Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Afschaffen Gay Pride?
Ja 26 38,24%
Nee 42 61,76%
Aantal stemmers: 68. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juli 2008, 19:30   #81
shaddy
Banneling

Standaard

Iedereen zijn vrijheid !!!
shaddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2008, 19:31   #82
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Waarom huren ze niet een pretpark voor een dag zoals Bobbejaanland, Bellewaerde of de Meli?
ahahahahaha de meli dat is plopsa land geworden ahahahahah
shaddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2008, 19:37   #83
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
In het onderwijs wordt homoseksualiteit gestimuleerd.

Alléén bij de paterkes, mijn beste
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2008, 19:45   #84
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door shaddy Bekijk bericht
ahahahahaha de meli dat is plopsa land geworden ahahahahah
Da was ik dus niet. CNN heeft het vergeten te melden.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2008, 20:21   #85
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pantoffeldiertje Bekijk bericht
"Roze Zaterdag is de Vlaamse / Belgische en Nederlandse versie van de Amerikaanse Gay Pride en wordt in de lage landen respectievelijk sinds 1977/1978/1979 gehouden."

http://img293.imageshack.us/img293/8...ayprideou5.jpg

Vooraleerst : ik heb niets tegen homo's. Hoewel ik geloof dat je niet zo geboren wordt en neutraal ten opzichte van homohuwelijk sta, toleer ik homo's absoluut.

Waar ik echter niet tegen kan, is het extreem uiten hiervan, vaak op het obscene af. Wanneer ik een typisch "verwijfde" nicht zie die echt uitgesproken en ostentatief in het openbaar gaat zoenen bekijk ik dit toch met heel gemengde gevoelens.

Om nu eens tot de kern van de zaak te komen : evenementen zoals "Gay Pride" doen naar mijn bescheiden mening meer kwaad dan goed. Een hele stad die in het teken van een minderheid staat? Ik kan me niet voorstellen dat de meerderheid, hoe homo-lievend ook, echt gebaat is bij een eerder vulgaire show met hopen zich uitlevende homoseksuelen. Verder werkt het eerder clichés in de hand en geeft het een vrij foute weergave naar het publiek toe.

Kortom, de Gay Pride zou voor mij wel afgeschaft mogen worden en ik ben benieuwd of ik alleen met deze mening sta.
Zelfs veel homo's vinden het maar een aanstellerig gedoe!
Oud 26 juli 2008, 20:21   #86
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wanneer ik een typisch "verwijfde" nicht zie die echt uitgesproken en ostentatief in het openbaar gaat zoenen bekijk ik dit toch met heel gemengde gevoelens.
Ik wist niet dat men ostentatief kon zoenen.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2008, 20:25   #87
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Daimanta Bekijk bericht
Ben ik het geheel mee eens. Ik heb niets tegen homo's, ik ken er zelfs een paar heel goed maar die gay-pride vind ik belachelijk. Het geeft absoluut niet weer wat de doorsnee homo is. Als iemand een soortgelijke straight-pride zou organiseren zou ik er net zo tegen tekeer gaan.

Stop deze beschamende vertoning! Stop de gay-pride!
Er zijn toch "straight-prides"? Op de city-parades gaat het er "even erg" aan toe als op een "gay-pride".

Daarbij, ik daag alle tegenstanders uit om effectief eens te gaan kijken naar een gay-pride. De meesten kennen enkel de beelden van op TV. Ik ga elk jaar mee, als "doorsnee homo" en 99 % van de mensen die deel nemen zijn zeer "doorsnee". Er lopen trouwens ook hetero-sympathisanten mee (jeugdbewegingen, ouder van holebi's, enz...).
Slechts een zeer kleine minderheid doet wat extravaganter, maar natuurlijk tonen ze enkel die in de media (en blijven ze die enkele beelden gebruiken bij elk item dat over holebi's gaat, dat is hetzelfde als ik een reportage zou maken over het hetero-huwelijk en daar enkel beelden van hetero-prostituées en hoerenlopers zou bij tonen). Er waren bij de vorige edities ongeveer 20000 deelnemers, maar als er 200 "extravagenten" tussen zaten, dan zal het veel geweest zijn.

De "doorsnee" holebi- en hetero-deelnemers zijn gewoon niet interessant genoeg voor de media, de vraag zou dus eigenlijk moeten zijn "Moet de media een evenwichtig beeld van de gay-pride - en holebi's in het algemeen - tonen, i.p.v. enkel sensationele beelden?"

De Gay-Pride is de organisatie van de holebibeweging zelf, dus gaan zij wel zelf uit maken of deze moet afgeschaft worden of niet. Dus beste tegenstanders: wordt actief in de holebibeweging (geen paniek, wij zijn zeer verdraagzaam, hetero's worden bij ons niet gediscrimineerd, ik ken heel wat hetero's binnen de holebibeweging) en dan heb je stemrecht binnen de Algemene Vergadering. Dat is de plaats waar er moet gediscutieerd worden over de gay-pride

De gay-pride verbieden zou een schending zijn van de vrije meningsuiting, de vrijheid van verenigen en de vrijheid om te betogen.
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2008, 20:25   #88
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door L. J. Brutus Bekijk bericht
Gelukkig is het wel een eer om hetero te zijn, natuurlijk. Nu voel ik me een eervol man. Amai, wat voelt dat goed.
Bij mijn weten houden de hetero's, geen hetero-pride
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2008, 20:31   #89
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Een leuk stukje op geenstijl.nl:

Religieus Nederland komt met geile gay posters
Dat wordt weer ouderwets rellen, komende maandag tijdens de Gay Pride in Amsterdam. Op de Gay Pride willen homo's laten zien hoe normaal ze eigenlijk zijn, en dat doen ze door voor één keer hun burgermanstenue thuis te laten en halfnaakt met dildo's te jongleren en obscene dansjes te showen. Dat is namelijk waar homoseksualiteit in de kern over gaat, en dat moeten we niet vergeten. Uiteraard zal Job Cohen ook aanwezig zijn (Ahmed Marcouch kon helaas niet) en Rita Verdonk bereidt een playback-act voor met boezemvriend Gordon. Leuk leuk leuk allemaal, maar nu de rel. Stichting De Dialoog heeft het namelijk in het obscene hoofd gehaald een drietal provocerende foto's te maken en die op te hangen tijdens het festival. De Dialoog wil dat homo's en gelovigen met elkaar in gesprek gaan over religieuze issues zoals: was Jezus eigenlijk biseksueel? En droeg Mohammed echt een jurk? Lekker discussiëren en zo respect voor elkaar krijgen, moet kunnen toch? Om de tongen los te maken ontwierp men deze drie suggestieve posters, met twee fistfuckende gristenboys, twee lesbische bijna-moslims en tot slot wat zionisten met een driehoeksrelatie. Voelt u die onderdrukte erotiek en verboden wellust? Laat die rel maar komen!
Oud 26 juli 2008, 20:36   #90
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Tja, je mag feesten, maar moet dat een hele stad bezighouden en dingen tonen die mensen niet willen zien? Er zijn toch ook geen openbare hetero feesten met halfnaakte mensen?
2 openbare heterofeesten voor jou (die ook de hele stad bezig houden en dingen tonen die niet alle mensen willen zien: City-parade en Aalst Carnaval (compleet met "Voil Janetten")
Holebi's zijn verstandig genoeg om te weten dat dit beeld niet klopt met hoe "doorsnee" hetero's zich kleden en gedragen.
De meeste hetero's zijn ook intelligent genoeg om te weten dat TV-verslagen van de gay-pride enkel sensationele beelden vertonen en de grote meerderheid "doorsnee" holebi's niet of nauwelijks toont. Wie dat onderscheid niet kan maken heeft duidelijk een gebrek aan intelligentie.

Misschien kan je beter gaan klagen bij de Journalistenbond omdat hun verslagen weinig objectief zijn.
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Oud 26 juli 2008, 20:40   #91
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Geloof jij dan dat homoseksualiteit aangeboren wordt? Ik heb tegenstrijdige dingen gelezen maar ik geloof nog steeds dat je omgeving en opvoeding een rol spelen.
Even aangeboren of aangeleerd als heteroseksualiteit mijn beste. De genen die seksuele geaardheid (mee) bepalen zouden trouwens een paar jaar geleden gevonden zijn. Er is dus wel degelijk een biologisch aspect.
Al is dit wel off-topic
Oud 26 juli 2008, 20:47   #92
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Waarom huren ze niet een pretpark voor een dag zoals Bobbejaanland, Bellewaerde of de Meli?
Wedden dat we dan ook zouden commentaar krijgen, van intollerante hetero's die ook per se die dag naar dat pretpark willen gaan?
Voor mij goed, als vanaf nu ook Aalst Carnaval en de hetero-City-parade ook in pretparken door gaan. Kwestie van een beetje consequent te zijn.
Oud 26 juli 2008, 21:34   #93
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht
Misschien kan je beter gaan klagen bij de Journalistenbond omdat hun verslagen weinig objectief zijn.
Och, haalt niets uit. Dat zit vol homo's
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2008, 22:27   #94
sfinx666
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
alsof je wil dat ze zich voortplanten.
Ja, dat zou toch niet gaan, hé. Zelfs als ze heel h�*rd proberen.
Wat ik wil zeggen is dat het spijtig is dat zovele jonge mensen zich aan dit soort uitspattingen overgeven. Hopelijk raakt die hele homo-trend uit de mode, en maken de daaropvolgende generaties terug wat meer kinderen = minder vergrijzing .
sfinx666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2008, 22:28   #95
sfinx666
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Idd opvallend veel.
Opvallend veel ?
Oud 26 juli 2008, 22:29   #96
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sfinx666 Bekijk bericht
Ja, dat zou toch niet gaan, hé. Zelfs als ze heel h�*rd proberen.
Wat ik wil zeggen is dat het spijtig is dat zovele jonge mensen zich aan dit soort uitspattingen overgeven. Hopelijk raakt die hele homo-trend uit de mode, en maken de daaropvolgende generaties terug wat meer kinderen = minder vergrijzing .
Ik kan mij perfect voortplanten hoor.
Zelfs met een homo.
Oud 26 juli 2008, 22:29   #97
sfinx666
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moser Bekijk bericht
zie je wel dat je iets gemeen hebt met bepaalde oerconservatieve moslims.

Alleen is het iets negatiefs
Oerconservatieve moslims haten homos en willen die doden. Ik niet, ik vind het enkel spijtig voor ons volk dat er tegenwoordig zo véél zijn.
Oud 26 juli 2008, 22:38   #98
Preuße
Minister

Preuße's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is inderdaad de beste conclusie. Zo'n nutteloze perversiteiten doen zich alleen voor omdat het modieus is en zelfs via de overheid gestimuleerd wordt. Het is tegelijk enorm schadelijk voor het sociaal weefsel van de maatschappij.

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2008, 22:42   #99
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oerconservatieve moslims haten homos en willen die doden. Ik niet, ik vind het enkel spijtig voor ons volk dat er tegenwoordig zo véél zijn.
Neen , de psychisch gestoorde moslims willen die doden. Die zijn gelukkig met niet veel. De gemiddelde gelovige islamiet (die vaak vrij conservatief is in die dingen) denkt er ongeveer een beetje over zoals jij.

Er zijn nog een paar gelijkenissen , hoor. Strafrecht bvb. Hoeveel Xtreem-rechtsen ik al heb horen pleiten om het Marokkaans rechtsysteem of erger het Saoedisch rechtsysteem naar Belgie over te halen , je zou versteld staan. Pas op bezie dat niet als verwijt , gewoon een nuchtere vaststelling.
moser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2008, 22:47   #100
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Patsy Stone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zijn er dan nu meer dan vroeger? En zo ja, waaruit blijkt dat dan? Bestaan daar ergens betrouwbare tellingen over?
Patsy Stone is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be