Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 september 2008, 23:50   #81
De_Laatste_Belg
Minister

De_Laatste_Belg's schermafbeelding

Standaard

Ik denk trouwens dat ik de meest 'f.... ge-edit-te' persoon ben.
Maar 'k ga niet klagen.

k

nacht
Oud 3 september 2008, 23:53   #82
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Dat is het 'm net.
Je moet dat niét doen.
Dat is de reden waarom je in een discussieforum zit: je gaat ervan uit dat we allemaal verschillende mensen zijn met allemaal verschillende meningen.
Je zit er niet om iedereen op een hoopje te gooien en daar god weet wat voor waardeoordelen aan vast te plakken (die zijn in veel gevallen duidelijk).
Dat is mijn visie toch. Ik ga ook niet op een forum posten waarbij ik de helft al op voorhand heb ingedeeld als *noem-eender-welk-groep-van-mensen-die-mij-al-van-voorbaat-niet-aanstaan*.
Trouwens, je moet nu niet doen alsof je het woord poco gebruikte op een positieve manier of alsof het voor jou en mederechtsen een positieve connotatie heeft. Het was vrij duidelijk dat het hoe dan ook niet had.
En inderdaad, voordat ik vele "rechtsen" hier ben tegengekomen, was poco voor mij ook helemaal geen scheldwoord.
Poco is inderdaad een strekking waar ik het zelden of nooit mee eens ben. Ik zal niet nooit zeggen, want ik geloof dat ik op bepaalde thema's wel eerder in hun kamp zit, dus bedoelde ik het eerder als duiding.
Als je het met een duiding niet eens bent, kan het misschien negatief overkomen. Daar ben ik me wel van bewust, maar eerlijk gezegd klonk het me eerder grappig en opgewekt, waardoor ik er van uitging dat het zeker niet kwetsend ging overkomen, als ik even de argumenten van tafel veegde me de mijne.
Op morele thema's geloof ik dat ik eerder aan de kant van die, ach ik zal er hier voor de duidelijkheid poco's noemen, sta. Links vond ik nogal vaag, want dan protesteerden sommigen dat ze dat niet waren.
Om het even wat je zegt, het klopt nooit en het zal nooit goed zijn. Moet ik dan communist zeggen? Of gaan sommigen dat ook als scheldwoord aanzien?

En hoe moeten wij als gewone burger discussiëren, als het voorbeeld ik het halfrond ook een ware scheldtirrade is? Geef toe dat onze ministers er ook goed wat van kunnen. Hoeveel strafpunten zouden ze krijgen, moesten ze hun "debatten" hier op het forum uittypen?

En linkiewinkie vind ik gewoon schattig klinken. Tiens, ik duid mensen liever op een manier die met een kwinkslag is. Ik bedoel daar zeker niets kwaad mee. Linkiewinkie noem ik iemand met een linkse overtuiging die nogal naïef overkomt. Volgens mij kan je toch wel minder vriendelijke termen voor iemand bedenken.

Laatst gewijzigd door Boadicea : 3 september 2008 om 23:56.
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2008, 23:58   #83
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
ik schrijf dat je beschuldiging(en) ongegrond zijn.
Bewijzen! Dat is toch ook de manier van discussie voeren hier.
Oud 4 september 2008, 00:02   #84

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Oei, als zelfs poco al een scheldwoord geworden is, hoe moeten we dan mensen duiden?
Is de benaming "nerd" een scheldwoord of niet? Ook al is degene die je aanspreekt daadwerkelijk een nerd? Eigenlijk is de benaming niet eens belangrijk maar wel de minderwaarde dat je de andere oplegt ten opzichte van jezelf (door hem zo te noemen ga je jezelf boven hem gaan stellen). Als ik je dus een nerd zou noemen (doe ik dus niet) ... zou je dat graag lezen?

Als er een gast op mijn werk een andere gast "een kieken" noemt dan zeg ik steeds dat er bij ons geen kiekens zijn ... alleen enkelen die zich soms als een kieken gedragen. Op die manier ga je niet de persoon aanvallen maar wel zijn gedrag (op dat moment). Is een hele andere invalshoek.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2008, 00:02   #85
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bewijzen! Dat is toch ook de manier van discussie voeren hier.
beschuldigt me in die post (en in je persoonlijke thread tegen mij) zonder enig bewijs aan te voeren.

Laatst gewijzigd door filosoof : 4 september 2008 om 00:02.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2008, 00:08   #86
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
beschuldigt me in die post (en in je persoonlijke thread tegen mij) zonder enig bewijs aan te voeren.
Sorry, maar als jij de bewijzen altijd wist, voor ik ze te pakken krijg ... speel het spel eerlijk. Al jouw edit posts kan je niet verstoppen. Die bestaan. Trouwens ... Ik heb speciaal voor jou die draad ook geëdit, maar ik kan er niet aan doen, dat jij hier blijkbaar zo bekend bent.
Oud 4 september 2008, 00:10   #87
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Linkiewinkies, nog zo'n dooddoener.

Ik kan me niet voorstellen dat ik hier ooit iemand heb uitgescholden voor racist. Maar, hou je vast, ik kan niet garanderen dat ik ter bescherming van de poster zelve nog wel niet ooit heb gezegd dat dat wel heel dicht in de buurt van racisme komt en dat hij beter oppast met zulke uitspraken en nadenkt over de gevolgen ervan. Al zal ik dat mezelf al kennende zodanig hebben verwoord dat men zelden begreep wat er stond.

Het is dat op een hoop gooien van alle discussiepartners die blijkbaar een kenmerk hebben wat jij als makkelijk te stereotyperen ziet, waar ik niet tegen kan. Het is een gave waarschijnlijk, eentje die het leven pakken makkelijker omdat je een mooi overzicht hebt. Maar ik heb ze niet en ik kan ze niet begrijpen, omdat je je discussiepartner reduceert tot slechts één of mogelijk zelfs geen enkel aspect van zijn denkbeelden ... En dat is pas inhumaan.
Voor mij zijn Boadica, ifalco, ancapa, shaddy, ... allemaal mensen met allemaal andere ideeën, die misschien wel variëren op eenzelfde dimensie van extremer naar minder extreem, maar dat wil niet zeggen dat ik hun posts lezen onwaardig acht (al heb ik soms spijt dat ik ze heb gelezen) en ze allemaal op één hoopje gooi. Dat, nogmaals, is pas inhumaan. En dat doet me ook de vraag stellen wat je dan doet op een discussieforum.
Helaba , ik noem je geen linkiewinkie hé

En iedereen op een hoop gooien doe ik niet , de naam gebruik ik hier net voor diegenen die alles wat Vlaams is steeds weer linken aan't nazisme of de tweede wereldoorlog ... (En je zal dat soort posts ook al wel zien staan hebben ...)
Iedereen op een zelfde hoopje gooien gaat trouwens niet goed hé , waar gooi ik bv. u ??? links , rechts ??? Ik denk dat er veel forummers zijn die zelfs lekker centraal staan op sommige vlakken , en door ze op een hoop te gooien kan ik er over andere punten weer niet mee praten ...
Voor mij kan iedereen hier zeggen wat ze willen , maar soms loopt het de spuigaten uit doordat er steeds dezelfde verwijzingen gemaakt worden (zowel door links als rechts hoor...) en dan is het na een tijd weer hetzelfde ruziespelletje dat af en toe de kop opsteekt ...
Na een tijdje is iedereen dan weer even rustig , tot de emmer weer eens vol is .Ik denk dat dit soort frustratiespelletjes redelijk eigen zijn op een forum waar veel tegengestelde zielen zitten ...
En voor de rest , 'k heb het hier nog gezegd , als 't met ne zwans niet terug in de juiste banen loopt , dan laat ik de discussie liggen voor een tijd of helemaal ... Mss is dat voor sommigen een "overwinning, maar ik ga m'n hart niet liggen opvreten omdat iemand me persé wil bekeren of z'n gelijk wil halen ...
(Hoewel ik het ook wel leuk vind om af en toe wat te plagen en olie op't vuur giet ...)
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2008, 00:13   #88

Karma's schermafbeelding

Standaard

da's hier nu eens een goede discussie.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2008, 00:21   #89
Boadicea

Standaard

Hoi mensen, ik geloof dat hier nu door iemand trukkendoos te verraden binnenkort ook wel gebanned ben, maar who cares. De ware reden waarom ik het hier niet meer zag zitten, mag gekend zijn.

Ik speel tenminste eerlijk.

Bon, wat wou ik nu weer zeggen: mensen het was me hier een waar genoegen en wat op hoopjes gooien betreft: daar maken we ons allemaal min of meer schuldig aan.

Onbewust willen we de zaak overzichtelijk houden, in de wirwar van meningen en zo gaan we klasseren, elk volgens zijn eigen perspectief.

Sommigen gaan inderdaad Vlaams-nationalisten als nazi's bestempelen, wat ik jammer vind, gezien ik mezelf daar niet in herken. Maar bon, ik ga me er niet druk in maken, dat er mensen nog graag terugkankeren op dingen die mee dan 60 jaar geleden helaas gebeurd zijn.

Zelf ben ik eerder ideologieloos en dat heb ik al genoeg verklaard. Welke etiketten ze verder op mij plakken, kan me niet schelen.

Omdat de waarheid nu eenmaal zo genuanceerd is en we als mensen allemaal zulke complexe wezens zijn, is elke beschrijving of veralgemening sowieso fout.
Niemand is iets zuiver. Dat is mijn overtuiging.
Oud 4 september 2008, 00:21   #90
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Is de benaming "nerd" een scheldwoord of niet? Ook al is degene die je aanspreekt daadwerkelijk een nerd? Eigenlijk is de benaming niet eens belangrijk maar wel de minderwaarde dat je de andere oplegt ten opzichte van jezelf (door hem zo te noemen ga je jezelf boven hem gaan stellen). Als ik je dus een nerd zou noemen (doe ik dus niet) ... zou je dat graag lezen?

Als er een gast op mijn werk een andere gast "een kieken" noemt dan zeg ik steeds dat er bij ons geen kiekens zijn ... alleen enkelen die zich soms als een kieken gedragen. Op die manier ga je niet de persoon aanvallen maar wel zijn gedrag (op dat moment). Is een hele andere invalshoek.
Voil�*. Daarin zit 't 'm.
Het gaat om het waarde-oordeel dat er (meestal expliciet) aan verbonden wordt.
Oud 4 september 2008, 00:31   #91
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De_Laatste_Belg Bekijk bericht
Je had (indien het naar hem gericht was) beter een ander woord dan 'correct' gebruikt. Hij zegt altijd: Ik denk niet politiek(.be) correct.
"correct" is -in de intentie van sommigen toch-
op dit forum een behoorlijk grof scheldwoord. Dat zegt helaas zéér veel over die "sommigen".

Laatst gewijzigd door filosoof : 4 september 2008 om 00:32.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2008, 00:31   #92
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Poco is inderdaad een strekking waar ik het zelden of nooit mee eens ben. Ik zal niet nooit zeggen, want ik geloof dat ik op bepaalde thema's wel eerder in hun kamp zit, dus bedoelde ik het eerder als duiding.
Als je het met een duiding niet eens bent, kan het misschien negatief overkomen. Daar ben ik me wel van bewust, maar eerlijk gezegd klonk het me eerder grappig en opgewekt, waardoor ik er van uitging dat het zeker niet kwetsend ging overkomen, als ik even de argumenten van tafel veegde me de mijne.
Poco klonk voor jou grappig en opgewekt?

Hoedanook, kan je je voorstellen dat mensen die hun energie steken aan het lezen van posts en er hun perceptie van de feiten, soms in ellenlange bijna-essays want die zijn er in de echt deftige discussies, op geven, niet gediend zijn met de repliek "wat ben je grappig en opgewekt"...
Het gaat dus niet echt om de concrete bewoording, al noem je een groep mensen met een mening die je niet ligt tafel of stoel, het gaat erom dat je er een bepaald waarde-oordeel van minachting over uitspreekt waarmee je deze mensen reduceert tot enkel hun mening over een bepaalt onderwerp. En dat is niet tof en frustrerend omdat je weet dat iedere verdere argumentatie geen zin meer heeft. Meer dan het woordje 'poco' (of daar heb je weer een 'tafel' of 'stoel nummer zoveel is weer hier') zal je dan toch niet terugkrijgen ...

Btw, dit komt over alsof ik dit allemaal aan enkel en alleen jouw adres zit te richten, maar zo is het hoegenaamd niet bedoelt.
Het gaat hier om iedereen, links of rechts, zwart of wit, arm of rijk, die zich van naamkaartjes bedient om een discussiepartner te woord te staan. Als je zoiets al 'te woord staan' kan noemen.

Citaat:
Op morele thema's geloof ik dat ik eerder aan de kant van die, ach ik zal er hier voor de duidelijkheid poco's noemen, sta. Links vond ik nogal vaag, want dan protesteerden sommigen dat ze dat niet waren.
Om het even wat je zegt, het klopt nooit en het zal nooit goed zijn. Moet ik dan communist zeggen? Of gaan sommigen dat ook als scheldwoord aanzien?
Het gewoon niet doen, zou de sfeer hier ongelofelijk bevorderen.
Dat is moeilijk en dat is wennen, maar het is niet onmogelijk.
Dit geldt weer voor iedereen.

Citaat:
En hoe moeten wij als gewone burger discussiëren, als het voorbeeld ik het halfrond ook een ware scheldtirrade is? Geef toe dat onze ministers er ook goed wat van kunnen. Hoeveel strafpunten zouden ze krijgen, moesten ze hun "debatten" hier op het forum uittypen?

En linkiewinkie vind ik gewoon schattig klinken. Tiens, ik duid mensen liever op een manier die met een kwinkslag is. Ik bedoel daar zeker niets kwaad mee. Linkiewinkie noem ik iemand met een linkse overtuiging die nogal naïef overkomt. Volgens mij kan je toch wel minder vriendelijke termen voor iemand bedenken.
Mja, waarom moet je (en iedereen) zonodig met naamkaartjes beginnen gooien in een discussie? Ik zie daar het nut niet van.
'Ministers doen het ook', of eender wie, vind ik maar een zwak voorbeeld, want het lijkt te impliceren dat je niet bewust nadenkt over het gedrag dat je overneemt maar het gewoon zonder enige reflectie doet omdat anderen het ook doen.
Ik denk niet dat de debatten altijd even gunstig verlopen, maar ik stel me eigenlijk geen scheldtirades erbij voor. Morgen spreek ik met iemand die die debatten regelmatig live volgt, ik zal eens vragen of men troetelnaampjes gebruikt voor volledige partijen.
(Ik kan me dat moeilijk voorstellen, alleen al omdat onze partijen bijna allemaal zijn geëvolueerd naar één grote eenheidsworst, middenmoot politiek, maar goed. )
Oud 4 september 2008, 00:32   #93
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dus iemand uitmaken voor racist is niks zolang je er maar geen negatieve connotatie aan verbindt?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2008, 00:36   #94
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Helaba , ik noem je geen linkiewinkie hé
Dan is 't goed.
Hoe het ook zij en onthou vooral dit ongeacht wat ik hierboven en hieronder nog allemaal ga zeggen: ik vind u een toffe pee en je bent denk ik een goede vader voor je kinderen. En Boadica is een toffe pee-in.

Citaat:
En iedereen op een hoop gooien doe ik niet , de naam gebruik ik hier net voor diegenen die alles wat Vlaams is steeds weer linken aan't nazisme of de tweede wereldoorlog ... (En je zal dat soort posts ook al wel zien staan hebben ...)
Heu .. neen.

Citaat:
Iedereen op een zelfde hoopje gooien gaat trouwens niet goed hé , waar gooi ik bv. u ??? links , rechts ??? Ik denk dat er veel forummers zijn die zelfs lekker centraal staan op sommige vlakken , en door ze op een hoop te gooien kan ik er over andere punten weer niet mee praten ...
Voor mij kan iedereen hier zeggen wat ze willen , maar soms loopt het de spuigaten uit doordat er steeds dezelfde verwijzingen gemaakt worden (zowel door links als rechts hoor...) en dan is het na een tijd weer hetzelfde ruziespelletje dat af en toe de kop opsteekt ...
Na een tijdje is iedereen dan weer even rustig , tot de emmer weer eens vol is .Ik denk dat dit soort frustratiespelletjes redelijk eigen zijn op een forum waar veel tegengestelde zielen zitten ...
Je mag me bij de linksen gooien. Die term klinkt nog vrij neutraal vind ik en je spreekt er niet direct een waardeoordeel mee uit. Dat hoop ik althans.
Maar verder kan ik je betoog wel volgen, daar komt het eigenlijk op neer. Hoewel iedere discussie wel zowat uitloopt in hetzelfde links-rechts spelletje ... Niet dat dat zo moeilijk is, gezien het net twee extremen zijn van een dimensie waarop je alle politieke overtuigingen en maatschappelijke meningen kan plaatsen.

Citaat:
En voor de rest , 'k heb het hier nog gezegd , als 't met ne zwans niet terug in de juiste banen loopt , dan laat ik de discussie liggen voor een tijd of helemaal ... Mss is dat voor sommigen een "overwinning, maar ik ga m'n hart niet liggen opvreten omdat iemand me persé wil bekeren of z'n gelijk wil halen ...
(Hoewel ik het ook wel leuk vind om af en toe wat te plagen en olie op't vuur giet ...)
LOL.
Dat laatste geldt hier voor velen denk ik soms.

Maar je hebt gelijk hoor. En ik denk dat je er mensen net geen plezier mee doet, met niet meer te reageren bedoel ik. Herrieschoppers leven eigenlijk bij de gratie van hun reacties, zoniet is hun herrieschopping zinloos.
Oud 4 september 2008, 00:38   #95
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
dus iemand uitmaken voor racist is niks zolang je er maar geen negatieve connotatie aan verbindt?
Dat begrip heeft voor iedereen een negatieve connotatie.
Alle twijfel hierover is volledig verdwenen doordat het opgenomen is in ons strafwetboek.
Wat ik daarvan verder vind lees je hierboven al in één van mijn posts dus als je die gelezen had voordat je reageerde had het ons beide moeite en tijd bespaart, maar ik zal nog eens ff moeite doen:

ik ben ook al ooit voor raciste uitgescholden geweest op een ander forum. Naderhand bekeken vind ik dat ik dat absoluut niet zomaar over me heen had laten mogen gaan. Tenslotte is dat laster en eerroof.
Anderen verslijten voor racist mag dus niet.
De rest is een grijze zone die de moderatie moet interpreteren, wat overigens geen lichte taak is want wat je ook beslist, je zal altijd mensen tegen je in het harnas jagen.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 4 september 2008 om 00:39.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2008, 07:53   #96
bentje
Parlementsvoorzitter

bentje's schermafbeelding

Standaard

Zucht...

Het is lang geleden dat ik op dit forum gepost heb, maar bleef het wel nog steeds volgen.
Het probleem van partijdige moderatoren en mondsnoeren is geen jong probleem, het is iets wat reeds enige tijd op dit forum bestaat.
Ooit hebben enkelen van ons hiervoor een ander forum proberen op te richten.
Maar doordat dit niet zo gemakkelijk bleek te zijn is het uitgelopen op een sisser.
Als men een forum over politiek wil maken moeten alle ideeën en ideologieën aan bod kunnen komen.
Politiek is nu eenmaal een samenvoeging van verscheidene gedachtengangen.
Dit was, en is hier nog steeds niet helemaal mogelijk.
Het is jammer, maar wel een weerspiegeling van de maatschappij.
Vrije meningsuiting bestaat ook in onze gewone samenleving niet, en heeft ook nooit echt bestaan.
Dus ergens is dit forum wel correct, gezien oogkleppen en mondsnoeren de norm van onze samenleving geworden zijn.
Je hoeft dit echter als mens zijnde niet te aanvaarden.
Maar je zal dit forum jammer genoeg niet meer veranderen, het is nu eenmaal deels verziekt. Ik zeg deels omdat dit forum voor sommige startende politiek geïnteresseerden wel nog enige meerwaarde kan bieden, tot het punt dat je natuurlijk begint te beseffen dat alles waarvoor democratie staat een droombeeld blijkt te zijn.
Nu goed, dit moet kunnen gezegd zijn vind ik, en daarom heb ik deze post dan ook geplaatst, en dit op een tactvolle, vriendelijke en beleefde manier.

Vele groetjes, Bentje
Oud 4 september 2008, 07:54   #97
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Komaan, dit is deels onjuist, deels overdreven, deels irrelevant.

Niemand mag hier beledigd worden. Voel je je beledigd, druk dan op het knopje.
Uitgelachen worden mag misschien wel, binnen perken.
Provoceren mag op dit forum beslist. Wie zich laat provoceren tot stout forumgedrag is daar zelf voor verantwoordelijk. Volwassen mensen, nietwaar?

De "bepaalde mensen" waarvan je denkt dat ze alles mogen zijn misschien gewoon mensen (zowel linkse, rechtse, flaminganten, Belgicisten, NWO-believers, NWO-agenten, enz ...) die de kunst verstaan net binnen de regels te blijven.

Ik zou het spijtig vinden dat je wegblijft van dit forum.

Maar de hetze die de laatste tijd gevoerd wordt om de moderatie onder druk te zetten vind ik allesbehalve correct.
Ik ken de moderatoren niet en ik vel dus ook geen oordeel over hen.

Zelf heb ik hier nog maar één keer strafpunten gekregen (om een volkomen belachelijke reden), al wordt ik wel af en toe geconfronteerd met mensen die dreigen te gaan uithuilen bij de moderatoren (raakt mijn koude kleren niet). Ik merk wel dat men steeds vaker naar dit soort dreigementen grijpt en dat dit blijkbaar een negatieve invloed heeft op de discussies. Volgens mij zijn de discussies hier veel minder boeiend dan in het verleden.

Overigens vind ik mensen die zich beledigd voelen en daarom op een knopje drukken vrij kleingeestig. Ik zou dat nooit doen. Beledigingen zijn misschien niet netjes, maar moeten kunnen onder vrije meningsuiting. Bovendien is het geen belediging om iemand die nonsens verkoopt of bewijst dat hij niet weet waarover hij praat daarop te wijzen. De waarheid is misschien soms niet prettig, maar is daarom niet minder de waarheid en die mag gezegd worden. Het enige wat volgens mij echt niet mag zijn bedreigingen met- of oproepen tot - geweld en persoonlijke laster en eerroof. De voorbeelden daarvan zijn zeldzaam en precies die worden meestal NIET gesanctioneerd.

Ik heb er ook al wel eens aan gedacht er hier de brui aan te geven, maar er zijn voorlopig nog net voldoende interessante mensen om mij hier te houden. En in geval van nood is er natuurlijk nog altijd de forumquiz.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2008, 07:57   #98
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:

Iemand uitmaken voor racist is wel een officieel scheldwoord waarvoor je denk ik verbannen kan worden.
Is dat zo? Dan is dit belachelijk. er lopen op dit forum heel wat bona fide racisten rond (zelfs een aantal van het meest primitieve soort) en ik zie niet in waarom men zo iemand niet als racist zou mogen benoemen.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2008, 08:02   #99
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Ik was er dus niet ver naast
schrijf het op want dat gebeurt niet dikwijls
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2008, 08:14   #100
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
een scheldwoord zegt altijd 1000 maal meer over diegene die het gebruikt dan over diegene die het naar zijn hoofd geslingerd krijgt

verder vind ik het vooral leuk om zo'n scheldwoord als eretitel te gaan dragen, een mooie Vlaamse traditie trouwens ('geuzen'naam!)

maar om nu boos te worden omdat iemand mij uitscheldt ... nee zover heeft nog niemand mij gekregen ... en aan wie dat wel heeft : mannekens, het is een forum hé, relativeer dat ne keer, je maakt heus nog wel écht ergere dingen mee in je leven.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be