![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Dat ze dan maar contracten geven ook. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Nefertete : 27 augustus 2008 om 08:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Vreemdeling
|
![]() Zo moeilijk is het niet he.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Banneling
|
![]() Een arbeidscontract zonder loon toch dan
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Minister
|
![]() De oude slavernij verpakt in een modern kleedje!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Banneling
|
![]() Werkloosheid wordt inderdaad veroorzaakt door het minimumloon.
Dat leer je in het eerste jaar economie. Dat de werklozen dus gaan klagen bij de voorstanders van het minimumloon. Laatst gewijzigd door Depth of Field : 31 augustus 2008 om 13:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Vreemdeling
|
![]() Het gros van de werklozen klaagt niet. Die zijn content dat de zotten voor hun gaan werken, en klussen zelf wat bij in het zwart om hun dop goed te maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Banneling
|
![]() Nu is er eindelijk iemand die voor volledige tewerkstelling wil zorgen en dan is het nog niet goed...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dienstencheques zijn helemaal geen vorm van slavernij.
Het gaat over vaak laaggeschoolden, die voor hun werk een behoorlijk llon krijgen.Het zijn niet de rijken maar gezinnen waar beide partners werken die zo anderen aan werk helpen. Zonder dat werk zou die groep laaggeschoolden in een uitkering vastzitten of in het zwartwerk, nu betalen ze belasingen, zijn ze in orde mochten ze ziek worden, ontvangen vakantiegeld, gratis abonnement voor de lijn en vaak nog een fiets om zich te verplaatsen. Er zijn gratis taallessen, opleiding en sociale dienst voor problemen van allerlei aard. Ik vind het niet slecht om langdurig werklozen in te zetten voor de gemeenschap; als iemand jaren van een uitkering leeft wordt er maar al te vaak niet gesolliciteert. Maar drie dagen lijkt me wel genoeg, gekoppeld aan nog een dag opleiding en hulp bij solliciteren en aanbod van werkervaring die de mogelijkheden op de arbeidsmarkt vergroten. Activering van langdurig werklozen is nodig; en volgens mij beter dan uitkering beperken in tijd! Dus als iemand na drie jaar nog niets gevonden heeft? Dan mag je best wat doen voor het geld wat je ontvangt! Zolang dit bijdraagt tot het vinden van werk; misschien moet je invoeren dat ook via dit systeem recht wordt opgebouwd om permanent in dienst te komen! Als iemand bijvoorbeeld een jaar is tewerkgesteld en de werkgever tevreden is! |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Maar het feit dat een werkende mens verplicht is om ieder jaar zes maanden voor de staat te werken is ook slavernij. Dat iedere werkende Vlaming onder gewapende staatsdwang wordt verplicht jaar na jaar een aantal weken voor de Belgische franstaligen en andere kansarmen te werken, is eveneens slavernij. Alleen: dat zijn vormen van slavernij die door de vakbonden worden toegejuicht.
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
PS. En kom niet zagen dat ik iedereen over dezelfde kam wil scheren, ik heb het wel degelijk over de langdurig werklozen die alles proberen om maar niet te hoeven werken. Laatst gewijzigd door lddekeren : 1 september 2008 om 10:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De meerderheid van de werkenden zit er niet immers ook niet veel mee in om bijna de helft van hun loon af te geven aan de werklozen, anders zouden ze wel meer in opstand komen. Hoeveel hebben er niet 900 euro van den dop en die nog wat bij klussen hier en daar. Die komen dan ook rap aan 1250 �* 1500 euro hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik dacht dat het langer dan 6 maanden was dat we werkten voor de staat, maar bon, in ieder geval melkt de staat ons goed uit. Belgische staat is in mijn ogen een log en laks apparaat, dat voor mij part mag opgeblazen worden. Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 1 september 2008 om 19:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het zou me niet raken mocht een leegaard, die ervoor kiest om thuis te zitten doppen terwijl hij makkelijk kan werken, gezegd wordt dat hij toch een job gaat moeten zoeken of anders dopgeld kwijt is.
Maar er zijn helaas genoeg werklozen die graag willen werken, maar niet meer kunnen wat ze heel hun leven gedaan hebben, en gewoon niks meer vinden, of overal buitengezet worden omdat ze niet meer voldoen. De oplossing is vrij simpel: zorg dat er aangepast werk beschikbaar is. Die mensen het mes op de keel zetten en hen laten werken in ruil voor hun werkloosheidsuitkering is in mijn ogen onmenselijk. Want dat werk is simpelweg niet aangepast, anders hadden ze datzelfde werk evengoed als job kunnen doen. Je kunt die mensen op invaliditeit zetten maar dan hebben ze nog steeds geen aangepast werk. De meeste van die mensen krijgen een weigering als ze tewerkstelling in beschutte werkplaats aanvragen want daar zijn simpelweg massa's jobs tekort. Ik hoop dat diegenen die al die mensen over dezelfde kam als de leegaards scheren, daar ooit eens mee gaan stoppen.
![]() |
#99 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Partijlid