![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Men was wel een beetje voorbarig met dat bericht, net boven Siberië was er nog een stevige rug ijs die niet te zien was op de satellieten... En het ijs vriest nu weer aan... Verder mag men er aan twijfelen dat dit de eerste keer is dat de kusten van het hele Noordpool omvaarbaar zijn: tussen 10.000 en 6.000 jaar geleden waren de temperaturen in Siberië en Alaska zo'n 3-5 graden hoger dan nu (het Holocene Climatic Optimum, hé waarom noemen ze dat een optimum?). Dat hebben de ijsberen óók overleefd... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Minister
|
![]() Citaat:
OK, ik wist wel dat de temperatuur vooral in de eerste 3000 jaar na het dieptepunt van de laatste ijstijd heel snel was gestegen, maar niet dat het dan wellicht warmer was dan nu. Lijkt wel beperkt te zijn gebleven tot west-europa. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Toen onze rivieren "biologisch" dood waren was er nochtans toch leven in die rivieren. Het was wel het oude leven, het leven dat op aarde bestond vooraleer de wieren de atmosfeer compleet vergiftigden met hun zuurstof. Het anaerobe leven. Daarom stonken de rivieren toen ook zo naar H2S, de stank van rotte eieren, het natuurlijke uitlaatgas van dat anaerobe leven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik denk dat het probleem van de opwarming zich binnenkort nog zelf gaat oplossen als de crisissen blijven aanhouden mekaar opvolgen...ik verneem intussen dat de OPEC de productie gevoelig zal beperken...economische maleise nog groter en misschien helemaal geen verbruik meer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Verder, vers van de pers: http://www.ngu.no/en-gb/Aktuelt/2008...000-years-ago/ 6000-7000 jaar geleden werden in het noorden van Groenland golfrichels gevormd, wat er op wijst dat noordelijke winden over een lang stuk ijsvrije oceaan aanwaaiden. Wat nu, zelfs in de zomer, niet het geval is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Burgemeester
|
![]() Hoe zit het met die opwarming tegenwoordig?
Mag wel wat sneller gaan voor mij. Gaat een beetje de verkeerde kant uit. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Jouw grafieken lijken de stelling van K. te bevestigen en zelfs een afkoeling te suggereren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 'Guild by association'
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Banneling
|
![]() ja whatever.
we zullen wel zien bij de volgende El Nino. de World Meteorological Organisation (WMO) legt op om trends te vergelijken op 30 jaar, uitzonderlijk op 20 jaar, maar zeker niet korter, omdat je dan verloren loopt in de noise. Laatst gewijzigd door Jedd : 8 november 2008 om 16:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
welke wetenschap? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | ||
Banneling
|
![]() okee.
ik vond het al raar, duidelijk een typo. Citaat:
Citaat:
oorzaak en gevolg niet omkeren dope ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | ||
Gouverneur
|
![]() dank je wel
(dope vecht verder tegen de waanzin) Citaat:
Citaat:
edit: welke wiskundige wet zegt dat dertig jaar een termijn is die noise wegfiltert? Laatst gewijzigd door Dope : 10 november 2008 om 15:06. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
mijn blogpost waarnaar ik verwees gaat het proberen duidelijk te maken zonder gebruik te maken van moeilijke wiskunde. Even geduld nog ![]() Laatst gewijzigd door Jedd : 10 november 2008 om 15:13. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |