![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Na 15 juli ergens valt de regering en komt er swat een demissionaire swat een nood (swat een ramp-) regering, wegens geen uitkomst op een voldoende grote staatshervorming. Zowel voor als na dat moment, gebeurt er tweemaal niks op het vlak van bhv. Kan ook niet, want diametrale standpunten. Na afloop van het huidig lopende belangenkonflikt, komt dat spellementje terug in de Kamer. Enkele weken alarmbellen (als tenminste de Walen zich masochistisch willen bezig houden, ik vermoed van niet) en ... de prosedure kent zijn einde door een stemming. Wettelijk, grondwettelijk dik in orde, zo klaar als een klontje, helaas voor de Franstaligen wel "hard en droog gepakt, vanachter in de poep".
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zijn de Walen zulke slechte buren? Zulke slechte Europeanen? Doen zij ook zo kloterig tegen de Luksemburgers? Ik denk het niet. Er zal zeer vlug overgegaan worden tot de orde van de dag. En dat is: werken en handel drijven. Biznis as usual. (ok niet zo usual voor de transfert-verslaafden, maar die gaan vlug afkikken ...)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dus eenzijdig de onafhankelijkheid van Vlaanderen uitroepen is een utopie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Kranten moeten trouwens geen politieke invloed hebben; kranten moeten het publiek informeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Partijlid
|
![]() Herstel van de oude provincie Brabant, één kieskring, beide taalgroepen in hetzelfde bad.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Kijk, ik wil ook baas zijn in mijn eigen huis, zonder dat de buurman zich bemoeit met mijn ziekteverzekering of met mijn tuinkabouter. De meeste vlamingen willen de Walen niet beledigen of vernederen (en zeker geen oorlog voeren), maar liever als respectvol als vrienden uit elkaar gaan. En... de franstaligen zijn dan tegelijkertijd ook verlost van de vlaamse facisten en haatdragende egoisten. Iedereen blij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat betekent eveneens dat de gewestgrenzen moeten hertekend worden. Waarom moet er aan die grenzen geprutst worden als het probleem met een eenvoudige splitsing van de grensoverschrijdende kieskring, en dus de simpele erkenning van de huidige grenzen, ook opgelost is? Beide partijen zijn toch akkoord gegaan met deze grenzen?
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 6 juni 2008 om 16:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
|
![]() Citaat:
Ze voelen het zo aan. Of het nu terecht is of niet: perception is reality. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Slechts enkele heethoofden in franstalige partijen zullen hun Waalse broeders oproepen om geen federale belastingen te betalen in afwachting van legitieme toestanden ... enkele Waalse ambtenaren kunnen gaan beletten dat Vlaamse ambtenaren hun pree gestort gaan krijgen ... werklozen idem dito, gehandikapten, pepensionneerden, terugtrekken van de belastingen, allerhande dossiers in orde krijgen dat allemaal onder het mom van "niet wettelijk gezag". Een van de zwaktes van ons sisteem: een voldoende aantal, moeten er niet veel zijn, tegenwringers kunnen heel de staat (tijdelijk) ontwrichten vuurwerk .... maar dan van het gevaarlijke, ambetante en heel dure soort .. Bovendien: wat is er mis aan zich te onderwerpen aan de demokratie? Dat duurt wat langer, maar toch liever dat dan Afrikaanse, Zuid-Amerikaanse edm diktatortoestanden. Gooi het kind niet weg met het badwater. Wie dat niet snapt, begrijpt niks van onze Westerse beschaving.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En voorlopig is er geen enkele partij die van plan is om zoiets op te nemen in zijn volgend programma. Hetgeen jij voorstelt is dus onomwonden te bestempelen als: ondemokratisch. Mensen die dergelijk ondemokratische nonsens uitspuwen, behoren in een soort van kordon geplaatst te worden. Ze mogen, vanzelfsprekend, hun mening blijven uiten, maar iedereen wordt op voorhand verwittigd dat het dommepraat is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat maakt dat jouw reply kompleet overbodig is. Zo overbodig als de bende van Laeken en het non-land dat zij bejubelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
|
![]() "de bende van Laeken" heb je ook met plezier ingetikt; ik voel het.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volks is het juiste bijvoeglijk naamwoord.
Ik bedien me graag van dat tipische Vlaams dat je hoort van kleurrijke lui in kaffees e.d.m. (en op dat vlak bewonder ik de Aantwerpenaren). Maar keren jullie aub terug tot het onderwerp van de draad.
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij was daardoor niet populair maar hij heeft zijn taak perfect volbracht en het land op een gezonde basis overgelaten aan zijn opvolger Verhofstadt... En diezelfde Verhofstadt heeft in 8 jaar tijd heel dat opbouwend werk van Dehaene terug vernietigd ....En nu mag de bevolking wéér gaan opdraaien voor de fouten van Verhofstadt en co, en zwaar gaan betalen ,en dit terwijl de oorzaak van de ellende een jaar lang zijn ministerwedde als uittredend premier ziet doorbetaald worden en die in toscane zit te genieten zonder er nog een klop te moeten voor doen...En die erbij bedenkt hoe hij ons hier allemaal goed bij onze ..... heeft gehad met zijn goednieuwsshows en burgermanifesten waar hij géén letter van heeft uitgevoerd...... Laatst gewijzigd door Svennies : 7 juni 2008 om 00:43. |
|
![]() |
![]() |