![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Kanker is een typische ouderdomsziekte. En ja, door welvaart en vooruitgang in de techniek worden mensen ouder. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit is de meest perfekte samenvatting in twee zinnen van het begrip "verslaving". Het illustreert bovendien dat "gezondheidszorg" niet hetzelfde is als "wat ik graag heb of graag smaak". Je hebt ongetwijfeld al nagedacht over hoe een astma-lijder uiteindelijk overlijdt: een enkele weken durende doodstrijd van een uiterst trage wurging, waarvan je je erg bewust bent. Niettemin wens ik je een genezing toe. Een spoedige genezing zelfs. (maar mag deze wens vergezeld zijn van een vraag om toch niet te willen roken in het bijzijn van kindjes die misschien vatbaar zouden zijn om ook astma te ontwikkelen ???)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om voor de rest in het kort te replikeren op jouw post: wat verkies je voor je zoon/dochter of kleinzoon/kleindochter van 16 jaar: dat ze als roker of als niet-roker door het leven gaan? Dank voor een eerlijk antwoord. ps: de groeten aan je huisarts en zijn kollega's spesialisten, als je hen zou vragen naar een paar tips voor preventie van ziektes als kanker ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() WHO-onderzoek:
Geen verband tussen meeroken en longkonker! Op 8 maart 1998 verscheen een artikel in de Sunday Telegraph, waarin gemeld werd dat de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) een onderzoek zou hebben achtergehouden, waaruit bleek dat meeroken geen verhoogd risico op longkanker zou opleveren. Het betreft hier een van de grootste onderzoeken die ooit op dit gebied zijn gehouden, uitgevoerd door WHO's International Agency for Research on Cancer (IARC) waarbij 650 longkankerpatienten met 1542 gezonde mensen werden vergeleken. De studie vond niet-significant relatief risico van 1.16 voor blootstelling aan meeroken thuis, 1.17 voor blootstelling aan meeroken op de werkplek en 1.14 voor blootstelling thuis én op het werk. Geen van deze risico's was statistisch significant, wat betekent dat uit deze studie niet geconcludeerd kan worden dat er enig risico voor longkanker bestaat door meeroken thuis en/of op het werk. De toegegeven margin of error ligt tussen de 0.93 en 1.44, wat betekend dat het werkelijke relatieve risico onder de 1 kan liggen en meeroken dus zelfs een beschermend effect tegen longkanker zou kunnen hebben. Het feit dat mensen die thuis én op het werk meeroken in deze studie het laagste relatieve risico hebben zou daar ook op kunnen wijzen. Het spreekt in ieder geval een dosisgerelateerd risico tegen. Anti-rokers organisaties als de Nederlandse Nietrokersvereniging CAN doen ondertussen hun uiterste best om de resultaten van dit onderzoek te ontkrachten, relativeren en manipuleren. In een commentaar op hun website wordt gewoontegetrouw de tabaksindustrie verantwoordelijk gesteld voor het krantenartikel en de 'misinterpretatie' van dit onderzoek en de meerderheid van de andere onderzoeken die geen significant risico hebben kunnen aantonen. Volgens Gerbrand Feenstra, de auteur, zou uit meerdere niet-significante risico's blijkbaar samen wel een significant risico kunnen worden geconcludeerd, een wetenschappelijk onzinnig argument. Keer op keer geen significant risico vinden maakt het juist aannemelijk dat er niet zo'n risico is. De bewering dat de "beste onderzoeken wijzen op een statistisch significante verhoging van het longkankerrisico door meeroken van om en nabij de 20 procent" klopt ook niet. De overgrote meerderheid van onderzoeken vond geen significant risico, terwijl onderzoeken die dat wel beweren berusten op statistische manipulatie. (zie EPA-pagina) Hij verwijt de tabaksindustrie dat zij de gevonden relatieve risico's niet noemt, maar 'vergeet' zelf het lagere relatieve risico voor thuis én op het werk meeroken te noemen, de pot verwijt de ketel... De meest zinnige uitspraak in het commentaar is de opmerking dat "de statistische significantie van onderzoek naar de effecten van passief roken [...] de achilleshiel" van de anti-rokers is, al zou drijfzand een nog betere benaming zijn geweest. Op 15 maart verscheen er een vervolgartikel in de Sunday Telegraph. Op 11 oktober volgt de bevestiging, nadat de studie eindelijk is gepubliceerd. Dat de tabaksindustrie de daadwerkelijke cijfers niet verborgen probeert te houden blijkt o.a. uit dit persbericht van Brown & Williamson (o.a. Lucky Strike) op PRNewswire ************* Ik zei het toch?
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 17 september 2008 om 23:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus je wil een wet maar niet de mogelijkheid om ze te doen naleven. Of wil je met die huiszoekingen nog even wachten. Beetje bij beetje de dictatuur instaleren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Misschien komt het hierdoor? Daarnaast heb ik ook de indruk dat het aantal diverse kankergevallen bijna exponentieel toeneemt, geen geruststellende vaststelling in elk geval. Ik denk dat veranderingen in ons voedingspatroon en de samenstelling van voedsel en omgevingsfactoren (wat zit er in een shampoo of een deo die je op je lichaam smeert? Wat komt er uit de schoorsteen van fabriek x? ....), alsook het nog ouder worden (+100 is al lang geen nieuwsitem meer), dit mede veroorzaakt. Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 18 september 2008 om 00:32. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Minister-President
|
![]() Kinderen in de tuin zetten als je binnen rustig een welverdiend sigaretje wil roken.
Zo blijven we allemaal gezellig binnen het wettelijk kader.
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() er sterven ieder jaar meer niet-rokers dan rokers. Ha!
![]() |
#89 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
voor de rest, zolang ze buiten roken heb ik er geen probleem mee...
Intelligence plus Character, That is the goal of true education (Martin Luther King) __________________________ Facebookpagina over Defensie Youtube kanaal Defensie Laatst gewijzigd door BladeToke : 18 september 2008 om 00:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Minister-President
|
![]() Moet de overheid dan ook niet tussenkomen in de BTW-inning? Dat is namelijk ook volledig het gevolg van de verslaving.
![]() |
![]() |
#91 |
Gouverneur
|
![]() de kosten voor gezondheisdzorg met al dan niet een kans ten gevolgen van roken wegen zwaarder door dan de belastingen erop... Geizne het feit dat elke mensen zijn waarde heeft en rokers ook onrechtstreeks de niet- rokers ermee opzadelen...
![]() |
#92 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat was toch de uitkomst van een Nederlands onderzoek daarnaar. (bron)
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Edit: En ik ben al een tijdje gestopt met roken dus daar lig ik dan nog eigenlijk niet wakker van. Laatst gewijzigd door HAMC : 18 september 2008 om 01:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Parlementslid
|
![]() Rokers moeten respect hebben voor niet-rokers, maar zal de politie overal binnenvallen om zoiets na te trekken?
Het lijkt mij eerder een showmaatregel om te tonen 'kijk eens hoe gezond we bezig zijn.' |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dan misschien meteen ook controleren of de kinderen niet mishandeld worden, psychisch of fysisch. En of ze wel de juiste voeding krigen. En de juiste hulp bij huistaken. Ik neem aan dat dit een stuk belangrijker is dan de onzin waar ze zich nu mee bezig houden. Tjonge, waar gaan we naartoe... En iedereen laat zich dat maar welgevallen. Dat is nog het allerergste. Mijn voorspelling gaat nog uitkomen. Binnenkort boetes/belastingen voor het aantal keer dat je een scheet laat of klaarkomt. Iedereen moet 'The Wall' van Pink Floyd nog eens een keer beluisteren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Jaren zeggen we tegen onze kinderen dat ze om de haverklap hun handen moeten wassen. Vreemd genoeg krijgt dat een averechts effect. Die overbeschermde kinderen worden later veel sneller ziek. Gewoon omdat het immuunsysteem geen kans heeft gekregen om zich te wapenen tegen onze omgeving. Laatst gewijzigd door hurricane : 18 september 2008 om 06:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
(Sinds dat de politiediensten hebben gesnapt waar een computer goed voor is) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Partijlid
|
![]() Dit is allemaal dikke bullshit en hypocriet van zowel de liga als de regering. Laten we de koe bij de hoorns nemen :
- Middelen die kandidaat rookstoppers helpen zijn peperduur, nochthans spotgoedkoop geproduceerd. Waarom? Wie gaat met de centen lopen? - Wiet en andere softdrugs worden getolereerd, tabak niet. Waarom? - In nederland geldt totale rookverbod, behalve in koffieshops. Daar mag wiet gerookt worden, maar er mag geen tabak in de joint zijn. Waarom? is wiet "gezonder" dan tabak? Dus... als ik straks in een restaurant een jointje rook, pure wiet, zonder tabak, ben ik in overtreding? Ik rook dan geen tabak. Er is tot op heden nooit wetenschappelijk bewezen dat er meer mensen sterven ten gevolge van het roken. Daarbij, zijn de uitlaatgassen van wagens/fabrieken gezonder? Ik slurp toch liever aan mijn cigaret dan mijn neus in een knalpot te steken en diep adem te halen. Mensen, zoals anderen hier ook stellen, de democratische beginselen worden met de voeten getreden. Als het toch allemaal zo ongezond is, waarom verkopen ze het dan? Voor de juristen onder jullie; kan ik dus de staat een proces aandoen omdat ie wetens willens mij als roker ongezonde producten verkoopt? Hallo voedselagentschap? Cigaretten zijn dodelijk. De staat laat toe dat ik dodelijke producten KAN kopen. Ofwel verbieden ze de verkoop ervan, ofwel geven ze GRATIS de hulpmiddelen om van het roken af te raken. Beide maatregelen kosten geld. Dus... gebeurt er niks. |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door kaptenkirk : 18 september 2008 om 06:43. |
|
![]() |
![]() |