![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik dacht tot aan de Somme.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Banneling
|
![]() Hier is dat artikel uit Knack:
http://www.knack.be/nieuws/belgie/he...icle18372.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik tracht mezelf te onttrekken van de "mes in de rugmentaliteit" dat in dit artikel toch wel voorkwam
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Gouverneur
|
![]() Man, man, wat doet die Defoort nu met de VVB.
Een echte voorzitter bouwt bruggen tussen de verschillende strekkingen.Defoort daarentegen blaast bruggen op. Heeft deze man een geheime agenda? Ander en beter op deze plaats. Hoog tijd dat het VVB -bestuur paard en man gaat noemen!
![]() |
#86 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]()
![]() |
#87 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=107608 Ik ben dus géén nationalist, voor geen enkele entiteit of grond, ik ben internationalist en wordt al veertig jaar "linkse rat" genoemd, mijn (Vlaams diploma, Vlaams sprekende) echtgenote en schoondochter worden al jaren "Waalse ratten" genoemd. Mijn (Waals diploma, Vlaamssprekende) schoonvader ook. Onze joodse en allochtone vrienden worden veracht door flaminganten, ook die ene tante die, als enige van haar gezin, Auschwitz overleefde na verklikt te zijn door VNV-ers. "Hoe men iets zegt" in flamingantische kringen wist ik niet voor ik op 14 jaar naar Brussel verhuisde. Toen kende ik geen flaminganten. Sommige van mijn leraars waren er flamingant en hielden zich niet aan de neutraliteit die in het Gemeenschapsonderwijs verwacht wordt. Ik durfde het thuis niet zeggen om geen problemen te krijgen op school. Bij een studentenactiviteit enkele jaren later huurde de faculteitskring een zaal in de "Egmont" in de geburen van de Dansaertstraat. Ik ging naar 't toilet, vergiste me van trap of deur, kwam in een vergaderzaal, en daar hingen ze, de portretten van de "helden"-flaminganten, een aantal in nazi-uniform, zoveel jaar na de oorlog nog het voorwerp van verering... ![]() Twee grootvaders gestorven in WO2, mijn schoonvader op 16 gedeporteerd, mijn vader jaren ondergedoken om niet gedeporteerd te worden. Dat komt niet meer goed met mensen die zich nog altijd aan collaborateurs spiegelen en negationisten verdedigen, die vergeten dat de meerderheid van de Vlamingen niet extremist, niet anti- zijn. PS, Ik ben ooit één keer "sale flamin" genoemd, door één ventje: ik moest niets doen of zeggen, zijn Brusselse kameraden hebben die direct op zijn plaats gezet. Laatst gewijzigd door filosoof : 14 juni 2008 om 15:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
De Vlaamse kern die het vroeg? Dorpspolitiekers die een dorpsruzie wilden uitvechten...wat een klucht! Laatst gewijzigd door filosoof : 14 juni 2008 om 15:19. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Europees Commissaris
|
![]() Dank U voor de ongetwijfeld historisch juiste invulling. Over de koeien waar de uiers werden afgesneden door Wallinganten gaan we het niet hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Banneling
|
![]() Het eerste dat ik daarover hoor
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het zijn nieuwsbeelden, geen film met acteurs. Laatst gewijzigd door filosoof : 14 juni 2008 om 17:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het heeft plaatsgevonden hoor, met dank aan Happart.
![]() |
#97 |
|
![]() Nieuwsbeelden zoals dat RTBF-nieuwsverslag waarbij ze even de volgorde omdraaiden?
Correcte versie: FDF-zot schiet op Vlaamse betoging -> TAK-militant wordt in de knieschijf geraakt -> Vlaamse betoging stuift uiteen terwijl zot blijft schieten -> huis van zotte schutter wordt bestormd -> ordedienst moeten zotte schutter redden van de woede van de betogers. RTBF-versie: Vlaamse betoging stuift uiteen -> huis van zotte schutter wordt bestormd -> man begint te schieten -> ordedienst komt man redden.
![]() |
#98 |
Europees Commissaris
|
![]() Serieus?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
|
![]() Ik heb het vorige keer in Voeren nog bevestigd gekregen van Huub Broers. De Walliganten van Happart maakten er ook een sport van om 's nachts grote stukken boomgaarden van Vlamingen te gaan vernielen. En waar zit Happart nu?
![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Metternich : 14 juni 2008 om 18:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik was daar toen ook bij op zijn voordracht. En ik herinner me ook nog dat Broers toen een lans brak voor de Vlaamse actiegroepen destijds. 'Indien we toen bang waren geweest om op ons gezicht te krijgen en opgepakt te worden, waren we Voeren nu wellicht kwijt geweest', zei hij toen letterlijk.
|
![]() |
![]() |