Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 juli 2008, 17:11   #81
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
een beetje koning zit verdomme in zijn paleis! Een beetje koning die waakt in zijn paleis over de veiligheid van zijn volk. En een beetje koning gaat niet op congé in la douce france op het moment dat zijn volk in een totale crisissituatie zit.

Gisteren naar Tristan en Isolde gekeken? Die koningen gingen niet op congé zenne! Niet met het legervliegtuig en niet met de trein! De mannen vochten voor volk en heerd... of zoiets.... maar ze bleven in elk geval thuis!

Mja, circe, we zijn niet meer in de vroegere jaren eh. Ook de Koning evolueert mee met de tijd, alles is veel mondialer geworden, en de Koning past dit dan ook toe in zn gedrag. Hij kan niet anders.
Oud 3 juli 2008, 17:13   #82
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Door "Bert Bibber" en "fabi " te schrijven is je kritiek waardeloos.
Oud 3 juli 2008, 17:15   #83
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Het VB heeft hier niets mee te maken, het is terechtd at men dit aanklaagt. Dit bewijst gewoon eens te meer dat het koningshuis ons teveel geld kost en totaal geen nut heeft, nietd at ik verwacht dat een royalist dit ziet. Zijne Majesteit de Koning der idioten met als enig gevolg de bubers en een paar anderen, als deze de koning willen behouden dan mogen ze dat egrust doen, ik erken hem alvast niet als deze koning, trouwens, België heeft geen wettelijke koning vermits Leopold II een bastaard was vermits Leopold I nooit egscheiden is van zijn 1ste vrouw en polygamie verboden is .
Wat een absolute klinklare onzin.

De Koning is Koning van iedere Belg, incluis gij! Of je het nu wilt of nie........

Trouwens, hier is niets terecht aangeklaagd. Het hoort gewoon zo dat de Koning gebruik maakt van de legertoestellen, dit om zn veiligheid te garanderen. Is dit nu zo moeilijk te verstaan?
Oud 3 juli 2008, 17:43   #84
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Wat een absolute klinklare onzin.

De Koning is Koning van iedere Belg, incluis gij! Of je het nu wilt of nie........

Trouwens, hier is niets terecht aangeklaagd. Het hoort gewoon zo dat de Koning gebruik maakt van de legertoestellen, dit om zn veiligheid te garanderen. Is dit nu zo moeilijk te verstaan?
Klinkklare onzin? Ik stel dat de kinderen uit het 2de huwelijk bastaards zijn en dus geen enkele aanspraak hebben op de Belgische kroon, dit geld dan natuurlijk ook voor hun kinderen, bijgevolg hebben we geen koning. Ik kan dus rustig stellen dat hij geen koning is, als je dat niet aanstaat doe me dan een proces aan hé.

Laatst gewijzigd door Gwyndion : 3 juli 2008 om 17:44.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2008, 17:48   #85
Geert C

Standaard

Citaat:
Klinkklare onzin? Ik stel dat de kinderen uit het 2de huwelijk bastaards zijn en dus geen enkele aanspraak hebben op de Belgische kroon, dit geld dan natuurlijk ook voor hun kinderen, bijgevolg hebben we geen koning. Ik kan dus rustig stellen dat hij geen koning is, als je dat niet aanstaat doe me dan een proces aan hé.
De Verenigde Kamers hebben telkens de troonopvolger erkend, bijgevolg hebben we (tot nader order) een koning.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 3 juli 2008 om 17:48.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2008, 18:06   #86
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
De Verenigde Kamers hebben telkens de troonopvolger erkend, bijgevolg hebben we (tot nader order) een koning.

Vraag is hoeveel die erkenning wel waard is als we weten dat:

1) Ze daarvoor de grondwet moesten overtreden/negeren.
2) Ze aan schriftvervalsing moesten doen.

Laatst gewijzigd door daiwa : 3 juli 2008 om 18:07.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2008, 18:09   #87
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

De ecologische schade van zoveel reizen lijkt me een punt om niet te vergeten

toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2008, 18:11   #88
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Vraag is hoeveel die erkenning wel waard is als we weten dat:

1) Ze daarvoor de grondwet moesten overtreden/negeren.
2) Ze aan schriftvervalsing moesten doen.
Vraag ik me ook af. Doet me denken aan de regeling die men voorstelde om toch verkiezingen te doen als er voor BHV geen oplossing was, mogelijk maar nauwelijks wettelijk te noemen...
Oud 3 juli 2008, 18:46   #89
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:

Het vorige huwelijk werd verbonden voor het ontstaan van België, en heeft dus niks van doen omtrent België.

De kinderen van Léopold I verwekt bij Louise van Orleans zijn absolute wettelijke kinderen. Waarover jullie nu nog willen twisten.
Oud 3 juli 2008, 18:50   #90
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

echte schande,terwijl mensen op mijn nek op verlof kunnen gaan,en ik zelf niet het geld heb om in verlof te gaan
Oud 3 juli 2008, 18:54   #91
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het vorige huwelijk werd verbonden voor het ontstaan van België, en heeft dus niks van doen omtrent België.

De kinderen van Léopold I verwekt bij Louise van Orleans zijn absolute wettelijke kinderen. Waarover jullie nu nog willen twisten.
Je kan, natuurlijk, aantonen waar en wanneer dit ontbonden is? Ik kan hierover geen gegevens vinden, enkel besluiten dat er bigamie was (wat in koninklijke kringen geen uitzonderingen is, Delphine Boël iemand?).

Laatst gewijzigd door Gwyndion : 3 juli 2008 om 18:55.
Oud 3 juli 2008, 18:58   #92
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De kinderen van Léopold I verwekt bij Louise van Orleans zijn absolute wettelijke kinderen.

Niets van.
Bigamie was en is altijd nog wettelijk verboden.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2008, 19:06   #93
Geert C

Standaard

Citaat:
Niets van.
De toenmalige regering keurde anders wel het tweede huwelijk van Leopold I goed...
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2008, 19:10   #94
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Je kan, natuurlijk, aantonen waar en wanneer dit ontbonden is? Ik kan hierover geen gegevens vinden, enkel besluiten dat er bigamie was (wat in koninklijke kringen geen uitzonderingen is, Delphine Boël iemand?).

Man, sla je de dingen niet wat dooreen?

D. Boël is een natuurlijke dochter, een 'onwettig kind' om het in onbruik geraakte term te zeggen. De dochter van een maitresse. Koning Albert was enkel maar gehuwd met de Koningin en enkel de kinderen die daaruit gesproten zijn zijn de wettige kinderen.

De eerste Koning en ook anderen, hadden ook kinderen buiten hun wettige huwelijken met een maitresse, maar desen waren dus nooit geen wettige troonsopvolgers.
Oud 3 juli 2008, 19:10   #95
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Citaat:
De toenmalige regering keurde anders wel het tweede huwelijk van Leopold I goed...
Deze keurt zoveel goed dat tegen de wet is, betekent niet dat het wettelijk is, iedereen gelijk voor de wet, ook de "koning".

Laatst gewijzigd door Gwyndion : 3 juli 2008 om 19:29.
Oud 3 juli 2008, 19:11   #96
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Vandaag raakte bekend dat Bert Bibber maar liefst 105 keer met een legervliegtuig, op onze kosten dus, op reis ging.
Kostenplaatje: rondom de 500000 euro!!!!!!!!

Ook fabi die maar liefst 30000 euro per week!!!! trekt vond het nog nodig 10 keer op onze kosten op reis te gaan.

Een echte schande en buiten met die profiteurs!!!!
Zo is dat. Naar analogie met de voorstellen van de linkse kerk hier op dit forum om de subsidiëring van de erkende godsdiensten (lees : de Katholieke Kerk) af te schaffen en te vervangen door vrijwillige bijdragen, aan te duiden op de belastingsaangifte, kunnen we hetzelfde doen met de dodaties van de Lakense profiteursbende.

Aangezien dit politiek dient geregeld te worden zou een gezamenlijk wetsvoorstel van de in grote mate republikeinse partijen VB, lijst DD en N-VA wenselijk zijn. Een mooi voorbeeld van "Forza Flandria" trouwens.

De reislust van onze royals zou meteen verdwenen zijn. Goed voor onze beurs én het milieu én de democratie. Let wel, dit beschouw ik als een tussenoplossing. Zolang dit rotstaatje het nog uithoudt.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2008, 19:12   #97
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Deze keurt zoveel goed dat tegen de wet is, ebtekent niet dat het wettelijk is, iedereen gelijk voor de wet, ook de "koning".
Voorbeeldje?

toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2008, 19:12   #98
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Niets van.
Hij was weduwnaar zonder kinderen uit een eerste huwelijk met de enige dochter vd Koning van Engeland. Geef eens bewijzen van dat vermeend huwelijk tssn zn eerste huwelijk en zn huwelijk met Louise van Orleans?
Oud 3 juli 2008, 19:13   #99
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Niets van.

Er kon géén sprake zijn van bigamie wanneer er maar één erkend wettelijk huwelijk was.
Oud 3 juli 2008, 19:28   #100
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
niet moeilijk. Dat was zuivere fraude tiens. Die mannen wisten van niks hé.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be