Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 juni 2008, 15:54   #81
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pick Nick Bekijk bericht

Nee, het ging over Noord-Afrikanen die verkrachten omdat het meisje geen hoofddoek droeg.
En als jij dat een fait divers noemt, dan zegt dat heel veel over jou : dat je geen haar beter bent dan die verkrachters.
Hoe je belediging voor schorremorrie van je eigen soort. Citeer de link naar de post waarin ik dat zo schreef. Of er een oorzakelijk verband is tussen het niet-dragen van de hoofddoek en de verkrachting weten we tot nu enkel van de pen van die journalist.

Laatst gewijzigd door filosoof : 22 juni 2008 om 15:54.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2008, 15:55   #82
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Met veel plezier draag ik de geuzennaam poco.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Helemaal akkoord.
Poco is helemaal geen geuzennaam.

Een geus is iemand die tegen elke buitenlandse invoeld en inmening is en tegen elke onrecht dat zijn volk word aangedaan en tegen het bevoordelen van vreemden.
Duidelijk nog gebrek aan geschiedkundige kennis ook bij jullie.
Moesten de geuzen nu nog bestaan, ze zouden massaal op het VB stemmen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2008, 15:58   #83
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haram Bekijk bericht
Helemaal niet accoord.

Aan het racisme van de heren verkrachters -want het verkrachte meisje had geen hoofddoek- gaan hierboven aangehaalde personen gemakshalve maar helemaal voorbij.

Racisme en criminaliteit door immigranten hoort wel degelijk in een subforum als 'immigratie en integratie' thuis. Zeker als dat geïnspireerd wordt door een bepaalde importreligie, wat hier overduidelijk het geval is.

Ik denk dat bepaalde mensen hier een denkfout maken. Een verkrachting heeft helemaal niets met seks te maken. De daders hiervan zijn op macht uit. Ze willen enkel hun slachtoffer vernederen. Het is dat wat hen geil maakt.

Een hoofddoek is ook een manier om een vrouw te kleineren en te vernederen. Er is wel degelijk een verband. Je kan een vrouw tot seks dwingen of je kan ze inpakken, om ze kort te houden en haar eigenwaarde af te pakken.

Met andere woorden: die verkrachting heeft wel iets cultureel. Een cultuur die neerkijkt op vrouwen, zal er ook voor open staan dat ze misbruikt worden en geeft de man het recht op deze manier van vernederende dominatie.

Men moet dus weten hoe ziekelijk verkrachters in elkaar zitten, om de context te begrijpen. Dat zijn dus mannen die enkel om zichzelf geven en die graag macht hebben, zonder verantwoordelijkheid op te nemen.

Waarom zijn de meeste slachtoffers van zedenfeiten anders kinderen en jonge vrouwen, denk je? Omdat ze een makkelijk lijdend onderwerp zijn.

En als we gaan toegeven aan de grillen van deze zieke mannen, waar bepaalde mensen blijkbaar op aansturen, door hun motieven te minimaliseren, vrees ik dat onze maatschappij er heel slecht gaat uitzien voor vrouwen.
Oud 22 juni 2008, 15:59   #84
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Poco is helemaal geen geuzennaam.

Een geus is iemand die tegen elke buitenlandse invoeld en inmening is en tegen elke onrecht dat zijn volk word aangedaan en tegen het bevoordelen van vreemden.
Duidelijk nog gebrek aan geschiedkundige kennis ook bij jullie.
Moesten de geuzen nu nog bestaan, ze zouden massaal op het VB stemmen.
Een geus in inderdaad eerder een tegenstander van een poco. Tegenwoordig zou men racist beter als geuzennaam kiezen.
Oud 22 juni 2008, 15:59   #85
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Ik ben zelf ooit slachtoffer van een verkrachting geweest en verklaar dan maar eens uw reactie "off topic".

En nee: de dader was in mijn geval geen allochtoon. Dat zeg ik er graag bij. Ik wil ook vermelden dat hij er niet voor vervolgd is, ook al heb ik klacht neergelegd.

In dit geval zou het hoofddoek argument meegespeeld moeten hebben. Ik heb al verschillende keren de mannen letterlijk van mijn lijf moeten slagen en negen op de tien keren waren het geen Belgen.

Mag ik daar even uw mening over?
Mijn medeleven.
Citaat:
In dit geval zou het hoofddoek argument meegespeeld moeten hebben.
non-argument
Oud 22 juni 2008, 16:00   #86
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Hoe je belediging voor schorremorrie van je eigen soort. Citeer de link naar de post waarin ik dat zo schreef. Of er een oorzakelijk verband is tussen het niet-dragen van de hoofddoek en de verkrachting weten we tot nu enkel van de pen van die journalist.
Vernedering van het slachtoffer. Dat is het motief van elke verkrachting. Alleen is de manier waarop er mee omgegaan wordt, niet in alle culturen gelijk.
Oud 22 juni 2008, 16:05   #87
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Vernedering van het slachtoffer. Dat is het motief van elke verkrachting. Alleen is de manier waarop er mee omgegaan wordt, niet in alle culturen gelijk.
Een theorie, juist in een aantal gevallen, verkeerd in een aantal andere gevallen.
Oud 22 juni 2008, 16:10   #88
Boadicea

Standaard

Citaat:
Een theorie, juist in een aantal gevallen, verkeerd in een aantal andere gevallen.
Geef dan eens aan waar het verkeerd zou zijn? En verklaar dan ook eens hoe het komt dat het meestal mannelijke personen die binnen een bepaald patroon worden opgevoed zijn die er zich schuldig aan maken.
Oud 22 juni 2008, 16:11   #89
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Filosoof; wat moet er eigenlijk gebeuren voor je bepaalde dingen zoals agressie tegen vrouwen ernstig neemt?
De manier waarop je je mening formuleert wekt de indruk dat de journalist mogelijk fout is; zeg eens waarop je dit baseert?
En inderdaad is vernedering van het slachtoffer het motief voor verkrachting en wordt daar binnen culturen heel verschillend mee omgegaan, dus staat dit onderwerp hier terecht, walgelijk hoe mensen zoals filo weer reageren , mag kritiek op geweld tegen vrouwen soms niet als dit cultureel gekleurd is?
Moeten we misschien zeggen; dat meisje heeft het zelf gezocht want ze moet maar begrijpen dat je 'loslopend wild 'bent vanuit een andere cultuur bekeken?
Die verkrachers moeten vanwege het discriminerende aspect zwaarder gestraft worden; hun argument was immers 'geen hoofddoek' dus dit mag?
Dat is discriminatie en walgelijk!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2008, 16:14   #90
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
non-argument
Nope , zelfs hét hoofdargument .
Weer eens toont het de minachting van moslims ten aanzien van andersgelovigen ...
Moslims gebruiken de autochtone bevolking als wild om op te jagen , en u doet er alles aan om ze meer wapens te geven voor die jacht ... Onbegrijpelijk ...
Als het slachtoffer straks zegt dat ze bij de volgende verkiezing op een rechtse partij stemt gaat men ook weer niet begrijpen waarom ze dat doet ... Weer iemand verzuurd zonder reden ???
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2008, 16:17   #91
Pick Nick
Banneling

Standaard

Citaat:
Schoriemorrie van mijn soort lacht niet met de verkrachting van meisjes die geen hoofddoek dragen. Dat doet enkel de schorriemorrie die criminaliteit van importcriminelen en religieuze freaks ophemelt. Je zou je moeten schamen voor jouw soort.
Pick Nick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2008, 16:20   #92
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Filosoof; wat moet er eigenlijk gebeuren voor je bepaalde dingen zoals agressie tegen vrouwen ernstig neemt?
De manier waarop je je mening formuleert wekt de indruk dat de journalist mogelijk fout is; zeg eens waarop je dit baseert?
En inderdaad is vernedering van het slachtoffer het motief voor verkrachting en wordt daar binnen culturen heel verschillend mee omgegaan, dus staat dit onderwerp hier terecht, walgelijk hoe mensen zoals filo weer reageren , mag kritiek op geweld tegen vrouwen soms niet als dit cultureel gekleurd is?
Moeten we misschien zeggen; dat meisje heeft het zelf gezocht want ze moet maar begrijpen dat je 'loslopend wild 'bent vanuit een andere cultuur bekeken?
Die verkrachers moeten vanwege het discriminerende aspect zwaarder gestraft worden; hun argument was immers 'geen hoofddoek' dus dit mag?
Je schrijft me ideëen toe die de mijne niet zijn, vertrekkende van jouw manicheïstisch wereldbeeld en haat: kwade trouw dus.

Laatst gewijzigd door filosoof : 22 juni 2008 om 16:22.
Oud 22 juni 2008, 16:22   #93
Boadicea

Standaard

Klopt, alice en ik zal het nog duidelijker maken. De persoon die mij verkrachtte, was geen allochtoon, maar een product van vrije opvoeding. Zijn ouders waren zelf nog tieners toen hij geboren werd en ze hebben hem gewoon altijd zijn zin gegeven. Als zijn moeder eens NEE zei, sloeg hij haar tot ze JA zei.
Er is dus al een zekere karaktertrek nodig om zo te worden, maar als je dan nog eens ouders hebt, die over zich heen laten lopen en vooral een moeder die ook nog buigt, dan krijg je een vertekend beeld in het hoofd van jongens en ik zie hier in mijn buurt hetzelfde opvoedingsprobleem bij veel migrantengezinnen.
Jongens, die misschien al een dominante karakteraanleg hebben, zien hoe hun vader hun moeder met behulp van religieuze/culturele excuses onder de knoet houdt, samen met de zussen, die ook altijd kop van jut zijn en die braafjes hun doekje moeten dragen, omdat enkel deze vrouwen goed zouden zijn. Voor hoofddoekdraagster mag je dus nog een beetje respect hebben. Daar moet je van afblijven, maar alle andere vrouwen ... Welk beeld geeft dat?
En als je dan nog eens een groepje jonge mannen met deze opvoeding samen zet en hun competitiedrang en hormonen nemen de overhand, dan moet je daar net niet als jonge vrouw passeren.
Oud 22 juni 2008, 16:25   #94
Pick Nick
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Hij redeneert precies zoals bepaalde islamitische haatbaarden die stellen dat hoofddoekloze vrouwen verdorven vrouwen zijn die verkrachting ontlokken.
Het is haast ongelofelijk dat dergelijke walgelijkheid uit de mond van een westerling komt. Het is onbegrijpelijk hoe sommige mensen sexisme en racisme goedpraten als het cultureel gekleurd is, in de praktijk als moslims de daders zijn. Ze zijn zelf bereid te regresseren naar het mentale niveau van verkrachters. Beurk !
Oud 22 juni 2008, 16:26   #95
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Schoriemorrie van mijn soort lacht niet met de verkrachting van meisjes die geen hoofddoek dragen. Dat doet enkel de schorriemorrie die criminaliteit van importcriminelen en religieuze freaks ophemelt. Je zou je moeten schamen voor jouw soort.
Citeer één post waarin ik hiermee lach of spot zoals jij beweert: maak je belschuldigingen en beledigingen hard.
Oud 22 juni 2008, 16:28   #96
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Hij redeneert precies zoals bepaalde islamitische haatbaarden die stellen dat hoofddoekloze vrouwen verdorven vrouwen zijn die verkrachting ontlokken.
Het is haast ongelofelijk dat dergelijke walgelijkheid uit de mond van een westerling komt. Het is onbegrijpelijk hoe sommige mensen sexisme en racisme goedpraten als het cultureel gekleurd is, in de praktijk als moslims de daders zijn. Ze zijn zelf bereid te regresseren naar het mentale niveau van verkrachters. Beurk !
citeer de post waarin ik dat zou gedaan hebben.
Oud 22 juni 2008, 16:29   #97
Pick Nick
Banneling

Standaard

Citaat:
Je schrijft me ideëen toe die de mijne niet zijn, vertrekkende van jouw manicheïstisch wereldbeeld en haat: kwade trouw dus.
De enige die hier haat zit te spuien ben jij. Je roept op om verkrachting te minimaliseren als die gepleegd wordt door N-Afrikanen op onbedekte Westerse vrouwen. Ken jij geen schaamte?
Oud 22 juni 2008, 16:30   #98
Pick Nick
Banneling

Standaard

Citaat:
citeer de post waarin ik dat zou gedaan hebben.

Citaat:
Citaat:
In dit geval zou het hoofddoek argument meegespeeld moeten hebben.
Citaat:
non-argument
Oud 22 juni 2008, 16:30   #99
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Klopt, alice en ik zal het nog duidelijker maken. De persoon die mij verkrachtte, was geen allochtoon, maar een product van vrije opvoeding. Zijn ouders waren zelf nog tieners toen hij geboren werd en ze hebben hem gewoon altijd zijn zin gegeven. Als zijn moeder eens NEE zei, sloeg hij haar tot ze JA zei.
Er is dus al een zekere karaktertrek nodig om zo te worden, maar als je dan nog eens ouders hebt, die over zich heen laten lopen en vooral een moeder die ook nog buigt, dan krijg je een vertekend beeld in het hoofd van jongens en ik zie hier in mijn buurt hetzelfde opvoedingsprobleem bij veel migrantengezinnen.
Jongens, die misschien al een dominante karakteraanleg hebben, zien hoe hun vader hun moeder met behulp van religieuze/culturele excuses onder de knoet houdt, samen met de zussen, die ook altijd kop van jut zijn en die braafjes hun doekje moeten dragen, omdat enkel deze vrouwen goed zouden zijn. Voor hoofddoekdraagster mag je dus nog een beetje respect hebben. Daar moet je van afblijven, maar alle andere vrouwen ... Welk beeld geeft dat?
En als je dan nog eens een groepje jonge mannen met deze opvoeding samen zet en hun competitiedrang en hormonen nemen de overhand, dan moet je daar net niet als jonge vrouw passeren.
Citeer een post waarin ik zoiets verdedig.
Oud 22 juni 2008, 16:30   #100
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Boadicea; iedere verkrachting is er een te veel en dus ook wat jou overkwam, erg voor je! Maar wat Filo hier doet kan toch echt niet door de beugel; hij praat recht wat krom is en wijst met de vinger naar wie dit aanklaagt!
Walgelijk! Filo; ik hoop dat je geen dochters hebt en je vrouwelijke verwanten dit nooit overkomt, mannen zoals jij zijn in mijn ogen walgelijk ongeacht je cultuur of origine!
Boadicea; mijn medeleven en je analyse over opvoeding klopt; helaas!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be