![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat moet je met een weet van kindermishandeling doen(ik zal deze vraag aan iedereen stellen in de toekomst).....
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Euthanasie,of palliatieve zorgen?
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Koningin Fabiola of koningin Beatrix ?
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom zou iedereen Esperanto moeten leren?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Verheug je u al op de vragen van Cynicus?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoeveel keer per week neem je een douche/bad?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Minister
|
![]() Hoeveel pillen slik je per dag?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
ook eventueel de school.
![]() |
![]() |
#89 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
waar nog diep over nagedacht hoort te worden. Aan de verdere afwerking van de premetro onder de turnhoutsebaan moet dringfend gedacht worden, nagegaan of hierdoor de trams op de as Gemeentestraat/Carnotstraat kunnen verdwijnen (de trams 11 en 10 zijn hier een probleem). In het algemeen is de geplande uitbreiding van het rtramnet een goede zaak - men zou nog beter (alles kan beter) nagaan of men een meer doorgedraven samenwerking met de NMBS zou kunnen aangaan in het kader van een antwerpse GEN. Heel het Oosterweelproject moet herzien worden, daar is misschoen wat moed voor nodig (want een boel kosten zijn dan om het zacht uit te drukken weggesmeten geld). Het realizeren van oeververbindingen met tolgeld schijnt me ook al onhaalbaar & dan is er nog een serieuze knoop wat betreft vliegveld Antwerpen.. verplaatsen ? Heraanleg van de singel, scheldekaaien, park noord zijn allemaal zeer positieve zaken - misschien kan men sommige antiek geworden dokken dichtsmijten en aan herbebossing gaan denken ten einde Antwerpen een zeer noodzakelijke groene long te geven...
![]() |
![]() |
#90 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() langs mijn rechterhand - door een gebouwtje dat het aantal in- en uitgaanders telt. Het is een ecologische biogezuiverde zwemvijver (de grootste in zijn soort in Europa, waarvoor ik actief civil-action voerde ) er mogen maximaal per dag 1.000 mensen in, waarvan 150 gelijktijdig. De toegang is gratis !! Met dank aan Groen ! en Chantal Pauwels
![]() |
#91 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Nooit, maar ik duik altijd wel met mijn oogjes goed open...
![]() |
#92 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
aanraden om een waarschuwing te plaatsen dat er er als "kunstvorm" sommige beelden ongeschikt zouden kunnen gevonden worden voor jeugdige kijkertjes. ... Ik ging gisteren met een van mijn autisten in de zwemvijver zwemmen zei hij plotsklaps : "amai dat doet deugd aan mijn kl..."
![]() |
![]() |
#93 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Hoe lang is de rij bij de ingang op zijn langst op mooie dagen? Kun je daar dan ijsjes kopen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
1° Vrijheid, blijheid. 2° Mensen met een "andere sexuele geaardheid" hebben even goed recht op het stichten van een gezin en het hebben van een duurzame relatie zonder enige wettelijke discriminatie 3° Met lesbische vrouwen kom ik alvast goed overeen : die hebben dezelfde interesses als ik. (Hetzelfde geldt overigens voor dames, die doorgaans goed overeenkomen met homosexuele mannen)
![]() |
![]() |
#95 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De vraag komt op een nogal ongelukkig moment - een goede vriend van ons is net geopereerd aan lymfeklierkanker, ze hebben er 5 gezwellen weggehaald, waarvan 3 kwaadaardig. Na de operatie weigerden zijn darmen dienst, schijnbaar gaat het nu een beetje beter. Euthanasie wensen is zijn goed recht,
maar het kjan zeker geen kwaad om daar een goed gesprek over te hebben, men moet niet lichtvaardig met zoiets omgaan.
![]() |
#96 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Momenteel valt de drukte wel mee - mensen die niet zwemmen worden verwezen naar de "ligweide" zodat het eigenlijke zwemdok alleen dient om wat baantjes te trekken. Ik was er vandaag 3 x (het dok ligt op ongeveer 250 m van mijn voordeur).
![]() |
![]() |
#97 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]()
![]() |
#98 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Waarvoor ? Voorzitster van een breiclub te worden ? Klant te worden van "private banking" ? een spreekbeurt te houden ? Een sprookjesboek te schrijven ? (was een succes in de efteling ) Ik zou die "taaie tantes" na de troonsafstand van Beatrix en Elizabeth samen met Jimmy Carter naar het Midden-Oosten sturen om vrede te bewerkstelligen in Palestina
![]() |
#99 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Zeker niet "moeten" want dan komt er niets van. Ik ben aanhanger van de Raumistische gedachte : steevaste groei door overtuiging, zonder enige officiële dwang. Het is een probleem zoals de telefoon : die is pas nuttig als er veel mensen een hebben. Het feit dat er over de hele wereld relatief gemakkelijk Esperantisten te vinden zijn is zeker nuttig en gebruiksvriendelijk. Je beseft dat pas als je zelf wat Esperanto beheerst. Enkele jaren geleden heeft er iemand van de "Verda Stelo" (de antwerpse afdeling van de vlaamse Esperantobond) een reis doorheen China gemaakt en overal een Esperantist kunnen vinden om bij te logeren en hem te gidsen. Bovendien is het een ideale taal om kinderen het begrip "vreemde talen" bij te brengen op een zo eenvoudig mogelijke wijze. Een 12-jarige die meteen Frans of Latijn moet leren krijgt onmideelijk een hekel aan de vreemde grammatica met alle uitzonderingen en vreemde vervoegingsuitgangen ; door Esperanto te leren krijgt men meteen inzicht in de structuur van talen in het algemeen en zal men op een meer practische wijze in staat zijn om vreemde talen te leren. Esperanto aanleren in ASO als mogelijk keuze-alternatief voor Latijn lijkt me een goed idee ; er zijn graafschappen in het VK waar men Esperanto reeds als 2de taal aanleert omdat het eenvoudiger is dan bv. Frans of Spaans en tenminste iets bijbrengt over "vreemde talen". Ten slotte : indien de mensen elkaar rechtstreeks kunnen spreken in een envoudige duidelijke brugtaal zijn de kansen voor meer begriup onder de volkeren en wereldvrede beduidend groter dan in de huiidge babylonische spraakverwarring.
![]() |
#100 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Tja ook Knuppel en Jan Van Den Berghe zouden voor mij welkom zijn
en de Politics.be vrienden op Facebook, CP en diverse andere Baarle-Werkgroepers (de meeste kennen me wel al een beetje..) Het schijnt dat diverse "patriotten" behoorlijk kwaad op me zouden zijn (heb ik van iemand gehoord)... wel ze zijn welkom !