Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Kan er een samenwerking komen tussen CD&V en Vlaams Blok ?
Ja, indien er een duidelijke meerderheid is op 13 juni 25 32,47%
Ja, indien er meer verfijning komt van de gezamelijke standpunten 8 10,39%
Ja, er moet een meer rechts beleid komen en de kiezer heeft gelijk 19 24,68%
Neen, een tripartite met SPa en VLD 3 3,90%
Neen, nooit met het Vlaams Blok 22 28,57%
Aantal stemmers: 77. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 26 maart 2004, 08:45   #81
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Ook Moreels is tegen het cordon. De man is blijkbaar helemaal genezen!
Wie De Zondag verder dan de koppen las, kon vernemen dat Moreels enkel het cordon wilde opheffen om het Vlaamsblok zich dood te laten regeren zoals in Oostenrijk FPÖ.
Erg constructief kan je het niet noemen als beleidsoptie.
Je kan het Moreels niet kwalijk nemen. Jarenlang hameren ze het de mensen in dat het VB des duivels is, zodat sommige eenvoudigen van geest dat echt gaan geloven.
En nu wil die Moreels met de duivel zelf aan tafel gaan zitten. Ik vind het heel moedig van de man. Hopelijk valt hij niet van zijn stoel als hij ontdekt dat je zelfs met VB-ers kunt praten.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2004, 10:22   #82
Sam
Provinciaal Gedeputeerde

Sam's schermafbeelding

Standaard

Mooi va Moreels, nu mag hij nog een stukje eten als beloning
Sam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2004, 11:38   #83
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Citaat:
Wie De Zondag verder dan de koppen las, kon vernemen dat Moreels enkel het cordon wilde opheffen om het Vlaamsblok zich dood te laten regeren zoals in Oostenrijk FPÖ.
Je kan het Moreels niet kwalijk nemen. Jarenlang hameren ze het de mensen in dat het VB des duivels is, zodat sommige eenvoudigen van geest dat echt gaan geloven.
En nu wil die Moreels met de duivel zelf aan tafel gaan zitten. Ik vind het heel moedig van de man. Hopelijk valt hij niet van zijn stoel als hij ontdekt dat je zelfs met VB-ers kunt praten.
Je goede recht om dit moedig te vinden.
Ik neem eerder een flinke dosis opportunisme waar.
Moreels keert terug naar de CD&V met het atavistische excuus, dat zijn lidmaatschap van VLD zijn (overleden) vader dwars zou zitten.
'Toevallig' net na een peiling waarin CD&V het er uitermate goed vanaf brengt.
Moreels doorbreekt het cordon met als excuus:"'t Is maar om 't blok dood te laten regeren"
'Toevallig' na de peiling waarin het Vlaamsblok riant als tweede-grootste partij uit de bus komt.

Ieder zijn stiel, maar na dergelijke politieke heen en weertjes, past iets meer terughoudendheid, tot de geloofwaardigheid een tikkeltje groter is.........
Oud 26 maart 2004, 13:00   #84
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Ik denk ook dat Moreels verwacht dat CD&V weer de lakens zal uitdelen.
Maar je kunt moeilijk beweren dat Moreels opportunist is omdat hij vindt dat je met het VB moet praten.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2004, 15:06   #85
de Vexille
Parlementsvoorzitter

de Vexille's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Waarom die hypocriete hyppocraat zich met politiek wenst in te laten, is me een raadsel.
Een ding is duidelijk: hij holt steeds de partij na, van dewelke hij gelooft dat ze de wind in de zeilen heeft.

Hopelijk maakt Moreels zijn zoveelste foute politieke gok (zijn patiënten wens ik dergelijk natte-vingerwerk allerminst toe)
...Waarmee Moreels nog maar eens zijn chronisch gebrek aan politiek inzicht bewijst. De theorie om het Blok mee in een coalitie te nemen om hen zo "kapot te laten regeren" is stompzinnig. In de eerste plaats vind ik het niet kunnen om in een regering te stappen in de hoop dat het allemaal misloopt om zo de coalitiepartner plat op de bek te zien gaan. Getuigt van een compleet gebrek aan verantwoordelijkheidszin, een "politicus" onwaardig. Voorts ben ik er zeker van dat niet het Blok in het stof zou bijten, maar wel de naïeve coalitiepartner die in zo'n experiment stapt.

Kijk, ik ben zeer zeker geen Blok-aanhanger, maar moet wel toegeven dat het Blok ondertussen beschikt over bekwaam en ervaren politiek personeel dat de fijnere kneepjes van het politiek bedrijf zeer goed beheerst. M.a.w. het is zeker geen zootje ongeregeld dat men op een gelegenheidslijst bijeen heeft geveegd (�* la LPF in nederland). Zo'n tien jaar geleden zou je het Blok nog rustig dood hebben kunnen knijpen en laten stikken in hun eigen extremisme, maar de meer recente "restyling" toont duidelijk aan dat het Blok niet in die val zal trappen.

Ik ben er ook van overtuigd dat Moreels nog wel eens lelijk zou kunnen staan kijken wanneer hij eenmaal tegenover het Blok aan tafel zou gaan zitten ... om daar een volwassen en politiek zeer sterke partij aan te treffen.
Oud 27 maart 2004, 15:34   #86
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de Vexille
De theorie om het Blok mee in een coalitie te nemen om hen zo "kapot te laten regeren" is stompzinnig. In de eerste plaats vind ik het niet kunnen om in een regering te stappen in de hoop dat het allemaal misloopt om zo de coalitiepartner plat op de bek te zien gaan. Getuigt van een compleet gebrek aan verantwoordelijkheidszin, een "politicus" onwaardig. Voorts ben ik er zeker van dat niet het Blok in het stof zou bijten, maar wel de naïeve coalitiepartner die in zo'n experiment stapt.
Het is alleszins geen vooruitzicht op constructief regeren.
Het is in ons systeem immers aan de opppositie om tegen de heersende coalitie te ageren (hoewel dat eigenlijk ook niet echt zou hoeven in een Konkordanzmodel met geheime stemming)

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be