![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
Bekijk resultaten enquête: Vindt u dat er in ons land te veel vreemdelingen zijn ? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
174 | 64,21% |
neen |
![]() ![]() ![]() |
97 | 35,79% |
Aantal stemmers: 271. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Astemblief he! Mijnen beste maat is ook marokkaan en die is met 6 kinderen thuis. Nen andere maat is met 12!!!!!!! thuis, wel van 2 vrouwen! Die vader van dat gezin is geloof ik +- 65 jaar, en de jongste van dat gezin is 10jaar.... Er is maar 1 persoon die ik ken die BELG is en met 6 kinderen thuis was...BEWUST!! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ik vind dat er wat te veel Hollanders, excuseer Nederlanders rondlopen, die de prijzen van de gronden en de huizen in de grensstreek angstaanjagend de hoogte injagen. Die mannen mogen voor mij thuisblijven.
En nochtans heb ik op deze zeer ongenuanceerde poll: neen geantwoord. Wat betekent een 6 % vreemdelingen eigenlijk? Of moeten we alle buitenlandse ambtenaren, militairen en diplomaten terug naar huis sturen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Banneling
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Deze poll is theoretisch niet relevant omdat de kwestie vreemdeling of niet ook niet relevant is voor een klacht (moest ze wel relevant zijn dat zou het gewoon blind racisme zijn).
Het spijtige van de zaak is dat de praktijk ze in een zekere mate wel relevant maakt, doordat het Belgisch bestuur hierin te laks optreedt, en het soms zelfs door allerlei beslissingen/maatregelingen nog slechter maakt dan het normaal zou zijn. Gevolg is dan soms dat de 'goede' het mee moeten bekopen met de 'slechte'. Het voorbeeld van Jaspers inzake Hollanders en prijzen van onroerend goed is heel terecht, en dat er hier weinig aan gedaan wordt zal meer met belangen dan met iets anders te maken. Ik zou als voorbeeld opgeven Libanese of Marokkaanse nationaliteiten die het overgrote deel van de georganiseerde misdaad (optioneel tussen haakjes van buitenlanders) vertegenwoordigen, ons beleid laat toe dat ze grote economische schade kunnen aanrichten vooraleer er iets aan gedaan wordt, zoals die bende die Antwerpen teisterde in januari, ik weet niet of ze toen in Antwerpen voor het leeuwenaandeel van de overvallen zorgde, maar wat ik achteraf gezien wel straf vind is dat men overal uit privé initiatief begonnen was met te beveiligen, omdat het maar niet ophield, en ik geloof ook dat dit, in samengaan met de komende verkiezingen, de enige reden was om er zoveel politie op te zetten, en al zeker in het licht van het feit dat er in januari 2003 nog veel meer overvallen waren, die toen bijlange na niet de aandacht kregen als deze van nu. Het is het beleid zelf dat schuldig is aan het slechte imago van vreemdelingen, door het krapuul ertussen binnen te laten of bij te laat ontdekken, niet weer buitensjotten in plaats van ze 77 procedures te laten doorlopen om ze na 2 maanden noodgedwongen weer te moeten oppakken.. En het promoten (lees:subsidiëren) en het totstandbrengen van allerlei organisaties die blindweg alle vreemdelingen ondersteunen, soms zelfs op een pervers politieke manier. Deze poll zou niet relevant mogen zijn, maar in de praktijk is ze dat jammer genoeg wel. En jah, Raf zijn stelling inzake die Hollanders: "Alleen als ze zich den fieren Vlaemschen Cultuur niet eigen gemaakt hebben..." lijkt sterk op het sarcasme van een bejaarde Middeleeuwse Leliaard die zit te dagdromen over de tijd van voor de Guldensporenslag. Een kwestie dus voor 'Histories' op Canvas, niet voor dit forum. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Banneling
|
![]() Schitterende post, Erw.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Banneling
|
![]() Ik wens dit immer actuele onderwerp nog eens onder de aandacht te brengen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#91 |
Banneling
|
![]() Pas toch op met statistieken. Die cijfers zeggen niets als ge de wijze van tellen niet kent.
Zijn alleen de inwonenden geteld? Zij alleen de geboortes geteld. Wat met gemengde huwelijken. Wat met schijnhuwelijken. Neen, Raf, op die wijze zijn je beweringen ongegrond en zinloos. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ehm... Over welke "beweringen" heb je het, mijn beste?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Banneling
|
![]() Kalm maar, Rafke, de dokter komt zo!
D'r is waarschijnlijk nog een bed vrij voor u op de afdeling 'Breinverweking' in de psychiatrische vleugel van het Stuivenbergziekenhuis. Zeg maar dat Attila u gestuurd heeft. Geen dank! ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Banneling
|
![]() O, maar ik weet wel dat enkel jij en je vriendjes hier mogen schelden...
Dat er met twee maten en twee gewichten gemeten wordt. Ik heb al meer zinnigs op dit forum gezet dan Uwe Hoogheid. Doei! |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Parlementslid
|
![]() Raf schreef :
Citaat:
Hij valt toch ?
![]() |
![]() |
#97 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Banneling
|
![]() Alsof jij nooit van die schertsende berichten op het forum zet...
Mijn ernstige berichten worden door jou ofwel niet gelezen, ofwel zondermeer afgebroken. Je hebt een bijzonder enggeestig reaktievermogen, mijn beste... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Banneling
|
![]() Ik zou willen dat ten minste 100 forumgangers hun stem uitbrengen in deze poll, liefst rechtse en extreem-rechtse forumgangers.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Waaw, wat een objectieve pol! Bravo voor Cynicus. Vertel me eens Cynicus welk nut, naast jouw persoonlijke politieke masturbatie, heeft zulke subjectieve pol eigenlijk??? Mogen we hieruit afleiden dat Cynicus op ideologisch vlak eigenlijk geen kritiek kan verdragen. |
|
![]() |
![]() |