![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Een selectieve atoombom nodig iemand ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#83 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
btw: Ik heb de indruk dat "verjaring van straf" en "verjaring van strafvordering" hier door elkaar worden gehaspeld.
![]() |
![]() |
#84 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
vonnis na burgerlijke partijstelling in 't ergste geval: burgerlijk recht is geen strafrecht |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() @ Filosoof
Je hebt gelijk ivm de verjaring. Mijn reactie was ondoordacht. Mijn excuses. Anderzijds zou ik graag de oorzaken eens willen kennen waardoor de feiten van de bomaanslag op het standbeeld van de onbekende soldaat konden verjaren. Me dunkt dat een misdaad van deze omvang (?) toch bestraft kan worden tot vele jaren na de feiten. Ik kon er nergens iets concreet over terugvinden. @ Seba Als je 10 mensen vermoordt en niet wordt veroordeeld, ben je onschuldig. De fundering van onze strafwet is namelijk dat je onschuldig bent totdat je schuld bewezen is. Ik ben er echter wel van overtuigd dat als iemand die 10 moorden pleegt, de speurders en justitie hun werk grondig zullen doen om te zorgen dat de schuldige niet zomaar op vrije voeten zal kunnen blijven.
Hij strijdt nu duizend jaren voor vrijheid, land en God; En nog zijn zijne krachten in al haar jeugdgenot. Als zij hem machteloos denken en tergen met een schop, Dan richt hij zich bedreigend en vrees'lijk voor hen op. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ja! al denk ik dat ik hier nog een discussie rond zou moeten voeren, ik ben geneigd om nu te zeggen "het doel heiligt de middelen". Alleen: helpen terrorisme-aanslagen met het bereiken van het doel ??? ik denk van niet. Net als rustig blijven afwachten en hopen op succesvolle onderhandelingen een enorm slecht perspectief is. Andere middelen en tactieken zijn benodigd. Hierbij wil ik ook bij zeggen dat ik niet vurig pleit voor de afscheiding van vlaanderen (en evenmin een BUB-fundamentalist ben ![]() Ook wil ik zeggen dat ik het sparen van mensenlevens algemeen gezien een nuttige tactiek vind. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het proces voor de correctionele rechtbank van Antwerpen was er een van vertragingsmanoeuvers en procedurekwesties. De rechtbank veroordeelde uiteindelijk drie VMO’rs waaronder Wim Verreycken bij verstek tot een jaar gevangenis en een boete van 2.000 frank wegens "vernieling van monumenten". Daarnaast werden ze veroordeeld tot terugbetaling yan de aangerichte schade (begroot op 102.666 frank). Na verzet te hebben aangetekend kregen de drie VMO’rs een strafvermindering tot acht maanden cel. Ze gingen in beroep en een halfjaar later sprak het hof van beroep in Brussel de drie VMO’ers vrij. Vijf jaar waren inmiddels verstreken sinds de laatste onderzoeksdaad in het dossier, en de rechtbank moest tot de conclusie komen dat de feiten verjaard waren. (Bron: De Morgen 11/07/03) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Banneling
|
![]() Tijdens die dienst in Madrid waar de hele beau-monde aanwezig was, heb ik stilletjes aan de 5000 Koerden gedacht, die door Sadam zijn vergast.
Geen staatsbegrafenis voor hen..... |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Gouverneur
|
![]() burgeroorlog of gewapende strijd van enige omvang zijn onmogelijk in België oa omdat op ons grondgebied tal van europese en internationale instellingen liggen. Tel daarbij de passiviteit van de bevolking en de dure maar effectieve pacificatie-politiek sinds 't begin van 20ste eeuw. De kogelvrije vesten mogen dus nog een hele tijd opgeborgen blijven.
allez, gelooft er ook maar iemand dat EU en NAVO zouden toelaten dat hun infrastructuur en werknemers/vertegenwoordigers in gevaar komen? wat van België is, zullen we wel naar de knoppen mogen helpen maar raak aan die gasten hun zaken en de "revolutie" zal rap voorbij zijn... Eén van de redenen dat al die gebouwen hier staan, is dat een Belg altijd wel zal klagen, maar verder euh... niet al teveel... maw de haan maakt veel lawaai maar is een vogelke dat gekweekt wordt om op te eten en de leeuw brult wel maar klauwen heeft 'ie nooit gehad. vlaanderen onafhankelijk is imo een even realistische wens als het verbieden van de zwaartekracht
![]() |
#90 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#91 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Uw melding dat deze VMO'ers een bomaanslag gepleegd hebben is dus pure laster. Zaak gesloten.
Hij strijdt nu duizend jaren voor vrijheid, land en God; En nog zijn zijne krachten in al haar jeugdgenot. Als zij hem machteloos denken en tergen met een schop, Dan richt hij zich bedreigend en vrees'lijk voor hen op. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |