Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Voor of tegen het rookverbod in het cafe
Ja 21 46,67%
Nee 22 48,89%
Ik zou het niet weten 2 4,44%
Aantal stemmers: 45. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 4 juli 2008, 11:01   #81
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Als je met mate drinkt is daar niets mis mee.
Roken met mate dan ook niet?
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2008, 11:04   #82
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Doet dat pijn zo overdrijven ?

Niet-rokers willen enkel dat men in openbare gelegenheden zoals een café gevrijwaard is van giftige en stinkende rokersdampen.

Je hoeft de zaken echt niet te overdrijven door er termen als dwangneurose, politiestaat en fobie bij te sleuren, want die hebben in dit debat geen plaats.

Dat is jouw mening, niets meer, niets minder.

Gelieve jouw mening niet te verwarren met de mening van de meerderheid.
Citaat:
Dat weet ik. the_dude wist het echter nog niet, dus ik wees hem er even op - zo ben ik.

Your point being ?
Citaat:
En je blijft maar zwaar overdrijven. Je bent goed bezig.

Citaat:
Is dat hier de dag van de overdrijvingen of zo ? Misschien dat jij op café de ene bak bier na de andere consummeert, maar dat geldt niet voor de meerderheid hoor.

Hier kun je echt wel de meest fantastische argumenten lezen.
Uw argumenten zijn daarentegen wel doorslaggevend zie ik
Oud 4 juli 2008, 15:14   #83
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Daar draait het niet om Andromeda. En de andere europese landen hebben aangetoond dat het allemaal niet zo een vaart zal lopen.

Rokers zullen heus nog wel op cafe gaan, alleen zullen ze nu en dan naar buiten gaan om een sigaretje op te steken.
Ik zie het vooral als een aanslag op de kleine, "bruine" cafés die zich niet de grote investeringen in geld, personeel en ruimte kunnen veroorloven voor het inrichten van rookbare compartimenten. Die sector is trouwens ca. 7 jaar geleden in Nederland sowieso al gedecimeerd dankzij vernieuwde bouwkundige veiligheids-eisen.

Veel mensen zijn niet gecharmeerd van gigantische eet/drink-inrichtingen, er gaat een bonk gezelligheid verloren.

Het AANTAL "gelegenheden" zal voorlopig blijven verminderen en steeds minder wijken zullen nog hun 1 �* 3 buurtcafés behouden (in de oude wijk waarin ik woon waren er 2, er zijn 2 nieuwbouwwijken tegenaan gekomen, nu flinke huizenzee grofweg 3x2 km met nog NUL cafés en 2 fritures).
Oud 4 juli 2008, 18:01   #84
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Uw argumenten zijn daarentegen wel doorslaggevend zie ik
1. Mijn talloze gefundeerde argumenten tegen het roken zijn wijd en zijd verspreid op deze website. Als jij je kunt amuseren met degene eruit te pikken waar ik de mensen terecht wijs op hun zware overdrijving, en dit te bestempelen als "niet-doorslaggevend", vind ik dat fantastisch voor jou.

2. Drinkt nog enen.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2008, 09:51   #85
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Kijk, het lukt !!!
Het lukt ook in Holland, nadat het lukte in een paar andere Europese landen, te beginnen met Italië reeds twee (drie?) jaar geleden.

http://www.volkskrant.nl/binnenland/...n_je_witte_pak

Rookvrij feesten in je witte pak

Van onze verslaggever
gepubliceerd op 07 juli 2008 02:46, bijgewerkt op 7 juli 2008 09:36

AMSTERDAM - Op Sensation White dansten zaterdagnacht veertigduizend bezoekers in een onderwaterwereld zónder sigaretten.

Het was alweer de negende editie van het dancefeest Sensation White, maar voor het eerst mocht er op het binnenfeest in de Amsterdam Arena niet worden gerookt. Vrijwel iedereen hield zich daaraan en week eventueel uit naar de speciale rookzones.

De veertigduizend kaartjes voor Sensation White waren al uitverkocht nog voor bekend was welke dj’s zouden draaien.

De als altijd uitsluitend in het wit geklede massa ging uiteindelijk uit zijn dak op muziek van dj’s als Chuckie, Felix da Housecat, Fedde le Grand en Marco V. De Arena was dit jaar omgebouwd tot een onderwaterwereld, met aan het dak enorme ballonnen in de vorm van kwallen. Omroep BNN zond de nacht rechtstreeks uit voor ruim honderdduizend fans.

Rondom Sensation White werden 89 mensen aangehouden, op verdenking van bezit van drugs, drugshandel, illegale kaartverkoop, verstoring van de openbare orde of mishandeling. Tien van hen zaten zondag nog vast. De politie sprak desondanks van een ‘uiterst ongedwongen sfeer’ op het feest.

Ook elders in het land werden deelnemers van dancefeesten en festivals opgepakt. Op de Parade in den Bosch hield de politie elf mensen aan wegens agressief gedrag. Een aantal bezoekers raakte gewond, evenals enkele agenten. Op het dancefeest Ground Zero in Bussloo moesten 33 bezoekers mee wegens drugsbezit. Er waren daar ook alcoholcontroles. 42 mensen zaten dronken achter het stuur.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2008, 10:51   #86
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=kiko;3546879]
Citaat:
1. Mijn talloze gefundeerde argumenten tegen het roken zijn wijd en zijd verspreid op deze website.
Kan zijn, heb ze nog niet tegengekomen, maar ik kom hier dan ook niet veel eh.

Citaat:
Als jij je kunt amuseren met degene eruit te pikken waar ik de mensen terecht wijs op hun zware overdrijving, en dit te bestempelen als "niet-doorslaggevend", vind ik dat fantastisch voor jou.
Ik moest blijkbaar toch niet ver zoeken? Kijk hieronder maar al:

Citaat:
2. Drinkt nog enen.
Oud 7 juli 2008, 12:43   #87
willem1940NLD

Standaard

Mm; er zullen denk ik wel tamelijk wat "middelen" door de witte Amsterdamse feestgangers kort voor het begin van de party zijn geslikt teneinde inrekening te voorkomen.

Hebben ze nou dat stadion echt vol water laten lopen?

Maar goed, van mij mogen ze; ik blijf reuze graag weg van zulke evenementen, rook wel thuis een halfzwaar shaggie of een Indonesische sigaar, formaat Panatella.

Oud 14 juli 2008, 09:33   #88
Duvelke

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Kijk, het lukt !!!
Het lukt ook in Holland, nadat het lukte in een paar andere Europese landen, te beginnen met Italië reeds twee (drie?) jaar geleden.

http://www.volkskrant.nl/binnenland/...n_je_witte_pak

Rookvrij feesten in je witte pak

Van onze verslaggever
gepubliceerd op 07 juli 2008 02:46, bijgewerkt op 7 juli 2008 09:36

AMSTERDAM - Op Sensation White dansten zaterdagnacht veertigduizend bezoekers in een onderwaterwereld zónder sigaretten.

Het was alweer de negende editie van het dancefeest Sensation White, maar voor het eerst mocht er op het binnenfeest in de Amsterdam Arena niet worden gerookt. Vrijwel iedereen hield zich daaraan en week eventueel uit naar de speciale rookzones.

De veertigduizend kaartjes voor Sensation White waren al uitverkocht nog voor bekend was welke dj’s zouden draaien.

De als altijd uitsluitend in het wit geklede massa ging uiteindelijk uit zijn dak op muziek van dj’s als Chuckie, Felix da Housecat, Fedde le Grand en Marco V. De Arena was dit jaar omgebouwd tot een onderwaterwereld, met aan het dak enorme ballonnen in de vorm van kwallen. Omroep BNN zond de nacht rechtstreeks uit voor ruim honderdduizend fans.

Rondom Sensation White werden 89 mensen aangehouden, op verdenking van bezit van drugs, drugshandel, illegale kaartverkoop, verstoring van de openbare orde of mishandeling. Tien van hen zaten zondag nog vast. De politie sprak desondanks van een ‘uiterst ongedwongen sfeer’ op het feest.

Ook elders in het land werden deelnemers van dancefeesten en festivals opgepakt. Op de Parade in den Bosch hield de politie elf mensen aan wegens agressief gedrag. Een aantal bezoekers raakte gewond, evenals enkele agenten. Op het dancefeest Ground Zero in Bussloo moesten 33 bezoekers mee wegens drugsbezit. Er waren daar ook alcoholcontroles. 42 mensen zaten dronken achter het stuur.
voila se
en twas een feesje
Oud 14 juli 2008, 09:41   #89
Calle
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
voila se
en twas een feesje
Ze staan daar wel allemaal high van de drugs, maar kom.
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2008, 09:51   #90
Duvelke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calle Bekijk bericht
Ze staan daar wel allemaal high van de drugs, maar kom.
u liegt
Oud 14 juli 2008, 10:24   #91
BenIsaac
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Ik werk zelf in een café, en dit rookverbod vind ik een goede zaak. Binnenkort krijgen we vast een rookcabine, maar da's toch verboden terrein voor mij. Mijn collegas moeten het niet horen, die vinden het allemaal een aanslag op hun vrijheid, vind ik ook, maar het doet mij niets
BenIsaac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2008, 13:49   #92
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
u liegt
Nou, 89 dealers opgepakt duidt toch wel op een tamelijke "verzorging".
Citaat:
......... Rondom Sensation White werden 89 mensen aangehouden, op verdenking van bezit van drugs, drugshandel, illegale kaartverkoop, verstoring van de openbare orde of mishandeling. Tien van hen zaten zondag nog vast. De politie sprak desondanks van een ‘uiterst ongedwongen sfeer’ op het feest .........
Oud 14 juli 2008, 14:04   #93
Duvelke

Standaard

het is niet omdat er 89 dealers zijn, dat alleman pakt e
Oud 14 juli 2008, 14:21   #94
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
het is niet omdat er 89 dealers zijn, dat alleman pakt e
Het zijn kooplui en met zoveel kapitaal op zak, zijn ze echt snel weg als die handel niet "loopt". Dus als er niet genoeg "klanten" zijn dan vang je er daar heus geen 89.
Oud 14 juli 2008, 15:07   #95
Duvelke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Het zijn kooplui en met zoveel kapitaal op zak, zijn ze echt snel weg als die handel niet "loopt". Dus als er niet genoeg "klanten" zijn dan vang je er daar heus geen 89.
ow, ben jij misschien een deskundige?
laat ons beginnen met de vraag: WAS U ZELF DAAR?
Oud 14 juli 2008, 15:18   #96
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zie het vooral als een aanslag op de kleine, "bruine" cafés die zich niet de grote investeringen in geld, personeel en ruimte kunnen veroorloven voor het inrichten van rookbare compartimenten. Die sector is trouwens ca. 7 jaar geleden in Nederland sowieso al gedecimeerd dankzij vernieuwde bouwkundige veiligheids-eisen.

Veel mensen zijn niet gecharmeerd van gigantische eet/drink-inrichtingen, er gaat een bonk gezelligheid verloren.

Het AANTAL "gelegenheden" zal voorlopig blijven verminderen en steeds minder wijken zullen nog hun 1 �* 3 buurtcafés behouden (in de oude wijk waarin ik woon waren er 2, er zijn 2 nieuwbouwwijken tegenaan gekomen, nu flinke huizenzee grofweg 3x2 km met nog NUL cafés en 2 fritures).
Daar kan ik je alleen maar in bijtreden.
ALs werknemer in een zaak van horecatoestellen, moeten wij met lede ogen vaststellen dat onze omzet daalt met de dag.
Dat dit alleen door het rookverbod komt, is iets te makkelijk om te beweren. Maar het zal zeker wel spelen in onze omzetdaling.
En het één neemt het andere mee. Hoeveel mensen zijn er werkzaam in de horeca ?
Als een autofabriek de deuren sluit, is dat wereldnieuws. Maar blijkbaar ligt niemand wakker van de vele ontslagen die nu in de voedingssector vallen.
Een sigaret is slecht voor de gezondheid, da's waar. Maar geef een zelfstandige dan tenminste de keuze of hij een zaak voor rokers of niet-rokers begint. Iedereen tevreden.
We glijden meer en meer af naar een maatschappij waar blijkbaar niemand nog iets wil tolereren van zijn naaste. Wat is de volgende stap ? Wagens verbieden ? Want die stoten ook heel wat kankerverwekkende stoffen uit.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2008, 15:28   #97
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Daar kan ik je alleen maar in bijtreden.
ALs werknemer in een zaak van horecatoestellen, moeten wij met lede ogen vaststellen dat onze omzet daalt met de dag.
Dat dit alleen door het rookverbod komt, is iets te makkelijk om te beweren. Maar het zal zeker wel spelen in onze omzetdaling.
En het één neemt het andere mee. Hoeveel mensen zijn er werkzaam in de horeca ?
Als een autofabriek de deuren sluit, is dat wereldnieuws. Maar blijkbaar ligt niemand wakker van de vele ontslagen die nu in de voedingssector vallen.
Een sigaret is slecht voor de gezondheid, da's waar. Maar geef een zelfstandige dan tenminste de keuze of hij een zaak voor rokers of niet-rokers begint. Iedereen tevreden.
We glijden meer en meer af naar een maatschappij waar blijkbaar niemand nog iets wil tolereren van zijn naaste. Wat is de volgende stap ? Wagens verbieden ? Want die stoten ook heel wat kankerverwekkende stoffen uit.
Bij wagens is men al goed bezig met de normen te verstrengen op uitstoot, een auto van 10 jaar terug is niet meer te vergelijken met een nieuwe wagen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2008, 15:30   #98
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bij wagens is men al goed bezig met de normen te verstrengen op uitstoot, een auto van 10 jaar terug is niet meer te vergelijken met een nieuwe wagen.
Goed, maar ik zie ze nog niet verbieden in het straatbeeld.
Als men dan de lijn toch consequent wil doortrekken, moeten motoren die op fossiele brandstof rijden, ook verbieden.
Maar dat is trappen op zere tenen van het grootkapitaal, vrees ik.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2008, 16:07   #99
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
ow, ben jij misschien een deskundige?
laat ons beginnen met de vraag: WAS U ZELF DAAR?
"Daar" niet, nee; wel een aantal malen weggelopen bij iets oudere en ook niet helemaal zo grootschalige evenementen.

Geen echt groot probleem voor mij, ik heb geen moeite met weglopen of wegblijven bij zaken die mij niet liggen, alleen soms zonde van het entree-geld.

Maar geloof jij maar gerust dat al die witpakken "clean" waren hoor.
Oud 14 juli 2008, 16:16   #100
Duvelke

Standaard

Citaat:
"Daar" niet, nee; wel een aantal malen weggelopen bij iets oudere en ook niet helemaal zo grootschalige evenementen.

Geen echt groot probleem voor mij, ik heb geen moeite met weglopen of wegblijven bij zaken die mij niet liggen, alleen soms zonde van het entree-geld.

Maar geloof jij maar gerust dat al die witpakken "clean" waren hoor.
ik was er zelf, en ik weet wat ik gezien heb...Ga jij maar wat naar je 'andere' evenementen...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be