![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat van dat belastingsgeld is ridicuul. Dat bedrag dat we aan Dutroux moeten geven is nog niet één duizendste van hetgeen de Belgische Staat kan verliezen door voor vanalles en iedereen borg te staan. Ik noem zulke verontwaardiging 'volksophitserij'. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Minister-President
|
![]() Rechts heeft echter naar oude gewoonte takt noch manieren. Zelfs niet als ze in hun eigen taaltje worden toegesproken blijkbaar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Minister-President
|
![]() Vermits pedofielen de grootste recidivisten zijn, lijkt het me aangewezen uit te zoeken of er wel mogelijkheid tot herintegratie is.
![]() |
#86 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() http://forum.politics.be/showthread.php?t=113236
![]() |
![]() |
#87 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het woord "bakkes" heb ik op dit forum nog nooit gebruikt. Herlees de laatste zin eens er staat o.a. "lijken mij wereldvreemd of...." Mischien moet je een wat plastischer voorbeeld? Ik durf u te garandren dat, als uw buurman u, als jong ventje, in uw kont heeft genomen op uw 10 jaar, je er twintig jaar later nog niet goed van zal zijn en je die haspel liever niet naast u ziet komen wonen, laat staan dat je dat zou verwelkomen. Is dat duidelijker?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Indien juist, wat ik voor u een onbeschrijflijk drama zou vinden, dan voel je meteen welke emoties dat weerbrengt en kan ik langs geen enkele kant begrijpen hoe jij die veroordeelden, eens vrij, nog maar een ietsje kan verdedigen of zelfs vergeven wat ze gedaan hebben. Ik zou het niet kunnen...maar ik ben dan ook een rechtse "hater". Eens in de rapen gescheten...
Uw uitval is dan echter wel begrijpelijk.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wie heeft het trouwens over vergiffenis? Ik wens die persoon een lang en pijnlijk einde na jaren van veel jeuk en een te korte arm toe. Wat ik verdedig is trouwens niet de individuele pedofiel of andere verkrachter maar het principe dat iemand die zijn straf uitgezeten heeft de kans moet krijgen om te laten zien dat hij het over een andere boeg kan gooien. Natuurlijk ben ik voorstander van een - indien nodig levenslange - monitoring van pedofielen (en van andere 'sexual predators' trouwens). En bij sommigen is een of andere vorm van castratie misschien inderdaad aangewezen. En ik ben tegenstander van de toepassing van de wet Lejeune op dit type misdadigers. Wie kinderen iets aandoet moet boeten. Maar wie geboet heeft heeft geboet. En dan nog iets over die slachtofferbegeleiding. Het gaat er niet om dat slachtoffers daders moeten vergeven. Of dat ze moeten vergeten wat hen is aangedaan. Het gaat erom dat je als slachtoffer hetgeen je overkomen is leert verwerken op een zodanige manier dat je niet langer als slachtoffer tegenover 'je' dader staat. Dat je die negatieve gebeurtenis leert ombuigen in iets wat je sterker maakt. Ik kan begrip opbrengen voor mensen die dit soort daders jaren later tegenkomen en omver rijden. Maar tegelijkertijd vind ik dat ook verkeerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is nu toch niet ZO'N ONOVERKOMELIJKE STRAF? Ik woon in een zeer sociale buurt. Stel dat ik nu een en ander uitspook met de kinderen uit de buurt... en ik word betrapt, veroordeeld en in het gevang gestopt.. ik zou er niet aan DENKEN om nog maar het LEF te hebben nadien terug in mijn huis te komen wonen! Dat verkoop je toch en je zorgt dat je ergens anders met een propere lei kunt herbeginnen! (liefst mèt begeleiding voor pedofielen). Ik snap niet wat de poco's hier nu toch op tegen kunnen hebben?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Minister-President
|
![]() Gisteren was er te lezen hoe een man uit Leopoldsburg slechts 1 jaar effectief krijgt voor het meermaals verkrachten van zijn dochter sedert haar 13e. Het gebeurde tweewekelijks en als ze niet wilde meewerken, kreeg ze slaag. Hoe kun je sommige rechters nog geloofwaardig noemen?
Laatst gewijzigd door longhorn : 10 oktober 2008 om 20:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |