Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 oktober 2008, 08:41   #81
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forzaflandria Bekijk bericht
Ik had het niet beter kunnen zeggen, Jukes.

Ik heb familie die verstokte groenen zijn, maar ook zij hebben een grote wagen. Waarom? Ze hebben vier kinderen, en het zou onmogelijk voor hen zijn om samen op stap te gaan naar het Franse platteland bijv zonder zo'n wagen.
Een bepaalde wagen kopen is geen kwestie van ideologie, maar van praktisch nut.
Tja, groenen en milieu, het rijmt niet altijd. Ik herinner me uit mijn journalistentijd een campagne van Agalev, zo'n jaar of 12 geleden, die iedereen moest aanzetten om met een dieselmotor te rijden. "De compleetste verbranding" heette het toen. En toen ik Magda Aelvoet interviewde, nu zo'n 7 jaar geleden, over de toenmalige Agalev-campagne tegen "open vuur stoken", en haar vroeg wat rokers en mensen met een open haard en een BBQ (allemaal open vuren) moesten doen, dan luidde het antwoord: "maar dit is een idee van ons reclamebureau, daar hebben ze misschien niet goed over nagedacht". Beter kan ik de houding van de groenen ook niet verwoorden.

Pittig detail: er was - en is - geen enkele politieke vergadering of congres waar meer werd gerookt dan op die van Agalev en nu Groen! En hun peuken... die werpen ze natuurlijk op straat. Grappig eigenlijk, en zoals ik al schreef: het milieu is een perfecte melkkoe in tijden van komkommer. Als ik niet goed wist wat schrijven, dan bracht het milieu altijd soelaas. Mocht ik nu nog een wit krantenblad moeten volkrijgen, dan was deze schaamplakker alvast een prachtig cadeau. Maar hij blijft in het échte leven natuurlijk misdadig en onnozel.

Laatst gewijzigd door Jukes : 9 oktober 2008 om 08:42.
Jukes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2008, 08:58   #82
Goldband
Parlementslid

Goldband's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jukes Bekijk bericht
Als u zelf, allicht door indoctrinatie, niet kunt genieten van de geneugten die de intelligentie en werklust van onze westerse maatschappij hebben opgeleverd, laat anderen dan tenminste de vrijheid om dat wél te doen.

Komaan, man. Je weet wel beter dan deze onzin. Onze welvaart hier is niet onze verdienste en al helemaal niet die van een individuele Westerling die meesurft op een doorgedreven systeem van uitbuiting.

Moet ik hier echt een geschiedenislesje geven over de structurele plundering door het Westen? (Alex De Grote-Romeinen-Kruistochten-Nieuwe wereld-Afrikaanse Kolonies-Lageloonlanden).

Wij zijn al jaren bezig met de anderen te bestelen. Nog steeds en onverminderd. Is dat erg? Ja, natuurlijk, maar ook ik heb een laptop en kleertjes en een TV etc.

Echter, beweren dat het Westen het zo goed heeft door hard werken en intelligentie is zò kortzichtig dat het lachwekkend wordt.

Wat wij hebben is 1000 keer meer dan wat de hardste werker in 1000 mensenlevens kan bijeenscharrelen. Dat komt namelijk omdat ze elders harder werken, voor minder loon en voor ONZE welvaart.

Dat is geen mening hoor, dat is de koude waarheid.

Laatst gewijzigd door Goldband : 9 oktober 2008 om 08:59.
Goldband is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2008, 10:19   #83
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goldband Bekijk bericht

Komaan, man. Je weet wel beter dan deze onzin. Onze welvaart hier is niet onze verdienste en al helemaal niet die van een individuele Westerling die meesurft op een doorgedreven systeem van uitbuiting.

Moet ik hier echt een geschiedenislesje geven over de structurele plundering door het Westen? (Alex De Grote-Romeinen-Kruistochten-Nieuwe wereld-Afrikaanse Kolonies-Lageloonlanden).

Wij zijn al jaren bezig met de anderen te bestelen. Nog steeds en onverminderd. Is dat erg? Ja, natuurlijk, maar ook ik heb een laptop en kleertjes en een TV etc.

Echter, beweren dat het Westen het zo goed heeft door hard werken en intelligentie is zò kortzichtig dat het lachwekkend wordt.

Wat wij hebben is 1000 keer meer dan wat de hardste werker in 1000 mensenlevens kan bijeenscharrelen. Dat komt namelijk omdat ze elders harder werken, voor minder loon en voor ONZE welvaart.

Als u dan toch zo wakker ligt van die zogezegde 'uitbuiting', dan zou ik de laptop en de tv en de 'kleertjes' maar rap dumpen. Of verkiest u dat we er een schaamsticker komen opplakken? Consequent zijn, heet dat.
Oud 9 oktober 2008, 10:47   #84
nun
Gouverneur

Standaard

Citaat:

Dat heeft niets te maken met hard werken, maar met de manier waarop je werkt. Een houthakker in afrika werkt een hele dag en kapt 1 boom per dag, de belgische houthakker werkt even lang maar hij heeft een kettingzaag en kapt 10 bomen per dag. Het inkomen van de belgische houthakker is dus tien keer hoger dan dat van de afrikaanse houthakker. Niet omdat de ene lui is en de andere niet, maar omdat de belg een hogere productiviteit heeft. Hoe komt hij aan die productiviteit? Door kapitaalgoederen (in dit geval een kettingzaag). En deze kapitaalgoederen zijn het rechtstreeks gevolg van sparen in investeren.
nun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2008, 11:13   #85
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Je liegt. Ik heb nergens de persoon aangevallen. Ik heb je erop gewezen dat je redenering niet klopt. Ik deed dat duidelijk en zonder persoonlijke aanval.
Ja? Sinds wanneer is een "jij bent arrogant"-statement een argument?

Citaat:
Je hebt nergens gezegd dat IK jaloers ben. Dat klopt. Hoe kom je aan de conclusie dat de stickerklevers WEL jaloers zijn? Ik vond daar nergens een verantwoording voor (enkel de bewering op zich). Daarom gooide ik me in die discussie. BTW, ik voel me geen 'slachtoffer' van jouw opmerkingen. Ik vind ze onjuist en geef weer waarom.
Goed, de stickerklevers kunnen ook domweg vernielzuchtig zijn. Is dat beter dan?
Hoe verklaar jij anders dat ze stickers gaan kleven op wagens, die qua vervuiling zelfs beter presteren dan een hoop andere, maar minder dure wagens?

Citaat:
Hoe kom je trouwens aan die terminologie van 'slachtoffer', 'afgunst', 'tegen de muur duwen'? Zegt het iets over de mentaliteit van de ondernemer?
De term dekt de lading. Moet ik andere terminologieën gaan bedenken omdat jij er allusies op wil maken?

Citaat:
Dat is waar, maar daarmee kun je niet aan de slag want het betekent dat alles mag. Ik mag me laten afzuigen door mijn gehandicapte neefje . Mensen zijn niet gelijk.
Zeggen jouw voorbeeldjes iets over jouw mentaliteit?

Vertel eens, hoe kom jij van "mensen zijn niet gelijk" naar "alles mag"?

Citaat:
Ik heb er geen probleem mee dat je mensen tewerkstelt. Ik heb er een probleem mee dat
?

Citaat:
Da's een zwakke repliek. Mijn opmerking was to the point en je ontwijkt ze. Reden?
Je opmerking was behoorlijk futiel; dat is de reden

Citaat:
Right back at you: Waar heb ik ergens beweerd dat JIJ met die wagen rijdt omdat je het als een symbool beschouwt.
Nergens; waarom zou ik in die quote suggereren dat je dat wel doet?

Citaat:
Neen, natuurlijk is dat niet bespreekbaar.
Dat was te verwachten En het is net die ingesteldheid die ervoor zorgt dat je uiteindelijk niets opgelost krijgt.

Citaat:
Laten we jouw hypothese niet omschrijven als 'cru, maar zo is het wel'. Laten we niet flauw doen: als het Westen zijn welvaart indijkt en zijn economie duurzaam maakt dan is de aarde al een stuk leefbaarder.
Dat stel jij; is dat ook zo?

Citaat:
Onze eco-voetafdruk is hier nogal grof overdreven. Mensen laten sterven om die afdruk te handhaven is nogal fout, me dunkt.
Je leest hetgeen ik schrijf dus niet... "De beste sustainability-maatregelen zorgen voor maximaal 4Miljard mensen". Waarom wil jij met alle geweld die overige 2 Miljard (en growing) behouden?

Citaat:
Een geboortebeperking is een andere zaak. In principe heb ik daar geen enkel probleem mee, al is het moeilijk om ze uit te voeren en eerlijk te houden.

The veil of ignorance is prachtig, maar het staat lijnrecht tegenover jouw idee dat het 'recht op welvaart en gelijkheid' een fantasme is.
Wie zegt dat dat mijn idee is? Jij?

Citaat:
Dat is wat wishful thinking. Zoals gezegd: als de minderheid niet de meerderheid van de resources opgebruikt dan kan er al een mondje meer gevoed worden.
Again, je leest niet wat er staat. Jij wil alles vanuit een geforeceerd noord-zuid debat bekijken, en je wil mijn redenering daar ook induwen, terwijl die vanuit een globaal standpunt bekeken worden. Zo blijf je naast elkaar heen praten.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2008, 11:46   #86
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Het zou een enorme verspilling zijn, om technologie en materialen nìet te gebruiken en zonder enige twijfel zijn de robuuste SUVs en aanverwanten ideale gezins-auto's maar tevens perfect inzetbaar als multi-purpose-bedrijfsvoertuig.

Ik twijfel er geen moment aan dat de meeste eigenaren hun inschattingen, waaronder óók de levensduur van de machinerie, vooraf goed gemaakt zullen hebben.
Oud 9 oktober 2008, 13:17   #87
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Het zou een enorme verspilling zijn, om technologie en materialen nìet te gebruiken en zonder enige twijfel zijn de robuuste SUVs en aanverwanten ideale gezins-auto's maar tevens perfect inzetbaar als multi-purpose-bedrijfsvoertuig.

Ik twijfel er geen moment aan dat de meeste eigenaren hun inschattingen, waaronder óók de levensduur van de machinerie, vooraf goed gemaakt zullen hebben.
Waar SUV-eigenaars dikwijls zelf wel even van schrikken, is van het hoge verbruik dat de dikwijls (te) brede banden, die op zo'n voertuig worden gemonteerd, en de permanente 4x4 aandrijving die op sommige van die wagens niet uit te schakelen is, meebrengen. Ik ken er al een paar die de SUV om die redenen hebben gedumpt en terug een grote, 'gewone' auto hebben gekocht. Een SUV is in bepaalde omstandigheden ook minder baanvast dan een gewone auto, en dus minder veilig.
Oud 9 oktober 2008, 13:49   #88
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Waar SUV-eigenaars dikwijls zelf wel even van schrikken, is van het hoge verbruik dat de dikwijls (te) brede banden, die op zo'n voertuig worden gemonteerd, en de permanente 4x4 aandrijving die op sommige van die wagens niet uit te schakelen is, meebrengen. Ik ken er al een paar die de SUV om die redenen hebben gedumpt en terug een grote, 'gewone' auto hebben gekocht. Een SUV is in bepaalde omstandigheden ook minder baanvast dan een gewone auto, en dus minder veilig.
Ik zag een paar keer van Fiat (maar ik onthoud de typenaam niet) een gloednieuwe maar qua vormgeving antiek aandoende, nogal vierkante wagen met enorme binnenruimte.

Het lukt mij niet om er een foto van op Net te vinden; nouja, ik heb zo'n fors voertuig niet nodig nu alle 6 kinderen al enige jaren de deur uit zijn, amuseer mij verder uitstekend met mijn brom-vrachtwagentje maar toch krijg ik iedere keer een soort van hebberig gevoel als ik zo'n gezellig zwart beest zie langsschuiven.

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 9 oktober 2008 om 13:50.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2008, 16:30   #89
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Ik zag een paar keer van Fiat (maar ik onthoud de typenaam niet) een gloednieuwe maar qua vormgeving antiek aandoende, nogal vierkante wagen met enorme binnenruimte.

Het lukt mij niet om er een foto van op Net te vinden; nouja, ik heb zo'n fors voertuig niet nodig nu alle 6 kinderen al enige jaren de deur uit zijn, amuseer mij verder uitstekend met mijn brom-vrachtwagentje maar toch krijg ik iedere keer een soort van hebberig gevoel als ik zo'n gezellig zwart beest zie langsschuiven.
Da's de "Fiat Multipla", heel doordacht en binnenin uiterst modulair opgevat, maar inderdaad nogal hoekig en daarom geen overweldigend verkoopsucces.
Oud 9 oktober 2008, 19:29   #90
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Da's de "Fiat Multipla", heel doordacht en binnenin uiterst modulair opgevat, maar inderdaad nogal hoekig en daarom geen overweldigend verkoopsucces.
Ik herken hem niet uit de foto's op Net (klik op de plaatjes om te vergroten); dacht eigenlijk dat ik mij er ook een treeplank aan herinner ....

http://www.downloads.nl/results/imag...+Fiat+Multipla

Edit: ha, tòch! Ditizzum en de TREEPLANK staat onderin het bericht bij OPTIES:

http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?cache=no&ID=974

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 9 oktober 2008 om 19:36.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2008, 19:36   #91
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Mijn beste auto ooit zal wel mijn mitsubishi pajero geweest zijn, maar qua verbruik zal het ook wel mijn duurste geweest zijn.
Dergelijke wagens zijn meer een beetje een werkpaard dan auto alleen. Goed voor wie veel moet trekken of in sneeuw en ijzel moet rijden of modder en zo van die dingen.
Oud 13 oktober 2008, 10:20   #92
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie;3728370[COLOR="Red"
]Ik zou[/color] een schaamstickers kleven op elke vrijwillige werkloze...
..Als ik mijn schaamteloze leugen- en stigmatiserings - campagne heldhaftig en dapper in het openbaar kon uitoefenen, ipv laaghartig, anoniem, en risico-loos op Forum.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2008, 10:22   #93
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Link eens naar uw website zodat we ze kunnen zien?
Ik mag niets bijverdienen, de verkoop moet in het zwart gaan.
Oud 13 oktober 2008, 10:24   #94
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
den eerste die zoiets op mijne moto plakt, plak ik mijnen helm tegen zijn gezicht.
Ook als die plakker Arnold Schwarzenegger is, de uitvinder van de schaamsticker in Californië?
Oud 13 oktober 2008, 10:27   #95
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ook als die plakker Arnold Schwarzenegger is, de uitvinder van de schaamsticker in Californië?
al was het God Herself, eno, ge kent mij toch al ondertussen ?!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2008, 10:29   #96
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
al was het God Herself, eno, ge kent mij toch al ondertussen ?!
Ja, in elk spitsmuizengat kruipen dat beschutting biedt bij echt gevaar.
Oud 13 oktober 2008, 10:32   #97
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, in elk spitsmuizengat kruipen dat beschutting biedt bij echt gevaar.
zwakjes eno, en zonder reden, ik buk ni.
Oud 13 oktober 2008, 10:34   #98
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
je zou dan wel een systeem moeten ontwikkelen om 'ongelukjes' te vermijden hé

hoe maken we die werklozen (beter) herkenbaar ?
1 Door ze beter te stigmatiseren.

2 Door ze schaamstickers te laten verkopen, bij wijze van bijverdienste
Oud 13 oktober 2008, 10:36   #99
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
zwakjes eno, en zonder reden, ik buk ni.
Je lacht toch leuk mee met de officiële dispensor van leugenachtige stigma's

tsjiepie-tsiep???
Oud 13 oktober 2008, 10:42   #100
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Je lacht toch leuk mee met de officiële dispensor van leugenachtige stigma's

tsjiepie-tsiep???
al ooit van ironie of zelfs sarcasme gehoord, eno ?

hoe realistisch was dat voorstel waarop ik reageerde mss ???

ga mss ergens liggen jammeren of zo

je hebt me zwaar teleurgesteld eno.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be