![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Duidelijk. In Vlaanderen bestaat er een zekere "star system" met al hun BV'S en men voelt duidelijk dat de modale Vlamingen veel interesse voor hun eigen vedetten hebben. Zo'n "star system" bestaat helemaal niet in Wallonië en alles is gericht op Frankrijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 26 mei 2008 om 12:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Hoog van de toren blazen. Denken dat men meer waard is en dat laten horen. Jij bent hier degene die roept dat het in zijn land beter is, niet ik. Nergens heb ik beweerd dat er in Nederland minder pogingen tot zelfmoord plaatsvinden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Europees Commissaris
|
![]() Het FDF stelt niets voor... behalve dan dat Maingain de populairste politicus van B-H-V is en dat alle andere Franstalige partijen die partij achternalopen.
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Banneling
|
![]() Maar u doet toch precies hetzelfde. Eigenlijk zegt u: België is niet beter dan Nederland want er zijn meer zelfmoorden. Maar bij u zijn er praktisch evenveel zelfmoorden en zeker suïcidale pogingen. Dus op dat vlak zijn we ongeveer mekaar gelijk. Maar mensen hier profiteren meer van het leven. Eten beter, drinken meer, hebben grotere wagens, gaan meer op vakantie, niet zoveel reglementen, vrijer in het bouwen van een huis en welk huis, meer grond om huizen te bouwen, betere gezondheidszorg, beter onderwijs, en noem maar op.Kortom het is hier -naar mijn mening- beter leven dan bij u. Misschien is het hier zelfs wat anarchistischer, maar ook dat heeft zijn charme. Te meer, daar u nog altijd gevat wordt door uw spreekwoordelijke Calvinistische zuinigheid en soms irriterende ordelijkheid en reglementering. En dat is heus geen fabeltje.
Laatst gewijzigd door system : 26 mei 2008 om 12:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
de MR, toevallig de grootste partij in Wallonië?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Banneling
|
![]() Maar kom. De MR was de reddingsboei voor het FDF, net zoals de CD&V de reddingsboei was van de NVA. Ze stellen beiden niet zo heel veel voor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() als ik dat pamflet van Reynders lees, heb ik toch een andere indruk. en als ik soms de taal hoor van Reynders weet ik niet goed of ik nu hem hoor of Maingain.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En waarom is dit nu? Ik citeer: "Omwille van de hoge kwaliteit en de kortere wachttijden." Laatst gewijzigd door system : 26 mei 2008 om 16:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | ||
Minister-President
|
![]() Volgens mij heb jij nog niet verder dan de 1e post gelezen. De 1e post was niet goed geformuleerd en liet veel ruimt voor een verkeerde interpretatie.
Later heb ik mezelf enkele keren verduidelijkt: Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kazan : 26 mei 2008 om 17:17. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Gouverneur
|
![]() nevermind, verkeerd geïnterpreteerd
Laatst gewijzigd door captain jack : 26 mei 2008 om 17:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Wil de echte Waalse cultuur niet miskennen, maar de Waalse politieke cultuur kunnen we maar best missen. Als we Happart, Maingain, Di Rupo en Reynders volgen raken we vlug verstrikt in een corrupte zelfbedieningspolitiek, Franstalig elitair meerderwaardigheidsgedrag, apparatski-cultuur en een verzuipend staatsapparaat waar eerlijk belastingen betalen alleen nog voor loontrekkenden geldt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Minister
|
![]() Ik zou het wel jammer vinden als de Franstalige radiozenders van de kabel zouden verdwijnen, want die vind ik een pak beter dan de Vlaamse. Ik heb dan ook wat heimwee naar de tijd dat je hier nog Radio21 op antenne kon ontvangen
![]() Enfin, daarvoor hoef je het natuurlijk niet te laten ![]()
Rock 'n' roll is the only religion that will never let you down. Laatst gewijzigd door Johan217 : 26 mei 2008 om 17:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
We hebben er nu al 1: de Franstalige radiozenders. Al is het niet zeker dat die van de kabel verdwijnen, als ik me niet vergis, kan je na 175 jaar nog steeds Hollandse radiozenders ontvangen op de kabel. En kan je ze ook niet online beluisteren? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |