Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 mei 2008, 08:17   #81
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
U vraagt achter bewijzen, google is your friend.
Ik zei enkel mijn mening en u vind dat al aanleiding om uw haat tov franstalige politici naar boven te halen door telkens hetzelfde te herkauwen.
Met jouw haat tegenover degenen die hun mening door feiten ondersteunt weten bewijs je evenmin dat jouw mening klopt met de werkelijkheid.

Feit is dat de Franstaligen nooit anders dan 'NON' krijsen behalve om Vlaamse miljarden binnen te rijven.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 29 mei 2008 om 08:18.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2008, 08:32   #82
santos
Minister

santos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
dus een geluk dat Vlaanderen en Wallonië een ander beleid kunnen voeren?
Als men kijkt voor wat betreft flitsen en flitspalen wel, alhoewel ik nog wel denk dat wallonie inspanning kan doen rond de grotere steden en de drukkere assen. Maar het kan onmogelijk hetzelfde zijn in aantal als in vlaanderen.
Maar de idee om 70 op gewestwegen in vlaanderen toe te passen en 90 in wallonie als standaard snelheid tenzij aangegeven is zoiets waar ik van denk dat het niet nuttig is.
Voor buitenlandse chauffeurs is dit onmogelijk om dat te begrijpen.
Idem voor een wegenvignet, of in heel belgie of niet en ik zou nog liefst 1 vignet zien voor heel de benelux.
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2008, 08:35   #83
santos
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Met jouw haat tegenover degenen die hun mening door feiten ondersteunt weten bewijs je evenmin dat jouw mening klopt met de werkelijkheid.

Feit is dat de Franstaligen nooit anders dan 'NON' krijsen behalve om Vlaamse miljarden binnen te rijven.
Door te zeggen dat ik vind dat het geld moet gaan daar waar het wordt geïnd zie ik geen noodzaak om met feiten af te komen. Dat is wat ik ervan denk, waarom zou ik daar feiten moeten voor boven halen.
U verkondigt niet uw mening aangezien u herkauwt wat andere vertellen.
Oud 29 mei 2008, 08:36   #84
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris

-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U vraagt achter bewijzen, google is your friend.
Ik zei enkel mijn mening en u vind dat al aanleiding om uw haat tov franstalige politici naar boven te halen door telkens hetzelfde te herkauwen.
Misschien moet je maar eens aan knuppel vragen wat zijn redenen zijn voor die haat en weerleg jij dan op een zinnige wijze zijn aangevoerde argumenten.
-=EXCALIBUR=- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2008, 08:36   #85
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als men kijkt voor wat betreft flitsen en flitspalen wel, alhoewel ik nog wel denk dat wallonie inspanning kan doen rond de grotere steden en de drukkere assen. Maar het kan onmogelijk hetzelfde zijn in aantal als in vlaanderen.
Maar de idee om 70 op gewestwegen in vlaanderen toe te passen en 90 in wallonie als standaard snelheid tenzij aangegeven is zoiets waar ik van denk dat het niet nuttig is.
Idem voor een wegenvignet, of in heel belgie of niet en ik zou nog liefst 1 vignet zien voor heel de benelux.
in Duitsland zijn er ook andere regels op dat vlak hoor, hoor jij daar de mensen klagen??

trouwens, op onze meeste gewestwegen is het sowieso al 70.
Oud 29 mei 2008, 08:37   #86
santos
Minister

Standaard

Waarom zou ik zijn argumenten moeten weerleggen?
Ik ontken die zaken niet noch vertel ik iets anders.
U zou beter lezen wat ik schrijf ipv zomaar wat irrelevant te reageren.
Oud 29 mei 2008, 08:38   #87
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris

-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vergeet de smog niet. Die stopt blijkbaar ook aan de taalgrens.
-=EXCALIBUR=- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2008, 08:39   #88
santos
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
in Duitsland zijn er ook andere regels op dat vlak hoor, hoor jij daar de mensen klagen??

trouwens, op onze meeste gewestwegen is het sowieso al 70.
In duitsland staan wel overal bordjes waar de snelheid op staat aangeduid.
Als ik mij niet vergis willen ze in vlaanderen 70 tenzij anders is aangeduid en in wallonie 90 tenzij anders is aangeduid.
Oud 29 mei 2008, 08:43   #89
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U verkondigt niet uw mening aangezien u herkauwt wat andere vertellen.
Hoor wie het zegt!
Oud 29 mei 2008, 08:45   #90
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom zou ik zijn argumenten moeten weerleggen?
Ik ontken die zaken niet noch vertel ik iets anders.
U zou beter lezen wat ik schrijf ipv zomaar wat irrelevant te reageren.
Een verklaart natuurlijk ook al een en ander.
Oud 29 mei 2008, 08:46   #91
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In duitsland staan wel overal bordjes waar de snelheid op staat aangeduid.
Als ik mij niet vergis willen ze in vlaanderen 70 tenzij anders is aangeduid en in wallonie 90 tenzij anders is aangeduid.
daarom niet altijd hoor.

maar dan nog, als je in België binnenkomt, zie je toch borden waar alles duidelijk opstaat? wel, dat kan dus ook als je Vlaanderen inrijdt. maw, een paar borden tov een paar duizend borden....
Oud 29 mei 2008, 08:58   #92
santos
Minister

Standaard

In duitsland staan er anders niet zo'n borden per deelstaat hoor.
Oud 29 mei 2008, 09:20   #93
Zoom
Partijlid

Zoom's schermafbeelding

Standaard

Herriner mij plots de baan overpelt-hasselt een paar maanden trug (kan al een jaar zijn ondertussen).

Eerste stuk van de baan 70, dan 90 voor een 15tal minuten, dan plots een bord 70 met daarboven een veel opvallender digitaal bord "groene zone: 90"

natuurlijk een flitspaal meteen daarachter en het feestje is compleet.
Zoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2008, 16:23   #94
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind ook dat het geld moet gaan daar waar de boetes worden geïnd.
Veelal zijn de dode in wallonie toch te verklaren door hun hoge snelheden buiten de bebouwde kom op de gewestwegen. Maar door de dunne verkeersdichtheid denk ik niet dat flitspalen een oplossing gaan zijn. Stel dat men er even veel gaat neerpoten als in vlaanderen met dezelfde hoeveelheid camera's gaat dat 1 grote verliespost zijn.
Ik denk ook dat het voor dunbevolkte provincies als Luxemburg, Namen en zelfs grote delen van Luik inderdaad weinig zin heeft het systeem met flitspalen te gebruiken.

Wat ginder wèl een interessante piste kan zijn, is het verhogen van het aantal verkeersdrempels, en uiteraard 'vliegende brigades' m.b.v. flitsauto's.

Ook het systeem dat "brother paul" al vermeldde, verdient zeker meer aandacht. Via GPS kan inderdaad gemakkelijk toezicht worden gehouden op het naleven van de verkeerswet, zonder dat de 'privacy' van de passagiers van een wagen in gevaar komt.

Maar het is in elk geval dringend nodig er voor te zorgen dat de boete-inning niet meer als verkapt transfermechanisme wordt aangewend. Het doet mij plezier dat je het daar alvast mee eens kan zijn.

Vriendelijke groeten,

djimi

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2008, 17:19   #95
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
WILRIJK - De Vlaamse wegen worden nog dit jaar uitgerust met een tachtigtal digitale snelheidscamera’s. Dat hebben de Vlaamse ministers Crevits en Van Brempt dinsdag bekendgemaakt.

Voor de autosnelwegen werden dit jaar 20 locaties geselecteerd. Het gaat om onder meer de Antwerpse en de Brusselse Ring. Daarnaast zullen ook gewestwegen en wegen met kruispunten van snelheidscamera’s worden voorzien.

De ministers beklemtonen dat de flitspalen en snelheidscamera’s nodig zijn in de strijd voor meer verkeersveiligheid. Onderzoek heeft aangetoond dat flitspalen het aantal verkeersongevallen met doden en gewonden doen dalen met 27 procent. 'Zolang er flitspalen nodig zijn om mensenlevens te redden, zullen we erin investeren', zei minister Van Brempt.

De snelheidscamera’s moeten tegen november operationeel zijn. Ook volgend jaar wordt er een gelijkaardig aantal snelheidscamera’s geïnstalleerd op de Vlaamse wegen. Het prijskaartje voor de camera’s bedraagt op jaarbasis ongeveer zes miljoen euro. svh
DE STANDAARD

Ik veronderstel dat we zèlf instaan voor de zes miljoen kosten om die flitspalen te installeren?

En ja, de extra transfers zijn natuurlijk de boete-opbrengsten die deze 80 extra flitspalen zullen opbrengen voor onze Waalse vrienden. Deze laatsten hebben zoals iedereen al weet, geen flitspalen nodig. De boete-opbrengsten daarentegen worden netjes verdeeld tussen de gewesten.
Niet enkel rijden zij tenminste veilig, maar bovendien ligt het niet in hun "cultuur" om geflitst te worden want wie bij hen in de auto zit dat behoort tot hun privacy (dixit Elio).

Het is maar dat je het weet.
De verkeersboetes zouden dit jaar reeds zijn opgelopen tot 100 miljoen, tegenover 40 miljoen drie jaar geleden. Een politiezone zoals Damme/Knokke-Heist zou daardoor een kleine 440.000 euro te besteden hebben aan verkeersveiligheid. Als de commissarissen van politie "met het vele geld echt geen blijf meer weten" kunnen ze misschien iets bijleggen aan die palen. Als hun agenten namelijk nog meer alcoholtesten zelf moeten inblazen omdat ze geen tijd hebben daar een automobilst mee lastig te vallen, gaan ze buiten adem raken.
DannyS is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be