Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 september 2008, 20:32   #81
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Volgens mij is het mes dat bij de bewijsfoto staat, een lock knife van het merk Stanley.
In België een verboden wapen.

Eerst dacht ik even aan een electriciensmes, maar die zijn meestal voorzien van een houten heft.
Oud 23 september 2008, 21:05   #82
Queensburry
Gouverneur

Queensburry's schermafbeelding

Standaard

Ik ben gewoon spra-ke-loos ....................... En nu wordt ik woedend
Queensburry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2008, 21:14   #83
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Volgens mij is het mes dat bij de bewijsfoto staat, een lock knife van het merk Stanley.
In België een verboden wapen.

Eerst dacht ik even aan een electriciensmes, maar die zijn meestal voorzien van een houten heft.
Je hebt gelijk
Ik kon het merk niet goed lezen op de foto.
Is idd een mes van stanley.
Maar niet hetgeen de meeste voor ogen hebben als stanleymes.

Het is dus idd een vouwmes

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 23 september 2008 om 21:14.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2008, 21:49   #84
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Mja , volgens de advokaten van de verdediging ligt het uiteraard niet aan de dader ...
't Heeft zelfs niets te maken met die mp-3 speler ...
Citaat:
De 19-jarige Adam G. heeft Joe Van Holsbeeck op 12 april 2006 in het Centraal Station in Brussel gedood onder invloed van een "paniek" die uit te leggen is door het "collectieve onderbewustzijn" van zigeuners, dat bestaat uit de talrijke vervolgingen die het nomadenvolk doorheen de geschiedenis te verduren heeft gekregen. Dat heeft de verdediging van de beschuldigde gezegd voor het assisenhof van Brussel-Hoofdstad. Adam G., "een kleine kwajongen" volgens zijn advocaten, riskeert 30 jaar cel.

"Het gaat om een aangeleerde genetica. Ik denk dat dit collectieve onderbewustzijn voor een groot stuk bepalend is geweest bij de dodelijke agressie van 12 april 2006", vervolgde de advocaat. "De paniek van Adam G. is die ongelukkige Joe fataal geworden. Hij zag de andere als een gevaar, zoals het geval is bij tien miljoen zigeuners. Die dag was hij zelf de aanvaller, maar als hij geconfronteerd wordt met twee jongens die zich moedig verdedigen, panikeert hij."

De paniek van Adam G. ????????

Wil dit nu zeggen dat elkeen die in z'n stamboom iemand vind die miserie heeft gekent nu gratuit mag gaan doden en moorden ??? 't Ligt dan toch aan 't verleden ...
Terwijl mensen er al jaren over klagen dat misdadigers te snel vrijkomen voor het aangedane leed, zorgen deze dure advokaten er voor dat den deze binnen enkele jaren vrij mag rondwandelen ...
Rechtspraak ???
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2008, 07:22   #85
VlaamseKracht
Banneling

Standaard

Denk dat ik eens een mp3-speler ga rippen dit weekend...
Heb hier nog een MG-42 liggen,zal deze dan ook gebruiken als ik me bedreigd voel door het slachtoffer.

Klotegerecht in Bleghië!
VlaamseKracht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2008, 07:23   #86
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ok, we hebben 2 jongens die een andere jongen aanspreken dat deze jongen zijn klein electronisch apparaatje af zou geven.

En dan , plots, voelt 1 van die jongens zich bedreigt, desondanks dat ze met zijn 2en zijn.

Een paniekreactie. Het gebruik van een verboden wapen in België. (een hamer kan op dezelfde manier geklassificeerd worden). Een aantal steken in de borst en buikstreek.

En dan niet weten dat dit een moordpoging is? Zelfs een 14 jarige pygmee weet dat een buikwonde op zijn minst zeer pijnlijk is, en zowat de gruwelijkste manier om langzaam te sterven. Om niet te spreken over een zuigende, bloedgutsende wonde in de borstkas.

Paniek is een raar beestje, maar om de acties van Adam G te bespreken, is dat dan toch een voorbereide paniekactie.

Neen, Adam G is en blijft een rover en moordenaar. Misschien geen roofmoordenaar volgens de letter van de wet. Maar in mijn ogen eentje die de rest van zijn natuurlijke leven in de diepste krochten van de steenkoolmijnen de staat mag gaan sponsoren met hard labeur.
Ik hoop voor deze onaangepaste in de moderne maatschappij crimineel, dat hij zijn daden mag contempleren in een Pools werkkamp.
Oud 24 september 2008, 07:29   #87
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

wat het allemaal nog bizarder maakt, is dat zijn kompaan wel veroordeeld is voor roofmoord, weliswaar door de jeugdrechter. maw degenen die niet gestoken heeft, is een moordenaar, degene die wel gestoken heeft, dat is iemand die gewoon in paniek geslagen is....
Oud 24 september 2008, 07:40   #88
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Culturele achterstand is precies een goed excuus.

Asjeblief zeg, die kerel wist goed genoeg wat hij deed, anders zou hij niet zijn gevlucht.
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2008, 07:48   #89
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
De assisenjury - een representatief staal van onze landgenoten - heeft inderdaad zo geoordeeld.

Vindt ge uw landgenoten achterlijk of zo?
Hier zien we heel duidelijk hoe de achterliggende filosofie van een assisenproces helemaal niet opgaat: juist door de volksjury zou de uitspraak een groter draagvlak in de maatschappij moeten vinden en de benadeelden een gevoel van erkenning in het lijden meegeven. In deze is het tegendeel gebleken. De reactie van de familie van Joe zijn dan ook niet mals:

Citaat:
'Dit is een redelijke straf waar wij mee kunnen leven'

'Ik vroeg niet absoluut de maximumstraf. Ik was alleen bang voor het eindresultaat toen ik hoorde dat Adam niet de moordenaar was van mijn zoon Joe. Maar dit is een redelijke straf, ook al zal de afwezigheid van Mariusz voor ons altijd als een schaduw over dit proces hangen. Het smaakt naar onafgewerkt. Maar wij kunnen met deze straf leven.'

'Ik was niet naar hier gekomen met een stille wens in het achterhoofd. Maar komen vertellen dat Adam niet de bedoeling had om Joe van het leven te beroven toen hij hem zijn mes tien centimeter diep in het hart heeft geplant, dat tartte voor mij elke verbeelding. Dit verdict van schuld heeft mij in die mate teleurgesteld dat ik niet meer geïnteresseerd was in het vervolg van de debatten en daarom samen met de familie van Gilles de assisenzaal heb verlaten.'

'Wij dachten dat het gerecht ons zou helpen, maar dat was een misrekening. Wij hebben van het gerecht lang alleen maar klappen toegediend gekregen. De eerste klap was heel de procedure voor de jeugdrechtbank die ertoe geleid heeft dat Mariusz aan het assisenhof ontsnapt is. Toen al voelden wij de bui hangen: alle aandacht van het gerecht ging naar hem uit, hij moest gekoesterd worden om hem weer op het rechte pad te brengen.'

'Hier voor het assisenhof horen zeggen dat zijn mededader van 12april 2006 niet de moordenaar is van mijn zoon Joe is de tweede klap die het gerecht ons werd gegeven. Adam loopt met een mes rond om zijn misdadige plannen makkelijker te kunnen uitvoeren, hij haalt dat mes boven omdat hij zogezegd in paniek is geslagen en hij steekt Joe neer nadat hij de buit (de mp3-speler van Joe, nvdr.) binnen heeft. En toch is hij niet de moordenaar van Joe?'

'Van welke misdaad is Mariusz nu nog de mededader? Van geen enkele. Mariusz is schuldig bevonden als dader of mededader aan roofmoord op mijn zoon. Maar hij heeft de fatale messteek niet toegediend. Zijn mededader die Joe wel heeft doodgestoken heeft geen roofmoord begaan, zegt de assisenjury. Dan kan Mariusz die toch ook niet begaan hebben?'

'Ik ben daardoor teleurgesteld, maar de straf verzacht de pijn. Maar uiteindelijk komt Adam, net als Mariusz, vroeg of laat vrij. Hij zal nog leven, Mariusz ook. Mijn zoon ligt voor altijd gevangen in zijn graf.'
http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...cleID=MI20R3SV
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2008, 07:54   #90
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
wat het allemaal nog bizarder maakt, is dat zijn kompaan wel veroordeeld is voor roofmoord, weliswaar door de jeugdrechter. maw degenen die niet gestoken heeft, is een moordenaar, degene die wel gestoken heeft, dat is iemand die gewoon in paniek geslagen is....
't Ene oordeel werd geveld door een beroepsrechter; het andere door een volksrechtbank. Bij dat laatste komt altijd de vraag naar voor in hoeverre deze mensen zich laten leiden hebben door rationele dan wel emotionele beweegredenen. Advocaten weten heel goed hoe ze mensen horen te bespelen. Een beroepsrechter doorprikt echter veel gemakkelijker de zeepbellen van de advocaten... Juist dit pleit in het voordeel van de afschaffing van de assisenprocedure en het instellen van een beroepsrechtbank, zoals in bepaalde van onze buurlanden het geval is.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2008, 07:59   #91
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
De assisenjury - een representatief staal van onze landgenoten - heeft inderdaad zo geoordeeld.

Vindt ge uw landgenoten achterlijk of zo?

Maar om even met de deur in huis te vallen. Net zoals onze verziekingen eigenlijk de dictatuur van de dommen is, is ons rechtssysteem met een "willekeurig gekozen volksjury" een loterij waar domheid in zegeviert.

En daar waar geen volksjury aan te pas komt, is het een perfect voorbeeld van de corruptie die heerst op alle plekken waar mensen aan de gang zijn die denken, of zelfs effectief, de macht te hebben.

En ja, ik vind de meeste van mijn klandgenoten te dom om mee te mogen beslissen over het bestuur van het land. Helaas is mijn enige verzet dat ik nu nog over heb, emigratie.
Oud 24 september 2008, 08:08   #92
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar om even met de deur in huis te vallen. Net zoals onze verziekingen eigenlijk de dictatuur van de dommen is, is ons rechtssysteem met een "willekeurig gekozen volksjury" een loterij waar domheid in zegeviert.

En daar waar geen volksjury aan te pas komt, is het een perfect voorbeeld van de corruptie die heerst op alle plekken waar mensen aan de gang zijn die denken, of zelfs effectief, de macht te hebben.

En ja, ik vind de meeste van mijn klandgenoten te dom om mee te mogen beslissen over het bestuur van het land. Helaas is mijn enige verzet dat ik nu nog over heb, emigratie.
Allez, saluut dan zeker.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2008, 08:09   #93
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
't Ene oordeel werd geveld door een beroepsrechter; het andere door een volksrechtbank. Bij dat laatste komt altijd de vraag naar voor in hoeverre deze mensen zich laten leiden hebben door rationele dan wel emotionele beweegredenen. Advocaten weten heel goed hoe ze mensen horen te bespelen. Een beroepsrechter doorprikt echter veel gemakkelijker de zeepbellen van de advocaten... Juist dit pleit in het voordeel van de afschaffing van de assisenprocedure en het instellen van een beroepsrechtbank, zoals in bepaalde van onze buurlanden het geval is.
Prachtig dat er nog mensen zijn die in beroepsrechters geloven...
Zeker als het fans van het VB zijn...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2008, 08:11   #94
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Allez, saluut dan zeker.
Het komt er nog van, maar eerst een weloverwogen keuze maken.

Ik ga niet naar Nederland verhuizen, het land der mijner vaderen.

Helaas is er geen land zoals het futuristische "Freehold Grainne"
http://en.wikipedia.org/wiki/Freehold_(novel)

Laatst gewijzigd door maddox : 24 september 2008 om 08:16.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2008, 08:13   #95
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Prachtig dat er nog mensen zijn die in beroepsrechters geloven...
Zeker als het fans van het VB zijn...
Mispak u maar niet, er zijn goede rechters, het is een verdwijnende soort, dat wel.

Zoals diegene van het beroepshof die de club toen heeft vrijgesproken van de beschuldiging para-militaire organisatie met het opzicht de vernietiging van de Belgische staat.

Die mens is 2 weken later gebroodrooft door de staat met tot gevolg dat er steeds minder van die goede rechters overblijven uit schrik dat ze door de staat gebroodrooft worden.

Verschaeve
Oud 24 september 2008, 08:14   #96
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het komt er nog van, maar eerst een weloverwogen keuze maken.
Uiteraard, er zomaar op uit trekken op uw leeftijd zou ik ook niet meer doen.

Ik blijf alleszins totdat Belgie kapot is.

Verschaeve
Oud 24 september 2008, 08:15   #97
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Steenbok66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vercetti Bekijk bericht
Zou Hans van Temssche dan ook niet de bedoeling hebben gehad om Luna en Ulematu neer te schieten en was hij gewoon maar aan het oefenen met zijn geweer?
tja, vooor degenen die hier zich het meest verontwaardigd voelen was Van Temsche een nobele uitroeier van vreemd gespuis en verdiende hij zijn veroordeling niet en is nu hier die Adam iemand van dergelijk vreemd gespuis en moest hij nog zwaarder veroordeeld worden...

laat me stellen dat beide standpunten gevoelsmatige standpunten zijn en die gevoelens zijn subjectief, niet objectief...

naargelang men zich tot de ene groep voelt te zijn, of tot de andere ... beoordeelt men de dingen anders gekleurd...

een volksjury is nochtans de emanatie van het volk... dus oordeelt die zoals het volk oordeelt... niet zoals de kemphanen van extremisme en racisme op dit zogenaamd forum...

en wat is het verschil tussen de advokaten die een jury trachten naar hun hand te zetten... en de politiekers, of "gekleurde" mediamensen, die ook hetzelfde nastreven om de kiezers te beïnvloeden of vox populi bespelen...?

tja...
Van Temsche is een benadeelde...
Adam is een bevoordeelde...

een beetje objectiviteit zou niet kunnen schaden... me dunkt...
maar objectiviteit... bestaat die dan wel ????
Oud 24 september 2008, 08:15   #98
Duvelke

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VlaamseKracht Bekijk bericht
Denk dat ik eens een mp3-speler ga rippen dit weekend...
Heb hier nog een MG-42 liggen,zal deze dan ook gebruiken als ik me bedreigd voel door het slachtoffer.

Klotegerecht in Bleghië!
haha, en gij vindt 20 jaar in den bak zitten niet erg ofwa?
20 jaar is heus wel veel hoor

Ok, hij kan vroeger vrij komen door goed gedrag maar dan nog..

Je doet precies of jeer met een boete en een werkstrafke van af komt
Oud 24 september 2008, 08:17   #99
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
haha, en gij vindt 20 jaar in den bak zitten niet erg ofwa?
20 jaar is heus wel veel hoor

Ok, hij kan vroeger vrij komen door goed gedrag maar dan nog..

Je doet precies of jeer met een boete en een werkstrafke van af komt
Dood zijn is natuurlijk minder erg...
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2008, 08:22   #100
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenbok66 Bekijk bericht
tja, vooor degenen die hier zich het meest verontwaardigd voelen was Van Temsche een nobele uitroeier van vreemd gespuis en verdiende hij zijn veroordeling niet en is nu hier die Adam iemand van dergelijk vreemd gespuis en moest hij nog zwaarder veroordeeld worden...

laat me stellen dat beide standpunten gevoelsmatige standpunten zijn en die gevoelens zijn subjectief, niet objectief...

naargelang men zich tot de ene groep voelt te zijn, of tot de andere ... beoordeelt men de dingen anders gekleurd...

een volksjury is nochtans de emanatie van het volk... dus oordeelt die zoals het volk oordeelt... niet zoals de kemphanen van extremisme en racisme op dit zogenaamd forum...

en wat is het verschil tussen de advokaten die een jury trachten naar hun hand te zetten... en de politiekers, of "gekleurde" mediamensen, die ook hetzelfde nastreven om de kiezers te beïnvloeden of vox populi bespelen...?

tja...
Van Temsche is een benadeelde...
Adam is een bevoordeelde...

een beetje objectiviteit zou niet kunnen schaden... me dunkt...
maar objectiviteit... bestaat die dan wel ????
Beiden hebben een effectieve straf gekregen die hun misdaad niet dekt.

Beiden hebben gemoord, zonder dat er enige realistische redenen aan verbonden konden worden.
De ene schoot "onschuldigen" neer zonder zelfverrijkende bijbedoelingen, de andere stak slechts 1 "onschuldige" neer, maar met als beoogd resultaat het verkrijgen van 1 MP3 speler.

In mijn opinie mogen beiden de keuze krijgen, levenslang in de steenkoolmijnen/dijkversterkingen/huisvuilafgravingen/whatever hard labeur of vrijwillig orgaandonor worden.

Mits dienverstaande dat het leven van zo'n crimineel orgaandonor maar zal strekken tot de meest economische/mensreddende verdeelsleutel van de organen is gevonden/bereikt.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be