lap"...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
amai ... dat hadden ze bij mij eens moeten proberen als jongere ...

ik zou precies geen extra onnodige confrontatie zoeken, als ge een oplossing wilt bereiken (die geen verhuis inhoudt) Boadicea ....

ge weet dan waar ge aan begint ... maar niet waar dat eindigt hoor
Inderdaad en dat geldt ook voor de Mosquito.

Laatst gewijzigd door filosoof : 6 mei 2008 om 10:08.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2008, 10:14   #83
Vuyschthaemert
Banneling

Standaard

Citaat:
dat kan ook, maar waar vind je tegenwoordig nog zo'n primitieveling om dat taakje op te knappen ?
Kijk eens in de spiegel en vraag jezelf af wat jij zou doen als je helemaal moegetergd bent. Angstig en laf wegkruipen en hopen dat het overgaat (hetgeen uiteraard niet zal gebeuren), of opkomen voor jezelf, have en goed en een eind maken aan dat soort straatterreur?
Vuyschthaemert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2008, 10:20   #84
Morduk
Parlementsvoorzitter

Morduk's schermafbeelding

Standaard

Borgerhout?

Contact zien te leggen met de ouders of degenen die wat gezag hebben op straat. Confrontatie met hen durven aangaan met een houding die evenwichtig balanceert tussen uitdagenheid, onbevreesdheid en onverzettelijkheid. Dat wordt gerespecteerd, maar het blijft delicaat. Voor hetzelfde geld wordt het als een combinatie van provocatie, arrogantie en superioriteit ervaren, en krijg je pas echte heibel. Onderschat de hiërarchie niet, een vorm van 'laten we toch goede buren zijn' dialoog helpt NIET als het gaat om 'territorial pissings'.

Politie of gemeente: niet op rekenen. Ik herhaal: niet op rekenen. Het algemeen belang prevaleert, en dat heeft absoluut niets met u te maken.

Als je daarentegen geen zin hebt je in alle richtingen te plooien b.v. ten gevolge van een stug karakter/licht misantropische aard/overvloedige schimpscheuten producerend sarcasmegezwel -aka het syndroom van Morduk- of je zit met een echte jeugdbende (echt georganiseerde criminaliteit), dan rest je slechts één ding: verhuizen.

De diplomatie of de aftocht: elke andere vorm van confrontatie, is een gegarandeerd verloren gevecht
Oud 6 mei 2008, 11:07   #85
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
opkomen voor jezelf, have en goed en een eind maken aan dat soort straatterreur?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morduk Bekijk bericht
Borgerhout?

(echt georganiseerde criminaliteit), dan rest je slechts één ding: verhuizen.

De diplomatie of de aftocht: elke andere vorm van confrontatie, is een gegarandeerd verloren gevecht
Overdrijven jullie niet? Ik overliep de posts van Boa nog eens:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea
luidruchtig op de vensterbank zitten en kloppen op de ramen om mijn honden uit te dagen. Ze gaan op de voordeur beuken.
.....
Echt: ik ben die uitdagende belhamels meer dan beu

Ik wordt echt bang dat één van mijn honden vroeg of laat echt door de raam springt als ze zo verder blijven doen.

Citaat:
Ik geef eerlijk toe dat ik met mijn honden nog zo weinig mogelijk buiten kom, vermits ze gemakkelijk op scherp staan, als ze een kind zien.

Citaat:
Het is voor mij ook niet aangenaam om de hele dag een opgefokte hond te kalmeren, omdat men hem zijn rust niet gunt.

Citaat:
Als ik zie wat sommige zesjarigen uitspoken, hou ik mijn hart vast tegen dat ze ouder zijn.

Citaat:
Bij een buurvrouw hebben ze onlangs nog met hun vuile vinger hun sporen op haar ramen achtergelaten, die heeft er dus evenveel hinder van als wij
Géén terreur. Géén georganizeerde criminaliteit.
Kattekwaad van kleine kinderen en aggressieve hond(en) die niet naar hun eigenaar luisteren.
Oplossing: diplomatie tov die kinderen en honden opvoeden.

Niets om een drama van te maken.

@Boadicea

Toen je nog zélf op straat speelde, stak je toen geen kattekwaad uit?

Laatst gewijzigd door filosoof : 6 mei 2008 om 11:23.
Oud 6 mei 2008, 11:53   #86
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Inderdaad en dat geldt ook voor de Mosquito.
Ja, ja, met dialoog zijn we gekomen waar we vandaag staan. De kop in het zand en het achterwerk omhoog. maar als je dat prefereert, ok for me....
Oud 6 mei 2008, 14:27   #87
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Mens, leer nu gewoon eens inzien dat die kereltjes met hun fikken van je eigendom moeten blijven en dat het helemaal niet nodig is dat ze op je raam komen kloppen o.i.d. doen?

Beetje gespannen?
Ik had het bovendien over wat ik het ergste vond. Niet over wat ik normaal vond en wat niet.
In een vorig bericht was ook duidelijk te zien wat ik ervan vond:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door "Groentje-18
Kinderen die zomaar op je voordeur en ramen zitten te kloppen?? Dit lijkt me een erg straf verhaal. Niemand heeft zomaar het recht om aan uw eigendom (huis) te zitten dacht ik zo.
http://forum.politics.be/showpost.ph...7&postcount=13
Oud 6 mei 2008, 14:33   #88
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Kijk eens in de spiegel en vraag jezelf af wat jij zou doen als je helemaal moegetergd bent. Angstig en laf wegkruipen en hopen dat het overgaat (hetgeen uiteraard niet zal gebeuren), of opkomen voor jezelf, have en goed en een eind maken aan dat soort straatterreur?
ik heb hier al geschreven wat ik zou doen ... ik heb trouwens de paki van de nachtwinkel op de hoek dat al met succes zien doen ...

pak u ne stoel en zet u erbij op de stoep. één max twee weken en iedereen is weg ... maar wel vriendelijk zijn tegen iedereen hé (breng eens een koekske of een snoepke mee of zo!)

die willen toch geen pottenkijker van de vorige generatie daarbij zeker !? hoe ben je zelf geweest ...
Oud 6 mei 2008, 14:33   #89
Groentje-18

Standaard

Citaat:
amai ... dat hadden ze bij mij eens moeten proberen als jongere ...

ik zou precies geen extra onnodige confrontatie zoeken, als ge een oplossing wilt bereiken (die geen verhuis inhoudt) Boadicea ....

ge weet dan waar ge aan begint ... maar niet waar dat eindigt hoor
²
In een discussie over eender wat met eender wie, ben je het sterkste door je niet te verlagen tot het niveau van de vijand. Bestrijden met gelijke middelen en het oog om oog, tand om tand principe zijn dus uit den boze, en een teken van controle-verlies. Want je discussiepartner heeft je zover gekregen dat je niet beter weet dan iets gelijkaardigs terug te doen wat je vanzelf niet zou doen, en zo ga je dan verder... Het enige wat je op die manier bereikt is dat je mekaar omlaag trekt.
Van straffen leert men sowieso enkel maar wanneer de eerste straf heel zwaar is, maar of dat ethisch te verantwoorden is. En je wilt ook geen hele familie en eventuele rechtszaken aan je been waarbij jij wordt gezien als de verzuurde en onverdraagzame buurvrouw die op een dag 'zonder reden' doorflipte vermoed ik.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 6 mei 2008 om 14:36.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2008, 14:57   #90
Mbeya
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Het Eilandje, Het Zuid en Zurenborg waren 100 jaar geleden ook gedeeltelijk arbeidersbuurten met hetzelfde soort huizen. Maar deze woningen zijn nu vaak fortuinen waard. In Borgerhout staan overigens pareltjes van herenhuizen. Maar de krapuleuze migrantjes die daar wonen houden de 'investeerders' weg en zorgen ervoor dat de huizen ondergewaardeerd zijn.
t is daarom dat Sam Dillemans, Tom Barman en nog een hoop kunstenaars daar allemaal een pand hebben gekocht... Geef het 10 jaar en Borgerhout wordt een hippe onbetaalbare wijk.
Vergelijk met Hackney, Oost - Londen, is net hetzelfde gebeurd
Oud 6 mei 2008, 15:03   #91
Mbeya
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Nou: er echt op slaan, zou ik niet meteen doen, maar ik zou ze wel eens goed aan willen spreken.
.
Met alle begrip voor jouw ergernissen, ik zou het ook niet appreciëren, maar in plaats van met z'n allen er hier al 5 pgs over te lullen("ik zou dit" en "ik zou dat"), wat houdt je tegen om naar die ouders te gaan en ermee vriendelijke maar duidelijke taal te spreken. Pak uw hond mee, ze zullen u direct verstaan.
Oud 6 mei 2008, 15:32   #92
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Géén terreur. Géén georganizeerde criminaliteit.
Kattekwaad van kleine kinderen en aggressieve hond(en) die niet naar hun eigenaar luisteren.
Oplossing: diplomatie tov die kinderen en honden opvoeden.

Niets om een drama van te maken.

@Boadicea

Toen je nog zélf op straat speelde, stak je toen geen kattekwaad uit?
Nee, kattenkwaad heb ik eerlijk gezegd niet veel uitgehaald.

Anderzijds: het is hier al twee dagen rustig. Ik heb de kinderen nog niet gezien en mijn honden zijn ook gekalmeerd. Hopelijk hebben bepaalde mensen hier misschien meegelezen en er hun conclusies uit getrokken.

En nee: ze luisteren perfect naar mij of mijn man, maar als je ze om de vijf minuten ter orde moet roepen voor wat anderen aanrichten, is dat niet echt aangenaam.
Oud 6 mei 2008, 15:41   #93
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
ik heb hier al geschreven wat ik zou doen ... ik heb trouwens de paki van de nachtwinkel op de hoek dat al met succes zien doen ...

pak u ne stoel en zet u erbij op de stoep. één max twee weken en iedereen is weg ... maar wel vriendelijk zijn tegen iedereen hé (breng eens een koekske of een snoepke mee of zo!)

die willen toch geen pottenkijker van de vorige generatie daarbij zeker !? hoe ben je zelf geweest ...
En als ze u bekogelen met stenen, flessen, rot fruit & groenten ? Mischien willen ze Boadica daar wel wegpesten, om landgenoten in haar huis te zetten...Dat komt nogal voor.
In Schaarbeek hebben ze voor een paar jaar een 80-jarige oude man zo zot gepest dat hij er op beginnen schieten is met een jachtgeweer...Moegetergd, en met de rug tegen de muur, want die had nu éénmaal geen geld voor te verhuizen...
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2008, 15:42   #94
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mbeya Bekijk bericht
t is daarom dat Sam Dillemans, Tom Barman en nog een hoop kunstenaars daar allemaal een pand hebben gekocht... Geef het 10 jaar en Borgerhout wordt een hippe onbetaalbare wijk.
Vergelijk met Hackney, Oost - Londen, is net hetzelfde gebeurd
Tom Barman, u zegt daar zo iets...dan zit hij dichter bij zijn drugsleveranciers zeker...
Oud 6 mei 2008, 15:49   #95
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Boadicea, Je staat presies wat onder druk de laatste tijd...

Zou een emmertje vuil water, zonder de emmer natuurlijk, vanop de eerste verdieping per ongeluk naar beneden gevallen, niet kunnen helpen? Zo onder het mom van "Oesje, nu stamp ik hier toch per ongeluk mijn emmer omver terwijl ik ramen lap"...

dit wou ik ook al voorstellen.

Blijkbaar een truukje dat in Antwerpen ook dikwijls werd toegepast toen de groepjes ZuidAmerikanen bij bosjes en constant hun liederen te hoor brachten in bepaalde buurten.

Zelf (of als toerist) vind ik dat heel sfeervol, zo'n stad met her en der groepjes muzikanten, maar als je erboven woont en elke dag constant hetzelfde gejengel moet horen, dan valt er dus ook regelmatig per ongeluk een emmer water om.

en prongeluk is prongeluk hé! (prongeluk= zelf verzonnen woord van mijn kinderen, heeft veel dienst gedaan).

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2008, 15:50   #96
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Mag ik eens een politiek incorrecte vraag stellen: gaat het hier om allochtone of autochtone kinderen? Ken iemand datzelfde probleem had in Antwerpen, het ging toen om (kinderen van) 'Nieuwe Belgen'. De instanties zullen wel reageren dat kinderen en jongeren het recht hebben om te 'spelen' en dat je verzuurd bent. In alle geval, allochtoon of autochtoon, van mij krijg je fiat om ze eens een pak voor de broek te geven. Zie alleen niet dat de ouders klacht indienen, want dan ben jij de geweldenaar.
-De nationaliteit van de grootvader of overgrootvader van die kinderen maakt m.i. geen noemenswaardig verschil, behalve dat sommige mensen het dan vlugger "op de heupen" krijgen en gemakkelijker sympathie zullen (/hopen te) krijgen uit een bepaalde hoek als het niet de "goede" nationaliteit is.

-Kinderen sla je idd niet, niet je eigen kinderen en zeker niet die van andere mensen. En volwassene die kinderen slaat erkent zijn eigen onvermogen om volwassen met de situatie om te gaan.

Laatst gewijzigd door filosoof : 6 mei 2008 om 15:53.
Oud 6 mei 2008, 15:56   #97
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
als negeren niet werkt, dan moet je een andere benadering proberen : toezicht ... niks hatelijker voor jongeren dan constant toezicht ...

zet uwe stoel op de stoep, nodigt de buurvrouw uit en gaat buiten zitten (ge kunt daar ook uw groentjes snijden, pattaten schillen, strijken ...) en ge hebt nen babbel ... met de buurvrouw, of met die jongeren

die houden dat maar een week vol, en dan staan die achter 't hoekje.
Lijkt me een zeer redelijke en efficiënte "taktiek"(en 't weer is er naar)

Laatst gewijzigd door filosoof : 6 mei 2008 om 15:57.
Oud 6 mei 2008, 16:40   #98
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
(ge kunt daar ook uw groentjes snijden, pattaten schillen, strijken ...)
strijken??? Anna List? Hebt gij een pries aan uw voordeur staan?

maar ge kunt die gastjes natuurlijk ook vragen om te helpen bij het satékes-prikken.....

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2008, 17:06   #99
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
strijken??? Anna List? Hebt gij een pries aan uw voordeur staan?

maar ge kunt die gastjes natuurlijk ook vragen om te helpen bij het satékes-prikken.....
in de hal, en verlengkabels genoeg toch ?!

allez mensen een beetje inventiviteit, trouwens confrontatie kunt ge in dit geval alleen maar verliezen ... wie weet wie en hoe leer je ze nog kennen zo !

Laatst gewijzigd door Anna List : 6 mei 2008 om 17:07.
Oud 6 mei 2008, 20:04   #100
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
in de hal, en verlengkabels genoeg toch ?!

allez mensen een beetje inventiviteit, trouwens confrontatie kunt ge in dit geval alleen maar verliezen ... wie weet wie en hoe leer je ze nog kennen zo !
ja, een pries in de hall, een verlengdraad...en dan kun je buiten een electrische stoel plaatsen
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be