Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 juni 2008, 12:25   #81
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Op dit moment kunnen onvoldoende politici de kloof tussen de gemeenschappen overstijgen.'
Amen.
Oud 6 juni 2008, 12:29   #82
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Daarom dat di rupo BHV nooit zal laten splitsen want daardoor is het bewezen dat een taalgrens nog geen staatsgrens is.
Laat mij jou verklappen wat ik vermoed dat de strategie van het kartel is over de splitsing BHV.

Na 15 juli ergens valt de regering en komt er swat een demissionaire swat een nood (swat een ramp-) regering, wegens geen uitkomst op een voldoende grote staatshervorming.
Zowel voor als na dat moment, gebeurt er tweemaal niks op het vlak van bhv. Kan ook niet, want diametrale standpunten.
Na afloop van het huidig lopende belangenkonflikt, komt dat spellementje terug in de Kamer. Enkele weken alarmbellen (als tenminste de Walen zich masochistisch willen bezig houden, ik vermoed van niet) en ... de prosedure kent zijn einde door een stemming.
Wettelijk, grondwettelijk dik in orde, zo klaar als een klontje, helaas voor de Franstaligen wel "hard en droog gepakt, vanachter in de poep".

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2008, 12:35   #83
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan nog liever op hun kin kloppen om de Vlamingen te kl***

Wie bouwt zal ook geen Vlamingen meer uitnodigen om prijs te maken.

Vlaamse vertegenwoordigers zullen deur tegen de neus krijgen want splitsing zal door de Walen als een vernedering worden aanzien.

Ook over het drinkwater dat nu naar Vlaandeen gaat zal men moeilijk doen.
Van Europa mag het niet dus slechts kleine pesterijen die toch vervelend zullen zijn.
Het zullen slechte verliezers zijn, dat geef ik op een briefje.

Dus de 12 miljard zogezegde transfers zullen klein bier zijn tegen de verloren handelsrelaties met Walloniê.

Zal zeker 1 �* 2 generaties duren.

Zijn de Walen zulke slechte buren?
Zulke slechte Europeanen?

Doen zij ook zo kloterig tegen de Luksemburgers?

Ik denk het niet.

Er zal zeer vlug overgegaan worden tot de orde van de dag. En dat is: werken en handel drijven. Biznis as usual. (ok niet zo usual voor de transfert-verslaafden, maar die gaan vlug afkikken ...)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 6 juni 2008, 12:46   #84
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
tuurlijk niet, voor een oorlog moet je ten eerste al 2 groepen die lijnrecht tegenover elkaar staan, dat is niet zo, de Vlamingen haten de Walen niet en omgekeerd. en ten tweede heb je al genoeg mensen genoeg die hiervoor willen vechten, die met hun rug tegen de muur staan, daarvoor zijn er sowieso te weinig, de mensen hebben het hier veel te goed.

een onafhankelijkheidsverklaring van Vlaanderen zal trouwens geen meerderheid in Wallonië of Brussel nodig hebben hé.
Voor een verklaring misschien niet, maar om de onafhanelijkheid in praktijk om te zetten zal er op federaal niveau moeten onderhandeld worden en zolang daar geen overeenkomst is heb je geen echte onafhankelijkheid.
Dus eenzijdig de onafhankelijkheid van Vlaanderen uitroepen is een utopie.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2008, 12:52   #85
stropdrager
Minister-President

stropdrager's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Allemaal titletjes van dezelfde groep.

West-Vlamingen lezen ook massaal de Krant van West-Vlaanderen maar die krant heeft geen politieke invloed.
De krant van West-Vlaanderen?
Kranten moeten trouwens geen politieke invloed hebben; kranten moeten het publiek informeren.
stropdrager is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2008, 12:53   #86
stropdrager
Minister-President

stropdrager's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu zeker niet; maar wanneer het rijke Vlaanderen zou zeggen: verarmd Walloniê trek maar je plan... wij houden al ons geld voor ons...
WEES BANG; WEES BANG!
stropdrager is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2008, 14:02   #87
Superlux
Partijlid

Superlux's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alvader Bekijk bericht
Misschien moeten we maar wat Waals-brabantse gemeenten in de korf van BHV opnemen. daar wonen ook wel wat Vlamingen in W-Brabant.
Want zoals de situatie NU is, is voor WALLONIË de taalgrens WEL een staatsgrens.
Herstel van de oude provincie Brabant, één kieskring, beide taalgroepen in hetzelfde bad.
Superlux is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2008, 16:28   #88
schaker
Provinciaal Gedeputeerde

schaker's schermafbeelding

Standaard vernederd of gefrustreerd of boos?

Citaat:
Een vernederd volk is tot veel in staat.

Je ziet nu al waartoe vernedering leidt: men heeft hen gezegd dat ze intellectueel niet in staat zijn om Nederlands te leren.

Je begrijpt niet goed hoe de Walen zich nu al vernederd voelen. Ze zullen er zelfs niet meer aan denken om naar de Vlaamse kust te komen.

Onckelinx zei het zaterdag ook in DS: we zijn de vernederingen beu.
Waarom zullen de Walen (of franstaligen) 'vernederd' zijn (of gefrustreerd of boos?) als Vlaanderen zijn onafhankelijkheid uitroept? Waarom?? De vlamingen willen alleen maar een eigen beleid voeren in Vlaanderen, zonder vergrendelingen, pariteiten of gebiedsaanspraken.

Kijk, ik wil ook baas zijn in mijn eigen huis, zonder dat de buurman zich bemoeit met mijn ziekteverzekering of met mijn tuinkabouter.

De meeste vlamingen willen de Walen niet beledigen of vernederen (en zeker geen oorlog voeren), maar liever als respectvol als vrienden uit elkaar gaan.

En... de franstaligen zijn dan tegelijkertijd ook verlost van de vlaamse facisten en haatdragende egoisten. Iedereen blij.
schaker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2008, 16:51   #89
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superlux Bekijk bericht
Herstel van de oude provincie Brabant, één kieskring, beide taalgroepen in hetzelfde bad.
Dat betekent eveneens dat de gewestgrenzen moeten hertekend worden. Waarom moet er aan die grenzen geprutst worden als het probleem met een eenvoudige splitsing van de grensoverschrijdende kieskring, en dus de simpele erkenning van de huidige grenzen, ook opgelost is? Beide partijen zijn toch akkoord gegaan met deze grenzen?

Laatst gewijzigd door Knuppel : 6 juni 2008 om 16:52.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2008, 17:02   #90
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Laat mij jou verklappen wat ik vermoed dat de strategie van het kartel is over de splitsing BHV.

Na 15 juli ergens valt de regering en komt er swat een demissionaire swat een nood (swat een ramp-) regering, wegens geen uitkomst op een voldoende grote staatshervorming.
Zowel voor als na dat moment, gebeurt er tweemaal niks op het vlak van bhv. Kan ook niet, want diametrale standpunten.
Na afloop van het huidig lopende belangenkonflikt, komt dat spellementje terug in de Kamer. Enkele weken alarmbellen (als tenminste de Walen zich masochistisch willen bezig houden, ik vermoed van niet) en ... de prosedure kent zijn einde door een stemming.
Wettelijk, grondwettelijk dik in orde, zo klaar als een klontje, helaas voor de Franstaligen wel "hard en droog gepakt, vanachter in de poep".
Ik voel dat je "hard en droog gepakt, vanachter in de poep" met plezier hebt geschreven.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2008, 17:03   #91
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaker Bekijk bericht
Waarom zullen de Walen (of franstaligen) 'vernederd' zijn (of gefrustreerd of boos?) als Vlaanderen zijn onafhankelijkheid uitroept? Waarom?? De vlamingen willen alleen maar een eigen beleid voeren in Vlaanderen, zonder vergrendelingen, pariteiten of gebiedsaanspraken.

Kijk, ik wil ook baas zijn in mijn eigen huis, zonder dat de buurman zich bemoeit met mijn ziekteverzekering of met mijn tuinkabouter.

De meeste vlamingen willen de Walen niet beledigen of vernederen (en zeker geen oorlog voeren), maar liever als respectvol als vrienden uit elkaar gaan.

En... de franstaligen zijn dan tegelijkertijd ook verlost van de vlaamse facisten en haatdragende egoisten. Iedereen blij.

Ze voelen het zo aan. Of het nu terecht is of niet: perception is reality.
Oud 6 juni 2008, 18:51   #92
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Voor een verklaring misschien niet, maar om de onafhanelijkheid in praktijk om te zetten zal er op federaal niveau moeten onderhandeld worden en zolang daar geen overeenkomst is heb je geen echte onafhankelijkheid.
Dus eenzijdig de onafhankelijkheid van Vlaanderen uitroepen is een utopie.
Eenzijdig de onafhankelijkheid verklaren, is vragen om dikke moeilijkheden en chaos.
Slechts enkele heethoofden in franstalige partijen zullen hun Waalse broeders oproepen om geen federale belastingen te betalen in afwachting van legitieme toestanden ... enkele Waalse ambtenaren kunnen gaan beletten dat Vlaamse ambtenaren hun pree gestort gaan krijgen ... werklozen idem dito, gehandikapten, pepensionneerden, terugtrekken van de belastingen, allerhande dossiers in orde krijgen
dat allemaal onder het mom van "niet wettelijk gezag".
Een van de zwaktes van ons sisteem: een voldoende aantal, moeten er niet veel zijn, tegenwringers kunnen heel de staat (tijdelijk) ontwrichten
vuurwerk .... maar dan van het gevaarlijke, ambetante en heel dure soort ..

Bovendien: wat is er mis aan zich te onderwerpen aan de demokratie? Dat duurt wat langer, maar toch liever dat dan Afrikaanse, Zuid-Amerikaanse edm diktatortoestanden.
Gooi het kind niet weg met het badwater.
Wie dat niet snapt, begrijpt niks van onze Westerse beschaving.

Oud 6 juni 2008, 18:56   #93
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superlux Bekijk bericht
Voorlopig is er geen enkele partij die zulks beloofd heeft aan zijn kiezer.
En voorlopig is er geen enkele partij die van plan is om zoiets op te nemen in zijn volgend programma.

Hetgeen jij voorstelt is dus onomwonden te bestempelen als:
ondemokratisch.

Mensen die dergelijk ondemokratische nonsens uitspuwen, behoren in een soort van kordon geplaatst te worden. Ze mogen, vanzelfsprekend, hun mening blijven uiten, maar iedereen wordt op voorhand verwittigd dat het dommepraat is.

Oud 6 juni 2008, 19:00   #94
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik voel dat je "hard en droog gepakt, vanachter in de poep" met plezier hebt geschreven.
Dat voel jij juist aan. Dat was de bedoeling ook. Waarschijnlijk heeft iedereen dat zo juist aangevoeld.
Wat maakt dat jouw reply kompleet overbodig is. Zo overbodig als de bende van Laeken en het non-land dat zij bejubelen.

Oud 6 juni 2008, 19:11   #95
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat voel jij juist aan. Dat was de bedoeling ook. Waarschijnlijk heeft iedereen dat zo juist aangevoeld.
Wat maakt dat jouw reply kompleet overbodig is. Zo overbodig als de bende van Laeken en het non-land dat zij bejubelen.
"de bende van Laeken" heb je ook met plezier ingetikt; ik voel het.
Oud 6 juni 2008, 19:44   #96
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
"de bende van Laeken" heb je ook met plezier ingetikt; ik voel het.
Wellicht met hetzelfde plezier dat jij hier hebt telkens wanneer je 'Vlaanderen gaat Brussel en de Rand verliezen' intikt.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2008, 19:46   #97
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Wellicht met hetzelfde plezier dat jij hier hebt telkens wanneer je 'Vlaanderen gaat Brussel en de Rand verliezen' intikt.
Dat betreft geen belediging of grof taalgebruik.
Oud 6 juni 2008, 20:13   #98
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat betreft geen belediging of grof taalgebruik.
Volks is het juiste bijvoeglijk naamwoord.
Ik bedien me graag van dat tipische Vlaams dat je hoort van kleurrijke lui in kaffees e.d.m. (en op dat vlak bewonder ik de Aantwerpenaren).

Maar keren jullie aub terug tot het onderwerp van de draad.

Oud 6 juni 2008, 20:25   #99
Miguelito
Minister

Miguelito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alvader Bekijk bericht
Misschien moeten we maar wat Waals-brabantse gemeenten in de korf van BHV opnemen. daar wonen ook wel wat Vlamingen in W-Brabant.
Want zoals de situatie NU is, is voor WALLONIË de taalgrens WEL een staatsgrens.
Miguelito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2008, 00:42   #100
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
denk dikke heeft heimwee naar de tijd van toen.
Is normaal, alle oude generaties hebben dat. Maar is nog nooit gelukt
Den dikke heeft ons nochtans laten bloeden om de maastrichtnormen te halen die noodzakelijk waren om tot de europese unie toe te treden...
Hij was daardoor niet populair maar hij heeft zijn taak perfect volbracht en het land op een gezonde basis overgelaten aan zijn opvolger Verhofstadt...
En diezelfde Verhofstadt heeft in 8 jaar tijd heel dat opbouwend werk van Dehaene terug vernietigd ....En nu mag de bevolking wéér gaan opdraaien voor de fouten van Verhofstadt en co, en zwaar gaan betalen ,en dit terwijl de oorzaak van de ellende een jaar lang zijn ministerwedde als uittredend premier ziet doorbetaald worden en die in toscane zit te genieten zonder er nog een klop te moeten voor doen...En die erbij bedenkt hoe hij ons hier allemaal goed bij onze ..... heeft gehad met zijn goednieuwsshows en burgermanifesten waar hij géén letter van heeft uitgevoerd......

Laatst gewijzigd door Svennies : 7 juni 2008 om 00:43.
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be