Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 september 2008, 12:53   #81
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam Bekijk bericht
Echte helden zie je zelden.
Zeker niet in Vlaanderen ,waar collaboratie al 178 jaar hoogtij viert.

178 jaar? Het Vlaams establishment collaboreert al meer dan 1000 jaar met vreemde bezetters van Spanje tot en met Oostenrijk. Ik vermoed dat het iets genetisch is.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2008, 14:24   #82
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
178 jaar? Het Vlaams establishment collaboreert al meer dan 1000 jaar met vreemde bezetters van Spanje tot en met Oostenrijk. Ik vermoed dat het iets genetisch is.
De Spaanse noch Oostenrijkse monarch werden gezien als "bezetters" (tenzij in bepaalde periodes waar de Staten dan ook overeenkomstig handelden), maar wel als de legitieme heerser over de verschillende vorstendommen van de Nederlanden. Spanje of Oostenrijk zien als bezetters is een typisch product van de belgicitische geschiedsvervalsing.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2008, 15:15   #83
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
De Spaanse noch Oostenrijkse monarch werden gezien als "bezetters" (tenzij in bepaalde periodes waar de Staten dan ook overeenkomstig handelden), maar wel als de legitieme heerser over de verschillende vorstendommen van de Nederlanden. Spanje of Oostenrijk zien als bezetters is een typisch product van de belgicitische geschiedsvervalsing.
Idd:
http://www.secessie.nu/?tekst=toonau...am=Jan+Neckers
Oud 28 september 2008, 16:59   #84
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Moeten we dat echt lezen?

Secessie is een uitgave van het Mia Brans Instituut
verantwoordelijke uitgever: Dr. Alexandra Colen
hoofdredacteur: Dr. Paul Belien
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2008, 17:17   #85
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht

Als u het nu moest lezen en weerleggen, dat zou dan geloofwaardiger overkomen dan op de boodschapper te schieten.

Begrijpt u? U lijkt ongeloofwaardig nu.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2008, 17:44   #86
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Spaanse noch Oostenrijkse monarch werden gezien als "bezetters"
Hertog van Alva was een geliefd persoon zekers

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2008, 17:49   #87
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht

Dat zal zeer zeker objectief zijn. Voor 126%.

Is Mia Brans familie van Jan Brans?

Laatst gewijzigd door system : 28 september 2008 om 17:53.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2008, 17:54   #88
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik weet dat sommige Vlaams-nationalisten het moeilijk hebben om buitenlandse troepen op Vlaams grondgebied als bezetting en bezetters te beschouwen. Ik neem het u dan ook niet kwalijk.

Nu er is iets van aan uiteraard. De vergissing die we vandaag maken is om het huidig bewustzijn te verplaatsen naar dat van mensen in andere tijdsperiodes.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 28 september 2008 om 18:01.
Oud 28 september 2008, 18:59   #89
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik weet dat sommige Vlaams-nationalisten het moeilijk hebben om buitenlandse troepen op Vlaams grondgebied als bezetting en bezetters te beschouwen. Ik neem het u dan ook niet kwalijk.
Good one.
Is doordenkertje.

En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Oud 28 september 2008, 19:15   #90
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Dat zal zeer zeker objectief zijn. Voor 126%.
De auteurs die er bijdragen schreven zijn niet per definitie Vlaams Blokker , hoor.
Ben wel enigszins teleurgesteld door jouw gratuite opmerking, als een volleerde hobbyist geschiedenis moet je toch Jan Neckers kennen?
Oud 28 september 2008, 20:10   #91
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jbl Bekijk bericht
Ja wadde, ga ik een weekje op verlof, kom ik terug en is mij droom uitgekomen. Eindelijk is de CDENV verlost van de parasiet nva. Nu enkel hopen dat deze parasiet zijn gastheer niet besmet heeft met een of andere gevaarlijke ziekte.
Maanden heb ik gesteld dat het kartel kunstmatig is en dat de nva de cdenv heeft misbruikt. De CDENV is en mag geen one issue partij zijn zoals de nva, cdenv moet en heeft een veel breder sociaal draagvlak dan de nva en de cdenv kan in de toekomst de grootste partij blijven dat is een feit.
Wat denk ik te kunnen besluiten uit het laatste 1.5 jaar.
Ten eerste is er een fundamentele crisis voor wat het vlaams nationalistische gedachtengoed dat politiek gezien geen vertegenwoordiging meer heeft en aan zijn einde gekomen is. Kijk als je als vlaams nationalist op VB stemt ben je een dommerik want VB zal nooit deelnemen aan de politieke besluitvorming. Nva staat momenteel in de peilingen misschien op 10% maar halveer dat getal maar binnen een of twee jaar. Mogelijks en hopelijk halen ze de kiesdrempel niet meer en is het afgelopen met de vlaams nationalisme.
Tweede conclusie het kartel is gesprongen omdat we geconfronteerd worden met een fenomenale economische crisis die alle Belgen zwaar zal treffen en een absolute prioriteit heeft. Nu zullen veel vlaams nationalisten zeggen dat we net daarvoor een staatshervorming nodig hebben. Wel dat gelooft niemand nog, want als dat de analyse zou zijn dan zou dit bv voor Frankrijk (dat momenteel zeer zwaar getroffen wordt) ook betekenen dat zij de economische crisis kunnen oplossen door hun land op te splitsen, dit voorbeeld toont mijns inzien toch het idiote van het vlaams nationalistische verhaal aan he.
Voor de vlaams nationailsten spijt het mij maar zij hebben het laatste jaar in een soort van second life geleefd. België heeft al veel aanvallen vanuit vlaams nationalistische hoek overleefd, België zal blijven bestaan en krijgt van zijn onwoners nog veel steun, het vlaams nationalisme is op zijn retour, in verval da's een feit. De nva en dewever en co waren de laatste stuiptrekkingen van deze politieke strekking en ik ben er zeker van dat dit binnen een tiental jaar de conclusie zal zijn.
Van mij mag je tijdens uw weekje verlof Ebola gekregen hebben.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2008, 20:20   #92
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:

Nu er is iets van aan uiteraard. De vergissing die we vandaag maken is om het huidig bewustzijn te verplaatsen naar dat van mensen in andere tijdsperiodes.
Touché...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2008, 20:27   #93
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Hertog van Alva was een geliefd persoon zekers
Of hoe u oneerlijk citeert, daar het vervolg luidde:

Citaat:
... (tenzij in bepaalde periodes waar de Staten dan ook overeenkomstig handelden), ...
Oud 28 september 2008, 20:29   #94
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Touché...
Hoezo? Ik voel me niet aangesproken door de eerste alinea en in de tweede wordt mijn eerder bericht bijgetreden. Dus, waar zit dan wel die "touché"?
Oud 28 september 2008, 20:32   #95
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoezo? Ik voel me niet aangesproken door de eerste alinea en in de tweede wordt mijn eerder bericht bijgetreden. Dus, waar zit dan wel die "touché"?
Daar waar de zon nooit schijnt.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2008, 20:34   #96
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Of hoe u oneerlijk citeert, daar het vervolg luidde:
Mooie exit strategie.
Zo kan je natuurlijk steeds elke tegenkanting afdoen als "uitzondering"

Oud 28 september 2008, 20:38   #97
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Mooie exit strategie.
Zo kan je natuurlijk steeds elke tegenkanting afdoen als "uitzondering"
Ik raad u aan eens het "Plakkaat van Verlating" eens te lezen. Dat werpt heel goed beeld op hoe men de verhoudingen tussen monarch en Staten zag.
Oud 28 september 2008, 20:52   #98
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
De auteurs die er bijdragen schreven zijn niet per definitie Vlaams Blokker , hoor.
Ben wel enigszins teleurgesteld door jouw gratuite opmerking, als een volleerde hobbyist geschiedenis moet je toch Jan Neckers kennen?
Ik zeg niet dat het allemaal VB-ers zijn. Maar ik zeg zeker niet het tegenovergestelde. Mij stoort dit ook niet dat het VBers zijn, voorzover de artikels maar interessant zijn. Meer nog, ik ben toevallig geabonneerd op een blad dat uit die hoek komt omdat het me gevraagd werd door een goede kennis en heb me opnieuw geabonneerd voor 3 maanden want ik vind soms zeer goede filosofische en historische artikels in dit blad. Weliswaar voelt men na een poosje in welke richting ze heel subtiel uitwillen, maar goed, wie is echt objectief. En echt storen doet me dat niet.

Maar �* propos, u weet dit misschien: die Mia Brans, is dat de dochter van VNV-er Jan Brans?

Laatst gewijzigd door system : 28 september 2008 om 20:56.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2008, 21:47   #99
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik raad u aan eens het "Plakkaat van Verlating" eens te lezen. Dat werpt heel goed beeld op hoe men de verhoudingen tussen monarch en Staten zag.
Het Nederlands volkslied is in zekere zin -ironisch genoeg- een perfecte illustratie van het feit dat men in die tijd anders dacht over de houding ten opzichte van -in ons ogen- vreemde mogendheden.

Een en al geslijm aan de koning van Spanje (en uiteraard God) wat in ons ogen vreemd is voor een lied dat de onafhankelijkheid moet uitdrukken van een jonge natie dat zich heeft afgescheiden van het Spaanse rijk. Als ik me niet vergis staat er zelfs in dat de Willem het jammer vindt dat de Spanjaarden worden aangevallen door Nederlanders.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 28 september 2008 om 21:48.
Oud 28 september 2008, 22:33   #100
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het Nederlands volkslied is in zekere zin -ironisch genoeg- een perfecte illustratie van het feit dat men in die tijd anders dacht over de houding ten opzichte van -in ons ogen- vreemde mogendheden.

Een en al geslijm aan de koning van Spanje (en uiteraard God) wat in ons ogen vreemd is voor een lied dat de onafhankelijkheid moet uitdrukken van een jonge natie dat zich heeft afgescheiden van het Spaanse rijk. Als ik me niet vergis staat er zelfs in dat de Willem het jammer vindt dat de Spanjaarden worden aangevallen door Nederlanders.
Geslijm? Er staat in dat Willem juist de koning getrouw was, met daarbji de verzwegen mededeling dat het juist de koning is die zijn eed niet getrouw hield. Juist die wederkerigheid is een belangrijk element dat ook ter sprake komt in het "Plakkaat van Verlating".

De Nederlanden hoorden tot niet het Spaanse Rijk, maar vormden een onafhankelijk geheel ervan. Filips voerde dan ook niet de titel "koning" in onze gewesten, maar wel graaf van Vlaanderen, heer van Mechelen, hertog van Brabant, graaf van Holland, enz.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be