Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Bekijk resultaten enquête: Uw huidige status
ROKER 8 22,86%
EX-ROKER 8 22,86%
NIET-ROKER 19 54,29%
Aantal stemmers: 35. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 22 juni 2008, 15:44   #81
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Eens verslaafd snapt een verslaafde voor zichzelf wel dat er niks stoer meer aan is. Het laatste wat je dan moet doen is die persoon nog harder de grond instampen. Je kan niet iemands zelfbeeld kelderen en dan hopen dat hij zichzelf plots als sterk genoeg gaat beschouwen om die verslaving te overwinnen.
Dus in plaats van roken stigmatiseren, het niet-roken promoten?

Probleem is dan wel dat sommige rokers het promoten van niet-roken als een vorm van stigmatisatie zien...
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 22 juni 2008 om 15:44.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2008, 15:45   #82
Kazan
Minister-President

Kazan's schermafbeelding

Standaard

De discussie overstijgt het K&K niveau!
Kazan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2008, 15:45   #83
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Eens verslaafd snapt een verslaafde voor zichzelf wel dat er niks stoer meer aan is. Die weet dat hij met een probleem zit. Het laatste wat je dan moet doen is die persoon nog harder de grond instampen. Je kan niet iemands zelfbeeld kelderen en dan hopen dat hij zichzelf plots als sterk genoeg gaat beschouwen om die verslaving te overwinnen.
Daar zou je nog wel eens heel erg van kunnen verschieten.

Geloof me: het helpt nu niet bepaalt als je iemands handje vasthoudt en alles afwimpelt op 'het is niet uw schuld/verantwoordelijkheid', maar het komt door die stoute drugs, sigaret, die willens nillens in uw handen komt enzo.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 22 juni 2008 om 15:46.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2008, 15:46   #84
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Ik stel trouwens altijd vast dat mensen die roken heel slecht sociaal ingebed om niet te zeggen zo goed als sociaal geïsoleerd zijn.
Roken is natuurlijk ook niet het meest sociale gedrag.
Hoe heb je dat vastgesteld? Ben ik dan een outlier?

Ik rook, en kan ervan genieten. Over waar en wanneer valt gewoon af te spreken met de mensen bij wie je bent. Buiten sowieso. En ik heb er alle respect voor wanneer iemand me vraagt om "aan tafel eens niet te roken", ook al zitten we buiten.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2008, 15:46   #85
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kazan Bekijk bericht
Ik beken. Ik heb veiligheidskleppen op mijn brein die me niet toelaten onder een bepaald niveau te zakken. Mea Culpa.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2008, 15:46   #86
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eens verslaafd snapt een verslaafde voor zichzelf wel dat er niks stoer meer aan is. Die weet dat hij met een probleem zit. Het laatste wat je dan moet doen is die persoon nog harder de grond instampen. Je kan niet iemands zelfbeeld kelderen en dan hopen dat hij zichzelf plots als sterk genoeg gaat beschouwen om die verslaving te overwinnen.
Jazeker die pleit voor pampering van minderheidsgroepen ... u leest het goed het kan allemaal op politics.be
moser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2008, 15:46   #87
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kazan Bekijk bericht
Inderdaad, ik ga even het niveau drastisch omlaag halen:

Roken is cool!

Voil�*, laag genoeg?
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 22 juni 2008 om 15:47.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2008, 15:50   #88
Kazan
Minister-President

Kazan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Inderdaad, ik ga even het niveau drastisch omlaag halen:

Roken is cool!

Voil�*, laag genoeg?
Da begint...
Kazan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2008, 15:51   #89
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar zou je nog wel eens heel erg van kunnen verschieten.
Verre van akkoord. Maar ik ga er hier geen te serieuze discussie van maken want daar heb ik momenteel geen zin in.

Citaat:
Geloof me: het helpt nu niet bepaalt als je iemands handje vasthoudt en alles afwimpelt op 'het is niet uw schuld/verantwoordelijkheid', maar het komt door die stoute drugs, sigaret, die willens nillens in uw handen komt enzo.
Ik denk dat jij preventie met afkickbegeleiding aan het verwarren bent. Er is totaal niets mis met preventie. Maar eens de verslaving er is, win je niks door de verslaafde uit te roepen tot grote schuldige. Ik zou wel eens een AA-vergadering willen zien waar ze iemand die een herval heeft gekend gaan uitkafferen.

Maar goed. Ik heb hierover een heel andere mening, maar ga er verder niet dieper op ingaan. Dit is tenslotte K&K.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 22 juni 2008, 15:53   #90
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Verre van akkoord. Maar ik ga er hier geen te serieuze discussie van maken want daar heb ik momenteel geen zin in.

Ik denk dat jij preventie met afkickbegeleiding aan het verwarren bent. Er is totaal niets mis met preventie. Maar eens de verslaving er is, win je niks door de verslaafde uit te roepen tot grote schuldige. Ik zou wel eens een AA-vergadering willen zien waar ze iemand die een herval heeft gekend gaan uitkafferen.

Maar goed. Ik heb hierover een heel andere mening, maar ga er verder niet dieper op ingaan. Dit is tenslotte K&K.
Die schuld mag je laten vallen, die had ik moeten wissen maar je hebt al gequote en dat was een zeer grote fout van mij.
Die eigen verantwoordelijkheid daarentegen mag je onderlijnen, in het vet zetten en ga zo maar door.
Oud 22 juni 2008, 15:54   #91
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moser Bekijk bericht
Jazeker die pleit voor pampering van minderheidsgroepen ... u leest het goed het kan allemaal op politics.be
1. Ik spreek niet over pamperen. Ik stel enkel vast dat je verslaafden niet dieper de put moet induwen voor iets dat geheel buiten hun wil is geraakt. Dat is iets anders dan wanneer iemand het legitiem vindt om een vrouw te verkrachten omdat ze geen hoofddoek draagt.

2. Ik vrees dat je na al die jaren nog steeds geen deftig beeld van me hebt als het aankomt op sociale kwesties. Ik ben Filip De Man niet.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 22 juni 2008, 15:55   #92
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

2. Ik vrees dat je na al die jaren nog steeds geen deftig beeld van me hebt als het aankomt op sociale kwesties. Ik ben Filip De Man niet.
Daar kunnen we alleen mr blij om zijn

toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2008, 15:58   #93
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die schuld mag je laten vallen, die had ik moeten wissen maar je hebt al gequote en dat was een zeer grote fout van mij.
Dat is genoteerd en daar ben ik blij om.

Citaat:
Die eigen verantwoordelijkheid daarentegen mag je onderlijnen, in het vet zetten en ga zo maar door.
Als preventieve maatregel wel. Eens er een verslaving is, zie ik enkel heil in het onderstrepen van de eigen verantwoordelijkheid wat betreft het opbrengen van wilskracht om er vanaf te raken. Dat is op zich een moeilijke opdracht en op dat moment moet je niet afkomen met "eigen schuld, dikke bult".

Maar goed, nu ga ik de discussie hierover laten voor wat het is. Als je verder wil praten hierover open je best een topic in "Maatschappelijke".

mvg,
Jazeker

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 22 juni 2008, 15:58   #94
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1. Ik spreek niet over pamperen. Ik stel enkel vast dat je verslaafden niet dieper de put moet induwen voor iets dat geheel buiten hun wil is geraakt. Dat is iets anders dan wanneer iemand het legitiem vindt om een vrouw te verkrachten omdat ze geen hoofddoek draagt.

1)of iemand het legitiem vindt om iemand kogelbrieven te sturen omdat iemand een hoofddoek draagt of erger iemand af te knallen omdat ze een hoofddoek draagt op een bankje in het park.

2) ik ken u niet , tis te zeggen ik ken u enkel sinds de datum dat ik hier geregistreerd ben , vat jij dat nu nog niet?

Laatst gewijzigd door moser : 22 juni 2008 om 15:59.
Oud 22 juni 2008, 15:58   #95
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
Daar kunnen we alleen mr blij om zijn
Ik ook

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 22 juni 2008, 16:00   #96
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Dat is genoteerd en daar ben ik blij om.

Als preventieve maatregel wel. Eens er een verslaving is, zie ik enkel heil in het onderstrepen van de eigen verantwoordelijkheid wat betreft het opbrengen van wilskracht om er vanaf te raken. Dat is op zich een moeilijke opdracht en op dat moment moet je niet afkomen met "eigen schuld, dikke bult".

Maar goed, nu ga ik de discussie hierover laten voor wat het is. Als je verder wil praten hierover open je best een topic in "Maatschappelijke".

mvg,
Jazeker
Ja, maar dat wordt vechten tegen de bierkaai en daar heb ik nu allesbehalve tijd voor. En de enige die daar gestigmatiseerd zal worden zal ik zijn. En mits ik dat niet graag heb, omwille van die zelfbeeld-redenen, zal ik wel heel veel tijd spenderen aan dit forum enzovoort.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 22 juni 2008 om 16:03.
Oud 22 juni 2008, 16:02   #97
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
1)of iemand het legitiem vindt om iemand kogelbrieven te sturen omdat iemand een hoofddoek draagt of erger iemand af te knallen omdat ze een hoofddoek draagt op een bankje in het park.
In het eerste geval heeft u het waarschijnlijk over de zaak Remmery. Een zaakje met een geurtje aan wat mij betreft. En daar hoef je niet bepaald rechts voor te zijn om dat te voelen.

In het tweede geval heeft u het over onze "vriend" Van Themssche, niet? Ik kan me niet herinneren dat ik dat ooit legitiem heb genoemd. Diene kadee is serieus gestoord en mag nooit meer vrijkomen.

Dus ik snap je opmerkingen in deze niet.

Citaat:
2) ik ken u niet , tis te zeggen ik ken u enkel sinds de datum dat ik hier gerigstreerd ben , vat jij dat nu nog niet?
Ik heb daar een ander gedacht over

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 22 juni 2008, 16:03   #98
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, maar dat wordt vechten tegen de bierkaai en daar heb ik nu allesbehalve tijd voor.
Dan doen we dat eens als je examens voorbij zijn

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 22 juni 2008, 16:08   #99
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In het eerste geval heeft u het waarschijnlijk over de zaak Remmery. Een zaakje met een geurtje aan wat mij betreft. En daar hoef je niet bepaald rechts voor te zijn om dat te voelen.

In het tweede geval heeft u het over onze "vriend" Van Themssche, niet? Ik kan me niet herinneren dat ik dat ooit legitiem heb genoemd. Diene kadee is serieus gestoord en mag nooit meer vrijkomen.

Dus ik snap je opmerkingen in deze niet.

Ik heb daar een ander gedacht over
Feit is dat jij een paar dingen verwart. Een andere origine hebben dan de meerderheid , dat kies je niet , roker zijn kies je wel. De eerste groep hekel je , maar voor de andere groep kunnen we niet zachtaardig genoeg zijn. Rokers doen andere mensen fysiek pijn , het feit dat iemand een hoofddoek draagt doet niemand pijn en toch lopen onverdraagzame mensen daarover te zeiken zoals jij geregeld doet. Een knuppelbeleid voor migranten , maar voor de rokertjes moeten we lief zijn , ahja want daar behoort jazeker toe. Hypocrisie.

Als je nu nog altijd denkt dat ik iemand anders ben , wel dan zijn dit de laatste woorden die ik aan jou verspil. Zo traag van begrip heb ik nog nooit meegemaakt. Negeerlijst ik stel u voor aan een kat , geen te snuggere maar bon.
Oud 22 juni 2008, 16:09   #100
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Feit is dat jij een paar dingen verwart. Een andere origine hebben dan de meerderheid , dat kies je niet , roker zijn kies je wel. De eerste groep hekel je , maar voor de andere groep kunnen we niet zachtaardig genoeg zijn. Rokers doen andere mensen fysiek pijn , het feit dat iemand een hoofddoek draagt doet niemand pijn en toch lopen onverdraagzame mensen daarover te zeiken zoals jij geregeld doet. Een knuppelbeleid voor migranten , maar voor de rokertjes moeten we lief zijn , ahja want daar behoort jazeker toe. Hypocrisie.

Als je nu nog altijd denkt dat ik iemand anders ben , wel dan zijn dit de laatste woorden die ik aan jou verspil. Zo traag van begrip heb ik nog nooit meegemaakt. Negeerlijst ik stel u voor aan een kat , geen te snuggere maar bon.
hihi

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be