![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die indruk wordtr bij mij ook gevoedt door dit forumgedeelte. Een aantal werklozen die het precies de normaalste zaak van de wereld vinden dat de staat hen een job moet bezorgen of een loon dat gelijk is aan sommige inkomens waar anderen een maand voor moeten werken. Met zo'n visie ga je er natuurlijk niet komen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Banneling
|
![]() Het is net omdat je in een maatschappij zit waar hard werken wordt afgestraft, terwille van het onderhouden van deze en gene persoon, dat mensen sterker en sterker daartegen gaan reageren. Als dat op de koop toe nog eens gevoed wordt door mensen die menen te moeten verkondigen dat het de plicht is van iedereen om hen te onderhouden, dan gaat dat proces enkel nog wat sneller gaan...
Laatst gewijzigd door Sfax : 29 juli 2008 om 15:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Burgemeester
|
![]() Kan je dat staven? Voor zover ik weet kan een groot percentage van de pakweg de Zweedse bevolking geclassificeerd worden als arm naar de Amerikaanse norm, daarenboven ligt het percentage armen in de VS lager dan in de meeste Europese natiestaten. Ik heb ooit de cijfers gehad, maar nu geen zin om ze te zoeken.
Laatst gewijzigd door Bill Ayers : 29 juli 2008 om 15:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ben er trouwens bijna zeker van de de mensen er procentueel minder moeten besteden om een woning te huren/kopen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In ieder geval, ik zou niet klagen mocht ik er werken. Ik kan er twee tot drie keer meer verdienen als in ons belgenlandje. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik heb er weinig problemen mee om de zwakkere in de maatschappij te helpen.
Als ik echter kijk naar een leger van een miljoen ambtenaren die 50 tot 70% van de mensen hun inkomen afnemen en daarna nog eens 20% van al uw aankopen in BTW, dan stel ik me de vraag of er niet meer als genoeg geld voorhanden is, maar dat het gewoon slecht beheerd wordt.
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gaat er hem niet over dat mensen een inkomen moeten krijgen van "ik zal u daar gaan hebben" zonder wat voor te doen. Het gaat er hem over dat alles tijdig in de gaten moet gehouden worden dat iedereen met zijn inkomen verder kan. In welk arfrikaans land betalen ze nu ook alweer 220 miljoen voor 4 appelsienen? Zimbabwe of zo? Is het naar zoiets dat we heen willen, of gaan we tijdig eens afremmen waar nodig? Pas op vroeger voor de tweede wereldoorlog betaalden ze hier ook een miljoen frank voor een brood hé. De mensen waren toen ook straatarm. Af en toe eens stevig afremmen. De tering terug naar de nering zetten en niet meer of minder dan dat.
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De tienpuntenvraag is alleen, welke regering hiertoe de moed zal hebben. Als ge bedenkt wat het generatiepact al teweeg heeft gebracht, en dat er nog wel ettelijke zullen nodig zijn. Komt daarbij dat de mentaliteit in Vlaanderen en Wallonie zeer sterk verschillen op dit punt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan pas zou de verdeeldheid stoppen en zou men concreet kunnen opbouwen wat de regeringen van de vele laatste jaren wisten kapot te maken. 1 zakenkabinet voor gans België. Maar dat is een ganse andere discussie. Maar hoe krijgen we die prijzen weer in bedwang? Goeie vraag waar ik het antwoord effe schuldig op moet blijven.
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit is dan wel buiten de loonkost gerekend. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() en er zit hier ook adderengebroed op het forum
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 30 juli 2008 om 01:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
'k ga 't nog maar eens vragen eh: vlaams agenschap nummer?
![]() |
![]() |
#95 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
En zelfs al zou ik kunnen, mijn huis hoeft niet aangepast hoor... ik heb een HERNIA, ben géén rolstoelpatient... laat die fondsen voor wie ze écht nodig heeft... Ik vraag nergens extra centjes... Alleen dat een werkgever mij niet direct als ongeschikt klasseert als ik het hem zeg... Ik ben zo eerlijk om het te vermelden ('k zou het ook kunnen verzwijgen, me volproppen met pijnstillers bij een sollicitatie, maar wat voor nut heeft dat?) Ik heb een rugprobleem, mijn handen, benen en hoofd functioneren normaal, ik mag gewoon geen extreme posities aannemen, zware lasten dragen (meer dan 10 kilo) of constant de zelfde houding of beweging aanhouden... Maar de meeste werkgevers denken onmiddelijk als ik ze vertel dat ik een hernia heb dat ik meer thuis zal zitten dan op mijn werk... Terwijl, als hij me geen werk geeft dat nefast is voor mijn rug ik alle dagen present kan zijn... ik zal slechts afwezig zijn indien hij me opdraagt om dingen te doen die mijn rug belasten... En echt... wat heeft dat vlaams fonds nummertje nu te maken met het feit dat voor een single ouder de woningen onbetaalbaar aan het worden zijn??? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaams Agentschap werkt niet met puntjes. Tegemoetkoming bij aanpassing aan huizen is ook maar één ding dat het VAPH doet. Het had toch gekund dat je in het verleden een aanvraag voor loonondersteunende maatregelen had gedaan? Als dat aanvaard zou geweest zijn, was je nu wellicht al aan het werk. De werkvragen worden in het najaar overgeheveld van VAPH naar VDAB. Als je wil werken, zou ik toch eens langsgaan bij GTB mocht ik van jou zijn. http://www.gtb-vlaanderen.be/ Misschien valt er dan wel iets uit de bus eh.
![]() |
![]() |
#97 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
De meeste 2 werkende gezinnen moeten 2 wagens hebben om naar hun werk te kunnen want niet veel mensen hebben de luxe om een job dicht bij huis te hebben 2600 -1000 huur - 160 elektriciteit en gas per maand - 200 autolening - 200 kinderopvang (2kinderen) - 200 brandstof wagen(s) - 100 onkosten school voor 2 kinderen per maand - 800 eten en drank 4 weken in een maand is dus 4 keer 200 euro per week aan eten voor het hele gezin = - 60 euro tekort en dan heb ik het nog niet gehad over jaarlijkse kosten die er dikwijls bijkomen zoals de belastingen die je moet betalen aan de overheid, de autoverzekeringen en belastingen, afrekeningen water, elektriciteit en gas, gemeentebelastingen, provinciebelastingen, milieubelastingen, familiale verzekering, auto onderhoud enz. ik pleit ervoor dat iedere persoon die dus 38 uren in de week werkt in dagdienst moet op het einde van de maand 1500 euro netto hebben. dit is een realistisch loon vergeleken met de huidige prijzen voor alles en zal tevens de koopkracht doen verhogen en de economie dus meer steunen. hoe kan dit gedaan worden verlaag verdomme gewoon de druk op die inkomens, zo hoeven de werkgevers niet meer te betalen aan de mensen en verdienen de mensen toch meer. mensen die posten doen en kinderen tenlaste (vooral eenoudergezinnen) moeten uiteraard meer dan 1500 euro krijgen per maand maar 1500 euro per maand voor full time werken is een logisch bedrag want sommige verdienen amper 1100 euro voor een ganse maand 38 uur per week keihard te werken en dit terwijl ene dopper 900 euro uitkering krijgt. geen wonder dat sommige mensen liever niet werken voor amper 200 euro minder ben je gewoon elke dag thuis |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Banneling
|
![]() Dus brengen we beter die 900 euro naar beneden zodat het verschil groter wordt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Banneling
|
![]() Of betalen we gewoon geen langdurige dop meer, privatiseren wel de gezondheidszorg en betalen we allemaal minder belastingen, ook de mensen die maar 1100 verdienen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | ||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
€2600 Citaat:
Royaal, maar niet onwaarschijnlijk. Citaat:
Citaat:
Je vergeet even de bijkomende kosten per wagen uitgezonderd brandstof. We hebben een moderne wagen en die gaat met €400 per maand lopen, all in. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |