![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
| Bekijk resultaten enquête: Kan er een samenwerking komen tussen CD&V en Vlaams Blok ? | |||
| Ja, indien er een duidelijke meerderheid is op 13 juni |
|
25 | 32,47% |
| Ja, indien er meer verfijning komt van de gezamelijke standpunten |
|
8 | 10,39% |
| Ja, er moet een meer rechts beleid komen en de kiezer heeft gelijk |
|
19 | 24,68% |
| Neen, een tripartite met SPa en VLD |
|
3 | 3,90% |
| Neen, nooit met het Vlaams Blok |
|
22 | 28,57% |
| Aantal stemmers: 77. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#81 | ||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
En nu wil die Moreels met de duivel zelf aan tafel gaan zitten. Ik vind het heel moedig van de man. Hopelijk valt hij niet van zijn stoel als hij ontdekt dat je zelfs met VB-ers kunt praten. |
||
|
|
|
|
|
#82 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Mooi va Moreels, nu mag hij nog een stukje eten als beloning
|
|
|
|
|
|
#83 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik neem eerder een flinke dosis opportunisme waar. 'Toevallig' net na een peiling waarin CD&V het er uitermate goed vanaf brengt. 'Toevallig' na de peiling waarin het Vlaamsblok riant als tweede-grootste partij uit de bus komt. Ieder zijn stiel, maar na dergelijke politieke heen en weertjes, past iets meer terughoudendheid, tot de geloofwaardigheid een tikkeltje groter is.........
|
|
|
|
|
#84 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Ik denk ook dat Moreels verwacht dat CD&V weer de lakens zal uitdelen.
Maar je kunt moeilijk beweren dat Moreels opportunist is omdat hij vindt dat je met het VB moet praten. |
|
|
|
|
|
#85 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Kijk, ik ben zeer zeker geen Blok-aanhanger, maar moet wel toegeven dat het Blok ondertussen beschikt over bekwaam en ervaren politiek personeel dat de fijnere kneepjes van het politiek bedrijf zeer goed beheerst. M.a.w. het is zeker geen zootje ongeregeld dat men op een gelegenheidslijst bijeen heeft geveegd (�* la LPF in nederland). Zo'n tien jaar geleden zou je het Blok nog rustig dood hebben kunnen knijpen en laten stikken in hun eigen extremisme, maar de meer recente "restyling" toont duidelijk aan dat het Blok niet in die val zal trappen. Ik ben er ook van overtuigd dat Moreels nog wel eens lelijk zou kunnen staan kijken wanneer hij eenmaal tegenover het Blok aan tafel zou gaan zitten ... om daar een volwassen en politiek zeer sterke partij aan te treffen.
|
|
|
|
#86 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het is in ons systeem immers aan de opppositie om tegen de heersende coalitie te ageren (hoewel dat eigenlijk ook niet echt zou hoeven in een Konkordanzmodel met geheime stemming)
|
|
|