![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn leverancier rekende me - vorige week - als totaalprijs 0,75 aan voor 3000 liter stookolie. 0,0421 korting per liter is mooi meegenomen, maar niet echt "een koopje". Op 3000 liter is dat ruwweg slechts 120 euro verschil. Dat is een leuk bedrag dat je aan iets anders kunt besteden, maar is toch niet van die aard om te jubelen en juichen. Daarenboven is het zo dat veel mensen uit de lagere sociale lagen van onze maatschappij niet zo'n hoeveelheid stookolie indoen. Vaak beperken ze hun aankoop tot duizend liter. Dan wordt de korting nog onbeduidender.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Banneling
|
![]() De kleine handelaren zijn domme ondernemers.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als de kleine ondernemers willen blijven bestaan zullen ze met elkaar moeten samenwerken en eendrachtig grote bestellingen moeten doen boj de mazoutproducenten (of leveranciers). Juist hetzelfde als het ALVO-principe, kleine winkelzelfstandigen die samenwerken om de prijzen te drukken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Banneling
|
![]() In dit geval wel. Wat willen ze bereiken? Dat ze bevoordeeld worden tov andere bedrijven ivm mazoutbestellingen? Mogen de grote (zelfstandige ) mazoutleveranciers niet meer meespelen? Die hebben ook personeel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In veel gevallen zijn de grote leveranciers niet zelfstandig, maar werken ze als "onderaannemer" voor de grote oliebedrijven. De grootste leverancier in onze streek bijvoorbeeld heeft een samenwerkingsakkoord met Total, en dat is in die mate stringent dat hij zijn vroegere vrijheid van weleer verloren heeft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Banneling
|
![]() Kan goed zijn maar toch vind ik dat die betogers dommerikken zijn. Ipv te betogen hadden ze beter samen een pint gedronken en een oplossing gezocht. Ze kunnen samen als 1 geheel een bestelling doen en een betere korting doen. Nu gaan ze betogen omdat enkele instanties de mensen willen hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Banneling
|
![]() Niet als ze nu al plannen maken om in de toekomst samen te werken. Contracten zijn er niet voor de eeuwigheid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
De grote zelfverklaarde voorstanders vd vrije markt zijn niet zelden enkel en alleen voorstander van de vrije markt wanneer hun eigen belang erbij gebaat is. In het andere gevallen roepen ze de hulp in van de staat om de "vrije" markt te reguleren ( in hun eigen belang uiteraard) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Corporatisten zijn voorstander van de vrije markt in andere sectoren dan die van hen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Die gijzelen zelfs 26.000 mensen voor dubbele maaltijdcheques.... ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je bent toch Freya niet?
![]() |
![]() |
#97 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Tot spijt van wie op zoek zal zijn naar een "koopje" natuurlijk. En wat zal de klacht dan zijn? Dat er te weinig zelfstandige ondernemers zijn!
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat de overheid aankopen doet in de privé voor zichzelf is normaal, kan zelfs niet anders. Dat de overheid aankopen doet in de privé voor de privé, dat is niet normaal en kan wel anders. Dat laatste is inmenging.
![]() |
![]() |
#100 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |