![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik, Vlaming, ben de pampers al enige tijd ontgroeit en hou niet zo van al die betuttelende maatregelen. Sorry! Laatst gewijzigd door Garry : 30 juli 2008 om 01:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar nogmaals. Zie niet in, waarom ik niet tegen bepaalde zaken zou mogen revolteren. U hebt Uw mening over verkeersveiligheid, ik heb de mijne. Ik hou mij aan de wet. De leeftijd waar ik een gevaar zal betekenen wegens vermindering aan reactievermogen door te hoge ouderdom, is mij trouwens niet zover af. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ach, ik haal m'n schouders op voor een dergelijke opmerking. In het verkeer gedraag ik mij inderdaad liever op de door u geschetste wijze. En het resultaat mag er ook zijn: zoals al eerder gezegd, geen enkele snelheidsbekeuring in de afgelopen tien jaar en geen enkel ongeval. Ik geef grif toe dat ik in mijn wilde-haren-tijd hard gereden heb. Toen had ik een VW Golf waarmee ik vele duizenden kilometers heb gereden (of beter: gevlamd). Enkele ongevallen, waaronder een heel ernstig, waren het resultaat, alsook een stapel boetes. Daarenboven werd autorijden zenuwslopend. Nu ik al vele jaren een heel andere rijstijl heb, is autorijden waar ontspannend geworden. Ook in de portemonnee is het veel gunstiger: liters minder brandstof dan bij mijn vroeger jachtig rijden, minder banden, geen boetes, geen ongevallen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Juist, omdat verkeer een gemeenschapsgebeuren is. Natuurlijk mag u gerust uw mening kwijt, maar ondertussen hoort u zich wel aan de voorschriften te houden. En dus 50 km/u te rijden waar dat zo staat aangegeven, enz.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan begrijpt u hoegenaamd niet wat het verkeer is. Dat is immers geen ik-gericht gebeuren. Als u de voorschriften niet wenst te volgen, kunt u beter wat gaan racen op een afgesloten parcours. Niet evenwel op de openbare weg waar er regels gelden die voor iedereen toepasbaar zijn. Ook voor mensen die menen dat ze grote stoere kerels zijn...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de jaren 50 60 was het toch doodgewoon dat je met je fiets reed samen met je meisje achterop of vooraan op de buis. Nee meneer, dat mag niet meer. Ja, dat was me nogal eens gevaarlijk hoor. Daar zijn zeker heel veel dode bij gevallen. Er zijn zeker duizende meer dodelijke slachtoffers gevallen bij vliegtuigongevallen. Moeten we die dan niet eerst verbieden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, en dat heb ik aan den lijve mogen ondervinden. Bij een van mijn ongevallen ben ik frontaal tegen een geparkeerde auto gebotst. Had ik toen mijn gordel niet aan gehad, dan was ik nu niet meer onder de levenden op deze aardbol.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik breng niemand in gevaar wanneer ik mijn gordel niet draag. Het al dan niet verplicht zijn van de gordel te dragen is een aangelegenheid tussen mij en de verzekering waarbij ik aangesloten ben. Daar heeft de politie niets mee te maken. Wanneer ik aangesloten ben bij een kaartersklub komt de politie ook niet zien of ik de reglementen van de club wel naleef. Overigens, op het openbaar vervoer mag je gerust rechtstaand vervoerd worden, je met één hand vastklampend aan een of ander uitstekend attribuut en op je andere arm een kind dragen. Dan telt de veiligheid niet. Als die wet er zou zijn voor de veiligheid zou er eerder een wet moeten bestaan die je verplicht een condoom te dragen bij het vreemd gaan. Daarmee kun je wel anderen mee in gevaar brengen alleen is het moeilijk te verbaliseren. Het gaat hier duidelijk niet om veiligheid maar enkel om te kunnen verbaliseren. Kom me nu AUB niet vertellen dat het is om de maatschappij ( ziekenkas ) eventuele kosten te besparen hé, want in dat geval moeten ze zeker eerst het roken verbieden,( binnenshuis ook weer moeilijk te verbaliseren ) of het overdadig gebruik van alcohol, ( ook weer niet te verbaliseren ), nee, de gordel wel, dat is wel goed te verbaliseren. Het gaat hier dus enkel om het innen van verdoken belastingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waargebeurd verhaal. Op een zonnige weekenddag verspert een foutgeparkeerde wagen (een wrak op de hoek tegenover mijn uitrit) mij de uitweg van mijn eigendom. Ik kan er met de beste wil van de wereld niet langs. Ik bel dus de politie. Na een half uur komt er een zwaantje aangetuft. Die bekijkt de wagen (wrak van een Renault) en seint de nummerplaat door om de eigenaar te vinden. De nummerplaat komt terug als een niet langer ingeschreven CITROEN (geen Renault). Wagen is dus niet enkel fout geparkeerd. Ook niet ingeschreven en dus onverzekerd. Oh dear - een berg papierwerk. Zwaantje werpt het over een andere boeg en loodst mij toch (met millimeters langs elke kant) uit mijn oprit. Dan rijdt hij weg, zonder meer. Inschrijving ? Hoeft niet. Verzekering ? Hoeft niet. Maar rij geen 5 per uur te snel he ! Iets later (tegen nu ben ik echt wel pissed, dus ik zit te wachten op de eigenaar) komt er een Afrikaan met een hele tros krijsende kinderen die doodleuk in het wrak stapt. Ik vraag in het Frans of hij ooit al gehoord heeft van inschrijving en verzekering. Hij zegt van me met mijn eigen zaken te moeien en rijdt weg. Vive la Belgique ! En dan zeg jij dat snelheidscamera's en flitscontroles GEEN geldklopperij zijn ??? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Burgerzin is bij u ver te zoeken he .......
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#100 | |
Minister-President