![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |||||||||
Minister
|
![]() Citaat:
Maar wat gaat U trouwens het scheppingsverhaal aan, waarom zouden gelovigen dat niet mogen geloven? U gaat als atheïst toch niet gaan opleggen wat en hoe mensen moeten gelove? Gaat U beslissen wat goed en slecht is aan de geloofsinhoud? Trouwens de fout die U hier maakt is om geschriften zoals de Bijbel letterlijk te nemen. Ook sommige "gelovigen" doen dat. Dat is de natuurlijk de grootste onrechtvaardigheid die je jezelf kan aandoen. De Bijbel (want ik neem aan dat we het daarover hebben) werd geschreven door mensen die woorden gebruikten die ze toen kenden en toen gebruikelijk waren. Elk woord in de Bijbel, vooral dan Genesis, is al duizend keer omgedraaid op zoek naar de juiste betekenis van bijvoorbeeld het woord "beginne" alleen al. Wat ik wil zeggen is dat je niet zomaar iets kan aannemen of verwerpen. Het scheppingsverhaal zoals het in de Bijbel staat is waar. Maar hoe wij mensen die millenia-oude woorden moeten interpreteren, dat is natuurlijk een heel andere vraag. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
http://www.prolife.com/FrPavoneNYCrisis.htm De argumentatie is hier natuurlijk wel "pro-life". Citaat:
Nazi's hadden naast hun vergassingskampen ook nog een sociaal programma. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat komt omdat gelovigen van welk geloof dan ook hun mening baseren op een sprookjesboek en daarmee denken de waarheid in pacht te hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Parlementslid
|
![]() Sprookjesboeken hebben geen historische verslagen, getuigenverklaringen of wijsheidsliteratuur van de hoogste plank.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
stop nu toch eens met idiote conclusies trekken. Als ik zeg dat religie de vijand is, waar haalt u het dan vandaan om dat als een haatopmerking te bestempelen? Als een dokter zegt dat kanker de vijand is, is hij dan haat aan het prediken? Als een politieagent zegt dat hooligans de vijand zijn, is hij dan haat aan het prediken? Als een rechter een pedofiele priester in de gevangenis steekt, predikt hij dan haat? Ik predik geen haat, ik wijs de mensen alleen op het feit dat er een vereniging bestaat die er alles aan zal doen om hen dom te houden. Dit omdat ze ofwel zelf te dom zijn om het verschil tussen fictie en non fictie te zien, ofwel omdat ze er voordeel uit kunnen halen. Heeft met haat niks te maken meneer, maar alles met liefde voor de medemens.
![]() Laatst gewijzigd door Travis66 : 1 juli 2008 om 15:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Het zou dan goed zijn mocht je uw stelling ook waar maken met onderbouwde argumenten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat klopt, daarom dat wij de bijbel een sprookjesboek noemen. Omdat er geen historische verslagen instaan, geen getuigenverklaringen en al zeker geen wijsheidsliteratuur van de bovenste plank.
![]() |
![]() |
#87 |
Europees Commissaris
|
![]() Geen idee hoe je dit als een antwoord op mijn stelling ziet, probeer eens te antwoorden ipv er een draai aan te geven?
![]() |
#88 |
Parlementslid
|
![]() Dus de kruisiging van Jezus is volgens jouw geen historische gebeurtenis?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je schildert gelovigen af als mensen die anderen kwaad doen, zogezegd uit liefde voor je medemens. Mocht iedereen jou geloven in je stelling, zouden gelovigen weldegelijk gehaat worden. Hét bewijs dat je weldegelijk haat aan het zaaien bent. Met leugens en onjuistheden dan nog. Laten we dus maar in het midden laten wie hiet het verschil niet ziet tussen fictie en non-fictie. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Gouverneur
|
![]() De kruisiging is geen feit.
![]() |
#91 |
Europees Commissaris
|
![]() Neen, absoluut niet. Geef me een bron waarin dat vermeld staat en ik verander van gedacht. Maar geen sprookjesboeken quoten he.
![]() |
#92 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#93 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Cornelius Tacitus schreef in zijn meesterwerk 'De Annalen' in hoofdstuk 15 vers 44 dat Christus door Pontius Pilatus gekruisigd werd. De werken van Lucianus van Samosata vertellen ons dat Christus werd gekruisigd te Palestina. Om maar een greep te nemen uit andere externe werken. Laatst gewijzigd door luc154 : 1 juli 2008 om 16:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() En waar ligt die zijn kruis ? Allé ik bedoel die twee balken dus.
![]() |
![]() |
#95 |
Parlementslid
|
![]() Hier ga je serieus in de fout hoor. Dit toont één van de twee dingen aan. Ofwel heb je geen uitgebreide kennis van andere historische werken ofwel negeer je alles wat te maken heeft met bewijsmateriaal dat aantoont dat Jezus gekruisigd is.
Laatst gewijzigd door luc154 : 1 juli 2008 om 16:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Tacticus is voor zover ik weet de enige die een melding maakt van "een" christus, die gekruisigd werd, over wie het gaat blijft onduidelijk, het is waarschijnlijker dat het over appolonius gaat. Maar kom, ik "geloof" inderdaad dat er toen wel eens een mens aan een paal werd gespijkerd, maar verder gaat het echt niet. En uw lucianus is pas 100 jaar na de feiten geboren, hoe geloofwaardig acht je hem? En uw "greep" is om je te bescheuren. Dit is gewoon alles wat je kan verzinnen.
![]() Laatst gewijzigd door Travis66 : 1 juli 2008 om 16:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je hebt gezegd -doelende op de kerk- dat er een vereninging bestaat die er alles zal aan doen om de mensen dom te houden.
En dat is een leugen. Mensen die christen zijn proberen een leven in waarheid, oprechtheid en rechtvaardigheid te leven. Dat ze daar niet steeds in lukken is zeker waar. Maar wat jij beweert over de betrachting van de kerk is een frappante leugen, die trouwens niet zou genomen worden onder christenen. Binnen het christendom is het geenzins de bedoeling om mensen dom te houden. Ik ben er zelfs van overtuigd, dat als dat haar betrachting zou zijn, zij zou falen. Paulus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het wordt erger als ze het als een deugd beschrijven, "als alle bewijzen tegen zijn, en je gelooft nog, dan ben je pas echt een goede mens." Als je nu nog niet gelooft dat de kerk je dom wil houden, dan kan ik alleen concluderen dat ze wat jou betreft geslaagd zijn. Geen leugen dus.
![]() |
![]() |
#100 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |