![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Is de corridor realistisch? | |||
Elk scenario i.v.m. deze corridor is gewoon volledig onrealistisch, onnozel en niet haalbaar. |
![]() ![]() ![]() |
43 | 87,76% |
De Vlamingen zullen instemmen met de aansluiting van Sint-Genesius-Rode bij Brussel. |
![]() ![]() ![]() |
2 | 4,08% |
De aansluiting van Sint-Genesius-Rode bij Brussel is onrealistisch, maar het gezamenlijk laten beheren van de Waterloose Steenweg niet. |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,04% |
De Franstaligen maken en beheren zelf een nieuwe weg/luchtbrug die de corridor wordt. |
![]() ![]() ![]() |
2 | 4,08% |
Anders |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,04% |
Aantal stemmers: 49. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een bepaalde strekking binnen de Vlaamse beweging eist Brussel. Da's nog net iets anders.
En de vergelijking gaat niet op. De correcte vergelijking is: ik pik eerst iets van u en dan eist gij dat terug. Zo werd Brussel ook gepikt en inderdaad, sommigen waaronder ikzelf, zouden brussel graag terug willen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Vlamingen moeten Brussel niet "eisen".
Want de Vlamingen "hebben" Brussel al "gedeeltelijk"; Brussel is een juridisch tweetalige stad (ja ja, een tweetalig gewest bestaande uit een lappendeken van gemeenten, ook wel baronieën genoemd ...) Voorbeeld: Brussel is intern bekeken voor zichzelf niet eens bevoegd voor zoiets belangrijks als onderwijs. Daarvoor zijn dus wel de Franstalige en de Vlaamse gemeenschap bevoegd. Er zijn geen "fasiliteiten" in Brussel. Voor Brussel eist deze vlaamsnationalist de "status kwo".
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Altijd weer die discussie waar Brussel naartoe gaat. Gaat Brussel bij Wallonie horen, of bij Vlaanderen of Europees/zelfstandig? De financiering is dan een probleem. Hier een recept:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Burgemeester
|
![]() geen vierkante millimeter afstaan.
het idee alleen al. ![]()
![]() |
#87 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Vreemdeling
|
![]() Ik ben al op 1/5e!
Nog even. Alleen jammer dat mijn antwoord er niet bij staat. Met 'Anders' zal ik wel niet zoveel indruk maken. ![]() Leuk met die vlaggen trouwens, ik heb ze ook gevonden onder het knopje 'meer'. ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Vreemdeling
|
![]() Ik beschouw het antwoord toch als iets heel logisch. Als u uw eigen landgenoten niet verstaat en niet met ze kan communiceren, hoe zou u ze kunnen begrijpen. Taalproblemen kunnen misverstanden veroorzaken. Als ze 178 jaar geleden daar slimmer mee waren omgegaan, was nu heel België perfect 2-talig. Dan zou het verschil Wallonië / Vlaanderen helemaal niet spelen. Dom hoor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ik bedoelde gewoon te zeggen dat in België mensen vriendelijk zijn en gemoedelijk en niet zo assertief/agressief en luidruchtig als in veel andere landen. Dat geldt natuurlijk ook in Vlaanderen, net zo goed als in Wallonië. In Brussel is dat helaas (als stad) iets anders. Ik sluit dus Vlaanderen zeker niet uit, ik woon ook in dat deel van ons land, maar voel me vooral Belgische. p.s. Mag ik op dit forum wel meer dan 3 berichten na mekaar plaatsen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Vreemdeling
|
![]() 1. Jammer voor u, maar we zijn toch echt allemaal Belg met onze Belgische nationaliteit. Of u het leuk vind of niet. Neem anders voor de zekerheid uw paspoort erbij.
2. Dat is natuurlijk aan u. Op dit forum zult u wel veel mensen vinden met dezelfde mening. Blijkbaar trekt dit forum vooral Vlamingen aan die weinig met België hebben. Het is echter zeker geen afspiegeling van onze Belgische samenleving. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U zal nog een klein beetje geduld moeten oefenen. Naast de voorwaarde van minstens 100x te hebben gepost moet u ook ten minste één maand geregisteerd zijn als lid van dit forum. En dan....dan mag u het bolletje rood maken ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dank u! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Vreemdeling
|
![]() Ik weet niet of u al eens in een Nederlandse stad bent geweest, zo rond sluitingstijd van de café's, maar dan voel ik mij niet veilig nee. Hetzelfde met Engelse Hooligans, Parijse toestanden (of moet ik zeggen 'opstanden') en het gedrag van oververhitte Italianen en Spanjaarden. Mijn vader hield zich een keer netjes aan de voorgeschreven snelheid bij wegwerkzaamheden in Italië en werd uiterst agressief belaagd door iemand die er langs wilde. Over Marrokanen zal ik maar niets zeggen, daar heb ik schrik van.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We hoeven er geen tekening bij te maken welke taal dat zou zijn geweest... Gelukkig voor Vlaanderen dus dat er geen tweetaligheid is gekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() welke kantons zijn precies tweetalig, en heb je ook gegevens over de praktijk?
|
![]() |
![]() |