![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#81 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Een structuur kan inderdaad handig zijn, maar een structuur hoeft niet per sé dictatoriale trekken hebben om te functioneren. Met misdaden tegen te menselijkheid bedoel ik de kwalijke rol van het instituut Kerk bij de verspreiding van de dodelijke ziekte AIDS, door te beweren dat condoomgebruik HIV verspreidt. Alsook de kwalijke rol die het Vatikaan gespeeld heeft binnen de VN bij de bespreking van de Braziliaanse resolutie om holebi's te beschermen tegen vervolging, foltering en de doodstraf omwille van hun geaardheid. Het Vatikaan koos hierbij de kant van de regimes die holebi's vervolgen en executeren (Iran, Saoudi-Arabië, enz...) en misbruikte haar invloed op katholieke landen om ook tegen te stemmen, waardoor de resolutie het niet heeft gehaald. En dat neem ik de landen die tegen gestemd hebben, waaronder het Vatikaan bijzonder kwalijk. Het lijkt wel alsof het Vatikaan het vervolgen, folteren en executeren van holebi's een goede zaak vindt.
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " |
|
|
|
|
|
|
#82 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Ik ben het in het geheel niet eens met het standpunt van het Vaticaan over condooms, maar eerlijk is eerlijk, je kan dat "condoomverbod" niet los van het standpunt van de Kerk over seks zien. De Kerk zeg niet "heb seks zonder condoom", wat de Kerk zegt komt, als ik het goed heb, in feite neer op "wacht met seks tot je getrouwd bent en je zeker bent dat je partner geen seksueel overdraagbare aandoeningen heeft." Aan dat standpunt is natuurlijk niets "moorddadig", meer nog, als alle mensen dat "gebod" opvolgden zouden er geen AIDS-epidemieën meer zijn. En hoe "moorddadig" is zo'n "verbod" nog, wetende dat erg veel katholieke missionarissen daar vierkant hun voeten aan vegen?
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
|
|
|
|
#83 | |
|
|
Citaat:
Over welke "katholieke" landen hebben we het hier trouwens?
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 28 juli 2008 om 01:43. |
|
|
|
|
|
|
#84 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#85 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Het idee dat het uitstellen van seksuele activiteiten zou leiden tot minder geslachtsziekten of ongewenste zwangerschappen, klopt niet. De mens laat zijn basale driften en gevoelens niet in toom houden. Zelfs niet vrome priesters. Mensen hebben seks met elkaar; na het huwelijk, voor het huwelijk, veilig en onveilig. Het idee dat het veiliger gaat door vroomheid te preken en tegelijkertijd de slechtheid van voorbehoedsmiddelen te preken, is misdadig.
Handtekening tijdelijk buiten bedrijf. Onze excuses voor het ongemak. Laatst gewijzigd door okke : 28 juli 2008 om 09:36. Reden: typfout |
|
|
|
|
|
|
#86 | |||
|
Minister
|
Citaat:
Een roep om herbronning die het Vaticaan overigens niet onberoerd laat. De tijd van de superpausen - met als hoogtepunt de pontificaten vanaf Pius IX tot Pius XII - ligt ondertussen al een flink stuk in het verleden. Wat Pius IX verloor aan wereldse macht bij het verlies van zijn Kerkelijke Staten, compenseerde hij door een gewin aan morele macht, die verder in stijgende lijn ging tot en met 1958, de dood van Pius XII. Vanaf dan heeft - zeker in onze contreien, maar ook in de Derde Wereld - de secularisatie een stevige knauw gegeven aan die morele macht. Citaat:
Alleen al dat in het Vaticaan de discussie rond condoomgebruik mogelijk is, én daadwerkelijk gevoerd wordt tot in de hoogste regionen rond de paus - o.a. door kardinaal Martini van Milaan die als één van de prominentste papabili werd beschouwd bij de laatste pausverkiezing, en ook door "onze" kardinaal Danneels, toch ook niet de eerste de beste - toont toch wel afdoend aan dat de kerkleiding absoluut niét achter de uitspraak zit i.v.m. HIV-besmetting door condoomgebruik. Door dit te suggereren stel je jezelf intellectueel oneerlijk op. Sorry dat ik dit zo ongezouten zeg. Citaat:
In feite blijft men te Rome trouw aan een principe dat men al 20 eeuwen handhaaft, en waarbij er voor "alternatieve" seksualiteit geen plaats is. Je kan dat principe betreuren - en geloof me: vele katholieken doen dat mét jou, ondergetekende incluis - maar geenszins geeft Rome hiervoor een vrijbrief om "andersseksuelen" het leven zuur te maken, laat staan ze te stenigen of op te knopen. Je maakt een zwartwitredenering in de stijl van: "Wie niet vóór mij is, is tégen mij." Bovendien valt het maar zéér te betwijfelen in hoeverre de staten waar homo's zwaar worden vervolgd zich veel gelegen laten aan buitenlandse druk. Iran doet even zo leuk verder met het opknopen van mensen o.w.v. hun seksuele geaardheid, of wij dat nu leuk vinden of niet, en ondanks de verdragen die het land aangegaan heeft, bvb. inzake het niet-executeren van minderjarigen. (Dan wachten ze toch eenvoudig totdat de betichte meerderjarig is, om hem dan alsnog op te hangen. Zo simpel gaat dat ginder.) Wel scoor je een belangrijk punt, daar waar het Vaticaanse principe nopens homoseksualiteit door sommige gelovigen inderdaad kan misbruikt worden als vrijkaartje om holebi's te discrimineren, het leven zuur te maken en zelfs te vervolgen. Tegen dergelijke praktijken mocht Rome ook wat mij betreft zich eens duidelijker uitspreken, en ik betreur het - en velen met me - dat dit veel te weinig gebeurt. |
|||
|
|
|
|
|
#87 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Ik weet ook wel dat Iran niet van vandaag op morgen zal stoppen met holebi's op te hangen, maar buitenlandse druk kan toch een positieve invloed hebben (zie de val van het Apartheidsregime, mee veroorzaakt door druk van buitenaf). Die resolutie die het vervolgen, folteren en executeren van holebi's omwille van hun geaardheid veroordeelde zou een krachtig signaal geweest zijn en een fundament om evt andere maatregels op te baseren. Door zich tegen het verbod op vervolging, foltering en executies te kanten heeft de Kerk duidelijk de kant van de beulen gekozen. Het Vatikaan is tegen een verbod op foltering en moord van holebi's. Hoe kan men dit anders interpreteren dan een impliciete goedkeuring van moord en foltering? Wie tegen een verbod op moord is, zegt toch impliciet dat hij vindt dat moord toegelaten moet worden?
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " |
|
|
|
|
|
|
#88 | |
|
|
Citaat:
|