![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
En om op je vraag te antwoorden: de topicstarter, nogal vaak... Citaat:
Er zijn genoeg mensen die zich geen van beiden bovenstaande zaken kunnen veroorloven. Me dunkt dat zij net iets meer recht op bijstand hebben, dan diegenen die wel die keuze kunnen/moeten maken, niet? En om je een voorbeeld te geven: het gros van je gepensioneerde bevolking zit in dergelijke situaties, dankzij het "fantastische" Belgische pensioensysteem. Ga jij hen zeggen te zwijgen, omdat er anderen de keuze moeten maken tussen een reisje naar de zee en een internetverbinding? Sterker nog, sta jij hen zelf bij, of kijk je domweg naar de maatschappij om dat te doen, omdat jij je reisje en je internetverbinding niet wil opgeven? (en vooraleer je het vraagt - ja, ik doe dat; het geld dat ik hier afscherm voor de grijpgrage vingers van de staat, spendeer ik met graagte aan mijn eigen grootouders; zij kunnen zich geen volledige vulling van hun mazouttanks meer permitteren, ik wel...) Laatst gewijzigd door Sfax : 30 juni 2008 om 13:57. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat is op jou bijzonder van toepassing. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook beweer ik dat de minimumlonen te zwaar door de libarelen met verhofstadt op kop zijn belast geweest en dat dit nog veel meer zou gebeuren met LDD die er enkel voor de hogere klasse zal zijn.....
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je weet niet waar je het over hebt.
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#88 | |||
Banneling
|
![]() Waarom typeer je mijn reactie dan als typisch LDD?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Leuk om zien trouwens hoe je omheen de vraag over jouw positie fietst. Ga jij mensen die het echt nodig hebben zelf bijstaan, of kijk je daarvoor naar de maatschappij omdat je zelf niet aan jouw reisjes en aan jouw internetvebrinding wil raken? Dat is een vraag die trouwens iedereen die hier schreeuwt om meer "solidariteit" zichzelf eens mag stellen, want tot hiertoe zie ik enkel de roep om meer solidariteit van anderen... Laatst gewijzigd door Sfax : 30 juni 2008 om 16:33. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | ||
Partijlid
|
![]() Citaat:
lddekeren heeft het op de eerste pagina al gezet, maar misschien toch nog eens benadrukken: Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alle jaren moet ik meer terug betalen aan de belastingen, niet dat dat extreem veel is, maar toch elk jaar iet meer. Als je een halve week voor de staat moet werken heb je wel een ander idee over ''belastingverlaging''. Laatst gewijzigd door daiwa : 2 juli 2008 om 00:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren Laatst gewijzigd door duveltje382 : 2 juli 2008 om 03:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Minister
|
![]() Met een leefloon huishuur en een maand eten kunnen betalen? En een minimum aan gas, water en electriciteit.
De dag van vandaag is het leefloon evenveel als een gemiddelde huurprijs, dankzij de speculatie met vastgoed. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Betaal jij 50% aan belastingen? Neem je bruto belastbaar inkomen en het bedrag van de belastingen aan de staat, en bereken het percentage. Mijn man en ik hebben alleen een belastingsvoordeel voor onze 2 kinderen, en voor de hypotheeklening voor een bescheiden woning. En betalen 20% belasting aan de Belgische staat. Ander voorbeeld, mijn mama heeft een pensioentje, meer dan het leefloon, maar te laag om belastingen te moeten betalen. Met de vlak-taks zal ze ook 30% mogen betalen? Geen aftrekposten meer dus voor : hypotheeklening, kinderen ten laste, kinderopvang, beroepsonkosten, dienstencheques, giften aan goede doel, investeringen om de woning te isoleren e.d., ... Ik raad de gewone man dus aan, om goed na te rekenen, alvorens aan te nemen dat hij beter af zal zijn. De vlak-taks is alleen voordelig voor de hoge inkomens en de "bazen". En heeft LDD met zijn gezond verstand al uitgerekend hoeveel inkomsten de staat zal hebben met deze vlak-taks? Op welke uitgaven zal hij besparen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Banneling
|
![]() Wat klopt er niet?
Ik neem de afrekening van de belastingen. Ik bereken het percentage van "Belasting staat" tegenover de som van "belastbaar inkomen" van mijn man en ik en het resultaat is 20,82457% Mijn man en ik betalen 20,82457% belastingen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#99 |
Banneling