![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wat is daar nu mis mee
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Banneling
|
![]() Indien u geen kind meer bent, niks.
Als rolmodel voor een kind zou dat wel eens voor problemen kunnen zorgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Waarom zou dat bij minderjarigen wel en bij meerderjarigen geen probleem zijn? (Ik dacht dat de discussie hier trouwens over jongvolwassenen ging.)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#86 | |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
U laten afbalffen door oversten draagt weinig bij tot een positieve vorming. Het helpen van de zwakkeren daarentegen lijkt mij wel positief... Persoonlijk laat ik dat soort zaken liever over aan de vrije wil van iedereen, maar indien er dan toch iets moet komen van positieve ontwikkeling en maatschappelijke betrokkenheid, laat mensen dan aan ontwikkelingshulp doen, geef mensen extra educatie op bepaalde domeinen, laat mensen zich inzetten voor humanitaire doeleinden, maar niet zoiets nutloos als leger. Ik wens niet te ontkennen dat er ook positieve effecten kunnen zijn vanuit een leger, zoals dat alle lagen van de bevolking met elkaar in contact komen MAAR er zijn ook negatieve effecten aan verbonden. Dan heb ik liever dat er iets verplicht wordt met alleen maar positieve effecten...
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is geweten dat enige structuur, discipline en tucht wel aanslaat bij de jeugd omdat dit hun een gevoel van veiligheid en geborgenheid geeft.
Bovendien krijgen ze daar een "eenheidsgevoel" mee met hun lotgenoten. Maar natuurlijk als je het hun vraagt is het niet waar.
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik anders wel, en Jamas heeft volkomen gelijk.
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() School is ook verplicht, daar hoor je anders niks van?
Toch ook discipline, orde en tucht ![]() Leger is niet veel anders.
![]() |
#92 |
Banneling
|
![]() De dienstplicht is totaal verouderd en absoluut nietmeer nodig: we zitten in Europa en de dienstplicht herinvoeren heeft geen enkel nut.
De dienstplicht gaat zeker niet "normen en waarden" aanbrengen...trouwens wat bedoel je met normen en waarden? Dit is een erg vaag begrip! Welke politieke partij gaat de normen en waarden waaraan wij moeten voldoen opstellen? Ik kan me voorstellen dat de normen en waarden van een gewone partij enorm verschillen met een extreem-rechtse partij... De dienstplicht vervullen kan van een gewone,beleefde burger ook een monster maken: geweld plegen,vermoorden,haat...kan dus ook omgekeerd werken. Conclusie: De legerdienst is definitief voorbij en zal enkel nog dienen voor mensen die vrijwillig het leger willen in gaan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En bekijk het ook eens positief.
Wie op school geleerd heeft voor "leidinggevende zaken" en het niet kan waarmaken als onderofficier of officier, weet meteen hoe laat het is.
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#95 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Banneling
|
![]() Wat gaan 100 soldaatjes doen tegen een nucleaire aanval? dan zijn er meteen miljoenen doden! Met een nucleaire aanval smelt je binnen een paar seconden(!) weg....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom zouden ze het gebied dat ze willen binnenvallen besmetten met een nucleaire fall out?
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Rusland-China botert niet goed. Rusland-Warschau botert niet goed Midden oosten botert niet goed. Zo nog één en ander. Als één van die korte lontjes ontbranden is het alle hens aan dek. Trouwens de koude oorlog is weer al een tijdje bezig.
![]() |
![]() |
#99 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als het oorlog wordt, hopelijk niet natuurlijk, is het een pure conventionele.
Burgers zijn de eerste slachtoffers. Slecht opgeleide soldaten zijn schietschijven. Beter een beetje, mogelijks en hopelijk, nutteloos investeren in onze jeugd dan hun als vogels voor de kat te zetten. t' is mijn gedacht. Daarom niet de uwe