![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Voor of tegen het rookverbod in het cafe | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
21 | 46,67% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
22 | 48,89% |
Ik zou het niet weten |
![]() ![]() ![]() |
2 | 4,44% |
Aantal stemmers: 45. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Roken met mate dan ook niet?
![]()
![]() |
![]() |
#82 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Uw argumenten zijn daarentegen wel doorslaggevend zie ik
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Veel mensen zijn niet gecharmeerd van gigantische eet/drink-inrichtingen, er gaat een bonk gezelligheid verloren. Het AANTAL "gelegenheden" zal voorlopig blijven verminderen en steeds minder wijken zullen nog hun 1 �* 3 buurtcafés behouden (in de oude wijk waarin ik woon waren er 2, er zijn 2 nieuwbouwwijken tegenaan gekomen, nu flinke huizenzee grofweg 3x2 km met nog NUL cafés en 2 fritures).
![]() |
![]() |
#84 | |
|
![]() Citaat:
2. Drinkt nog enen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kijk, het lukt !!!
Het lukt ook in Holland, nadat het lukte in een paar andere Europese landen, te beginnen met Italië reeds twee (drie?) jaar geleden. http://www.volkskrant.nl/binnenland/...n_je_witte_pak Rookvrij feesten in je witte pak Van onze verslaggever gepubliceerd op 07 juli 2008 02:46, bijgewerkt op 7 juli 2008 09:36 AMSTERDAM - Op Sensation White dansten zaterdagnacht veertigduizend bezoekers in een onderwaterwereld zónder sigaretten. Het was alweer de negende editie van het dancefeest Sensation White, maar voor het eerst mocht er op het binnenfeest in de Amsterdam Arena niet worden gerookt. Vrijwel iedereen hield zich daaraan en week eventueel uit naar de speciale rookzones. De veertigduizend kaartjes voor Sensation White waren al uitverkocht nog voor bekend was welke dj’s zouden draaien. De als altijd uitsluitend in het wit geklede massa ging uiteindelijk uit zijn dak op muziek van dj’s als Chuckie, Felix da Housecat, Fedde le Grand en Marco V. De Arena was dit jaar omgebouwd tot een onderwaterwereld, met aan het dak enorme ballonnen in de vorm van kwallen. Omroep BNN zond de nacht rechtstreeks uit voor ruim honderdduizend fans. Rondom Sensation White werden 89 mensen aangehouden, op verdenking van bezit van drugs, drugshandel, illegale kaartverkoop, verstoring van de openbare orde of mishandeling. Tien van hen zaten zondag nog vast. De politie sprak desondanks van een ‘uiterst ongedwongen sfeer’ op het feest. Ook elders in het land werden deelnemers van dancefeesten en festivals opgepakt. Op de Parade in den Bosch hield de politie elf mensen aan wegens agressief gedrag. Een aantal bezoekers raakte gewond, evenals enkele agenten. Op het dancefeest Ground Zero in Bussloo moesten 33 bezoekers mee wegens drugsbezit. Er waren daar ook alcoholcontroles. 42 mensen zaten dronken achter het stuur.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=kiko;3546879]
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
|
![]() Mm; er zullen denk ik wel tamelijk wat "middelen" door de witte Amsterdamse feestgangers kort voor het begin van de party zijn geslikt teneinde inrekening te voorkomen.
Hebben ze nou dat stadion echt vol water laten lopen? Maar goed, van mij mogen ze; ik blijf reuze graag weg van zulke evenementen, rook wel thuis een halfzwaar shaggie of een Indonesische sigaar, formaat Panatella. ![]()
![]() |
#88 | |
|
![]() Citaat:
![]() en twas een feesje ![]()
![]() |
![]() |
#89 | |
Parlementslid
|
![]() Ze staan daar wel allemaal high van de drugs, maar kom.
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
|
![]() u liegt
![]() |
#91 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ik werk zelf in een café, en dit rookverbod vind ik een goede zaak. Binnenkort krijgen we vast een rookcabine, maar da's toch verboden terrein voor mij. Mijn collegas moeten het niet horen, die vinden het allemaal een aanslag op hun vrijheid, vind ik ook, maar het doet mij niets
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
|
![]() Nou, 89 dealers opgepakt duidt toch wel op een tamelijke "verzorging".
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#93 |
|
![]() het is niet omdat er 89 dealers zijn, dat alleman pakt e
![]()
![]() |
#94 |
|
![]() Het zijn kooplui en met zoveel kapitaal op zak, zijn ze echt snel weg als die handel niet "loopt". Dus als er niet genoeg "klanten" zijn dan vang je er daar heus geen 89.
![]() |
#95 | |
|
![]() Citaat:
laat ons beginnen met de vraag: WAS U ZELF DAAR?
![]() |
![]() |
#96 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
ALs werknemer in een zaak van horecatoestellen, moeten wij met lede ogen vaststellen dat onze omzet daalt met de dag. Dat dit alleen door het rookverbod komt, is iets te makkelijk om te beweren. Maar het zal zeker wel spelen in onze omzetdaling. En het één neemt het andere mee. Hoeveel mensen zijn er werkzaam in de horeca ? Als een autofabriek de deuren sluit, is dat wereldnieuws. Maar blijkbaar ligt niemand wakker van de vele ontslagen die nu in de voedingssector vallen. Een sigaret is slecht voor de gezondheid, da's waar. Maar geef een zelfstandige dan tenminste de keuze of hij een zaak voor rokers of niet-rokers begint. Iedereen tevreden. We glijden meer en meer af naar een maatschappij waar blijkbaar niemand nog iets wil tolereren van zijn naaste. Wat is de volgende stap ? Wagens verbieden ? Want die stoten ook heel wat kankerverwekkende stoffen uit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als men dan de lijn toch consequent wil doortrekken, moeten motoren die op fossiele brandstof rijden, ook verbieden. Maar dat is trappen op zere tenen van het grootkapitaal, vrees ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
|
![]() Citaat:
Geen echt groot probleem voor mij, ik heb geen moeite met weglopen of wegblijven bij zaken die mij niet liggen, alleen soms zonde van het entree-geld. Maar geloof jij maar gerust dat al die witpakken "clean" waren hoor.
![]() |
![]() |
#100 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |