![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jij lijkt dan in alle geval de uitzondering te zijn die de regel bevestigt.
![]() |
#82 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Voor mij niet gelaten. Maar dan voor iedereen van Aarlen tot De Panne, voor alle lijsten, een man/vrouw een stem, elke verkozene evenveel stemmen. Dan werkt de democratie en het demografisch overwicht van de Vlamingen. Zo verovert men België.
" Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort." W. Elsschot W. Vl. Boerenwijsheid : De boeren slaan hun brave en dwaze honden dood. Laatst gewijzigd door Cyrano : 12 mei 2008 om 08:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zal wel een 'oplossing' gevonden worden waardoor het Belgische onevenwicht behouden blijft.
![]() |
![]() |
#84 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet noodzakelijk, nee.
Maar bij sommige franstaligen is het feit dat ze geen Nederlands kennen (wilden studeren, dus) wel degelijk het gevolg van een fundamenteel racistische houding. Als leraar Nederlands in een school van de 'Communauté Française' heb ik daar al wat ervaring mee, hoor. Gelukkig slaag ik er vaak wel in dat racisme zo grondig belachelijk te maken dat de meeste leerlingen alsnog van gedacht en houding veranderen. Al zal het feit dat ik nogal gierig ben met 'les points' daar ook wel voor iets tussen zitten ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet zolang hij de wetten in zijn eigen gebied stelt inplaats van in Vlaanderen en zich aanpast als hij zich in Vlaanderen komt vestigen. Wel als hij eist overal in het frans bediend te worden en zo andermans gebied denkt te kunnen verfransen, om dat gebied vervolgens aan Vlaanderen te ontstelen en aan Franstalig Belgique te hechten.
![]() |
#87 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#89 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het verbaast mij dat jij, knuppel, mijn voorstelling van een echte federale kieskring niet afschiet op zijn waarde.
" Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort." W. Elsschot W. Vl. Boerenwijsheid : De boeren slaan hun brave en dwaze honden dood. Laatst gewijzigd door Cyrano : 12 mei 2008 om 11:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet immers dat zo'n kieskring er nooit zal komen. Een 'federale' kieskring mét behoud van de huidige voordelen voor de Franstaligen behoort volgens mij wél tot de mogelijkheden. En dat schiet ik wel degelijk af. Wat overigens geen moer zal uithalen.
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#92 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik bedoel vooral studeren, winkelen en ook werken. Aangezien er niet het minste taalprobleem is, gaan ze zonder veel aarzelen naar Brussel. Vlamingen die de kans krijgen te kiezen tussen Brussel en een andere stad zullen vaak die ander stad kiezen. Vaak liever in gent studeren dan in Brussel. Dat ze er zich niet thuis (zullen) voelen, is vaak een voordeel. ik ken er die achteraf zeggen: hum, al bij al viel het al Vlaming toch nog mee. Onbekend is onbemind hé. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door rainbox : 12 mei 2008 om 13:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Je moet opletten met dit' IK WEET'. Als je alles 'weet' valt er nog weinig te hopen en te geloven. Dit is het zout op de politieke patatten.
![]() |
![]() |
#95 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De franstaligen kunnen nu ook alle vlaamse partijen monddood maken, zie de parlementaire poppenkast. Dit heeft ook niets te maken met democratie maar alles met de echte macht van de franstaligen, de belgicisten en de laffe onmacht van de vlamingen.
![]() |
![]() |
#96 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laten we het Bindend Referendum Op Volksinitiatief zo snel mogelijk invoeren, in één federale kieskring. En van België een republiek maken. Dan zal het met die 'wettelijke middelen' misschien toch ooit nog goed komen.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 12 mei 2008 om 14:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wedden dat Mugabe ook handelt binnen de wetten van Zimbabwe, wetten die hij zelf ontwierp.
" Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort." W. Elsschot W. Vl. Boerenwijsheid : De boeren slaan hun brave en dwaze honden dood. Laatst gewijzigd door Cyrano : 12 mei 2008 om 14:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door rainbox : 12 mei 2008 om 14:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
|
![]() Volgens mij zijn alle federale wetten in het parlement gestemd door vertegenwoordigers van alle Belgen.
|
![]() |
![]() |