Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 november 2008, 02:37   #81
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Dus de voorzitter van de sossen was/is ook verantwoordelijk voor alle corrupte sossen?
Van Hecke liet zijn naam gebruiken als "Verantwoordelijk uitgever" voor dat blaadje. Dan is hij ook verantwoordelijk. Hij en niet Dewinter.

Laatst gewijzigd door filosoof : 1 november 2008 om 02:38.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2008, 09:15   #82
TypO
Gouverneur

TypO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik weet niet over welke processen je het hebt, kan je aantonen dat allochtonen belachelijk lage straffen krijgen als zij schuldig zijn. Een straf krijgen als je enkel verdacht bent, en niet schuldig, zou zeker belachelijk zijn.

Komkom he.

de processen van Guido DeMoor, Marc Munten, die man die onlangs in dat metro-station kreupel werd gestampt en de daders(! empirisch bewezen -niet gelijk aan verdachten!) werkstraffen kregen.
Zaak Mombaerts.

Spreekt toch voor zich denk ik.

Ik weet niet hoe goed je geinformeerd bent mbt de rechtsgang en mbt de vernoemde processen.
Informeer u eerst eens.
We zullen dan praten.
Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal.
TypO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2008, 09:45   #83
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TypO Bekijk bericht
Komkom he.

de processen van Guido DeMoor, Marc Munten, die man die onlangs in dat metro-station kreupel werd gestampt en de daders(! empirisch bewezen -niet gelijk aan verdachten!) werkstraffen kregen.
Zaak Mombaerts.

Spreekt toch voor zich denk ik.

Ik weet niet hoe goed je geinformeerd bent mbt de rechtsgang en mbt de vernoemde processen.
Informeer u eerst eens.
We zullen dan praten.
Komkom, hé.
Jij moet blijkbaar eerst eens leren wat het verschil is tussen moord, doodslag, slagen en verwondingen met de dood tot gevolg.

Roeland Van Walleghem bijvoorbeeld kreeg 4 maanden voorwaardelijk toen hij met anderen op een afficheplakker van het FDF (Jacques Georgin) klopte. De man overleed ter plaatse aan een hartaanval.

Als je je stelling wil aantonen moet je toch wat meer doen dan enkele selectief gekozen gevallen naar voor te schuiven.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2008, 16:27   #84
TypO
Gouverneur

TypO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Komkom, hé.
Jij moet blijkbaar eerst eens leren wat het verschil is tussen moord, doodslag, slagen en verwondingen met de dood tot gevolg.

Roeland Van Walleghem bijvoorbeeld kreeg 4 maanden voorwaardelijk toen hij met anderen op een afficheplakker van het FDF (Jacques Georgin) klopte. De man overleed ter plaatse aan een hartaanval.

Als je je stelling wil aantonen moet je toch wat meer doen dan enkele selectief gekozen gevallen naar voor te schuiven.

ten 1ste ken ik 't verschil tussen die verschillende feiten. Jij daarentegen schrijft : "Van Walleghem bijvoorbeeld kreeg 4 maanden voorwaardelijk".
Alsof dat z'n straf was.
'Voorwaardelijk' is een maatregel -onderzoek niet te schaden, veiligheid waarborgen of ontvluching te vermijden, etc- en kan nooit een straf zijn.
dus voordat je iemand de les wil spellen...

ten 2de, jij bent het die selectief 1 geval kiest.
ik geef er je losjes uit de hand en stuk of 4. de meest gekende. en idd de ergste feiten.
Maar er zijn er tig meer met minder erge gevolgen - maar waarbij de straf in vergelijking even belachelijk is.

U bent aan zet.

Nee laat maar.

... knip
Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal.

Laatst gewijzigd door TypO : 8 november 2008 om 16:40.
Oud 8 november 2008, 17:18   #85
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
ten 1ste ken ik 't verschil tussen die verschillende feiten. Jij daarentegen schrijft : "Van Walleghem bijvoorbeeld kreeg 4 maanden voorwaardelijk".
Alsof dat z'n straf was.
'Voorwaardelijk' is een maatregel -onderzoek niet te schaden, veiligheid waarborgen of ontvluching te vermijden, etc- en kan nooit een straf zijn.
dus voordat je iemand de les wil spellen...

ten 2de, jij bent het die selectief 1 geval kiest.
ik geef er je losjes uit de hand en stuk of 4. de meest gekende. en idd de ergste feiten.
Maar er zijn er tig meer met minder erge gevolgen - maar waarbij de straf in vergelijking even belachelijk is.

U bent aan zet.

Nee laat maar.

... knip
Veroordeeld worden tot een voorwaardelijke gevangenisstraf is een straf.
Heeft niets te maken met het onderzoek of wat dan nog.
Ik haalde dit voorbeeld aan, omdat mensen die altijd het voorbeeld van Demoor aanhalen, dit voorbeeld beter begrijpen.

Om een uitspraak te doen over een algemene tendens waarbij een bepaalde groep steeds lichtere of geen straffen zouden krijgen, moet je toch wel meer zaken bekijken dan enkele losjes uit de hand.
Oud 9 november 2008, 08:10   #86
TypO
Gouverneur

TypO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Veroordeeld worden tot een voorwaardelijke gevangenisstraf is een straf.
Heeft niets te maken met het onderzoek of wat dan nog.
Ik haalde dit voorbeeld aan, omdat mensen die altijd het voorbeeld van Demoor aanhalen, dit voorbeeld beter begrijpen.

Om een uitspraak te doen over een algemene tendens waarbij een bepaalde groep steeds lichtere of geen straffen zouden krijgen, moet je toch wel meer zaken bekijken dan enkele losjes uit de hand.

Ik moet u gelijk geven.
Leuk is anders, maar soit het moet toch maar.
Ik had het op de voorlopige hechtenis -zowel toen u als toen ik over 'voorwaardelijk' schreef-. Mijn excuses ten 1ste voor het misverstand an sich als voor mijn reactie door mijn misverstand naar u toe.

terug on topic,

ik vind dat er weldegelijk sprake is van een groep die systematisch meer en zwaardere feiten plegen en er minder belangrijk voor gestraft worden.
Met cijfers kan ik dit niet aantonen want die zijn er niet.
Maar ik denk dat je weinig (duidelijk niet 'geen') processen zal kunnen aanvoeren ;
-van geweldsdelicten met lichamelijke blijvende letsels waarbij de daders autochtonen en het slachtoffer allochtoon (marokkaan) zijn.
om te beginnen dìe ga je al niet veel vinden

- .... en waarbij de daders met bv een werkstraf werden gestraft tov dat ze iemand letterlijk gehandicapt hebben gestampt.

Dat op zich zegt al genoeg denk ik.
Oud 9 november 2008, 10:38   #87
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik moet u gelijk geven.
Leuk is anders, maar soit het moet toch maar.
Ik had het op de voorlopige hechtenis -zowel toen u als toen ik over 'voorwaardelijk' schreef-. Mijn excuses ten 1ste voor het misverstand an sich als voor mijn reactie door mijn misverstand naar u toe.

terug on topic,

ik vind dat er weldegelijk sprake is van een groep die systematisch meer en zwaardere feiten plegen en er minder belangrijk voor gestraft worden.
Met cijfers kan ik dit niet aantonen want die zijn er niet.
Maar ik denk dat je weinig (duidelijk niet 'geen') processen zal kunnen aanvoeren ;
-van geweldsdelicten met lichamelijke blijvende letsels waarbij de daders autochtonen en het slachtoffer allochtoon (marokkaan) zijn.
om te beginnen dìe ga je al niet veel vinden

- .... en waarbij de daders met bv een werkstraf werden gestraft tov dat ze iemand letterlijk gehandicapt hebben gestampt.

Dat op zich zegt al genoeg denk ik.
Het is inderdaad correct dat bepaalde groepen meer strafbare feiten plegen.
Mannen bijvoorbeeld.
Mensen uit sociaal lagere klassen.
Dit is in de verschillende landen en door de geschiedenis heen een constante.
Daarover werd gediscussieerd in o.a. deze draad.
http://forum.politics.be/showthread....26#post3705226

Aanwijzingen dat een bepaalde groep lichter gestraft wordt heb je niet.
De zaken die in de media komen zijn ook niet representatief.

Wat jij aanhaalt op zich zegt niet genoeg vrees ik.
Oud 9 november 2008, 11:09   #88
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mannen bijvoorbeeld.
Dit is in de verschillende landen en door de geschiedenis heen een constante.
Daarover werd gediscussieerd in o.a. deze draad.
http://forum.politics.be/showthread....26#post3705226

Aanwijzingen dat een bepaalde groep lichter gestraft wordt heb je niet.
De zaken die in de media komen zijn ook niet representatief.

Wat jij aanhaalt op zich zegt niet genoeg vrees ik.
Het feit dat ongeveer 50% van de bajesklanten van allochtone afkomst zijn, ligt dus aan het feit dat ze "man" zijn en voor een of andere obscure reden ook de helft van de lagere sociale klasse uitmaken met hun 350.000;

Dit zou betekenen dat de héle groep "lagere sociale klasse" slechts uit een 700.000 personen zou bestaan (waarvan dan 350.000 autochtone belgen).

Waarom krijg ik nu het gevoel dat er één en ander niet klopt?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2008, 11:17   #89
LastMohican
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Het feit dat ongeveer 50% van de bajesklanten van allochtone afkomst zijn, ligt dus aan het feit dat ze "man" zijn en voor een of andere obscure reden ook de helft van de lagere sociale klasse uitmaken met hun 350.000;

Dit zou betekenen dat de héle groep "lagere sociale klasse" slechts uit een 700.000 personen zou bestaan (waarvan dan 350.000 autochtone belgen).

Waarom krijg ik nu het gevoel dat er één en ander niet klopt?
Hierop krijg je dan weer argumenten dat ze net in de bak zitten omdat ze allochtoon zijn terwijl ze niks misdaan hadden.
LastMohican is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2008, 11:45   #90
Depth of Field
Banneling

Standaard

Citaat:
Mannen bijvoorbeeld.
Nochtans zijn het de sossen en groensels die bij voorkeur "sukkelaars" willen importeren.

Zouden de stellingen die jij onderschrijft dat dan niet een reden zijn om te stoppen met het importeren van mensen die veel gewelddadiger en misdadiger zijn dan de autochtone bevolking?
Depth of Field is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2008, 11:51   #91
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Depth of Field Bekijk bericht
Nochtans zijn het de sossen en groensels die bij voorkeur "sukkelaars" willen importeren.

Zouden de stellingen die jij onderschrijft dat dan niet een reden zijn om te stoppen met het importeren van mensen die veel gewelddadiger en misdadiger zijn dan de autochtone bevolking?
Kan je ook vertellen waarop je je baseert om te stellen dat bepaalde partijen bij voorkeur "sukkelaars" willen importeren?

De stellingen die ik onderschrijf zouden een reden moeten zijn om de sociale achterstand (ongeacht de afkomst) weg te werken.
Oud 9 november 2008, 11:54   #92
LastMohican
Banneling

Standaard

Citaat:
Kan je ook vertellen waarop je je baseert om te stellen dat bepaalde partijen bij voorkeur "sukkelaars" willen importeren?

De stellingen die ik onderschrijf zouden een reden moeten zijn om de sociale achterstand (ongeacht de afkomst) weg te werken.
Het zijn niet de hoogopgeleide waardetoevoegende buitenlanders die nu naar hier komen... Het zijn de sukkelaars en de losers die in hun eigen land niet meer aan de bak komen die geimporteerd worden.

Deze losers stemmen links (GEEF MIJ !), dus interessant om hen te importeren.

Laatst gewijzigd door LastMohican : 9 november 2008 om 11:54.
Oud 9 november 2008, 12:07   #93
kamiel spieces
Minister

kamiel spieces's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Ik ben vorige week ook nog uitgescholden voor 'rasiest'.
... Omdat ik m'n voorrang van rechts nam.
Ik stel voor dat we de rollen eens omdraaien. Dat we die gasten zélf eens gaan intimideren, de boel hier leegstelen en drugs beginnen dealen.
Hier en daar ook nog wat allahtoonse vrouwen verrot schelden dat ze hoeren zijn gaat misschien ook helpen.
En als ze dan iets terugdoen, leggen we klacht neer wegens rassisme.
Benieuwd hoe dat gaat werken.
Alleen vrees ik dat wij daar iets te braaf voor zijn. Ik heb verdorie een goeie opvoeding gehad....dju toch
Die allo's weten immers dat de Belg dat niet doet en niet samen één front vormt. Dat is die hun sterkte!
kamiel spieces is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2008, 12:31   #94
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LastMohican Bekijk bericht
Het zijn niet de hoogopgeleide waardetoevoegende buitenlanders die nu naar hier komen... Het zijn de sukkelaars en de losers die in hun eigen land niet meer aan de bak komen die geimporteerd worden.

Deze losers stemmen links (GEEF MIJ !), dus interessant om hen te importeren.
Ik had gehoopt om te vernemen welke maatregelen, partijstandpunten, programmapunten er zijn, waaruit blijkt dat bepaalde partijen bij voorkeur "sukkelaars" importeren
Oud 9 november 2008, 12:34   #95
LastMohican
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik had gehoopt om te vernemen welke maatregelen, partijstandpunten, programmapunten er zijn, waaruit blijkt dat bepaalde partijen bij voorkeur "sukkelaars" importeren
Alle partijen die serieus aan het pushen zijn voor algemene regularisatie. U denkt toch niet dat de grote hoop van die Kerkbevuilers bestaat uit chirurgen en ingenieurs hoop ik...

Alle partijen die ijveren voor "open grenzen"... U denkt toch niet dat het hoogopgeleide mensen zijn die hoofdzakelijk naar hier komen omdat ze vinden dat ze in hun thuisland te weinig belastingen betalen ?

Zucht.
Oud 9 november 2008, 12:50   #96
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Alle partijen die serieus aan het pushen zijn voor algemene regularisatie. U denkt toch niet dat de grote hoop van die Kerkbevuilers bestaat uit chirurgen en ingenieurs hoop ik...

Alle partijen die ijveren voor "open grenzen"... U denkt toch niet dat het hoogopgeleide mensen zijn die hoofdzakelijk naar hier komen omdat ze vinden dat ze in hun thuisland te weinig belastingen betalen ?

Zucht.
Regularisatie gaat toch over mensen die reeds in België verblijven?
Welke partijen pushen de algemene regularisatie? Ik dacht dat men vooral een duidelijke regelgeving wil met objectieve criteria.
Wat bedoel je met "Kerkbevuilers"?

Wat bedoel je met "open grenzen"? Welke partijen ijveren voor "open grenzen"? Op welke manier? Welke maatregelen willen ze?

Laatst gewijzigd door artisjok : 9 november 2008 om 12:51.
Oud 9 november 2008, 13:15   #97
LastMohican
Banneling

Standaard

Citaat:
Regularisatie gaat toch over mensen die reeds in België verblijven?
Welke partijen pushen de algemene regularisatie? Ik dacht dat men vooral een duidelijke regelgeving wil met objectieve criteria.

Wat bedoel je met "open grenzen"? Welke partijen ijveren voor "open grenzen"? Op welke manier? Welke maatregelen willen ze?
Och komaan hou U niet van den domme.

Milquet en Di Rupo willen allebei een brede regularistie. Ook pvda, Sp.a etc... De linksen ramden ons het vreemdelingenstemrecht door de strot om op die toevloed van gelukszoekers te kapitaliseren.

Dat zijn mensen die hier al verblijven, maar de meesten onder hen hebben daar geen recht toe en zijn illegaal in het land na het negeren van tig uitwijzingsbevelen. Gewoon het feit dat iemand tot hier geraakt is geeft hem geen recht hier te blijven.

http://www.pvda.be/wie-zijn-we/progr...mmigratie.html

De SP.a pakt het voorzichtiger aan om de autochtone bevolking zo weinig mogelijk tegen de borst te stoten, maar willen toch liever meer dan minder vreemdelingen binnenhalen:

PS:

http://www.ps.be/toutelactu/lesdossi...rdimmigration/

enz...enz...
Oud 9 november 2008, 13:48   #98
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Och komaan hou U niet van den domme.

Milquet en Di Rupo willen allebei een brede regularistie. Ook pvda, Sp.a etc... De linksen ramden ons het vreemdelingenstemrecht door de strot om op die toevloed van gelukszoekers te kapitaliseren.

Dat zijn mensen die hier al verblijven, maar de meesten onder hen hebben daar geen recht toe en zijn illegaal in het land na het negeren van tig uitwijzingsbevelen. Gewoon het feit dat iemand tot hier geraakt is geeft hem geen recht hier te blijven.

De SP.a pakt het voorzichtiger aan om de autochtone bevolking zo weinig mogelijk tegen de borst te stoten, maar willen toch liever meer dan minder vreemdelingen binnenhalen:

PS:

http://www.ps.be/toutelactu/lesdossi...rdimmigration/

enz...enz...
Ik hou me niet van de domme. Mensen die beweren dat bepaalde partijen "sukkelaars" willen importeren mogen hun stellingen wel eens hard maken.

Uit het actiepunt van de PVDA blijkt niet dat ze voor algemene regularisatie zijn.

" * Steun aan het wetsvoorstel van de Unie voor de Verdediging van Personen zonder Papieren. Dat voorstel schuift vijf vaste criteria naar voor. Zo kunnen geregulariseerd worden:
o zwaar zieke personen;
o personen die in de onmogelijkheid verkeren naar hun land terug te keren;
o personen die het slachtoffer zijn van administratieve traagheid;
o personen die ondertussen duurzame banden met België hebben;
o personen die kunnen aantonen dat ze een baan hebben.
* Het wetsvoorstel eist ook een procedure die de rechten van de verdediging en het recht op toegang tot het dossier verzekert.
* De bevoegdheid erover moet overgeheveld naar de minister van Tewerkstelling."
Ze vragen dus geen algemene regularisatie, integendeel ze willen "vooral een duidelijke regelgeving met objectieve criteria." zoals ik reeds stelde. Ze willen ook de uitbuiting en het zwartwerk tegengaan.

Voor de stelling van de SPA gaf je opnieuw de link van de PVDA, waarschijnlijk een vergissing.

Ook de PS is voorstander van duidelijke en objectieve criteria bij regularisatie.

Ik zie het verband nog niet tussen regularisatie en "sukkelaars" importeren.

Voor de rest van je stelling over de open grenzen ben je de partijprogramma's nog aan het doorzoeken?

Laatst gewijzigd door artisjok : 9 november 2008 om 13:51.
Oud 9 november 2008, 14:03   #99
LastMohican
Banneling

Standaard

Citaat:

Voor de stelling van de SPA gaf je opnieuw de link van de PVDA, waarschijnlijk een vergissing.
Inderdaad, een vergissing. Ik wou een link naar hun partijstandpunt pasten. Moet iets fout gelopen zijn.

Citaat:

Ik zie het verband nog niet tussen regularisatie en "sukkelaars" importeren.
Zoals ik al zei, de overgrote meerderheid mensen die hier toegestroomd komen zijn geen hoogopgeleide buitenlanders die vinden dat ze in hun thuisland te weinig belastingen betalen. Het zijn de gelukzoekers die in hun eigen land creperen van de honger die naar hier komen.

Citaat:

De illegalen die hier om de haverklap onze Kerken komen volschijten. De hongerstakingen op het nieuws gemist ?

Citaat:

Voor de rest van je stelling over de open grenzen ben je de partijprogramma's nog aan het doorzoeken?

Elk van die partijen draagt de multiculturele utopie hoog in het vaandel. Onze samenleving MOET divers zijn. Ze MOET multicultureel zijn. Autochtonen die in een reactie ijveren voor bescherming en behoud van onze eigen traditionele blanke cultuur en waarden worden als racist gebrandmerkt en aan de schandpaal genageld, net als iedereen die zich vragen stelt bij de wenselijkheid van die multicultirele puinhoop die ons tot nu toe enkel de kebab als positief punt gebracht heeft.

Deze partijen zijn tegen repatrieringen, tegen gesloten asielcentra etc...

Dat lijkt me toch een redelijk sterke roep om open grenzen. Laat ze maar binnen komen.

Zelfs de VS, die een natie van immigranten zijn hebben het begrepen en sluiten hun grenzen, behalve voor wie een greencard kan bemachtigen. Deze personen zijn dan een economische meerwaarde voor het land.

De VS is dan ook uit pure noodzaak moeten gaan van:

Give me your tired, your poor,
Your huddled masses yearning to breathe free,
The wretched refuse of your teeming shore.
Send these, the homeless, tempest-tossed, to me:
I lift my lamp beside the golden door.

Naar:

Give me your greencard or we'll kick your sorry butt out.

Laatst gewijzigd door LastMohican : 9 november 2008 om 14:03.
Oud 9 november 2008, 14:37   #100
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Inderdaad, een vergissing. Ik wou een link naar hun partijstandpunt pasten. Moet iets fout gelopen zijn.

1 Zoals ik al zei, de overgrote meerderheid mensen die hier toegestroomd komen zijn geen hoogopgeleide buitenlanders die vinden dat ze in hun thuisland te weinig belastingen betalen. Het zijn de gelukzoekers die in hun eigen land creperen van de honger die naar hier komen.

2 De illegalen die hier om de haverklap onze Kerken komen volschijten. De hongerstakingen op het nieuws gemist ?

3 Elk van die partijen draagt de multiculturele utopie hoog in het vaandel. Onze samenleving MOET divers zijn. Ze MOET multicultureel zijn. Autochtonen die in een reactie ijveren voor bescherming en behoud van onze eigen traditionele blanke cultuur en waarden worden als racist gebrandmerkt en aan de schandpaal genageld, net als iedereen die zich vragen stelt bij de wenselijkheid van die multicultirele puinhoop die ons tot nu toe enkel de kebab als positief punt gebracht heeft.

Deze partijen zijn tegen repatrieringen, tegen gesloten asielcentra etc...

Dat lijkt me toch een redelijk sterke roep om open grenzen. Laat ze maar binnen komen.

Zelfs de VS, die een natie van immigranten zijn hebben het begrepen en sluiten hun grenzen, behalve voor wie een greencard kan bemachtigen. Deze personen zijn dan een economische meerwaarde voor het land.

De VS is dan ook uit pure noodzaak moeten gaan van:

Give me your tired, your poor,
Your huddled masses yearning to breathe free,
The wretched refuse of your teeming shore.
Send these, the homeless, tempest-tossed, to me:
I lift my lamp beside the golden door.

Naar:

Give me your greencard or we'll kick your sorry butt out.

1 Indien je de stelling aanhangt dat bepaalde partijen "sukkelaars" willen importeren, is het die stelling die je moet onderbouwen.
Indien je dit wil onderbouwen met de stelling van algemene regularisatie, is het aangewezen het verband tussen "sukkelaars importeren" en algemene regularisatie aan te tonen, evenals het feit dat ze algemene regularisatie voorstaan. Je doet geen van beide.
Dit deel van mijn bericht waarin ik aantoonde dat geen van de partijen een algemene regularisatie voorstaan knipte je.
Citaat:
Ik hou me niet van de domme. Mensen die beweren dat bepaalde partijen "sukkelaars" willen importeren mogen hun stellingen wel eens hard maken.

Uit het actiepunt van de PVDA blijkt niet dat ze voor algemene regularisatie zijn.

" * Steun aan het wetsvoorstel van de Unie voor de Verdediging van Personen zonder Papieren. Dat voorstel schuift vijf vaste criteria naar voor. Zo kunnen geregulariseerd worden:
o zwaar zieke personen;
o personen die in de onmogelijkheid verkeren naar hun land terug te keren;
o personen die het slachtoffer zijn van administratieve traagheid;
o personen die ondertussen duurzame banden met België hebben;
o personen die kunnen aantonen dat ze een baan hebben.
* Het wetsvoorstel eist ook een procedure die de rechten van de verdediging en het recht op toegang tot het dossier verzekert.
* De bevoegdheid erover moet overgeheveld naar de minister van Tewerkstelling."
Ze vragen dus geen algemene regularisatie, integendeel ze willen "vooral een duidelijke regelgeving met objectieve criteria." zoals ik reeds stelde. Ze willen ook de uitbuiting en het zwartwerk tegengaan.
2 Ik heb de berichtgeving over de hongerstakers niet gemist, maar wel het deel over het "volschijten van onze kerken".

3 Deze partijen leven inderdaad met de realiteit van een multiculturele samenleving.
Maar ik wacht nog altijd op de maatregelen, partijstandpunten of programmapunten waaruit zou blijken dat ze "sukkelaars" willen importeren en/of voorstander zijn van "open grenzen".
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be