Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 mei 2008, 11:56   #81
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
welke realiteit dan? dat Wallonië meer te maken heeft met Frankrijk dan met Vlaanderen?
Duidelijk. In Vlaanderen bestaat er een zekere "star system" met al hun BV'S en men voelt duidelijk dat de modale Vlamingen veel interesse voor hun eigen vedetten hebben. Zo'n "star system" bestaat helemaal niet in Wallonië en alles is gericht op Frankrijk.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2008, 12:14   #82
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Duidelijk. In Vlaanderen bestaat er een zekere "star system" met al hun BV'S en men voelt duidelijk dat de modale Vlamingen veel interesse voor hun eigen vedetten hebben. Zo'n "star system" bestaat helemaal niet in Wallonië en alles is gericht op Frankrijk.
Ja de Franse cultuur heeft dan op de Walen ook iets (?) meer inpakt dan de Hollandse cultuur op de Vlamingen. En daarom moeten wij BV's scheppen zoals een 'Sergio' en andere kwasten. U kijkt daar misschien vol bewondering naar op, maar ik dus niet. Helemaal niet zelfs.

Laatst gewijzigd door system : 26 mei 2008 om 12:16.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2008, 12:17   #83
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ja want u begint over het feit dat België zo'n hoge ratio zelfdodingen heeft, terwijl dat het in Nederland praktisch even erg is.

U doet hetzelfde als iemand, die, met de sigaret tussen de vingers, iemand anders verwijt dat die andere rookt
Definitie:
Hoog van de toren blazen.
Denken dat men meer waard is en dat laten horen.

Jij bent hier degene die roept dat het in zijn land beter is, niet ik. Nergens heb ik beweerd dat er in Nederland minder pogingen tot zelfmoord plaatsvinden.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2008, 12:23   #84
Burkide
Europees Commissaris

Burkide's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
FDF? Wat stelt dit voor. Nu bent u toch weer aan het cliché-denken geslagen.
Het FDF stelt niets voor... behalve dan dat Maingain de populairste politicus van B-H-V is en dat alle andere Franstalige partijen die partij achternalopen.
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2008, 12:31   #85
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Definitie:
Hoog van de toren blazen.
Denken dat men meer waard is en dat laten horen.

Jij bent hier degene die roept dat het in zijn land beter is, niet ik. Nergens heb ik beweerd dat er in Nederland minder pogingen tot zelfmoord plaatsvinden.
Maar u doet toch precies hetzelfde. Eigenlijk zegt u: België is niet beter dan Nederland want er zijn meer zelfmoorden. Maar bij u zijn er praktisch evenveel zelfmoorden en zeker suïcidale pogingen. Dus op dat vlak zijn we ongeveer mekaar gelijk. Maar mensen hier profiteren meer van het leven. Eten beter, drinken meer, hebben grotere wagens, gaan meer op vakantie, niet zoveel reglementen, vrijer in het bouwen van een huis en welk huis, meer grond om huizen te bouwen, betere gezondheidszorg, beter onderwijs, en noem maar op.Kortom het is hier -naar mijn mening- beter leven dan bij u. Misschien is het hier zelfs wat anarchistischer, maar ook dat heeft zijn charme. Te meer, daar u nog altijd gevat wordt door uw spreekwoordelijke Calvinistische zuinigheid en soms irriterende ordelijkheid en reglementering. En dat is heus geen fabeltje.

Laatst gewijzigd door system : 26 mei 2008 om 12:34.
Oud 26 mei 2008, 12:34   #86
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
FDF? Wat stelt dit voor. Nu bent u toch weer aan het cliché-denken geslagen.
ik heb het over de MR dus in feite, het FDF maakt daar integraal deel van (geen kartel, gewoon mee aan de top). een partij die in het Frans pamfletten uitdeelt in H-V om België Franstalig te maken.

de MR, toevallig de grootste partij in Wallonië?
Oud 26 mei 2008, 12:35   #87
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ik heb het over de MR dus in feite, het FDF maakt daar integraal deel van (geen kartel, gewoon mee aan de top). een partij die in het Frans pamfletten uitdeelt in H-V om België Franstalig te maken.

de MR, toevallig de grootste partij in Wallonië?
Maar kom. De MR was de reddingsboei voor het FDF, net zoals de CD&V de reddingsboei was van de NVA. Ze stellen beiden niet zo heel veel voor.
Oud 26 mei 2008, 12:36   #88
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar kom. De MR was de reddingsboei voor het FDF, net zoals de CD&V de reddingsboei was van de NVA. Ze stellen beiden niet zo heel veel voor.
als ik dat pamflet van Reynders lees, heb ik toch een andere indruk. en als ik soms de taal hoor van Reynders weet ik niet goed of ik nu hem hoor of Maingain.
Oud 26 mei 2008, 13:28   #89
I amsterdam
Minister-President

I amsterdam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heel veel Walen bezoeken Vlaanderen, gaan op vakantie aan de zee, bezoeken Brugge, Anwerpen, enz. Feit is dat de taal vaak een probleem was en is. Nu er zijn ook heel wat Vlamingen die België niet gesplitst willen zien en die toch niet zo'n grote interesse vertonen in Wallonië en omgekeerd. U moet toch niet denken dat deze Vlamingen die terug zouden herenigd worden met Nederland, dat deze mensen allemaal geïnteresseerd zijn in de Hollandse cultuur. Het is een illusie om dit te denken.
Waarschijnlijk bent u nooit verder geweest dan Limburg en Brabant en kent u de Hollandse cultuur niet eens.
I amsterdam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2008, 16:57   #90
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam Bekijk bericht
Waarschijnlijk bent u nooit verder geweest dan Limburg en Brabant en kent u de Hollandse cultuur niet eens.
De Morgen blokletterde vandaag (26 mei): Ach keer meer Nedderlanders naar Belgische ziekenhuizen.

En waarom is dit nu? Ik citeer:

"Omwille van de hoge kwaliteit en de kortere wachttijden."

Laatst gewijzigd door system : 26 mei 2008 om 16:58.
Oud 26 mei 2008, 17:14   #91
Kazan
Minister-President

Kazan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sandra Kim. Ze heeft zelfs in het Nederlands gezongen.
Goed, en zal ze verdwijnen bij een splitsing van België?
Kazan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2008, 17:17   #92
Kazan
Minister-President

Kazan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
En de Vlaamsche cultuur, waar vind je die?
Volgens mij heb jij nog niet verder dan de 1e post gelezen. De 1e post was niet goed geformuleerd en liet veel ruimt voor een verkeerde interpretatie.
Later heb ik mezelf enkele keren verduidelijkt:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kazan Bekijk bericht
Ik zal mijn vraag herformuleren:
Welk element van de Waalse cultuur kom ik in Vlaanderen tegen en zal verdwijnen als Vlaanderen onafhankelijk wordt?
Citaat:
Ik dacht al dat jullie mij niet goed hebben begrepen.

Men zegt wel eens: "België mag niet splitsen, want dan verliezen we de Waalse cultuur." Daarmee bedoelen ze dus dat je de Waalse cultuur kan terug vinden in Vlaanderen én ze zou verdwijnen indien België splitst.

Er is wel degelijk een Waalse cultuur, daar twijfel ik niet aan, maar ik zie ze niet in Vlaanderen.

Laatst gewijzigd door Kazan : 26 mei 2008 om 17:17.
Oud 26 mei 2008, 17:20   #93
captain jack
Gouverneur

captain jack's schermafbeelding

Standaard

nevermind, verkeerd geïnterpreteerd

Laatst gewijzigd door captain jack : 26 mei 2008 om 17:36.
captain jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2008, 17:38   #94
Kazan
Minister-President

Kazan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door captain jack Bekijk bericht
nevermind, verkeerd geïnterpreteerd
je bent niet de eerste
Oud 26 mei 2008, 17:45   #95
Pol
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard Waalse cultuur

Wil de echte Waalse cultuur niet miskennen, maar de Waalse politieke cultuur kunnen we maar best missen. Als we Happart, Maingain, Di Rupo en Reynders volgen raken we vlug verstrikt in een corrupte zelfbedieningspolitiek, Franstalig elitair meerderwaardigheidsgedrag, apparatski-cultuur en een verzuipend staatsapparaat waar eerlijk belastingen betalen alleen nog voor loontrekkenden geldt.
Pol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2008, 17:56   #96
Johan217
Minister

Johan217's schermafbeelding

Standaard

Ik zou het wel jammer vinden als de Franstalige radiozenders van de kabel zouden verdwijnen, want die vind ik een pak beter dan de Vlaamse. Ik heb dan ook wat heimwee naar de tijd dat je hier nog Radio21 op antenne kon ontvangen

Enfin, daarvoor hoef je het natuurlijk niet te laten

Laatst gewijzigd door Johan217 : 26 mei 2008 om 17:57.
Johan217 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2008, 18:54   #97
Kazan
Minister-President

Kazan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan217 Bekijk bericht
Ik zou het wel jammer vinden als de Franstalige radiozenders van de kabel zouden verdwijnen, want die vind ik een pak beter dan de Vlaamse. Ik heb dan ook wat heimwee naar de tijd dat je hier nog Radio21 op antenne kon ontvangen

Enfin, daarvoor hoef je het natuurlijk niet te laten
Kijk, zo'n voorbeelden zoek ik!

We hebben er nu al 1: de Franstalige radiozenders. Al is het niet zeker dat die van de kabel verdwijnen, als ik me niet vergis, kan je na 175 jaar nog steeds Hollandse radiozenders ontvangen op de kabel.
En kan je ze ook niet online beluisteren?
Oud 27 mei 2008, 10:53   #98
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja de Franse cultuur heeft dan op de Walen ook iets (?) meer inpakt dan de Hollandse cultuur op de Vlamingen. En daarom moeten wij BV's scheppen zoals een 'Sergio' en andere kwasten. U kijkt daar misschien vol bewondering naar op, maar ik dus niet. Helemaal niet zelfs.
Bewondering is niet het woord maar feit is dat de modale Vlamingen veel interesse voor hun eigen artiesten hebben en duidelijk met Vlaanderen leven. Voor de Vlamingen is het duidelijk dat Marco Borsato of Frans Bauer Nederlanders zijn en geen Vlamingen. In Franstalig België spreken ze van "chanson française" zelfs als ze het over Salvatore Adamo, Maurane of Philippe Lafontaine hebben.
Oud 27 mei 2008, 10:56   #99
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Goed, en zal ze verdwijnen bij een splitsing van België?
Ze is al "verdwenen". Sandra Kim heeft toch geen success meer. Behalve elk jaar een interview met haar tijdens de Eurosong-periode te maken, natuurlijk om zich te herinneren dat ze Eurosong won.
Oud 27 mei 2008, 11:11   #100
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Bewondering is niet het woord maar feit is dat de modale Vlamingen veel interesse voor hun eigen artiesten hebben en duidelijk met Vlaanderen leven. Voor de Vlamingen is het duidelijk dat Marco Borsato of Frans Bauer Nederlanders zijn en geen Vlamingen. In Franstalig België spreken ze van "chanson française" zelfs als ze het over Salvatore Adamo, Maurane of Philippe Lafontaine hebben.
Ja natuurlijk behoort Adamo tot het algemene Chanson Française, net zoals Lisbeth List tot het algemene Nederlands lied behoort. Maar is niet omdat men met Vlaanderen wil leven dat de kwaliteit van de zogezegde Vlaamse BV's (??) daarom van regelmatig van een bedenkelijk allooi moet zijn. Als Magriet Hermans en Sergio de dragers zijn van de Vlaamse cultuur, dan hoef ik deze cultuur niet. Ik heb het hier natuurlijk niet over de 'mens' Magriet Hermans of de 'mens' Sergio. Die zullen wel reuze meevallen. Geen probleem voor mij.

Laatst gewijzigd door system : 27 mei 2008 om 11:16.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be