![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Mugabe of Mugabe: wat kiest u? | |||
Mugabe |
![]() ![]() ![]() |
3 | 15,00% |
Mugabe |
![]() ![]() ![]() |
6 | 30,00% |
Blanco stemmen en een pak slaag |
![]() ![]() ![]() |
4 | 20,00% |
ongeldig stemmen en een pak slaag |
![]() ![]() ![]() |
7 | 35,00% |
Aantal stemmers: 20. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De democratie op poten zetten, dan. Het principe komt op hetzelfde neer: President Robert Mugabe is nog steeds het legale staatshoofd in Zimbabwe. Niemand heeft het recht hem zomaar "even te gaan aanpakken". Dat zou een regelrechte schending van de soevereiniteit van de Staat Zimbabwe zijn.
Laatst gewijzigd door Lof der Zotheid : 22 juli 2008 om 17:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
|
![]() Citaat:
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 22 juli 2008 om 17:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Banneling
|
![]() Mugabe, dat is een drol die je wil wegflushen en die steeds weer komt bovendrijven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
|
![]() Het blijkt alweer dat slechts weinigen op de hoogte zijn van de machinaties achter de Mugabe-clan die het land - nog steeds - in een ijzeren greep houdt.
Het linkse activisme in Europa, beter anarchisme te noemen, gesteund door de communistische cellen (waarvan er kennelijk meer waren dan men zo oppervlakkig verwachtte) is een van de mede-oorzaken dat een kankergezwel als Mugabe is momenteel nog steeds aan de macht is en het land jaar na jaar dieper in het economische ravijn stort. Ooit een van de meest welvarende landen van Afrika verworden tot een land van schooiers, dieven en shifta's. Het was destijds dat Joshua N'Komo boef Mugabe nog enigszins in het gareel hield en de Matabele's van het zuiden het heft in eigen handen hielden. De miljarden die de afgelopen decennia na het verdwijnen van het Smith regime door Europa aan Zimbabwe zijn uitgedeeld zijn volledig verdampt en op Zwitserse bankrekeningen terecht gekomen. Het totaal generaal momenteel is nada zero. Geld dat beter gebruikt had kunnen worden staat nu doelloos in Zwitserland ter meerdere glorie van een potentaat zoals wij die slechts uit de sprookjes kennen. Wie daar nog een goed woord voor over heeft, weet niet helemaal wat er in de wereld loos is - ik stem derhalve voor geen enkele Mugabe, zelfs niet voor zijn schaduw.
![]() |
#85 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Die gaat het langst mee. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
|
![]() Ik kies voor de Mugabe van vroeger.
Want soms moet je voor verandering gaan
![]() |
#87 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en tussen haakjes: ik ben geen politiek correcte mens: ik vind dat ontwikkelingssamenwerking nergens toe leidt: Afrikanen moeten zichzelf verbeteren, dat kunnen wij niet. Het enige wat wij kunnen is eerlijke handelsrelaties opbouwen. En dat gebeurt niet via "lifeaid" maar via bilaterale handelsdelegaties. Europa zou beter een voorbeeld aan China nemen. Geen paternalistisch gedoe (dat is trouwens het juiste adjectief om de Europese relatie met Afrika t omschrijven) maar handelsrelaties tussen gelijke partners. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
nee sorry dan is goed uitgedachte en gerichte hulp een veel beter idee.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik bedoel niet dat ze op hetzelfde economische niveau moeten staan, wel dat ze elkaar als evenwaardige handelspartijen beschouwen ondanks het verschil. Bvb. China legt wegen en fabrieken aan in ruil voor grondstoffen, niemand behalve een jaloerse voormalige koloniale meester kan daar iets op tegen hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() k9
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb hem een maal ontmoet, ik denk dat ik hem direct doorhad. Ergens heeft hij nog meer bereikt dan ik ooit voor mogelijk hield. De kenyanen zagen in hem een halve godheid en zijn zwaar ongoocheld dat ook Hij corrupt is en hen geen beter leven kan schenken... toch zijn er onder zijn beleid een paar dingen veranderd in positieve zin. Maar natuurlijk ontkent niemand dat ook hij zijn "share" genomen heeft, zij het minder brutaal dan z'n voorgangers. Laatst gewijzigd door tomm : 25 december 2011 om 02:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() In een bepaald verband las ik over de wenselijkheid van gelijkwaardigheid bij handelsbetrekkingen...ik denk dat het bij The Wealth of Nations was ![]() Dezelfde graad van ontwikkeling en zo, of niet al te verschillend. Bij grote verschillen in ontwikkeling en in economische macht zou dat de zwakke destabiliseren, uitzuigen zelfs. Ofwel las ik dat in communistische schrijfsels. Of in beide. Of elders. Ik denk trouwens dat de meesten die van handel iets afweten het daarover wel eens zijn dat er geen gelijkwaardige handelsbetrekkingen mogelijk zijn tussen zeer sterk ongelijke partners ![]() Stel je de mastodont China voor met zijn enorme koopkracht tegenover op sterven na dode dwergjes zoals Zimbabwe. De ongelijkheid en de machteloosheid druipen ervan af. Om dan over gelijkwaardigheid te komen peroreren... ![]() Laatst gewijzigd door eno2 : 25 december 2011 om 02:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() natuurlijk wel, de meest betrouwbare partners van het Westen zijn landen als Saudi Arabië.
|
![]() |
![]() |