![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 6 mei 2008 om 10:08. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Banneling
|
![]() Kijk eens in de spiegel en vraag jezelf af wat jij zou doen als je helemaal moegetergd bent. Angstig en laf wegkruipen en hopen dat het overgaat (hetgeen uiteraard niet zal gebeuren), of opkomen voor jezelf, have en goed en een eind maken aan dat soort straatterreur?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Borgerhout?
Contact zien te leggen met de ouders of degenen die wat gezag hebben op straat. Confrontatie met hen durven aangaan met een houding die evenwichtig balanceert tussen uitdagenheid, onbevreesdheid en onverzettelijkheid. Dat wordt gerespecteerd, maar het blijft delicaat. Voor hetzelfde geld wordt het als een combinatie van provocatie, arrogantie en superioriteit ervaren, en krijg je pas echte heibel. Onderschat de hiërarchie niet, een vorm van 'laten we toch goede buren zijn' dialoog helpt NIET als het gaat om 'territorial pissings'. Politie of gemeente: niet op rekenen. Ik herhaal: niet op rekenen. Het algemeen belang prevaleert, en dat heeft absoluut niets met u te maken. Als je daarentegen geen zin hebt je in alle richtingen te plooien b.v. ten gevolge van een stug karakter/licht misantropische aard/overvloedige schimpscheuten producerend sarcasmegezwel -aka het syndroom van Morduk- of je zit met een echte jeugdbende (echt georganiseerde criminaliteit), dan rest je slechts één ding: verhuizen. De diplomatie of de aftocht: elke andere vorm van confrontatie, is een gegarandeerd verloren gevecht ![]()
![]() |
#85 | |||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Kattekwaad van kleine kinderen en aggressieve hond(en) die niet naar hun eigenaar luisteren. Oplossing: diplomatie tov die kinderen en honden opvoeden. Niets om een drama van te maken. @Boadicea Toen je nog zélf op straat speelde, stak je toen geen kattekwaad uit? ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 6 mei 2008 om 11:23. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ja, ja, met dialoog zijn we gekomen waar we vandaag staan. De kop in het zand en het achterwerk omhoog.
![]()
![]() |
#87 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Beetje gespannen? ![]() Ik had het bovendien over wat ik het ergste vond. Niet over wat ik normaal vond en wat niet. In een vorig bericht was ook duidelijk te zien wat ik ervan vond: Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
pak u ne stoel en zet u erbij op de stoep. één max twee weken en iedereen is weg ... maar wel vriendelijk zijn tegen iedereen hé (breng eens een koekske of een snoepke mee of zo!) die willen toch geen pottenkijker van de vorige generatie daarbij zeker !? hoe ben je zelf geweest ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
|
![]() Citaat:
In een discussie over eender wat met eender wie, ben je het sterkste door je niet te verlagen tot het niveau van de vijand. Bestrijden met gelijke middelen en het oog om oog, tand om tand principe zijn dus uit den boze, en een teken van controle-verlies. Want je discussiepartner heeft je zover gekregen dat je niet beter weet dan iets gelijkaardigs terug te doen wat je vanzelf niet zou doen, en zo ga je dan verder... Het enige wat je op die manier bereikt is dat je mekaar omlaag trekt. Van straffen leert men sowieso enkel maar wanneer de eerste straf heel zwaar is, maar of dat ethisch te verantwoorden is. En je wilt ook geen hele familie en eventuele rechtszaken aan je been waarbij jij wordt gezien als de verzuurde en onverdraagzame buurvrouw die op een dag 'zonder reden' doorflipte vermoed ik. ![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 6 mei 2008 om 14:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Vergelijk met Hackney, Oost - Londen, is net hetzelfde gebeurd
![]() |
![]() |
#91 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Met alle begrip voor jouw ergernissen, ik zou het ook niet appreciëren, maar in plaats van met z'n allen er hier al 5 pgs over te lullen("ik zou dit" en "ik zou dat"), wat houdt je tegen om naar die ouders te gaan en ermee vriendelijke maar duidelijke taal te spreken. Pak uw hond mee, ze zullen u direct verstaan.
![]() |
#92 | |
|
![]() Citaat:
Anderzijds: het is hier al twee dagen rustig. Ik heb de kinderen nog niet gezien en mijn honden zijn ook gekalmeerd. Hopelijk hebben bepaalde mensen hier misschien meegelezen en er hun conclusies uit getrokken. En nee: ze luisteren perfect naar mij of mijn man, maar als je ze om de vijf minuten ter orde moet roepen voor wat anderen aanrichten, is dat niet echt aangenaam. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In Schaarbeek hebben ze voor een paar jaar een 80-jarige oude man zo zot gepest dat hij er op beginnen schieten is met een jachtgeweer...Moegetergd, en met de rug tegen de muur, want die had nu éénmaal geen geld voor te verhuizen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Banneling
|
![]() Tom Barman, u zegt daar zo iets...dan zit hij dichter bij zijn drugsleveranciers zeker...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dit wou ik ook al voorstellen. Blijkbaar een truukje dat in Antwerpen ook dikwijls werd toegepast toen de groepjes ZuidAmerikanen bij bosjes en constant hun liederen te hoor brachten in bepaalde buurten. Zelf (of als toerist) vind ik dat heel sfeervol, zo'n stad met her en der groepjes muzikanten, maar als je erboven woont en elke dag constant hetzelfde gejengel moet horen, dan valt er dus ook regelmatig per ongeluk een emmer water om. en prongeluk is prongeluk hé! (prongeluk= zelf verzonnen woord van mijn kinderen, heeft veel dienst gedaan).
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
-Kinderen sla je idd niet, niet je eigen kinderen en zeker niet die van andere mensen. En volwassene die kinderen slaat erkent zijn eigen onvermogen om volwassen met de situatie om te gaan. Laatst gewijzigd door filosoof : 6 mei 2008 om 15:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 6 mei 2008 om 15:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar ge kunt die gastjes natuurlijk ook vragen om te helpen bij het satékes-prikken.....
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
allez mensen een beetje inventiviteit, trouwens confrontatie kunt ge in dit geval alleen maar verliezen ... wie weet wie en hoe leer je ze nog kennen zo ! Laatst gewijzigd door Anna List : 6 mei 2008 om 17:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |