![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De walen leren geen Nederlands: Di Rupo zegt: het is geen kwestie van niet willen. Wat blijft er over? Niet kunnen... Nóg meer geduld a.d.dag leggen ? Zeg, met wiens voeten willen sommige walen (brusselaars) spelen ? Je mag v.d. tegenpartij geen vijand maken...dat geldt evenzeer voor de Walen ! ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En met welke authoriteit spreek je nu? Nogmaals: heb jij, Brussels imperialist die Wallonië enkel als een wingewest ziet, het mandaat gekregen om te spreken in naam van de Walen en hun gevoelens?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
kijk naar Inbev dat Budweiser wil overnemen; maar zich miskeken heeft op gevoelens van de Amerikanen. Rationeel kun je zeggen: Amerikaanse bedrijven nemen ook Europese over; maar dat helpt niet. http://www.demorgen.be/dm/nl/996/Eco...lkerels-.dhtml |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Minister-President
|
![]() Oh ik weet dat gevoelens tellen, ik ben van mening dat men het hart en het verstand moet combineren, puur met het een of het ander redeneren is nadelig, men mag de gevoelens van anderen niet negeren maar men moet ook logisch nadenken. De Amerikanen kunnen niet en volop brain drains doen, buitenlandse firmas opkopen en het voor anderen op eigen grond verbieden, men moet consequent zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Minister-President
|
![]() Ik snap niet dat iemand gelooft dat België naar een echte confederatie zou overstappen (een waaruit Vlaanderen ao. zonder probleem zou moeten kunnen uitstappen) en zelfs in het onwaarschijnlijke geval dat België een echte confederatie zou worden (en niet dezelfde toer als België met het woord democratie neemt) dan lijkt het me vrijwel onmogelijk dat deze meer dan 5 jaar stand houd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Brussel is geen enkel probleem in deze.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Minister-President
|
![]() Ik voel aan dat jij uit je nek aan het lullen bent.
![]() |
#94 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als we dan toch in die termen spreken: Een huwelijk met gemeenschap van goederen is unionisme. Een huwelijk met het wettelijk stelsel is federalisme. Een huwelijk met scheiding van goederen is confederalisme. Een scheiding is separatisme.
![]() |
![]() |
#95 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Azert heeft niet op de rationele argumenten kunnen antwoorden dus gaat hij nu de emotionele toer op, zonder overigens aan te geven waar hij het mandaat vandaan haalt om in naam van de Walen en hun gevoelens te kunnen spreken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() België is de tegenpool van een amoureuze passionele relatie. België is een vastgelopen huwelijk dat draait op routine en echtelijke ruzies.
Dus nee, ik ben geen Belgicist aan het worden, tenzij natuurlijk dat Belgicist betekent Belgique opblazen, waar een LAT-relatie op neerkomt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() mij stoort meer die lieden die menen een mandaat te hebben om in naam van de vlamingen te spreken...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Europees Commissaris
|
![]() Dit gaat leuk worden! Wie het woord "Vlamingen" nog durft te vermelden, moet er onmiddellijk bijzeggen "pas op, ik spreek hier in eigen naam, dit is een strikt persoonlijke mening". Schitterende vondst moet ik toegeven.
|
![]() |
![]() |