Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 oktober 2008, 05:11   #81
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Humor als excuus om af te geven op Hollanders. Racisme vermomd als satire.

http://www.radio1.be/programmas/brom/1147256/

Geniet!
Maar het is wel geen verrassing dat jij als Vlamingenhater steeds moedwillig de belgicistische hollanderhaat verkoopt als de mening van de Vlamingen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2008, 08:07   #82
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Humor als excuus om af te geven op Hollanders. Racisme vermomd als satire.

http://www.radio1.be/programmas/brom/1147256/

Geniet!
Dat is 1 van de reden waarom ik dat bekrompen regiootje aan de Noordzee sinds 4 jaar achter mij heb gelaten. Vlaanderen is gewoon een mislukte kopie van Frankrijk. "Ik wil Fransman zijn maar ik ben het niet". Een trip door Vlaanderen alleen is zo fascinerend dat je je niet in een Westers land voelt maar in 1 of andere regio ergens in het Zuiden van de voormalige Sovjet-Unie. Verroeste wegsignalisatie, hoog gras en onkruid dat woekert door de met pek aan elkaar geplakte betonplaten dat ze in Vlaanderen "Wegen" noemen, spuuglelijke lintbebouwing met huizen met oranje steen, witte steen met een hoog dak,plat dak, penthouses, "Belles étages" alles door elkaar alsof je Spaghetti, zo mixen met currysaus daar nog wat Friet en scampi,s bij gemixt en wat cornflaxes en nadien het goedje zou nuttigen. Racisten en onverdraagzamen zijn het die Vlamingen,hautain menen ze te zijn maar indien er een vreemdeling voorbij wandelt hoor je ze vaak sissen als slangen in hun verschrikkelijke platte tongval "edde diene zwette gezien", of "ej vuile makak" of "amai dieje neger stinkt". Snappen die Heelnederlandsen dan niet dat onze cultuur gewoon niet bij elkaar past. Hoeven we die beledigende arrogantie van die Vlaminckjes nog langer te tolereren? Laat ze toch op hun eigen svp, voor hen bestaan er geen positieve beelden over Nederlanders, Duitsers, Engelsen of Fransen. Neen, enkel de kerktorens en de pensenkermissen zijn heilig, "Avé Maria zei de lokale dorpspastoor terwijl zijn handen glijden in het broekje van een jong koormeisje".....

Lintbebouwing of...

...hoe waanzinnig kan je zijn

Laatst gewijzigd door Sinistra : 8 oktober 2008 om 08:11.
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2008, 08:46   #83
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Sinistra, je bent een platte racist.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2008, 09:02   #84
Sinistra
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Sinistra, je bent een platte racist.
Neen,ik geef jullie hautaine arrogantie lik op stuk. Meer moet je daarachter niet zoeken.
Oud 8 oktober 2008, 09:03   #85
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Ik ben net een stukje aan het lezen van de luxemburgse onderhandelaars over die ''deal'' van een week geleden. Ik zou maar voorzichtig zijn met die bewering over ''onbetrouwbaarheid'', die kon weleens als een boemerang terugkeren.
Het verklaart i.i.g. waarom de luxemburgers zo snel gingen nationaliseren en waarom Juncker en Bos ineens dikke vrienden lijken.
We zullen zien hoelang de liefde duurt. Het lijkt me eerder een gedwongen liefde.

Laatst gewijzigd door system : 8 oktober 2008 om 09:04.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2008, 09:06   #86
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sinistra Bekijk bericht
Lintbebouwing of...
Wij Belgen zijn natuurlijk geen 'kuddedieren'. We bouwen zoals we er zin in hebben. In Nederland moet men 'salonfähig' bouwen. Doen zoals iedereen en vooral niet boven de middelmaat uitsteken. Is nog een verre uitlopers van de 'calvinistische' geest. Die Nederlanders echter die wel willen bouwen zoals er zin in hebben, komen meestal naar België.

Laatst gewijzigd door system : 8 oktober 2008 om 09:09.
Oud 8 oktober 2008, 09:07   #87
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
We zullen zien hoelang de liefde duurt.
Je kunt het zelf checken. Probeer maar eens te achterhalen welk 'trucje' Fortis probeerde uit te halen bij de eerste 'Benelux-deal' waardoor zowel Luxemburg als Nederland het een paar dagen later nodig vonden om 'in te grijpen'.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2008, 09:10   #88
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen,ik geef jullie hautaine arrogantie lik op stuk. Meer moet je daarachter niet zoeken.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system
We zullen zien hoelang de liefde duurt.
De honden blaffen maar de karavaan trekt verder. Die karavaan krijgt steeds meer vaart en het geblaf begint steeds meer te lijken op gefrustreerd gekef en gepiep.

Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 8 oktober 2008 om 09:10.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2008, 09:16   #89
Steben

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wij Belgen zijn natuurlijk geen 'kuddedieren'. We bouwen zoals we er zin in hebben. In Nederland moet men 'salonfähig' bouwen. Doen zoal iedereen en vooral niet boven de middelmaat uitsteken. Die Nederlanders die willen bouwen zoals er zin in hebben, komen meestal naar België.
System, in hoeverre zie je in dat er een verschil is tussen bouwgedrag en cultuur? In Vlaanderen en België in het algemeen is er een gebrek aan consistente stedenbouw. Al de rest vloeit daaruit voort.
Dat wil zelfs niet eens zeggen dat men lam is, gewoonweg kieskeurig.
Onlangs heb ik aan de bouwaanvraag meegewerkt van een woning in Wallonië (Nassogne). Man, man, wat een klucht. De woning kreeg geen goedkeuring vanwege het feit dat (luister goed, want ze waren nogal kordaat):
- één raam niet hoger was dan het breed was
- het wolfsdak 58° helling moest hebben, omdat een lagere niet "eigen was aan de omgeving". We zijn dan foto's gaan trekken van de buren nota bene en toen kregen we gelijk.
Maar de omgeving zelf is afschuwelijk: verschillende wegbedekking, materialen, grotes van huizen, geen bruikbare opmetingensplannen...

De laatste tien jaar is de Vlaamse overheid meer en meer en beleid aan het voorbereiden dat steeds meer lijkt op het Nederlandse. Schaling, ontwerpniveau's, structuurplan, stadsontwerp,... De "Energieprestatie"-regelgeving is ook geïnspireerd door de Noorderburen. In Brussel en Wallonië is dat niet zo.

Daarenboven: denk je nu echt dat het feit dat Vlamingen zelf wel eens een bloembak willen metselen of hun dak wat verlengen zonder toelating, dat dat geleid heeft tot structurele lintbebouwing?
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 8 oktober 2008 om 09:18.
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2008, 09:19   #90
Sinistra
Banneling

Standaard

Citaat:
Wij Belgen zijn natuurlijk geen 'kuddedieren'. We bouwen zoals we er zin in hebben. In Nederland moet men 'salonfähig' bouwen. Doen zoals iedereen en vooral niet boven de middelmaat uitsteken. Is nog een verre uitlopers van de 'calvinistische' geest. Die Nederlanders echter die wel willen bouwen zoals er zin in hebben, komen meestal naar België.
Het resultaat is wel dat Nederland tenminste een mooi land is waar er veel groen en open vlakten zijn en ja dat kleiner wonen nemen we er graag bij. We verbruiken minder stroom en gas, ja onze huizen zijn kleiner en de overheid hoeft bij het aanleggen van een nieuwe weg niet honderden gezinnen te onteigenen omdat hun tuin dwars door het nieuwe bestemmingsplan loopt. Wij hebben gevoel voor architecturale schoonheid, jullie duidelijk niet....
Oud 8 oktober 2008, 09:21   #91
Sinistra
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
De honden blaffen maar de karavaan trekt verder. Die karavaan krijgt steeds meer vaart en het geblaf begint steeds meer te lijken op gefrustreerd gekef en gepiep.
Blijf verder dromen. Vlamingen en Nederlanders in 1 land is hetzelfde als een fusie tussen Frankrijk en Amerika. Je moet niet over veel intelligentie beschikken om tot die conclusie te komen.
Oud 8 oktober 2008, 09:22   #92
Steben

Standaard

Citaat:
Het resultaat is wel dat Nederland tenminste een mooi land is waar er veel groen en open vlakten zijn en ja dat kleiner wonen nemen we er graag bij. We verbruiken minder stroom en gas, ja onze huizen zijn kleiner en de overheid hoeft bij het aanleggen van een nieuwe weg niet honderden gezinnen te onteigenen omdat hun tuin dwars door het nieuwe bestemmingsplan loopt. Wij hebben gevoel voor architecturale schoonheid, jullie duidelijk niet....
Niet overdrijven. Ik hou wel van Nederland, als Vlaming en als architect. Je hebt gelijk in die zin dat Nederland veel meer ruimte biedt voor propere oplossingen en vrije ruimte.
Maar "architectuur" is geen stedenbouw. Ze gaan hand in hand, maar dienen niet hetzelfde. En de Bijlmer is ook geen succes. Er zijn zowel lelijke als mooie gebouwen in Nederland. Het grote verschil is dat die lelijke gebouwen niet lukraak in iemands tuin zijn gezet.
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 8 oktober 2008 om 09:26.
Oud 8 oktober 2008, 09:23   #93
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Nederland een mooi land? Een akelig geordend saai land ja. U verwart saaiheid met mooiheid.

Laatst gewijzigd door system : 8 oktober 2008 om 09:25.
Oud 8 oktober 2008, 09:25   #94
Steben

Standaard

Citaat:
Nederland een mooi land? Een akelig geordend saai land ja.
uiterst subjectief.
Ik haal mijn levensvreugde niet louter uit het chaotisch gehalte van een land.
Het wilde charmante is leuk in Frankrijk of zelfs Wallonië, waar er plaats zat is voor minder bewoners. Maar Vlaanderen heeft echt nood aan betere structuur zoals Nederland.
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 8 oktober 2008 om 09:25.
Oud 8 oktober 2008, 09:35   #95
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
uiterst subjectief.
Ik haal mijn levensvreugde niet louter uit het chaotisch gehalte van een land.
Het wilde charmante is leuk in Frankrijk of zelfs Wallonië, waar er plaats zat is voor minder bewoners. Maar Vlaanderen heeft echt nood aan betere structuur zoals Nederland.
Ik geeft toe dat het hier wat 'anarchistischer' aan toe gaat dan in Nederland. Maar dat is juist de charme. Daarom woon ik hier graag. Alhoewel men ook niet hierin moet overdrijven want de Europese regelgeving wordt steeds dwingender op dit punt. Nu, in ieder geval, ik beschouw Nederland zeker niet als een 'mooi' land. Wel een land dat in Limburg en/of Friesland en noem maar op, bepaalde charmante plekjes kan hebben. Zeker weten. Maar Nederland is te net, te geordend, en puilt uit van regels, en bij 'jullie' zijn -bij manier van spreken- de stoepen me veel te proper.
Oud 8 oktober 2008, 09:41   #96
Steben

Standaard

Citaat:
en bij 'jullie' zijn -bij manier van spreken- de stoepen me veel te proper.
Kan dat?
Hoe serieus is dit nu eigenlijk bedoeld?
Misschien doet mij dat ook telkens naar Zwitserland trekken, waar de stoepen nog properder zijn dan de Nederlandse...

Citaat:
Ik geeft toe dat het hier wat 'anarchistischer' aan toe gaat dan in Nederland. Maar dat is juist de charme. Daarom woon ik hier graag.
Oh ja, ik geloof u.
Maar dat maakt de "Vlaming" nog niet, laat staan wat een verbetering zou zijn voor de Vlaming. Het "gestructureerd Anarchisme" (je gelooft nog altijd niet dat dat niet louter uit de bevolking komt) kan niet blijven duren. We zijn nu al de meeste gestresseerde en depressieve regio in Europa.
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 8 oktober 2008 om 09:43.
Oud 8 oktober 2008, 09:43   #97
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Kan dat?
Hoe serieus is dit nu eigenlijk bedoeld?
Misschien doet mij dat ook telkens naar Zwitserland trekken, waar de stoepen nog properder zijn dan de Nederlandse...
'Bij manier van spreken' zei ik. Ik hou niet van te propere stoepen, te propere tuinen, te propere huizen, te propere mensen, te zuinige mensen, regelneverij enz. Maar goed, idereen heeft zo zijn wensen, maar niemand en geen enkele maatschappij is perfect. En daarom verkies ik mijn land waar het goed en gezapig is te leven maar waar er misschien een papiertje meer en een zakje frieten met vettige mayonaise meer op de grond ligt dan bij u.

Laatst gewijzigd door system : 8 oktober 2008 om 09:48.
Oud 8 oktober 2008, 09:44   #98
Sinistra
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik geeft toe dat het hier wat 'anarchistischer' aan toe gaat dan in Nederland. Maar dat is juist de charme. Daarom woon ik hier graag. Alhoewel men ook niet hierin moet overdrijven want de Europese regelgeving wordt steeds dwingender op dit punt. Nu, in ieder geval, ik beschouw Nederland zeker niet als een 'mooi' land. Wel een land dat in Limburg en/of Friesland en noem maar op, bepaalde charmante plekjes kan hebben. Zeker weten. Maar Nederland is te net, te geordend, en puilt uit van regels, en bij 'jullie' zijn -bij manier van spreken- de stoepen me veel te proper.
Als jij liever in een land woont met vieze stoepen, wegen met onnoemelijk veel gaten in naar sovjet-russisch model, verkleurde verkeersborden en oerlelijke lichtmasten op autowegen of hetgeen daarvoor door mag gaan is dat jouw zaak. Ik vind dat gedateerd, ouderwets en marginaal. Al eens een franse autoweg gezien? Daar kan zelfs Nederland niet aan tippen.

Als ik onderstaande foto bekijk zie ik grauwe muren, overal telefoonkabels en ouderwetse wegwijzerlichtbakken....mooi hoor, heel mooi

Nu Nederland:dit noem ik een bewegwijzeringsbord naar deftige maatstaven. Elk mens zit toch dat dit netter is.

Laatst gewijzigd door Sinistra : 8 oktober 2008 om 09:57.
Oud 8 oktober 2008, 09:51   #99
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Als jij liever in een land woont met vieze stoepen, wegen met onnoemelijk veel gaten in naar sovjet-russisch model, verkleurde verkeersborden en oerlelijke lichtmasten op autowegen of hetgeen daarvoor door mag gaan is dat jouw zaak. Ik vind dat gedateerd, ouderwets en marginaal. Al eens een franse autoweg gezien? Daar kan zelfs Nederland niet aan tippen.
Dat heb ik niet gesteld. Het is het 'te' wat me stoort. Te proper, te gereglementeerd. Bijvoorbeeld :zuinigheid of spaarzaamheid stoor me niet echt. Dat is eigenlijk een soort deugd en het zou onze planeet alleen maar ten goede komen. Wat we wel stoort is het 'te' zuinig zijn.

Laatst gewijzigd door system : 8 oktober 2008 om 09:55.
Oud 8 oktober 2008, 10:00   #100
Sinistra
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat heb ik niet gesteld. Het is het 'te' wat me stoort. Te proper, te gereglementeerd. Bijvoorbeeld :zuinigheid of spaarzaamheid stoor me niet echt. Dat is eigenlijk een soort deugd en het zou onze planeet alleen maar ten goede komen. Wat we wel stoort is het 'te' zuinig zijn.
De weginfrastructuur in Nederland is nu niet bepaald met de meest zuinige materialen ontworpen, wel integendeel. Dit kan mij eerder van Vlaanderen gezegd worden die verkeersborden ruim 30 jaar laat verkommeren tot ze niet eens meer leesbaar zijn. Zelfs in Wallonië is de bewegwijzering en de wegen van een moderner niveau als in Vlaanderen. Dat wil wat zeggen....
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be