Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 juli 2008, 19:38   #81
Linda
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
Ik heb de thread diagonaal doorgenomen en heb een vraagje voor Linda.
Ik zie dat je meevoelt met de sukkelaars op aarde.
Dat heb ik ook.

In feite kom je dan uit op het klassieke gevecht van hart en verstand.

Als je ziet uit welk een miserie sommige van die mensen komen, ben je vlug geneigd om met je hart ja te zeggen.
Ja, wees welkom.

Anderzijds weet je heel goed met je verstand, dat als je ja zegt, je overspoelt gaat worden met meer gelukzoekers.
Je weet ook goed, dat vlaanderen gewoon veel te klein is om al het leed dat er in de wereld is te verhelpen.
Je hebt diagonaal gelezen, en hebt dan ook niet gezien dat ik eerder al zei dat ik het aan evenwichtige, goed getrainde mensen wil overlaten om te bepalen wie kan blijven, en wie niet, want dat ik het zelf niet zou kunnen. Maar het kan zeker niet aan haatverslaafden als Boadicea zijn om die mensen in een zwakke positie te misbruiken voor hun persoonlijke nood aan leed van medemensen.

Citaat:
Je kan nog er nog heel veel woorden aan wijden, maar vroeg of laat moet je beslissen, ja of neen.

Laat ik me vermurwen door welke actie dan ook of hou ik me aan een vooraf bepaalde lijn (quota).

Mijn vraag aan jou is dan ook, is het ja of neen.
Moeten we toegeven aan druk of moeten we weerstaan aan deze druk?
Guy Verhofstadt heeft op een VN-vergadering ook gepleit voor een globale politiek waarbij er op een meer eerlijke manier zou worden omgegaan met de armere landen. Het scheelde niet veel of hij kreeg van de VS rotte tomaten naar zijn hoofd.
Linda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2008, 19:41   #82
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard Boadicea haat...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Als je lang genoeg voor racist versleten wordt, kan je er beter 1 worden. Dat is mijn overtuiging.

Met al dat gepamper enerzijds en terrorisme anderzijds, krijgt men na verloop van tijd haat. Men oogst wat men zaait.

Ja, ik haat de islam, omwille van het feit dat het haaks op mijn ideologie staat en so what? De aanhangers ervan laat ik gerust, zolang ze dat ook met mij doen. Helaas hebben sommigen het hier even moeilijk met mij als omgekeerd. Nu ga ik eens denken wiens cultuur en opvattingen hier eerder waren en maak ik zo de balans op.

En ik ben ook niet tuk op het jodendom, vooral het zionisme en het christendom, vooral niet het Rooms katholicisme. Alleen wordt daar tegenwoordig inderdaad minder geweld gebruikt.

Van mij mogen hier moskeeën zijn, maar ze moeten de wet niet dicteren. En helaas gebeurt dat nu wel.

En ik heb voor bepaalde mensen ook een vomeerteiltje nodig, als dat een opluchting mag zijn.

Dank voor het lijstje, dat spaart opzoekingen. Ben je écht zeker dat je geen bevolkingsgroep vergat in je lijstje? Pocos, Brusselaars, Walen, linksen? Kinderen?
Heb je aan 24 uur op één dag wel genoeg voor al die haat? Of worden je dagen dan niet te kort?

Laatst gewijzigd door filosoof : 29 juli 2008 om 19:49.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2008, 19:49   #83
satiper
Minister-President

satiper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Linda Bekijk bericht
Je hebt diagonaal gelezen, en hebt dan ook niet gezien dat ik eerder al zei dat ik het aan evenwichtige, goed getrainde mensen wil overlaten om te bepalen wie kan blijven, en wie niet, want dat ik het zelf niet zou kunnen. Maar het kan zeker niet aan haatverslaafden als Boadicea zijn om die mensen in een zwakke positie te misbruiken voor hun persoonlijke nood aan leed van medemensen.
Persoonlijk denk ik dat je toch met quota zal moeten werken.
Lijnen trekken maw.
Het is natuurlijk altijd erg voor diegene die aan de verkeerde kant van de lijn terechtkomt.
Maar het alternatief (geen lijn) zet enkel aan tot meer toevloed.
Helpen tot het water aan je eigen lippen staat is mooi, maar maakt wel jezelf tot slachtoffer. Er zijn mensen die niet terugdeinzen voor deze vorm van zelfopoffering, wat mooi is.
In hun bevlogenheid willen ze vaak ook wel anderen zover krijgen dat ze zichzelf zouden opofferen.
Ik denk dat ze daar wel te ver gaan.

Citaat:
Guy Verhofstadt heeft op een VN-vergadering ook gepleit voor een globale politiek waarbij er op een meer eerlijke manier zou worden omgegaan met de armere landen. Het scheelde niet veel of hij kreeg van de VS rotte tomaten naar zijn hoofd.
Daar had hij nochtans gelijk, lijkt me.

Maar zo zie je maar, dat als puntje bij paaltje komt, er velen toch nog eerst voor het eigen belang kiezen.
Ook al nemen ze het soms anderen kwalijk, dat ze deze slogan in hun schild voeren.

Laatst gewijzigd door satiper : 29 juli 2008 om 19:50.
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2008, 19:49   #84
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Ik, slechte ervaringen met mannen? Dat is het eerste wat ik daarvan hoor.
Oeps, dus jij was niet die bedrogen echtgenote.

Citaat:
Zeker dat ik mijn ware gelaat laat zien. Ik heb geen medelijden met haatverslaafden.
Ieder zijn haat. Ik geef jou het recht mij te haten.

Citaat:
Je had het niet over dictators en krijgsheren als je zei dat ze maar van torenkranen moesten totteren, zich met benzine overgieten en in brand steken, van honger laten sterven. Het was niet voor die mensen dat je genadeloos wou zijn, maar wel degelijk voor arme, zwakke mensen.
Ik zei niet dat er af moesten totteren, maar moesten ze het doen, is het hun eigen verantwoordelijkheid. Als ze liever op een kraan klimmen dan te aanvaarden dat hun procedure afgelopen is, kan ik daar niets aan doen en weet ik niet waarom ik me schuldig moet voelen.
En de echte armste, zwakste mensen, liggen ginder te verkommeren en hebben niet eens de middelen om hier te geraken. Moesten al die mensen die hun leven wagen het geld dat ze aan mensenhandelaars geven, investeren in hun gemeenschap en niet in er van te gaan lopen, dan zouden er hier geen mensen op kranen zitten en zouden mensenhandelaars, die dikwijls haaienvoer produceren in plaats van hun beloftes na te komen, als ik het even zo cru mag zeggen, ook geen bron van inkomsten meer en konden ze ook niet meer samenlobbyen met die krijgsheren.

Citaat:
Je laat je in ieder geval niet afbrengen van je weg naar de hel, en je probeert zoveel mogelijk mensen mee te sleuren. Ik krijg een déj�* vu.
Ieder zijn weg. Ik krijg niet de indruk dat ik naar de hel ga, omdat ik de zaak anders wil aanpakken.

Citaat:
't Is helemaal neit dweilen met de kraan open. Die mensen kunnen de knelpuntberoepen invullen. Ze zijn al hier. Het is te zot mensen te moeten gaan ronselen in het buitenland omdat we niet genoeg werkvolk hebben, en ondertussen gezonde, actieve, werklustige mensen verbieden te werken omdat wrede harteloze vrouwen zoals jij mensenoffers eisen.
Oké, welke knelpuntberoepen? Zitten er ingenieurs bij? Of verkopers? We kunnen nog wel toilletdames gebruiken, maar hebben we nog niet genoeg mensen aan den dop staan?
En er gebeuren tegenwoordig veel ongelukken op bouwwerven door malcommunicatie door mensen die onvoldoende Nederlands kennen en weinig kennis ter zake hebben. Ja, de bouw is een knelpuntenberoep, maar ook gevaarlijk.

Citaat:
Dat de rijke landen eens ophouden met het plunderen van de arme landen. Australië heeft troepen in Irak, maar laat de Irakese vluchtelingen niet binnen. Dat is toch wel het toppunt van immoraliteit.
En jij bent wel heel slecht geplaatst om iemand een malafied figuur te noemen. Na de twee draden die ik van jou nu al gezien heb - ik ben de onmenselijke poco's nog niet vergeten - heb ik het met jou wel gehad.
Ja, we moeten die landen niet plunderen, daar mee eens. En dat Australië geen Irakese vluchtelingen binnen laat, snapt het kleinste kind. Ja, ze hebben er troepen en dat nemen terroristen op hun krachten. Australië zet zijn veiligheid niet op het spel, gezien het risico.
En die oorlog in Irak: daar ben ik dus ook geen voorstander van. Anderzijds mogen we hier staan brullen hoe immoreel we het allemaal vinden, en passant blijven we er hier maar over zitten leuteren, want meer kunnen we er van hieruit helaas ook niet aan doen.

Citaat:
Omdat er niemand het racisme een halt toeroept krijgen we een doos van pandora. Trouwens, over welke 'dictators' heb je het? Dat is weer maar één van je slinkse technieken om het kwaad in een andere te leggen. Je doet me denken aan een stoomketel die op ontploffen staat.
En kom niet af met dat je aan de allerzwaksten zou denken. Je wou ze vanmorgen nog met benzine overgieten en in brand steken. Harteloze vrouw.
Geachte, ik heb het over Afrikaanse krijgsheren, of milities zoals de Jenjaweed, die degelijk menselijkheid niet hoog in hun vaandel dragen en die mensen op de vlucht doen slaan.
En ik wou de mensen niet met benzine overgieten en in brand steken in een kerk. Dat wouden ze zelf doen. Omdat men ze heeft tegengehouden en direct papieren gaf, zullen we dus nooit weten hoe gemeend hun actie was.

Citaat:
Ach zo, Afrika en Azië mogen van jou een goed sociaal systeem krijgen, maar hier breek je het af. Ongeloofwaardig, mevrouw!
Onze OCMW's kunnen niet alle ellende van de wereld aan. Als men elders ook een OCMW's zou oprichten, dan zouden we beter af zijn. Dat wou ik zeggen.

Citaat:
Je zal wel altijd goedkope excuses vinden om je racisme goed te praten.
Ik praat niets goed, maar ik ben het wel beu continu aangevallen te worden voor mijn gedachtengoed, met excuses die nergens op slaan en die zeker niet redelijk zijn.

Citaat:
Dat ongenoegen van jou over die éne is flauwe comedie. je lijkt wel het kwadraat van zijn reïncarnatie.
Dat je zoiets schrijft, getuigt dat je weinig kaas gegeten hebt van wat ik denk. Zo ben ik oa al geen imperialist, zoals hij.

Citaat:
Ja? 't Is toch wreed, hé, als er mensen zijn die je dwarsbomen als je oproept tot haat en racisme! Maar ja, je zei in de draad over de onmenselijke poco's al dat je wetten wou laten stemmen om het menselijk, medelevend, en hartelijk zijn te verbieden. Ik verschiet dan ook nergens van.
Ik voel me niet geboycott, maar lach wel met jouw kortzichtigheid. Je kent me niet persoonlijk, weet niet hoe ik me tegenover medemensen gedraag, maar past me wel een kleedje.
Maar jouw vooroordelen zijn waarheid. Enkel die van een ander zijn fout. Dat is dus typisch.

Citaat:
sorry, maar gelukkig mensen vertonen een andere retoriek.
Oh, ik ben zeer gelukkig en zit er af en toe wel eens mee in dat niet iedereen het kan zijn. Dus zoek ik ook oplossingen voor problemen. Alleen doe ik het vanuit een ander oogpunt als jij.
Oud 29 juli 2008, 19:51   #85
Boadicea

Standaard

Citaat:
Jij kickt wel op vonken.
Heu, nee.
Oud 29 juli 2008, 19:51   #86
Linda
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Zeker dat je geen bevolkingsgroep vergat in je lijstje?
Heb je aan 24 uur op één dag wel genoeg voor al die haat? Of worden je dagen dan niet te kort?
Ik vrees ervoor. waar had je die eigenlijk gevonden. Ik had over deze nog overgezien:

Citaat:
Citaat Boadicea:
Als je lang genoeg voor racist versleten wordt, kan je er beter 1 worden. Dat is mijn overtuiging.

Met al dat gepamper enerzijds en terrorisme anderzijds, krijgt men na verloop van tijd haat. Men oogst wat men zaait.

Ja, ik haat de islam, omwille van het feit dat het haaks op mijn ideologie staat en so what? De aanhangers ervan laat ik gerust, zolang ze dat ook met mij doen. Helaas hebben sommigen het hier even moeilijk met mij als omgekeerd. Nu ga ik eens denken wiens cultuur en opvattingen hier eerder waren en maak ik zo de balans op.

En ik ben ook niet tuk op het jodendom, vooral het zionisme en het christendom, vooral niet het Rooms katholicisme. Alleen wordt daar tegenwoordig inderdaad minder geweld gebruikt.
Citaat:
Van mij mogen hier moskeeën zijn, maar ze moeten de wet niet dicteren. En helaas gebeurt dat nu wel.

En ik heb voor bepaalde mensen ook een vomeerteiltje nodig, als dat een opluchting mag zijn.
Tiens, ik wist niet dat de ministers imans waren, Leterme een soort opperiman, en de moskee het parlement had vervangen. In wat voor wereld leeft die vrouw?!
Oud 29 juli 2008, 19:53   #87
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht

Dank voor het lijstje, dat spaart opzoekingen. Ben je écht zeker dat je geen bevolkingsgroep vergat in je lijstje? Pocos, Brusselaars, Walen, linksen? Kinderen?
Ja, er zijn hatelijke sujetten en ik stoor me daar wel eens aan, maar amuseer me verder rot.

Jij haat mij toch ook en ik ben toch jouw bron van frustratie. Vergeef me dat ik er andere heb.
Oud 29 juli 2008, 19:54   #88
Boadicea

Standaard

Citaat:
Tiens, ik wist niet dat de ministers imans waren, Leterme een soort opperiman, en de moskee het parlement had vervangen. In wat voor wereld leeft die vrouw?!
In dezelfde als jij, maar dan aan de andere kant van jouw roze bril.
Oud 29 juli 2008, 19:54   #89
Linda
Banneling

Standaard

Citaat:
Heu, nee.
Maar voor één ding moet ik je toch goeie punten geven. je zegt dat je niet tuk bent op het Jodendom, vooral dan het Christendom. Dat je niet tuk bent op het Jodendom, neem ik je kwalijk, maar dat je het Christendom als een vorm van Jodendom ziet, dat is een pluspunt. Zo heeft iedere donderwolk toch nog een klein sprankeltje goud.
Oud 29 juli 2008, 19:55   #90
Linda
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, er zijn hatelijke sujetten en ik stoor me daar wel eens aan, maar amuseer me verder rot.

Jij haat mij toch ook en ik ben toch jouw bron van frustratie. Vergeef me dat ik er andere heb.
Typische uitdrukking van iemand die zich zeer ongelukkig voelt.

En trouwens, noch filosoof, noch ik haten je. Wel kan je me behoorlijk ergeren door je racistische gedrag.

Laatst gewijzigd door Linda : 29 juli 2008 om 19:56.
Oud 29 juli 2008, 20:01   #91
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik haat je niet, dat schreef je ooit al.
Oud 29 juli 2008, 20:16   #92
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
*knip*
Citaat:
Linkse ratten bezetten zelfs de moderatie hier. Goed om weten en tijd voor andere actie dan woorden, zou ik zo zeggen.

Ik heb hier genoeg mijn tijd verleuterd.
Oud 29 juli 2008, 21:09   #93
BenIsaac
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Racisme is mij nooit aangeleerd. Ik dacht vroeger altijd dat ik en mijn donkere neefje wel neefjes moesten zijn: we konden allebei snel rennen. Ik stond nooit in contact met buitenlanders in de zin van de typische gastarbeider, totdat ik naar de middelbare school ging. Ik had daar een goede pathaan als vriend, en ik ben enkele keren met hem naar de lokale Turkse moskee geweest. Mijn afschuw voor bepaalde groepen was meestal een afkeur van gedrag: het macho-achtige yoyoyo wereldje en het londsdale wereldje hebben mij nooit getrokken. Dat de één veel buitenlanders aantrekt en de ander veel bleke kaalkoppies is een feit, en dat ik ze beide maar niks vond ook. Ze haten elkaar tot het bot, maar het is in beide gevallen zo dat ze op elkaar lekken het zijn asociale tokkie -figuren. Ik heb zo nu en dan contacten gehad (om er van te leren) hoe sommige figuren van het buitenlanderprobleem dachten, vaker dan eens kwam het op hetzelfde neer: ze wisten 1 slim ding te zeggen waar ik mij in kon vinden (bijv. het probleem van allochtoonse straatbendes), maar 5 minuten later bleken dit stuk voor stuk hypocriete racisten die alles haatte wat niet blank was, niet saai en IQ-loos als zij waren, en ze schrokken werkelijk van alles wat een ander kleurtje had. Wellicht als ze wat minder bier dronken en minder scootertje reden konden ze zich een betere baan veroorloven dan de lokale Vietnamees of Turk.

Ik sta bij mijn familie wel bekend om scherpe uitlatingen tegen de Islam. Maar aan het einde van de dag eet ik toch liever een broodje falafel in een Egyptische shoarmatent, dan dat ik mij wring in een boerencafé met nederlandstalige stampmuziek en waar ze over "die zwart'n" praten.
BenIsaac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2008, 21:41   #94
Linda
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BenIsaac Bekijk bericht
Ik sta bij mijn familie wel bekend om scherpe uitlatingen tegen de Islam. Maar aan het einde van de dag eet ik toch liever een broodje falafel in een Egyptische shoarmatent, dan dat ik mij wring in een boerencafé met nederlandstalige stampmuziek en waar ze over "die zwart'n" praten.
Bedenk wel dat je als je je tegen de islam keert, indirect tegen jezelf keert. De islam is een synthese van het Jodendom en het Christendom. Je kan vinden dat het beter kon, maar het was een zeer brilliante poging vind ik. Dat het niet gelukt is, kan ik niet op conto van de Joden schrijven. Al herneemt het Christendom veel van het Jodendom, er blijven problemen met het Christendom. Zo was verleden week zondag de chassidische Jood weer kop van jut in de mis op tv. Misschien is het onschuldig over een intern conflict te praten, maar als je al weet hoeveel er gemoord is rond dat conflict, dan vind ik het toch niet meer verantwoord om zonder de context te schetsen doodleuk te vertellen dat een chassidische Jood tégen Jezus was. Ik ben nu al meer dan een half jaar naar de kerk aan het gaan op zondag, en ik krijg er maar geen goed gevoel bij. Altijd wringt er vanalles. Het vrij in te vullen deel is meestal ok. Daarin proberen de pastoors de mensen bij mekaar te brengen, op te roepen tot wederzijds respect, maar de vaste liturgie, daarin zit menig angel, en stekel.
Oud 29 juli 2008, 21:46   #95
Boadicea

Standaard

Citaat:
Maar voor één ding moet ik je toch goeie punten geven. je zegt dat je niet tuk bent op het Jodendom, vooral dan het Christendom. Dat je niet tuk bent op het Jodendom, neem ik je kwalijk, maar dat je het Christendom als een vorm van Jodendom ziet, dat is een pluspunt. Zo heeft iedere donderwolk toch nog een klein sprankeltje goud.
Laat ik het zo stellen: ik ben niet tuk op mensen die hun gezond verstand verliezen voor een eeuwenoud boekje dat geschreven is door een politieke elite, die het als woorden van God verkondigde, om in het zadel te blijven.

Gelukkig zijn de meeste mensen na 2000 jaar eindelijk zo ver gekomen, dat ze de truc beginnen te doorzien.

Feit is dat 90 % van onze nieuwsberichten propagandisch zijn, want geef toe dat er een kleurtje aan zit.
Oud 29 juli 2008, 21:47   #96
Boadicea

Standaard

Citaat:
Typische uitdrukking van iemand die zich zeer ongelukkig voelt.

En trouwens, noch filosoof, noch ik haten je. Wel kan je me behoorlijk ergeren door je racistische gedrag.
En ik erger me dus ook rot aan jullie hautaine houding, want ik ga er van uit dat als er 1 mens wel alle wijsheid in pacht had, onze wereld er anders uit zou zien: beter of slechter laat ik in het midden.
Oud 29 juli 2008, 21:51   #97
sfinx666
Banneling

Standaard

Citaat:
Darksoul, je zal je naam wel niet gestolen hebben, zeker. Sorry, ik heb geen dark soul, en ik heb wel eens wat boekjes over psychologie open gehad. Je kan proberen om me vanalles wijs te maken, maar veel succes kan ik je niet garanderen.
Van waar bent u zelf afkomstig, Linda ? Ik heb al een paar keer gemerkt dat u het hartstochtelijk opneemt voor allochtonen in het algemeen, en moslims in het bijzonder ? Zelf vreemd, of zelf en/of eigen volk-haatster ?
sfinx666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2008, 21:55   #98
BenIsaac
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sfinx666 Bekijk bericht
Van waar bent u zelf afkomstig, Linda ? Ik heb al een paar keer gemerkt dat u het hartstochtelijk opneemt voor allochtonen in het algemeen, en moslims in het bijzonder ? Zelf vreemd, of zelf en/of eigen volk-haatster ?
Lekkere conclusies trek je. Niet iedereen springt een bosje in als er een kleurling aankomt.
BenIsaac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2008, 22:03   #99
sfinx666
Banneling

Standaard

Citaat:
In jouw geval zeker en vast.

Er mankeert duidelijk iets aan jou.

Seffens gaat ze nog beweren dat ze 'uit liefde' racist is.

Er is niets mis met een probleem hebben met onrecht, maar ten onrechte 'barbaarse praktijken' toeschrijven aan een groep mensen om je eigen onmenselijkheid te legitimeren.

Complete waanzin noem ik dat.

Maar laten we dat nu effe parafraseren.

Voor Boadicea zijn 'allochtonen' (=iedereen die in haar ogen 'vreemdeling' is, en dat gaat heel ver) dus barbaarse exoten, en moeten er in 'goede' Hitlerse stijl grenzen komen aan 'onze' tolerantie, mogen 'we' geen genade kennen, moeten we 'hen', de barbaarse exoten veronderstel ik, van honger laten sterven, hen van kranen laten springen. Boadicea suggereert ook dat 'zij', de mensen die voor haar 'vreemd' zijn zich met benzine overgieten, en in brand steken. 'Opgeruimd' staat netjes, vind ze. Boadicea wil graag belastingen betalen als het maar gebruikt wordt voor die 'opruimactie', maar zeker niet om 'hen', de mensen die voor haar 'vreemd' zijn, hier te houden. Vanwege het forumreglement houdt ze zich dan nog in, zegt ze. Anders zouden we nog wel eens wat anders zien.
Ze laat zich geen schuldgevoel aanpraten, neen die poco's, die menselijk zijn voor 'de exoten' die zijn onmenselijk voor haar. Haar een schulgevoel aanpraten, hoe durven ze, de 'hersenloze systeemslaven'. Wie niet aan racisme doet heeft in de ogen van Boadicea geen respect voor de eigen cultuur, en het eigen bloed.

Wat is 'eigen bloed' Boadicea? Ik ben trots op mijn bloed, ook al is mijn verwantschap met de historische Boadicea eerder beperkt.
Linda, een hongerstaking is een persoon gijzelen om van de overheid iets af te dwingen. Dat de gegijzelde persoon uzelf is, verandert daar niets aan. En met zulk soort gijzelaars (= misdadigers ) hoeft geen overleg gepleegd te worden. Een duidelijk : " Doe wat u wilt, u bent volwassen " moet volstaan voor die mensen, als ze zich niet aan onze wetten willen schikken en prompt het land verlaten.
Ze doen mij een beetje denken aan van die afschuwelijke, rot verwende kinderen, die zeggen dat ze hun adem zullen inhouden tot ze krijgen wat ze willen. Niet toegeven is de boodschap, anders gaan ze dat elke keer doen als ze iets willen.

Laatst gewijzigd door sfinx666 : 29 juli 2008 om 22:05.
sfinx666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2008, 22:05   #100
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BenIsaac Bekijk bericht
Racisme is mij nooit aangeleerd. Ik dacht vroeger altijd dat ik en mijn donkere neefje wel neefjes moesten zijn: we konden allebei snel rennen. Ik stond nooit in contact met buitenlanders in de zin van de typische gastarbeider, totdat ik naar de middelbare school ging. Ik had daar een goede pathaan als vriend, en ik ben enkele keren met hem naar de lokale Turkse moskee geweest. Mijn afschuw voor bepaalde groepen was meestal een afkeur van gedrag: het macho-achtige yoyoyo wereldje en het londsdale wereldje hebben mij nooit getrokken. Dat de één veel buitenlanders aantrekt en de ander veel bleke kaalkoppies is een feit, en dat ik ze beide maar niks vond ook. Ze haten elkaar tot het bot, maar het is in beide gevallen zo dat ze op elkaar lekken het zijn asociale tokkie -figuren. Ik heb zo nu en dan contacten gehad (om er van te leren) hoe sommige figuren van het buitenlanderprobleem dachten, vaker dan eens kwam het op hetzelfde neer: ze wisten 1 slim ding te zeggen waar ik mij in kon vinden (bijv. het probleem van allochtoonse straatbendes), maar 5 minuten later bleken dit stuk voor stuk hypocriete racisten die alles haatte wat niet blank was, niet saai en IQ-loos als zij waren, en ze schrokken werkelijk van alles wat een ander kleurtje had. Wellicht als ze wat minder bier dronken en minder scootertje reden konden ze zich een betere baan veroorloven dan de lokale Vietnamees of Turk.

Ik schrik niet van alles wat een kleurtje heeft, want dan deed ik hier 100 hartaanvallen op een dag, maar ik erger me wel aan wat hier meent alle wijsheid in pacht te hebben en driest alle wetten meent te kunnen forceren om toch maar in de belangstelling te staan.

Ik keur dus eerder gedrag dan uiterlijkheden af. Zo erger ik me dus rot aan relnichten en mediahoeren, die verder geen concreet iets te zeggen hebben. Helaas zitten onze regeringen daar vol van.

En voor al wie mij hier racist noemen: ik zou bv geen Wouter van Bellingen weigeren als die juist mijn huwelijk zou ingezegend hebben, maar ik was dolblij dat het een CD&Ver was en niet Patrick Janssens, want die laatste zou ik wel weigeren. Waarom? Van mij mag de brandweer zijn reclameposters van de slangenleverancier nog wel ophangen.

Ben ik discriminerend? Hoogst waarschijnlijk wel. Nu wil ik dus duidelijk maken dat B&H mannetjes op mijn huwelijk ook niet welkom zouden geweest zijn, maar eerlijk gezegd: iemand die bezwaar maakte tegen het feit dat er wijnflessen op tafel stonden, zou nu ook niet leuk geweest zijn.
Nu: er waren verschillende nationaliteiten op mijn huwelijksfeest, ook niet-Europese, maar niemand was verplicht van die wijn te drinken en niemand was verplicht vlees te eten en dergelijke. Iedereen heeft zich reuze geamuseerd en dat soort mensen hebben mijn man en ik graag rond ons.

Nu: fundis, azijnpissers en om het even welke andere stoorzenders, zijn niet komen opdagen en waren ook niet uitgenodigd.

Ik heb dus niets tegen gelovige mensen, want ik ben er zelf 1, maar wiens hersenpan er zo door beneveld wordt dat hij mensen op de brandstapel gaat gooien of bommengordels gaat dragen, heeft het bij mij verkorven.

En als er vegetarische opties zijn, zal ik zeker een uitnodiging in een pita bar niet weigeren. Alleen wens ik daar wel zonder hoofddoek binnen te kunnen en gezien ik daar nog geen probleem mee had, heb ik dus ook geen probleem met dat soort zaken.

Alleen als de godsdienst onze regels in de weg gaat staan, wordt het kiezen of delen. Ik ga voor mijn man geen varkenslapjes vragen in een halal slagerij, maar als er een moslimajobstudente in onze buurtslager er een scène over maakt, omdat ze het niet wil aanraken, vraag ik me af of ze daar wel op haar plaats stond.
Zelf ben ik nota bene vegetariër, maar ik ga een ander niets dicteren.

Soit, on topic: ik beoordeel mensen niet op uiterlijk, maar wel op gedrag en dat laat soms wel te wensen over.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be