Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 juni 2008, 13:10   #81
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je raaskalt man. Wie komt hier klagen dat hij geen eten kan kopen? Alweer typisch LDD.
De topicstarter, bijvoorbeeld. Redelijk regelmatig.

Citaat:
Het masker van LDD is gevallen! Rijkaards, geen compassie met het voetvolk: Zolang ze kunnen kiezen tussen een uitstapje naar zee of een internetverbinding moeten ze hun domme smoel houden.
Wat voor emo-praat is me dat?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2008, 13:52   #82
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Je raaskalt man. Wie komt hier klagen dat hij geen eten kan kopen? Alweer typisch LDD.
Iets minder assumpties maken en iets meer to the point reageren, zou je geen kwaad doen. Ik stel nergens dat ik een LDD'er ben, laat staan dat ik een partijkaart zou hebben.

En om op je vraag te antwoorden: de topicstarter, nogal vaak...

Citaat:
Het masker van LDD is gevallen! Rijkaards, geen compassie met het voetvolk: Zolang ze kunnen kiezen tussen een uitstapje naar zee of een internetverbinding moeten ze hun domme smoel houden.
Als jij d�*t als criterium voor armoede wil nemen, dan is jouw definitie van armoede een lachertje. Hoe wil je dan serieus genomen worden?
Er zijn genoeg mensen die zich geen van beiden bovenstaande zaken kunnen veroorloven. Me dunkt dat zij net iets meer recht op bijstand hebben, dan diegenen die wel die keuze kunnen/moeten maken, niet?

En om je een voorbeeld te geven: het gros van je gepensioneerde bevolking zit in dergelijke situaties, dankzij het "fantastische" Belgische pensioensysteem. Ga jij hen zeggen te zwijgen, omdat er anderen de keuze moeten maken tussen een reisje naar de zee en een internetverbinding? Sterker nog, sta jij hen zelf bij, of kijk je domweg naar de maatschappij om dat te doen, omdat jij je reisje en je internetverbinding niet wil opgeven? (en vooraleer je het vraagt - ja, ik doe dat; het geld dat ik hier afscherm voor de grijpgrage vingers van de staat, spendeer ik met graagte aan mijn eigen grootouders; zij kunnen zich geen volledige vulling van hun mazouttanks meer permitteren, ik wel...)

Laatst gewijzigd door Sfax : 30 juni 2008 om 13:57.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2008, 14:47   #83
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Ik stel nergens dat ik een LDD'er ben, laat staan dat ik een partijkaart zou hebben.
Ik stel nergens dat jij een LDD stemmer bent.

Citaat:
Als jij d�*t als criterium voor armoede wil nemen, dan is jouw definitie van armoede een lachertje. Hoe wil je dan serieus genomen worden?
Er zijn genoeg mensen die zich geen van beiden bovenstaande zaken kunnen veroorloven. Me dunkt dat zij net iets meer recht op bijstand hebben, dan diegenen die wel die keuze kunnen/moeten maken, niet?
Ontken ik dat?

Citaat:
En om je een voorbeeld te geven: het gros van je gepensioneerde bevolking zit in dergelijke situaties, dankzij het "fantastische" Belgische pensioensysteem. Ga jij hen zeggen te zwijgen, omdat er anderen de keuze moeten maken tussen een reisje naar de zee en een internetverbinding?
Jij blijkbaar wel.

Citaat:
Iets minder assumpties maken en iets meer to the point reageren, zou je geen kwaad doen.
Dat is op jou bijzonder van toepassing.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2008, 14:48   #84
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
Oud 30 juni 2008, 14:55   #85
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Dat ik geen eten zou kunnen kopen,ben je niet wat aan het liegen zeg,ik heb enkel gezegd dat ik arm geboren ben,en soms de eindjes niet zo eenvoudig aan elkaar kan knopen
Ook beweer ik dat de minimumlonen te zwaar door de libarelen met verhofstadt op kop zijn belast geweest en dat dit nog veel meer zou gebeuren met LDD die er enkel voor de hogere klasse zal zijn.....
Oud 30 juni 2008, 14:56   #86
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Je weet niet waar je het over hebt.
Oud 30 juni 2008, 15:01   #87
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je weet niet waar je het over hebt.
Citaat:
Citaat:
Citaat:

Wat voor emo-praat is me dat?
Oud 30 juni 2008, 16:32   #88
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Waarom typeer je mijn reactie dan als typisch LDD?

Citaat:
Ontken ik dat?
Gezien je fulminatie tegen zij die stellen dat de keuze tussen een reisje naar de zee of een internetabonnement geen teken is van armoede, suggereer je dat wel ja.

Citaat:
Jij blijkbaar wel.
Again, gezien je fulminatie tegen zij die stellen dat de keuze tussen een reisje naar de zee of een internetabonnement geen teken is van armoede, wek jij vooral de indruk dat je geen prioriteiten kan stellen.

Citaat:
Dat is op jou bijzonder van toepassing.
Ik ben niet diegene die hier met allerlei aannames begon...

Leuk om zien trouwens hoe je omheen de vraag over jouw positie fietst. Ga jij mensen die het echt nodig hebben zelf bijstaan, of kijk je daarvoor naar de maatschappij omdat je zelf niet aan jouw reisjes en aan jouw internetvebrinding wil raken? Dat is een vraag die trouwens iedereen die hier schreeuwt om meer "solidariteit" zichzelf eens mag stellen, want tot hiertoe zie ik enkel de roep om meer solidariteit van anderen...

Laatst gewijzigd door Sfax : 30 juni 2008 om 16:33.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2008, 04:14   #89
d24e
Partijlid

d24e's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Dat ik geen eten zou kunnen kopen,ben je niet wat aan het liegen zeg,ik heb enkel gezegd dat ik arm geboren ben,en soms de eindjes niet zo eenvoudig aan elkaar kan knopen
Ook beweer ik dat de minimumlonen te zwaar door de libarelen met verhofstadt op kop zijn belast geweest en dat dit nog veel meer zou gebeuren met LDD die er enkel voor de hogere klasse zal zijn.....
De partij die over niets anders spreekt dan belastingen verlagen gaat ze volgens jou het meest verhogen?

lddekeren heeft het op de eerste pagina al gezet, maar misschien toch nog eens benadrukken:
Citaat:
Een sociale vlaktaks van 30% verdeelt de lasten rechtvaardig over alle inkomens. De fiscale aftrekken verdwijnen, behalve voor zelfstandigen. Wie onder het leefloon zit, betaalt niets.
Dat ziet er toch niet uit als een belastingsverhoging voor armen.
d24e is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2008, 05:54   #90
lddekeren
Vreemdeling

lddekeren's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door d24e Bekijk bericht
De partij die over niets anders spreekt dan belastingen verlagen gaat ze volgens jou het meest verhogen?

lddekeren heeft het op de eerste pagina al gezet, maar misschien toch nog eens benadrukken:

Dat ziet er toch niet uit als een belastingsverhoging voor armen.
Hij weet dat heus ook wel, maar afbreken is veel gemakkelijker dan opbouwen, wellicht wat Vl Belang achtergrond ofzo.
lddekeren is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2008, 00:32   #91
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lddekeren Bekijk bericht
Hij weet dat heus ook wel, maar afbreken is veel gemakkelijker dan opbouwen, wellicht wat Vl Belang achtergrond ofzo.
Van die belastingverlaging op het loon heb ik als alleenstaande nog niets gemerkt hoor, integendeel.
Alle jaren moet ik meer terug betalen aan de belastingen, niet dat dat extreem veel is, maar toch elk jaar iet meer.

Als je een halve week voor de staat moet werken heb je wel een ander idee over ''belastingverlaging''.

Laatst gewijzigd door daiwa : 2 juli 2008 om 00:34.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2008, 03:00   #92
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Van die belastingverlaging op het loon heb ik als alleenstaande nog niets gemerkt hoor, integendeel.
Alle jaren moet ik meer terug betalen aan de belastingen, niet dat dat extreem veel is, maar toch elk jaar iet meer.

Als je een halve week voor de staat moet werken heb je wel een ander idee over ''belastingverlaging''.
Zo is dat,groot gelijk heb je,en dan moet je nog een een minimuum loon verdienen zoals ik,dan hou je bijna niekske over ik kan beter gaan doppen

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 2 juli 2008 om 03:25.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2008, 07:51   #93
Paracelsus
Minister

Paracelsus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
Wat is dat, een ' deftig menswaardig bestaan'?
Met een leefloon huishuur en een maand eten kunnen betalen? En een minimum aan gas, water en electriciteit.

De dag van vandaag is het leefloon evenveel als een gemiddelde huurprijs, dankzij de speculatie met vastgoed.
Paracelsus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2008, 08:14   #94
lddekeren
Vreemdeling

lddekeren's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht

U bent heus de enige niet.
lddekeren is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2008, 20:14   #95
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lddekeren Bekijk bericht
Wat bedoeld u met "bazenpartij"?
De gewone man zal beter af zijn met een vlaktax van 30% dan dat hij nu de helft van zijn loon moet zien verdwijnen.
Als LDD spreekt over een vlak-taks van 30%, is de RSZ-bijdrage hier inbegrepen? Ik denk het niet.
Betaal jij 50% aan belastingen?
Neem je bruto belastbaar inkomen en het bedrag van de belastingen aan de staat, en bereken het percentage.
Mijn man en ik hebben alleen een belastingsvoordeel voor onze 2 kinderen, en voor de hypotheeklening voor een bescheiden woning. En betalen 20% belasting aan de Belgische staat.

Ander voorbeeld, mijn mama heeft een pensioentje, meer dan het leefloon, maar te laag om belastingen te moeten betalen. Met de vlak-taks zal ze ook 30% mogen betalen?

Geen aftrekposten meer dus voor : hypotheeklening, kinderen ten laste, kinderopvang, beroepsonkosten, dienstencheques, giften aan goede doel, investeringen om de woning te isoleren e.d., ...

Ik raad de gewone man dus aan, om goed na te rekenen, alvorens aan te nemen dat hij beter af zal zijn.

De vlak-taks is alleen voordelig voor de hoge inkomens en de "bazen".

En heeft LDD met zijn gezond verstand al uitgerekend hoeveel inkomsten de staat zal hebben met deze vlak-taks? Op welke uitgaven zal hij besparen?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2008, 21:40   #96
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De vlak-taks is alleen voordelig voor de hoge inkomens en de "bazen".
Reken dan eens beter, want dat klopt dus niet.
Oud 3 juli 2008, 18:37   #97
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Reken dan eens beter, want dat klopt dus niet.
Wat klopt er niet?
Ik neem de afrekening van de belastingen.
Ik bereken het percentage van "Belasting staat" tegenover de som van "belastbaar inkomen" van mijn man en ik en het resultaat is 20,82457%
Mijn man en ik betalen 20,82457% belastingen.
Oud 3 juli 2008, 18:45   #98
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Wat klopt er niet?
Ik neem de afrekening van de belastingen.
Ik bereken het percentage van "Belasting staat" tegenover de som van "belastbaar inkomen" van mijn man en ik en het resultaat is 20,82457%
Mijn man en ik betalen 20,82457% belastingen.
En ook jou benzine taksen mee gerekend,of jou huisvuilzakken
Oud 3 juli 2008, 18:49   #99
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
En ook jou benzine taksen mee gerekend,of jou huisvuilzakken
Zal LDD alle andere taksen afschaffen? Ook de gemeentelijke? Ook de BTW?

Dan mag hij zeker eens beginnen uitleggen op welke uitgaven hij zal besparen.
Oud 3 juli 2008, 19:29   #100
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LastMohican Bekijk bericht
Daarbij...de "armen" hebben hier niet te klagen... Sociale woning... Studiebeurzen... Stookoliecheques... 10000 voordelen...

De rest van ons die werken mogen alleen afdragen... Zonder aanspraak te kunnen maken op deze voordelen.

Hoeveel sociale woningen ik al gezien heb waar een mooie BMW op de oprit staat... Oh ja maar ze zijn ARM...

Bullshit.
Het verwonderd me niet dat u de Last Mohican bent

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be