Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 oktober 2008, 13:15   #81
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Dat is vrij duidelijk. De rechtstaat zoals die hier ten lande, maar eenzeer in de meeste zichzelf Westerse noemende landen, wordt ingevuld is een klucht waar de dader meer rechten heeft dan het slachtoffer. Waar de strafmaat eerder op basis van gevangeniscapaciteit en correct linkse principes dan op gerechtigheid wordt bepaald. Een geluk dat het merendeel van de bevolking uit brave dutskes bestaat die zich bij de "rechtspraak" neerleggen omdat ze anders wel eens zwaarder zouden kunnen aangepakt worden dan de originele "vergrijper". Voor fundamenteel zware criminaliteit, waartoe m.i. pedofilie evenzeer mag horen want tenslotte verwoest dergelijk monster gedeeltelijk het leven van slachtoffers en verwanten, kan de strafmaat niet hard genoeg zijn. Mijn conclusie? Het gerecht hier wordt door beroepscriminelen in het lelijk gezicht uitgelachen. De verdedigers van "het kruim van onze maatschappij" lijken mij ofwel wereldvreemd of hebben zelf persoonlijk nog nooit het slachtoffer geweest.
Daar moet ge uw bakkes over houden als ge daar niet zeker van zijt.
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2008, 13:43   #82
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Ik vind dat je voor sommige misdaden de doodstraf moet kunnen krijgen.

Iemand als dutroux wordt nu onderhouden met belastingsgeld dat voor een deel betaald word door de familie van zijn slachtoffers. Dat is in mijn ogen voor een tweede keer gestraft worden.
Je bent duidelijk geïndocrineerd door de publieke opinie en het paradigma van de onrechtvaardigheid. Je kan niet én principieel tegen de doodstraf zijn, en uitzonderingsmaatregelen toelaten als 'pedofielen mag je wel doden'. Je bent dus eigenlijk pro 'death penalty', maar met medelijden voor diegenen die geen kindertjes molesteren. En wat dan met een moordenaar? Ik ben eventjes juridisch-technisch, maar gaan we iemand die iemand anders van het leven berooft lichter straffen dan iemand die aan een kind zit? En wat met een kindermoordenaar die het niet vermoord heeft omwille van seksuele lustmotieven? Zulke uitzonderingsmaatregelen worden een straatje zonder einde. En gevaarlijk voor de samenleving in z'n geheel. Wat met mensen die achteraf onschuldig blijken?

Dat van dat belastingsgeld is ridicuul. Dat bedrag dat we aan Dutroux moeten geven is nog niet één duizendste van hetgeen de Belgische Staat kan verliezen door voor vanalles en iedereen borg te staan. Ik noem zulke verontwaardiging 'volksophitserij'.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2008, 13:51   #83
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Ik moet niets...zeker van u niet, links heeft de laatste tijd heel veel praat op over wie wel of niet en wat mag zeggen...up yours.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2008, 14:11   #84
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik moet niets...zeker van u niet, links heeft de laatste tijd heel veel praat op over wie wel of niet en wat mag zeggen...up yours.
Rechts heeft echter naar oude gewoonte takt noch manieren. Zelfs niet als ze in hun eigen taaltje worden toegesproken blijkbaar.
Oud 10 oktober 2008, 14:27   #85
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Vermits pedofielen de grootste recidivisten zijn, lijkt het me aangewezen uit te zoeken of er wel mogelijkheid tot herintegratie is.
Oud 10 oktober 2008, 14:29   #86
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
grote mond.. en dan janken
http://forum.politics.be/showthread.php?t=113236
Oud 10 oktober 2008, 14:30   #87
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
?
Oud 10 oktober 2008, 14:38   #88
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Het woord "bakkes" heb ik op dit forum nog nooit gebruikt. Herlees de laatste zin eens er staat o.a. "lijken mij wereldvreemd of...." Mischien moet je een wat plastischer voorbeeld? Ik durf u te garandren dat, als uw buurman u, als jong ventje, in uw kont heeft genomen op uw 10 jaar, je er twintig jaar later nog niet goed van zal zijn en je die haspel liever niet naast u ziet komen wonen, laat staan dat je dat zou verwelkomen. Is dat duidelijker?
Oud 10 oktober 2008, 14:41   #89
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het woord "bakkes" heb ik op dit forum nog nooit gebruikt. Herlees de laatste zin eens er staat o.a. "lijken mij wereldvreemd of...." Mischien moet je een wat plastischer voorbeeld? Ik durf u te garandren dat, als uw buurman u, als jong ventje, in uw kont heeft genomen op uw 10 jaar, je er twintig jaar later nog niet goed van zal zijn en je die haspel liever niet naast u ziet komen wonen, laat staan dat je dat zou verwelkomen. Is dat duidelijker?
We vergeten hier bovendien nog dat die pedofiel die feiten géén twintig jaar geleden pleegde, maar nog geen tien jaar geleden als ik het goed begrepen heb. (niet dat het veel verschil zou uitmaken: iemand die mij in mijn jeugdjaren zou hebben (ZOU!) gemolesteerd, dat vergeet men niet zomaar vanaf dat men twintig is denk ik. Volgens mij gaat die pijn nooit over.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2008, 14:41   #90
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik was geen 10 jaar.
Oud 10 oktober 2008, 14:49   #91
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik was geen 10 jaar.
Indien juist, wat ik voor u een onbeschrijflijk drama zou vinden, dan voel je meteen welke emoties dat weerbrengt en kan ik langs geen enkele kant begrijpen hoe jij die veroordeelden, eens vrij, nog maar een ietsje kan verdedigen of zelfs vergeven wat ze gedaan hebben. Ik zou het niet kunnen...maar ik ben dan ook een rechtse "hater". Eens in de rapen gescheten...
Uw uitval is dan echter wel begrijpelijk....
Oud 10 oktober 2008, 15:06   #92
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Indien juist, wat ik voor u een onbeschrijflijk drama zou vinden, dan voel je meteen welke emoties dat weerbrengt en kan ik langs geen enkele kant begrijpen hoe jij die veroordeelden, eens vrij, nog maar een ietsje kan verdedigen of zelfs vergeven wat ze gedaan hebben. Ik zou het niet kunnen...maar ik ben dan ook een rechtse "hater". Eens in de rapen gescheten...
Uw uitval is dan echter wel begrijpelijk....
Het was geen buurman. Het was een wildvreemde (in de zin van 'mij totaal onbekend'). Of hij ooit veroordeeld is, weet ik niet want ik heb er nooit meer iets over vernomen.

Wie heeft het trouwens over vergiffenis? Ik wens die persoon een lang en pijnlijk einde na jaren van veel jeuk en een te korte arm toe.

Wat ik verdedig is trouwens niet de individuele pedofiel of andere verkrachter maar het principe dat iemand die zijn straf uitgezeten heeft de kans moet krijgen om te laten zien dat hij het over een andere boeg kan gooien.

Natuurlijk ben ik voorstander van een - indien nodig levenslange - monitoring van pedofielen (en van andere 'sexual predators' trouwens). En bij sommigen is een of andere vorm van castratie misschien inderdaad aangewezen. En ik ben tegenstander van de toepassing van de wet Lejeune op dit type misdadigers. Wie kinderen iets aandoet moet boeten. Maar wie geboet heeft heeft geboet.

En dan nog iets over die slachtofferbegeleiding. Het gaat er niet om dat slachtoffers daders moeten vergeven. Of dat ze moeten vergeten wat hen is aangedaan. Het gaat erom dat je als slachtoffer hetgeen je overkomen is leert verwerken op een zodanige manier dat je niet langer als slachtoffer tegenover 'je' dader staat. Dat je die negatieve gebeurtenis leert ombuigen in iets wat je sterker maakt.

Ik kan begrip opbrengen voor mensen die dit soort daders jaren later tegenkomen en omver rijden. Maar tegelijkertijd vind ik dat ook verkeerd.
Oud 10 oktober 2008, 15:13   #93
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat ik verdedig is trouwens niet de individuele pedofiel of andere verkrachter maar het principe dat iemand die zijn straf uitgezeten heeft de kans moet krijgen om te laten zien dat hij het over een andere boeg kan gooien.
ik ga daar in sé mee akkoord - maar als men dan als dader toch een strafblad heeft waar bepaalde consequenties aan verbonden zijn, waarom mag één van die consequenties dan niet gewoonweg zijn dat je niet (nooit) meer in de buurt van je vroegere slachtoffers mag gaan wonen? Dat lijkt me nu toch niet zo'n overdreven eis? Minder alvast dan iemand te broodroven en een pedofiele leraar zijn job niet meer te laten uitvoeren (wat ik ondersteun hoor: maar waarom kan dat wèl en de eis om niet in de buurt van zijn slachtoffers te gaan wonen ineens niet?).

Dat is nu toch niet ZO'N ONOVERKOMELIJKE STRAF?

Ik woon in een zeer sociale buurt. Stel dat ik nu een en ander uitspook met de kinderen uit de buurt... en ik word betrapt, veroordeeld en in het gevang gestopt.. ik zou er niet aan DENKEN om nog maar het LEF te hebben nadien terug in mijn huis te komen wonen! Dat verkoop je toch en je zorgt dat je ergens anders met een propere lei kunt herbeginnen! (liefst mèt begeleiding voor pedofielen).

Ik snap niet wat de poco's hier nu toch op tegen kunnen hebben?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2008, 20:02   #94
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Geloof je écht dat de rechters daar geen rekening mee houden bij het bepalen van de strafmaat?
Gisteren was er te lezen hoe een man uit Leopoldsburg slechts 1 jaar effectief krijgt voor het meermaals verkrachten van zijn dochter sedert haar 13e. Het gebeurde tweewekelijks en als ze niet wilde meewerken, kreeg ze slaag. Hoe kun je sommige rechters nog geloofwaardig noemen?

Laatst gewijzigd door longhorn : 10 oktober 2008 om 20:07.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2008, 21:27   #95
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Ik vind dat je voor sommige misdaden de doodstraf moet kunnen krijgen.

Iemand als dutroux wordt nu onderhouden met belastingsgeld dat voor een deel betaald word door de familie van zijn slachtoffers. Dat is in mijn ogen voor een tweede keer gestraft worden.
Dan zou Xavier B. nu dood zijn dus?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2008, 21:29   #96
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Gisteren was er te lezen hoe een man uit Leopoldsburg slechts 1 jaar effectief krijgt voor het meermaals verkrachten van zijn dochter sedert haar 13e. Het gebeurde tweewekelijks en als ze niet wilde meewerken, kreeg ze slaag. Hoe kun je sommige rechters nog geloofwaardig noemen?
Indien de feiten overeenstemmen met wat je schrijft is die rechter niet geloofwaardig.
Oud 10 oktober 2008, 21:53   #97
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Indien de feiten overeenstemmen met wat je schrijft is die rechter niet geloofwaardig.

Link:

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...chter-13.dhtml
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2008, 23:46   #98
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Typisch gerechtigheid op zijn Belgisch. Hoelang gaat dat meisje nodig hebben om haar trauma te verwerken? ALS ze er ooit nog in slaagt een normale relatie op te bouwen en wat gebeurde naast zich te leggen...ziek land, ziek gerecht en een zieke bevolking die dit laat gebeuren.
Oud 11 oktober 2008, 11:44   #99
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Beleefd blijven is ook niet verboden.
piraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2008, 11:55   #100
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HLN
De rechtbank beschouwde de feiten als maatschappelijk onaanvaardbaar
Het eufemisme van het jaar?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be