Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 juni 2008, 23:45   #81
Montalcino
Parlementslid

Montalcino's schermafbeelding

Standaard

De andere kant van het verhaal,... Daar ga ik op mogen wachten tot ik een ons weeg.
Montalcino is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2008, 21:52   #82
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
GB. de politieke hoer! De mop van het jaar.

Maar als je toch de persoonlijke toer opgaat, kijk dan even naar WM, de man die ons niet alleen opzadelde met een enorme staatsschuld, maar ook zijn huishouden in de steek liet. Daar ben je dan weer fier op, vermoedelijk.
Ik moei me niet met het persoonlijke leven van iemand, of hij nu politicus is of niet.

Maar Geert Bourgeois laat z'n stokpaard (splitsing) B-H-V wel vallen voor een ministerpost en dan mag ik hem geen politieke hoer noemen?

Ik heb blijkbaar een gevoelig plekje geraakt bij de Vlaams-nationalisten!
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2008, 21:52   #83
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Montalcino Bekijk bericht
De andere kant van het verhaal,... Daar ga ik op mogen wachten tot ik een ons weeg.
Niet echt, gewoon de actualiteit een beetje volgen.

Als u het van mij persoonlijk verwacht zal u inderdaad lang mogen wachten, ik heb een nogal drukke vakantiejob in 't verschiet dus p.be zal een bijkomstigheid worden (voor zover het dat al niet is).

Laatst gewijzigd door Kim : 29 juni 2008 om 21:56.
Oud 29 juni 2008, 21:53   #84
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diederik v.d Elzas Bekijk bericht
@Kim Roovers: Maingain-le-Villain geen Vlamingenhater ? Kom nou, U lijdt aan congnitieve dissonantie, lief kind. Of bent U een masochiste misschien, dat u met zoveel ferveur de kant kiest van degenen die schijten waar ze eten? Ik ben er pertinent zeker van dat Maingain meer respect moet hebben voor de gemiddelde Vlaamse militant dan voor een anuslepelaarster van den B.(L).U.B...
Leer lezen: ik zei dat Maingain een Vlaminghater was. Tony Mary is dat echter niet.

Oh ja, en terzijde: het is B Plus, niet BUB.

Best jezelf even informeren alvorens hier hoog van de toren komen te blazen met foute info.

Laatst gewijzigd door Kim : 29 juni 2008 om 21:54.
Oud 29 juni 2008, 21:54   #85
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Garde Bekijk bericht
Dat zal wel niet. Het was Renaat Landuyt die dat na 1999 terug afschafte als minister van Toerisme. Dat zal dan wel eerder Eric Van Rompuy geweest zijn.
Nee hoor, het was Bourgeois. Nog niet eens zo lang geleden, ik schat één �* twee jaar.
Oud 29 juni 2008, 21:55   #86
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Montalcino Bekijk bericht
Tut tut, ik vind dat we het hele verhaal van Kim mogen horen.

Als dat komt, tenminste.
Waarom moet dat per se van mij persoonlijk komen? Nogmaals: volg de actualiteit een beetje, er wordt echt wel gesproken over het Rekenhof e.d.

Laatst gewijzigd door Kim : 29 juni 2008 om 22:19.
Oud 29 juni 2008, 21:55   #87
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Na overweging post maar geschrapt... antwoorden op belachelijke zaken van bepaalde forummers is gewoon tijdsverspilling.

Laatst gewijzigd door Kim : 29 juni 2008 om 22:20.
Oud 29 juni 2008, 21:56   #88
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Nee hoor, het was Bourgeois. Nog niet eens zo lang geleden, ik schat één �* twee jaar.
die discussie is dan wel weer opgedoken, maar de initiële beslissing om er eindelijk 'Vlaamse Kust' van te maken dateert van voor 1999.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2008, 21:58   #89
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Orange Bekijk bericht
In hoeverre zijn jullie voor een staatshervorming, die zoals gebleken broodnodig is?
Een staatshervorming moet er komen, maar ze moet doordacht gebeuren en niet enkel gebaseerd zijn op regionaliseringen.

Er moet rekening gehouden worden met subsidiariteit e.d., men moet niet te "Vlaams" denken om dat te durven inzien. Als iets goed werkt op regionaal niveau is dat goed, als iets beter werkt op federaal niveau moet men dat ook inzien (en het niet afkappen omdat het tegen de belangen van Vlaams-nationalisten ingaat).
Oud 29 juni 2008, 22:01   #90
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
die discussie is dan wel weer opgedoken, maar de initiële beslissing om er eindelijk 'Vlaamse Kust' van te maken dateert van voor 1999.
"eindelijk"?

Kom zeg, dat is een kinderachtige gedachtegang.

Hoe belachelijk zou het niet klinken om plotsklaps alleen nog maar te spreken over "Waalse Ardennen" i.p.v. gewoon "de Ardennen".

Dat is echt zeveren om te zeveren.
Oud 29 juni 2008, 22:11   #91
De Garde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
"eindelijk"?

Kom zeg, dat is een kinderachtige gedachtegang.

Hoe belachelijk zou het niet klinken om plotsklaps alleen nog maar te spreken over "Waalse Ardennen" i.p.v. gewoon "de Ardennen".

Dat is echt zeveren om te zeveren.
Maar nee. Er zijn de Vlaamse en de Waalse Ardennen. Geen Belgische. Niemand zal over de Franse kust spreken in Bretagne. Of de Britse Hooglanden in Schotland.

Dus: eindelijk. Die kust ligt in Vlaanderen en is dus Vlaams. Is dat nu zo eigenaardig?

Met jouw argument kunnen we de Vlaamse Primitieven ook Belgische Primitieven maken.
Oud 29 juni 2008, 22:17   #92
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar nee. Er zijn de Vlaamse en de Waalse Ardennen. Geen Belgische. Niemand zal over de Franse kust spreken in Bretagne. Of de Britse Hooglanden in Schotland.
Louter hypothetisch voor het geval je niet naar de Ardennen gaat: zeg jij "ik ga naar de Vlaamse of Waalse Ardennen"? Meestal zeg je toch gewoon altijd "de Ardennen", althans, ik toch.

Citaat:
Dus: eindelijk. Die kust ligt in Vlaanderen en is dus Vlaams. Is dat nu zo eigenaardig?
Ja, ik vind dat eigenaardig. Ik vind het een ietwat kinderachtige toeeigening.

Citaat:
Met jouw argument kunnen we de Vlaamse Primitieven ook Belgische Primitieven maken.
Neen, want dat heeft gewoon met iets geheel anders te maken.
Oud 29 juni 2008, 22:26   #93
De Garde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Louter hypothetisch voor het geval je niet naar de Ardennen gaat: zeg jij "ik ga naar de Vlaamse of Waalse Ardennen"? Meestal zeg je toch gewoon altijd "de Ardennen", althans, ik toch.

Ja, ik vind dat eigenaardig. Ik vind het een ietwat kinderachtige toeeigening.

Neen, want dat heeft gewoon met iets geheel anders te maken.
1. Als ik naar de Vlaamse Ardennen ga, zeg ik dat. Als ik naar de Waalse ga, ga ik naar 'De Walen' en dan volgt een plaatsnaam.
2. Tja Kim, g�*ns die kust is van ons. Van de eerste tot de laatste druppel zeewater en de laatste zandkorrel is van ons. Alles wat die Waalse (en vooral Brusselse, want in Knokke kost het zand nog meer) toeristen meenemen in hun teenslippers, schopjes, emmertjes en dies meer is een nieuwe transfert van Vlaanderen naar Wallonië. Alle zottigheid: die kust ligt gewoon in Vlaanderen, is dat nu zo moeilijk? Net zoals Sint-Annekestrand in Antwerpen ligt.
3. Toch niet hé. Het gaat om een legitimatie van een natie en staat. Zoals Pirenne (en nog een heel deel postmoderne historici) er alles aan gedaan heeft om België een geschiedenis te geven door de Vlaamse te recycleren en om te turnen.
Oud 29 juni 2008, 22:30   #94
De Waal
Banneling

Standaard

Citaat:
voor mij is zijn het de Belgische Ardennen
ps wij gaan naar de Franse oftewel naar de Nederlandse kust!!!!!!!

Citaat:
hier ook, de Belgische kust voor mij, dat jullie daar problemen met hebben is waarschijnlijk te wijten aan jullie haat tegenover de medemens, gelijk van welk kleur ze ook zijn!!!!!!

@ Kim, ik ben sedert eergisteren ook ingeschreven bij Bplus.....
De Waal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2008, 22:33   #95
De Waal
Banneling

Standaard

Citaat:
1
2. Tja Kim, g�*ns die kust is van ons. Van de eerste tot de laatste druppel zeewater en de laatste zandkorrel is van ons. Alles wat die Waalse (en vooral Brusselse, want in Knokke kost het zand nog meer) toeristen meenemen in hun teenslippers, schopjes, emmertjes en dies meer is een nieuwe transfert van Vlaanderen naar Wallonië.
wat een onvergefelijke schande dat die vuile smerige Walen zand durfen meenemen naar Wallonië.
Oud 29 juni 2008, 22:34   #96
De Garde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Waal Bekijk bericht
voor mij is zijn het de Belgische Ardennen
ps wij gaan naar de Franse oftewel naar de Nederlandse kust!!!!!!!

hier ook, de Belgische kust voor mij, dat jullie daar problemen met hebben is waarschijnlijk te wijten aan jullie haat tegenover de medemens, gelijk van welk kleur ze ook zijn!!!!!!

@ Kim, ik ben sedert eergisteren ook ingeschreven bij Bplus.....
1. Dus je kan bij jou uitkomen in Oudenaarde of op de Baraque Fraiture, afhankelijk van waar je pet staat? Of in Zeeland of Friesland, allebei kust weet je wel? Of Saint-Tropez of Duinkerken, want Franse kust.
2. 't Is dus de Vlaamse kust. Trouwens, ik h�*�*t mensen die te lang in de zon hebben gelopen en roodverbrand rondlopen. 't Is geen zicht. Met andere woorden: hou eens op met die onzin.
3. Oh leuk. Extra Happy Days punten?
Oud 29 juni 2008, 22:46   #97
De Waal
Banneling

Standaard

Citaat:
1. Dus je kan bij jou uitkomen in Oudenaarde of op de Baraque Fraiture, afhankelijk van waar je pet staat? Of in Zeeland of Friesland, allebei kust weet je wel? Of Saint-Tropez of Duinkerken, want Franse kust.
2. 't Is dus de Vlaamse kust. Trouwens, ik h�*�*t mensen die te lang in de zon hebben gelopen en roodverbrand rondlopen. 't Is geen zicht. Met andere woorden: hou eens op met die onzin.
3. Oh leuk. Extra Happy Days punten?
oh gij zijt er zo eentje die overal en altijd verkeerd rijd, ik kan u een goede GPS aanbevelen hoor,
en uw vlaamse kust, laat mij niet lachen he, in Knokke zie je Zeebrugge haven liggen en binnen enkele jaren zal het daar niet meer te doen zijn ven de stank van de industrie die ze daar gaan neerpoten. langs de andere kant zijn er lint bebouwingen van hoogbouw blokken mooie kust is dat zeg, ze zijn er werkelijk in ge slaagt van onze mooie kust naar de kloten te helpen, echt iets om fier op te zijn. ik heriner mij nog als ik kind was dat je uren door de duinen kon wandelen of ravotten waar kun je dat nu nog doen hier!!!!!!
Oud 29 juni 2008, 22:52   #98
De Garde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Waal Bekijk bericht
oh gij zijt er zo eentje die overal en altijd verkeerd rijd, ik kan u een goede GPS aanbevelen hoor,
en uw vlaamse kust, laat mij niet lachen he, in Knokke zie je Zeebrugge haven liggen en binnen enkele jaren zal het daar niet meer te doen zijn ven de stank van de industrie die ze daar gaan neerpoten. langs de andere kant zijn er lint bebouwingen van hoogbouw blokken mooie kust is dat zeg, ze zijn er werkelijk in ge slaagt van onze mooie kust naar de kloten te helpen, echt iets om fier op te zijn. ik heriner mij nog als ik kind was dat je uren door de duinen kon wandelen of ravotten waar kun je dat nu nog doen hier!!!!!!
Bwa, als ik 'Wallonie, terre d'acceuil' zie, dan ben ik Oudenaarde al een tijdje voorbij.

En wat de kust betreft: wat dit terzake doet over de benaming, ontgaat me. De verloedering van de kust is niks nieuws. Als je die net over de grens in Zeeuws-Vlaanderen zit, is dat héél wat anders. Maar goed, dat was de Belgische ruimtelijke ordening van die tijd hé (zo moeilijk ben ik niet, ik gun België graag haar verdiensten).
Oud 29 juni 2008, 23:12   #99
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Wanneer wordt die bejaarde zot van voetbalploeg Anderlecht B-Pluslid of is hij dat al?
Constant Van den Stock? Die is al dood, dacht ik.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2008, 23:17   #100
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Maar als je toch de persoonlijke toer opgaat, kijk dan even naar WM, de man die ons niet alleen opzadelde met een enorme staatsschuld, maar ook zijn huishouden in de steek liet. Daar ben je dan weer fier op, vermoedelijk.
Ze hadden misschien ook Anne-Marie Lizin voorzitster kunnen maken.

Zette een rechter onder druk om een zaak van een kennis te herbekijken. Liet het gemeentepersoneel opdraaien voor haar persoonlijke verkiezingsfolders. Daagde een journalist voor de rechter omdat die er een artikel over schreef. Schold een Duitstalig parlementslid van Ecolo uit voor "nazi" omdat die uitleg vroeg omtrent het incident.
...en maakte de stad Hoei in zijn geheel lid van B-Plus.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be