![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's. Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Minister-President
|
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ok, dan ben ik maar een racist.....
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bedoel je zo'n veralgemening als "Vlaams = rechts"?
Ja inderdaad, dat is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Minister
|
![]() Oh wel,het niveau van de mod van het links subforum..
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() jezus, droogstoppel
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
ra·cis·me het; o 1 theorie die de superioriteit ve bep. ras verkondigt 2 discriminatie op grond van iems ras
![]() |
![]() |
#90 |
Minister
|
![]() Pelsgrim,ik kan er niet aandoen,het kapitaal onderdrukt mij!
![]() |
#91 |
Minister
|
![]() Saluut,
Ik herinner eraan dat de groep van AIT Caen verwijst naar een a-nationale positie : wij verwerpen elke vorm van nationaal, etnisch en communautair lidmaatschap. Als de cultuur de ideologie en het identideit van bijzondere menselijke groepen betekent, ziet het ons ernaar uit dat objectief gezien geen enkele van deze culturen, zolang geëiste,van het libertaire bijvoeglijke naamwoord of van anarcho-communist gekwalificeerd kunnen worden. Al deze culturen hebben gezamenlijk om hiërarchisch opgebouwde systemen met of zonder Staat te handhaven. In de zin van klassieke revolutionaire vulgata, noemen wij dat interclassistische systemen (Dominerend/geheerst, beheerde/beheerd). Het ziet ons ernaar uit dat, behalve om de verdraaiing of de leerstellige manipulatie uit te oefenen, alle anarchisten deze systemen bestrijden. Als a-nationalisten, denken wij dat alle mannen en vrouwen zich zijn etnische en nationale kaders moeten vrijstellen, en vechten om de universaliteit van de anarchistische revolutionaire idealen te verzekeren. Het is niet de veelheid van de idiomatische verwijzingen die een pobleem vormt maar wel de ideologie die in het idee van nationaal lidmaatschap wordt overgebracht, als is het regionaal. Zonder diepgaande te ontwikkelen, hetgeen in een volgend GEVAL over het nationalisme zal gedaan worden. Ik wijs op deze eenvoudige constatering: wij hebben het feodaal systeem voor een burgerlijk en kapitalistisch systeem verlaten; laatstgenoemde is op praktisch de hele planeet ingevoerd geweest vandaar het woord globalisatie. De universaliteit, feitelijk, van het kapitalisme vormt een gemeenschappelijke cultuur, de verwijzing naar specifieke culturen is waanzin. Dat deze zogenaamde specifieke culturen hebben bestaan verhinderen ons niet te herhalen dat in hun midden mannen ze bevochten hebben; en dat het nergens toe leid, tegenwoordig, om de eengemaakte geglobaliseerd van het kapitalisme te bestrijden op de zogenaamde mythes van natie-staten terug te komen, die geacht zijn ons beschermen van de angst van de mondialisering . Deze methode, behalve zijn reactionaire houding, de nationale eenheid herstellen door de toetreding tot een gemeenschappelijke geschiedenis die de belangengeschillen van de verschillende klassen ontkent, dat wil zeggen om het emsemble van de bevolking voor de verdediging van de belangen van de nationale bourgeoisie in hun volgende imperialistische confrontaties in te lassen. Als anarchosyndicaliste hoewel Fransstallig, voel ik mij noch Normandisch, noch Frans, noch Russisch, noch Spaans, noch Engels… Mijn identiteit is geen nationaal of etnisch lidmaatschap, ik eis me proletarische revolutionaire anarchist; het ziet me ernaar uit dat zo, ongeacht ons land of cultuur van oorsprong, vele anarchisten zich identificeren. Jean Picard.