Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 juli 2008, 15:10   #81
DarkSoul
Partijlid

DarkSoul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Wat doe jij dan nu op politics?
Moet jij niet werken dan?
ooit gehoord van tijdelijke contracten???

de plaag van de hedendaagse werkzoekende...
DarkSoul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2008, 15:11   #82
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik heb de indruk dat er een mentaliteit aant ontstaan is van: geef ons geld en veel geld zonder dat we er moeite voor moeten doen of we halen uw huis leeg.

Ben ik de enigste mens die inziet dat dit een compleet verkeerde mentalteit is ?
Die indruk wordtr bij mij ook gevoedt door dit forumgedeelte. Een aantal werklozen die het precies de normaalste zaak van de wereld vinden dat de staat hen een job moet bezorgen of een loon dat gelijk is aan sommige inkomens waar anderen een maand voor moeten werken. Met zo'n visie ga je er natuurlijk niet komen.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2008, 15:26   #83
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DarkSoul Bekijk bericht
Wel Sfax,

als al die egoisten hetzelfde geleerd werden als jij aan je kinderen leert, is het niet verwonderlijk dat de maatschappij minder en minder teruggeeft...
Het is net omdat je in een maatschappij zit waar hard werken wordt afgestraft, terwille van het onderhouden van deze en gene persoon, dat mensen sterker en sterker daartegen gaan reageren. Als dat op de koop toe nog eens gevoed wordt door mensen die menen te moeten verkondigen dat het de plicht is van iedereen om hen te onderhouden, dan gaat dat proces enkel nog wat sneller gaan...

Laatst gewijzigd door Sfax : 29 juli 2008 om 15:27.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2008, 15:57   #84
Bill Ayers
Burgemeester

Bill Ayers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
VS.. waar de armoede torenhoog is, mensen twee jobs hebben om huur te kunnen betalen en er amper sociale zorg bestaat?
Goed voorbeeld!
Kan je dat staven? Voor zover ik weet kan een groot percentage van de pakweg de Zweedse bevolking geclassificeerd worden als arm naar de Amerikaanse norm, daarenboven ligt het percentage armen in de VS lager dan in de meeste Europese natiestaten. Ik heb ooit de cijfers gehad, maar nu geen zin om ze te zoeken.

Laatst gewijzigd door Bill Ayers : 29 juli 2008 om 15:58.
Bill Ayers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2008, 16:10   #85
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
VS.. waar de armoede torenhoog is, mensen twee jobs hebben om huur te kunnen betalen en er amper sociale zorg bestaat?
Goed voorbeeld!
Weer wat teveel naar de vrt gezien. In Belgie wonen procentueel evenveel armen als in de vs. En voor de zoveelste maal. In de vs is de levensverwachting even hoog als in Belgie, desondanks dat ge daar geen gezondheidszorg hebt, dat iedereen zich volpropt met hamburgers... Informeer u eens wat beter.
Ben er trouwens bijna zeker van de de mensen er procentueel minder moeten besteden om een woning te huren/kopen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2008, 16:51   #86
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Weer wat teveel naar de vrt gezien. In Belgie wonen procentueel evenveel armen als in de vs. En voor de zoveelste maal. In de vs is de levensverwachting even hoog als in Belgie, desondanks dat ge daar geen gezondheidszorg hebt, dat iedereen zich volpropt met hamburgers... Informeer u eens wat beter.
Ben er trouwens bijna zeker van de de mensen er procentueel minder moeten besteden om een woning te huren/kopen.
De bescherming van werknemers is er wel een pak minder wat soms kan leiden tot dramatische taferelen (foreclosures).

In ieder geval, ik zou niet klagen mocht ik er werken. Ik kan er twee tot drie keer meer verdienen als in ons belgenlandje.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2008, 17:53   #87
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Ik heb er weinig problemen mee om de zwakkere in de maatschappij te helpen.

Als ik echter kijk naar een leger van een miljoen ambtenaren die 50 tot 70% van de mensen hun inkomen afnemen en daarna nog eens 20% van al uw aankopen in BTW, dan stel ik me de vraag of er niet meer als genoeg geld voorhanden is, maar dat het gewoon slecht beheerd wordt.
Oud 29 juli 2008, 18:29   #88
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Die indruk wordtr bij mij ook gevoedt door dit forumgedeelte. Een aantal werklozen die het precies de normaalste zaak van de wereld vinden dat de staat hen een job moet bezorgen of een loon dat gelijk is aan sommige inkomens waar anderen een maand voor moeten werken. Met zo'n visie ga je er natuurlijk niet komen.
Dat zijn de patatten met het water weggieten hé.

Het gaat er hem niet over dat mensen een inkomen moeten krijgen van "ik zal u daar gaan hebben" zonder wat voor te doen.
Het gaat er hem over dat alles tijdig in de gaten moet gehouden worden dat iedereen met zijn inkomen verder kan.

In welk arfrikaans land betalen ze nu ook alweer 220 miljoen voor 4 appelsienen?
Zimbabwe of zo?
Is het naar zoiets dat we heen willen, of gaan we tijdig eens afremmen waar nodig?

Pas op vroeger voor de tweede wereldoorlog betaalden ze hier ook een miljoen frank voor een brood hé. De mensen waren toen ook straatarm.

Af en toe eens stevig afremmen. De tering terug naar de nering zetten en niet meer of minder dan dat.
Oud 29 juli 2008, 21:06   #89
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Af en toe eens stevig afremmen. De tering terug naar de nering zetten en niet meer of minder dan dat.
De tienpuntenvraag is alleen, welke regering hiertoe de moed zal hebben. Als ge bedenkt wat het generatiepact al teweeg heeft gebracht, en dat er nog wel ettelijke zullen nodig zijn. Komt daarbij dat de mentaliteit in Vlaanderen en Wallonie zeer sterk verschillen op dit punt.
Oud 29 juli 2008, 22:22   #90
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
De tienpuntenvraag is alleen, welke regering hiertoe de moed zal hebben. Als ge bedenkt wat het generatiepact al teweeg heeft gebracht, en dat er nog wel ettelijke zullen nodig zijn. Komt daarbij dat de mentaliteit in Vlaanderen en Wallonie zeer sterk verschillen op dit punt.
In België is er verdeeldheid in alles en de regering zou beter bedankt worden voor niet gedane diensten en vervangen worden door een zakenkabinet die men kan afrekenen op prestaties en niet op holle beloften vol dwazigheid.
Dan pas zou de verdeeldheid stoppen en zou men concreet kunnen opbouwen wat de regeringen van de vele laatste jaren wisten kapot te maken.
1 zakenkabinet voor gans België.

Maar dat is een ganse andere discussie.

Maar hoe krijgen we die prijzen weer in bedwang?
Goeie vraag waar ik het antwoord effe schuldig op moet blijven.
Oud 30 juli 2008, 00:08   #91
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
In België is er verdeeldheid in alles en de regering zou beter bedankt worden voor niet gedane diensten en vervangen worden door een zakenkabinet die men kan afrekenen op prestaties en niet op holle beloften vol dwazigheid.
Dan pas zou de verdeeldheid stoppen en zou men concreet kunnen opbouwen wat de regeringen van de vele laatste jaren wisten kapot te maken.
1 zakenkabinet voor gans België.

Maar dat is een ganse andere discussie.

Maar hoe krijgen we die prijzen weer in bedwang?
Goeie vraag waar ik het antwoord effe schuldig op moet blijven.
Hoe krijgen we de prijzen terug in bedwang ? Denk, gewoon den economie die zal slabakken, en daarbij nieuwe en alternatieve ontginningen, waardoor de prijzen van de grondstoffen en de olie, zullen dalen.
Dit is dan wel buiten de loonkost gerekend.
Oud 30 juli 2008, 00:36   #92
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Inderdaad, er zijn hier mensen die niets anders doen dan klagen en met de vinger naar anderen wijzen ("ze hebben mijn dop afgepakt", "mijn huisbaas heeft me buiten gezet", "ik heb onterecht mijn werk verloren"...). Misschien kunnen die mensen hun energie en tijd gebruiken om iets positiefs in hun leven op te bouwen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2008, 01:03   #93
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

en er zit hier ook adderengebroed op het forum
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 30 juli 2008 om 01:05.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2008, 08:35   #94
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Snap JIJ het niet? ik heb al bijgedragen sedert mijn zestiende...
En, moest ik het geluk hebben om een werkgever te vinden die mijn (door een andere job veroorzaakte) handicap erbij neemt en mij een aangepaste job geeft, zou ik met véél plezier opniéuw bijdragen...

Maar dat verandert nog niets aan de onbetaalbare huurprijzen voor alleenstaande ouders hé...

'k ga 't nog maar eens vragen eh: vlaams agenschap nummer?
Oud 30 juli 2008, 09:08   #95
DarkSoul
Partijlid

DarkSoul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
'k ga 't nog maar eens vragen eh: vlaams agenschap nummer?
Denk je nu écht dat je met een hernia aan genoeg puntjes geraakt om van die voordelen te kunnen genieten?
En zelfs al zou ik kunnen, mijn huis hoeft niet aangepast hoor...
ik heb een HERNIA, ben géén rolstoelpatient...
laat die fondsen voor wie ze écht nodig heeft...
Ik vraag nergens extra centjes...
Alleen dat een werkgever mij niet direct als ongeschikt klasseert als ik het hem zeg...
Ik ben zo eerlijk om het te vermelden ('k zou het ook kunnen verzwijgen, me volproppen met pijnstillers bij een sollicitatie, maar wat voor nut heeft dat?)
Ik heb een rugprobleem, mijn handen, benen en hoofd functioneren normaal, ik mag gewoon geen extreme posities aannemen, zware lasten dragen (meer dan 10 kilo) of constant de zelfde houding of beweging aanhouden...
Maar de meeste werkgevers denken onmiddelijk als ik ze vertel dat ik een hernia heb dat ik meer thuis zal zitten dan op mijn werk...
Terwijl, als hij me geen werk geeft dat nefast is voor mijn rug ik alle dagen present kan zijn... ik zal slechts afwezig zijn indien hij me opdraagt om dingen te doen die mijn rug belasten...

En echt... wat heeft dat vlaams fonds nummertje nu te maken met het feit dat voor een single ouder de woningen onbetaalbaar aan het worden zijn???
DarkSoul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2008, 09:19   #96
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Denk je nu écht dat je met een hernia aan genoeg puntjes geraakt om van die voordelen te kunnen genieten?
En zelfs al zou ik kunnen, mijn huis hoeft niet aangepast hoor...
ik heb een HERNIA, ben géén rolstoelpatient...
laat die fondsen voor wie ze écht nodig heeft...
Ik vraag nergens extra centjes...
Alleen dat een werkgever mij niet direct als ongeschikt klasseert als ik het hem zeg...
Ik ben zo eerlijk om het te vermelden ('k zou het ook kunnen verzwijgen, me volproppen met pijnstillers bij een sollicitatie, maar wat voor nut heeft dat?)
Ik heb een rugprobleem, mijn handen, benen en hoofd functioneren normaal, ik mag gewoon geen extreme posities aannemen, zware lasten dragen (meer dan 10 kilo) of constant de zelfde houding of beweging aanhouden...
Maar de meeste werkgevers denken onmiddelijk als ik ze vertel dat ik een hernia heb dat ik meer thuis zal zitten dan op mijn werk...
Terwijl, als hij me geen werk geeft dat nefast is voor mijn rug ik alle dagen present kan zijn... ik zal slechts afwezig zijn indien hij me opdraagt om dingen te doen die mijn rug belasten...

En echt... wat heeft dat vlaams fonds nummertje nu te maken met het feit dat voor een single ouder de woningen onbetaalbaar aan het worden zijn???

Vlaams Agentschap werkt niet met puntjes.
Tegemoetkoming bij aanpassing aan huizen is ook maar één ding dat het VAPH doet.
Het had toch gekund dat je in het verleden een aanvraag voor loonondersteunende maatregelen had gedaan? Als dat aanvaard zou geweest zijn, was je nu wellicht al aan het werk.
De werkvragen worden in het najaar overgeheveld van VAPH naar VDAB. Als je wil werken, zou ik toch eens langsgaan bij GTB mocht ik van jou zijn.
http://www.gtb-vlaanderen.be/
Misschien valt er dan wel iets uit de bus eh.
Oud 30 juli 2008, 09:40   #97
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Als gemiddelde tweeverdieners 3000€ netto per maad hebben samen, dan kunnen ze tot 1000€ huur per maand neertellen, zonder enig probleem. Daar huur je al villatjes voor... Hoeveel meer moet jij nog hebben dat zelfs dat niet genoeg is?
het gemiddeld loon van een normaal gezin is ongeveer 2600 euro (2 X 1300 euro) (en de meeste lonen van verkoopsters en andere iets lagere beroepen liggen maar rond 1100 of 1200 euro)

De meeste 2 werkende gezinnen moeten 2 wagens hebben om naar hun werk te kunnen want niet veel mensen hebben de luxe om een job dicht bij huis te hebben

2600
-1000 huur
- 160 elektriciteit en gas per maand
- 200 autolening
- 200 kinderopvang (2kinderen)
- 200 brandstof wagen(s)
- 100 onkosten school voor 2 kinderen per maand
- 800 eten en drank 4 weken in een maand is dus 4 keer 200 euro per week
aan eten voor het hele gezin
= - 60 euro tekort

en dan heb ik het nog niet gehad over jaarlijkse kosten die er dikwijls bijkomen zoals de belastingen die je moet betalen aan de overheid, de autoverzekeringen en belastingen, afrekeningen water, elektriciteit en gas, gemeentebelastingen, provinciebelastingen, milieubelastingen, familiale verzekering, auto onderhoud enz.

ik pleit ervoor dat iedere persoon die dus 38 uren in de week werkt in dagdienst moet op het einde van de maand 1500 euro netto hebben. dit is een realistisch loon vergeleken met de huidige prijzen voor alles en zal tevens de koopkracht doen verhogen en de economie dus meer steunen. hoe kan dit gedaan worden verlaag verdomme gewoon de druk op die inkomens, zo hoeven de werkgevers niet meer te betalen aan de mensen en verdienen de mensen toch meer.

mensen die posten doen en kinderen tenlaste (vooral eenoudergezinnen) moeten uiteraard meer dan 1500 euro krijgen per maand maar 1500 euro per maand voor full time werken is een logisch bedrag want sommige verdienen amper 1100 euro voor een ganse maand 38 uur per week keihard te werken en dit terwijl ene dopper 900 euro uitkering krijgt. geen wonder dat sommige mensen liever niet werken voor amper 200 euro minder ben je gewoon elke dag thuis
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2008, 09:43   #98
LastMohican
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
want sommige verdienen amper 1100 euro voor een ganse maand 38 uur per week keihard te werken en dit terwijl ene dopper 900 euro uitkering krijgt. geen wonder dat sommige mensen liever niet werken voor amper 200 euro minder ben je gewoon elke dag thuis
Dus brengen we beter die 900 euro naar beneden zodat het verschil groter wordt.
LastMohican is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2008, 09:51   #99
Tavek
Banneling

Standaard

Of betalen we gewoon geen langdurige dop meer, privatiseren wel de gezondheidszorg en betalen we allemaal minder belastingen, ook de mensen die maar 1100 verdienen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2008, 09:51   #100
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
het gemiddeld loon van een normaal gezin is ongeveer 2600 euro (2 X 1300 euro) (en de meeste lonen van verkoopsters en andere iets lagere beroepen liggen maar rond 1100 of 1200 euro)
Yeps

Citaat:
De meeste 2 werkende gezinnen moeten 2 wagens hebben om naar hun werk te kunnen want niet veel mensen hebben de luxe om een job dicht bij huis te hebben
Tenzij er ambtenaren in het gezin hangen. Niet onwaarschijnlijk, met een gemiddelde van 1 op 3 werkenden, of uitkeringsgerechtigden.

€2600

Citaat:
-€1000 huur
of afbetaling woning.
Royaal, maar niet onwaarschijnlijk.
Citaat:
- 160 elektriciteit en gas per maand
nu nog royaal , in de nabije toekomst laag.
Citaat:
- 200 autolening
- 200 brandstof wagen(s)
Dan heb je of 2 heel goedkope wagens of veel gespaard in het verleden.
Je vergeet even de bijkomende kosten per wagen uitgezonderd brandstof. We hebben een moderne wagen en die gaat met €400 per maand lopen, all in.

Citaat:
- 200 kinderopvang (2kinderen)
Op te lossen dankzij gepensioeneerde ouders/grootouders/tantes/ooms/ andere familieleden.

Citaat:
- 100 onkosten school voor 2 kinderen per maand
Wees blij dat dat alles is.
Citaat:
- 800 eten en drank 4 weken in een maand is dus 4 keer 200 euro per week aan eten voor het hele gezin
Da's iets meer dan wat we als 3volwassenen per maand doen, dus ja

Citaat:
= - 60 euro tekort
Wees blij dat je niet ziek bent geweest...

Citaat:
en dan heb ik het nog niet gehad over jaarlijkse kosten die er dikwijls bijkomen zoals de belastingen die je moet betalen aan de overheid, de autoverzekeringen en belastingen, afrekeningen water, elektriciteit en gas, gemeentebelastingen, provinciebelastingen, milieubelastingen, familiale verzekering, auto onderhoud enz.
Zucht, en de BTW op dat alles.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be