Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 oktober 2008, 23:23   #81
Maarten Malaise
Administrator

Maarten Malaise's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
De mensen bij het Amsterdamse parket hebben overduidelijk niets beters te doen.
ach, het zijn beleidsmedewerkers en het is hun taak om dit te doen. Maar de vraag kan gesteld worden zonder slagen onder de gordel. Daar falen ze. CGKR gaat veel professioneler tewerk.

Belangrijkste verschil is dat dit in Nederland aangepakt wordt vanuit justitie, terwijl in België het CGKR een instituut is dat functioneert onder de Eerste Minister, inhoudelijk afhankelijk is van de minister met portefeuille van Gelijke Kansen en via de Nationale Loterij bijna volledig gesponsord wordt met de gokverslaving van de gemiddelde Belg. Ik ben er nog niet uit of ik de Nederlandse of de Belgische formule verkies. De Nederlandse lijkt me logischer: aanpak vanuit justitie én onafhankelijk van politieke belangen. Langs de andere kant lijkt de aanpak van de Nederlanders offensiever dan de Belgische.

Maarten
Maarten Malaise is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2008, 10:03   #82
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maarten Malaise Bekijk bericht
ach, het zijn beleidsmedewerkers en het is hun taak om dit te doen. Maar de vraag kan gesteld worden zonder slagen onder de gordel. Daar falen ze. CGKR gaat veel professioneler tewerk.

Belangrijkste verschil is dat dit in Nederland aangepakt wordt vanuit justitie, terwijl in België het CGKR een instituut is dat functioneert onder de Eerste Minister, inhoudelijk afhankelijk is van de minister met portefeuille van Gelijke Kansen en via de Nationale Loterij bijna volledig gesponsord wordt met de gokverslaving van de gemiddelde Belg. Ik ben er nog niet uit of ik de Nederlandse of de Belgische formule verkies. De Nederlandse lijkt me logischer: aanpak vanuit justitie én onafhankelijk van politieke belangen. Langs de andere kant lijkt de aanpak van de Nederlanders offensiever dan de Belgische.

Maarten
Het Openbaar Ministerie (Officier van Justitie) in Nederland zou wel moeten leren om de dingen in de juiste context te lezen en te interpreteren. Want hier levert hij wel een brevet van onbekwaamheid af in begrijpend lezen.

Laatst gewijzigd door system : 8 oktober 2008 om 10:15.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2008, 10:08   #83
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Het Openbaar Ministerie (Officier van Justitie) in Nederland zou wel moeten leren om de dingen in de juiste context te lezen en te interpreteren en. Want hier levert hij wel een brevet van onbekwaamheid af in begrijpend lezen.
Anders was hij geen officier van justitie.

Als hij bekwaam was dan werkte hij als advokaat en verdiende hij tien maal zoveel als nu.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2008, 11:32   #84
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Het was een discussie om juist de vrouwonvriendelijke en racistische teksten van bepaalde rappers aan de kaak te stellen.
Het betreft hier een lied van de rapformatie THC en ik denk dat het om deze tekst gaat:

http://www.lyricsbay.com/kankerjoden_lyrics-thc.html

Je kunt dat lied ook nog als ringtone downloaden, dus laten ze eerst die site eens aanpakken.

Ik heb het draadje kunnen terugvinden:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=92858

Laatst gewijzigd door Derk de Tweede : 8 oktober 2008 om 11:39.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2008, 11:49   #85
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dus Nederlandse justitie: ga eerst eens die rappers zelf aanpakken met die stuitende teksten.
De namen en adressen van die rappers zijn zeker bij U bekend.
Oud 8 oktober 2008, 14:46   #86
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht

Als hij bekwaam was dan werkte hij als advokaat en verdiende hij tien maal zoveel als nu.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2008, 14:51   #87
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Maarten
Ik zou me als ik u was hier niet teveel druk om maken. Voordat deze zaak überhaupt voor de rechter kan komen moet de ''Commissie voor Gelijke Behandeling'' zich hier nog over buigen; die brengt een advies uit aan de rechter of bemiddelaar.

Het lijkt misschien offensiever, maar dat is bluf. In Nederland gaat er, voordat er iets gebeurt, eerst een lange reeks procedures vooraf. In België wordt je bij een misdaad behoorlijk snel in de isoleercel gegooid ; in principe wil men liever een compromis, omdat dat sneller en makkelijker is.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2008, 19:48   #88
system
Banneling

Standaard

Citaat:

Er zijn ook nog mensen die, eenmaal afgestudeerd in de rechten, geen advokaat willen worden en er niet zozeer op gebrand zijn om tien maal meer geld te verdienen.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2008, 20:14   #89
Maarten Malaise
Administrator

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Het was een discussie om juist de vrouwonvriendelijke en racistische teksten van bepaalde rappers aan de kaak te stellen.
Het betreft hier een lied van de rapformatie THC en ik denk dat het om deze tekst gaat:

http://www.lyricsbay.com/kankerjoden_lyrics-thc.html

Je kunt dat lied ook nog als ringtone downloaden, dus laten ze eerst die site eens aanpakken.

Ik heb het draadje kunnen terugvinden:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=92858
Dag Derk,

Jouw bericht is inderdaad het gewraakte bericht. Volgens het CGKR is er, naar Belgisch recht, niets mis. Het Amsterdams parket blijft bij de stelling dat de berichten moeten verwijderd worden. Ze hebben nu enkele flarden wetteksten toegezonden en we zijn deze aan het evalueren.

Maarten
Oud 8 oktober 2008, 23:16   #90
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Er zijn ook nog mensen die, eenmaal afgestudeerd in de rechten, geen advokaat willen worden en er niet zozeer op gebrand zijn om tien maal meer geld te verdienen.
U bedoelt de incompetenten die voor de staat gaan werken, ja.

Verschaeve
Oud 8 oktober 2008, 23:25   #91
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Jawel, als iets verboden is in Belgie en je doet het in een ander land waar het wel is toegelaten ben je toch strafbaar in Belgie, als Belg.
Als je naar België terugkomt.
piraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2008, 23:31   #92
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piraat Bekijk bericht
Als je naar België terugkomt.
Ja, zoals ik zeg, in Belgie.

Verschaeve
Oud 9 oktober 2008, 07:52   #93
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dag Derk,

Jouw bericht is inderdaad het gewraakte bericht. Volgens het CGKR is er, naar Belgisch recht, niets mis. Het Amsterdams parket blijft bij de stelling dat de berichten moeten verwijderd worden. Ze hebben nu enkele flarden wetteksten toegezonden en we zijn deze aan het evalueren.

Maarten
Als die meneer of mevrouw van het OM nou eens de gehele tekst van mijn draadje leest zal hijof zij begrijpen dat de gewraakte passages passen in de contekst van dat draadje, namelijk teksten in rap- en metalmuziek.
Mijn dochter kwam ooit thuis met een CD-tje van Theo Maassen met daarop oa het lied 'Doodsbedreiging'. Die CD heb ik eigenhandig vernietigd.
Voor de tekst (en die liegt er niet om) zie bijgaande link:
http://lirama.net/song/22201
Dus de site Lirama zou zich ook schuldig maken aan racistische teksten ?
Groet,
D2
Oud 9 oktober 2008, 08:20   #94
Maarten Malaise
Administrator

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Als die meneer of mevrouw van het OM nou eens de gehele tekst van mijn draadje leest zal hijof zij begrijpen dat de gewraakte passages passen in de contekst van dat draadje, namelijk teksten in rap- en metalmuziek.
Mijn dochter kwam ooit thuis met een CD-tje van Theo Maassen met daarop oa het lied 'Doodsbedreiging'. Die CD heb ik eigenhandig vernietigd.
Voor de tekst (en die liegt er niet om) zie bijgaande link:
http://lirama.net/song/22201
Dus de site Lirama zou zich ook schuldig maken aan racistische teksten ?
Groet,
D2
Dat lijkt me uiteraard te ver gaan.
Aangezien je betrokken partij bent, stel ik voor dat ik je op de hoogte hou van de communicatie erover. Zie pb met mijn contactgegevens.

Maarten
Oud 9 oktober 2008, 15:46   #95
Lincoln

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sinistra Bekijk bericht
Dit artikel berust inderdaad op een misverstand. Forumgebruiker Pat haalde het aan in een artikel ivm een radikaal Arabisch-fascistische getinte rapgroep. Maar beste Maarten, u beseft goed genoeg dat uw forum soms op de rand van het wettelijke balanceert. Bepaalde forumgebruikers zoals die met het zwarte visjesavatar staan bol met antisemitische en beledigende uitspraken over Joodse Zionisten. In België worden deze zaken mss getolereerd in Nederland in elk geval niet. Probeer mss wat strenger op te treden tegen antisemitische berichten. Ik wil u daarbij gerust helpen. Het is tenslotte in ieders belang dat dit forum kan blijven bestaan, nietwaar?
Hoe zal men dit kunnen interpreteren ?? als een bedreiging of als een verwittiging , of beide ??
Oud 9 oktober 2008, 23:27   #96
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lincoln Bekijk bericht
Hoe zal men dit kunnen interpreteren ?? als een bedreiging of als een verwittiging , of beide ??
Als het aan mij ligt worden Jodenhaters en Antizionisten met alle mogelijke (legale) middelen bestreden. Daar is niks bedreigend aan, je weet de antizionisten haten de democratie, zij haten het feit dat ze niet openlijk anderen kunnen aanzetten om Joden te haten....
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2008, 23:37   #97
André de Hollander
Minister

André de Hollander's schermafbeelding

Standaard

Is het plaatsen van een link naar een racistische liedje ook strafbaar, of gaat het uitsluitend om de werkelijke tekst op een website / forum?
André de Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2008, 07:21   #98
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door André de Hollander Bekijk bericht
Is het plaatsen van een link naar een racistische liedje ook strafbaar, of gaat het uitsluitend om de werkelijke tekst op een website / forum?
Als het plaatsen van een link strafbaar is, dan is het aanklagen middels verwijzing naar die link ook strafbaar hé?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2008, 09:34   #99
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Als ik met een roze auto rijdt is dat dan een blamage voor homofobe personen ?
Waar haalt die officier het recht te bepalen wat een blamage is en wat niet ?
er zijn veel moraalridders op internet.. om jullie te helpen ze van antwoord te dienen enkele voorbeelden (niets met discriminatie meer wel leuk hoe "grote" bedrijven publieke vrijheid onder druk zetten:
http://thepiratebay.org/legal
Oud 10 oktober 2008, 16:59   #100
Lincoln

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sinistra Bekijk bericht
Als het aan mij ligt worden Jodenhaters en Antizionisten met alle mogelijke (legale) middelen bestreden. Daar is niks bedreigend aan, je weet de antizionisten haten de democratie, zij haten het feit dat ze niet openlijk anderen kunnen aanzetten om Joden te haten....
Het probleem is dat uw soort verwarring brengt tussen wat hatelijk is (namelijk "het zionisme") en tussen wat we noemen (entiteit, of identiteit; in dit geval het judaisme die niet hatelijk is) !

Ten tweede; Je hoeft geen jood te zijn om een zionist te zijn, en je hoeft geen zionist te zijn om een jood te zijn ! beide hebben zich hemelsbreed niets met elkaar gemeen.

Ten derde; En het probleem gaat nog verder, mensen van uw soort schrijven elke kritiek als anti-semitisme , joden haat, terwijl het gewoon de mens het recht geeft om vrij te kunnen zeggen wat men denkt !

Ten vierde; En het probleem gaat nog verder, mensen van uw soort kijken niet eens wat "hij/zij" aan de andere aandoen, terwijl uw soort hetzelfde reactie (als het uit de andere hoek komt) omschrijft als hatelijk, anti etz, wat je graag doet zou je ook moeten tollereren en omgekeerd ook !

Ten vijfde; mensen van uw soort zijn niet eens "jood" ! meer nog, er zijn sommige joden die zelfs uw reactie lachwekkend vinden !

Laatst gewijzigd door Lincoln : 10 oktober 2008 om 17:00.
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be