Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Bekijk resultaten enquête: Trouw aan het VB
Ja,zeker weten 17 44,74%
Nee,ik zou ook durven kiezen op NVA nu 5 13,16%
Ik kies op geen van beiden 16 42,11%
Aantal stemmers: 38. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 16 oktober 2008, 14:56   #81
Nelle
Eur. Commissievoorzitter

Nelle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
beetje kip of ei, niet, gezien de migratie-evolutie na pakweg 1991?
2
Oud 16 oktober 2008, 16:34   #82
Kritische Theorie
Gouverneur

Kritische Theorie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Een vreemde die ergens komt binnen wandelen en eist dat die mee baas mag komen spelen, daar gaat het om. Al de rest is zever hoor.

moet ik mij tegenover u verantwoorden?
Welke autoriteit heb jij?
Vindt u dat vreemdelingenstemrecht iets te maken heeft met vreemden die de baas wensen te spelen? Vind u deelnemen aan verkiezingen een vorm van de baas spelen?

Ik dwing u niet u te verantwoorden. Ik vraag u alleen waarom u dat doet? Is er een bepaalde reden waarom u zich niet wilt verantwoorden? Wenst u enkel in discussie te gaan met mensen van een zekere autoriteit? Wenst u enkel zich te verantwoorden aan mensen met enige autoriteit? En hoe koppelt u dit aan uw vlaams bewustzijn en uw zelbewust links zijn?

Kritische Theorie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 oktober 2008, 16:46   #83
Kritische Theorie
Gouverneur

Standaard

Dubbel gepost.

Laatst gewijzigd door Kritische Theorie : 16 oktober 2008 om 16:48.
Oud 16 oktober 2008, 17:35   #84
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kritische Theorie Bekijk bericht
Vindt u dat vreemdelingenstemrecht iets te maken heeft met vreemden die de baas wensen te spelen?
Democratie IS baas spelen. Het volk dat baas speelt.
Een vreemdeling die ergens een gemeenschap komt binnen wandelen heeft nog nooit zomaar het recht gekregen zich daar mee te komen moeien in de besluitvorming. En dat is niet meer dan logisch, het gaat immers over hoe de groep zichzelf in stand houdt en overleeft.

Citaat:
Vind u deelnemen aan verkiezingen een vorm van de baas spelen?
ja.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2008, 14:44   #85
Kritische Theorie
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Democratie IS baas spelen. Het volk dat baas speelt.
Een vreemdeling die ergens een gemeenschap komt binnen wandelen heeft nog nooit zomaar het recht gekregen zich daar mee te komen moeien in de besluitvorming. En dat is niet meer dan logisch, het gaat immers over hoe de groep zichzelf in stand houdt en overleeft.

ja.
In welke zin is democratie baas spelen? Volgt u nu niet een individualistische koers? Bent u er voorstander van dat mensen bestuurt worden door mensen die zij zelf niet mogen verkiezen? Bent u er voorstander van dat over het belastingsgeld waar u voor gewerkt hebt, beslist wordt door mensen die u niet mag verkiezen? Denkt u dat als iemand mee mag kiezen over zijn belastingsgeld, of als iemand mee mag kiezen voor de personen die hem de regels opleggen, dat daardoor een groep niet meer kan overleven? Democratie houdt ook in dat niet-democratische zaken zoals elkaar uitmoorden, niet aanvaard worden. In welke zin kan democratie dan zorgen dat groepen sterven?

Oud 17 oktober 2008, 14:49   #86
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

zeg kan jij eigenlijk wel begrijpend lezen?
Oud 17 oktober 2008, 14:55   #87
Kritische Theorie
Gouverneur

Standaard

Citaat:
zeg kan jij eigenlijk wel begrijpend lezen?
Ik wens niets verkeerd te interpreteren. Bij begrijpend lezen wordt veel aan de interpretatie overgelaten. Maar hoe kan je beter naar iemand luisteren, dan door de persoon die een theorie aanhangt, zelf die theorie te laten interpreteren? Hebt u ontdekt dat u vele antwoorden nog niet kent? Doet het pijn om niet alles te weten, Pelgrim? Doet het pijn dat geen enkele al bestaande theorie een betere wereld kan creeëren, en weigert u daarmee om elke kritische vraag te beantwoorden. Negeert u daarmee elke bijdrage die kan leiden tot de perfectionering van uw vlaams nationalisme?

Oud 17 oktober 2008, 15:09   #88
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik heb al heel lang geleden ontdekt dat ik vele antwoorden niet ken en ik ben daar heel blij om, wat valt er anders nog te leven.
Oud 17 oktober 2008, 15:15   #89
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb al heel lang geleden ontdekt dat ik vele antwoorden niet ken en ik ben daar heel blij om, wat valt er anders nog te leven.
Aan wie was dit antwoord eigenlijk gericht beste Pelgrim
Oud 17 oktober 2008, 15:29   #90
Nelle
Eur. Commissievoorzitter

Nelle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Aan wie was dit antwoord eigenlijk gericht beste Pelgrim
Aan de reactie daarboven waarschijnlijk....maar ik vind het wel mooi gezegd
Oud 19 oktober 2008, 10:53   #91
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kritische Theorie Bekijk bericht
Vindt u dat vreemdelingenstemrecht iets te maken heeft met vreemden die de baas wensen te spelen? Vind u deelnemen aan verkiezingen een vorm van de baas spelen?
In principe wel ja.
Vreemdelingenstemrecht heeft echter ook met heel veel andere zaken te maken en alhoewel het voor een niet-conservatieve "linkse" figuur, zoals u zelve vermoed ik, moeilijk te verdedigen valt, heeft vreemdelingenstemrecht ook veel te maken met de impact op niet-vreemden.

Citaat:
En hoe koppelt u dit aan uw vlaams bewustzijn en uw zelbewust links zijn?
"Links" is geen universele term. Iedereen vult dat wat in naar eigen inzicht.
Pelgrim's "links" zijn heeft 90% te maken met economische principes.
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2008, 12:42   #92
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Zou jij als Vber op NVA durven kiezen,of blijf je liever trouw aan het Vlaams Belang zelf als ze zwaar zouden afgestraft worden bij de volgende kiezingen?
Ik heb wat meer sympathie voor de N_VA; maar erop stemmen zie ik me niet doen.

- hebben geen realistisch programma meer: ze hebben nu zelf ingezien dat hun 'stappenmodel' geen schijn van kans op slagen heeft, maar voor een 'brute' onafhankelijkheid zijn ze ook niet te vinden. Welke strategie heeft N-VA dan nog wel?

- N-VA is tegen het BROV en voorstander van de ondemocratische EU. Ik heb liever democraten dan technocraten met autoritaire/paternalistische trekjes.

- ik stem niet op partijen die het multi-cul model niet expliciet verwerpen en er niet alles aan willen doen om de verdere massa-immigratie van ongeschoolden en ongeletterden - zeker vanuit moslim landen - een halt toe te roepen.

- Of het VB wint of verliest maakt niks uit in mijn stemgedrag. Ik heb natuurlijk liever dat ze winnen dan verliezen, maar ik kies voor een programma gecombineerd met een inschatting over de betrouwbaarheid van degenen die verondersteld worden dat programma eventueel uit te voeren. Dat laatste is me bijgebleven van toen ik in 99 op de VLD stemde. Ik zal nooit ofte nooit meer op een 'klassieke partij' stemmen. Al een chance dat ik niet dezelfde fout heb gemaakt bij het 'Vlaams Kartel' (RIP)

Ik wens de N-VA wél (oprecht) alle succes toe in de verkiezingen.

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 23 oktober 2008 om 12:46.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2008, 13:53   #93
Steben

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Ik heb wat meer sympathie voor de N_VA; maar erop stemmen zie ik me niet doen.

- hebben geen realistisch programma meer: ze hebben nu zelf ingezien dat hun 'stappenmodel' geen schijn van kans op slagen heeft, maar voor een 'brute' onafhankelijkheid zijn ze ook niet te vinden. Welke strategie heeft N-VA dan nog wel?

- N-VA is tegen het BROV en voorstander van de ondemocratische EU. Ik heb liever democraten dan technocraten met autoritaire/paternalistische trekjes.

- ik stem niet op partijen die het multi-cul model niet expliciet verwerpen en er niet alles aan willen doen om de verdere massa-immigratie van ongeschoolden en ongeletterden - zeker vanuit moslim landen - een halt toe te roepen.

- Of het VB wint of verliest maakt niks uit in mijn stemgedrag. Ik heb natuurlijk liever dat ze winnen dan verliezen, maar ik kies voor een programma gecombineerd met een inschatting over de betrouwbaarheid van degenen die verondersteld worden dat programma eventueel uit te voeren. Dat laatste is me bijgebleven van toen ik in 99 op de VLD stemde. Ik zal nooit ofte nooit meer op een 'klassieke partij' stemmen. Al een chance dat ik niet dezelfde fout heb gemaakt bij het 'Vlaams Kartel' (RIP)

Ik wens de N-VA wél (oprecht) alle succes toe in de verkiezingen.
Dank u wel, maar...
Ik kan er naar kijken, ik kan het proberen begrijpen, maar wat ben ik er mee?
Met sympathie koop je niets.

Even ingaan op je reactie:

Ik ben niet overtuigd dat het failliet van het kartel het failliet is van de afbouw van België. Integendeel. Het vertrouwen in België is erg laag. De traditionele partijen zetten de neergang verder. Zelfs de PS denkt na over een scenario na belgië. Zonder de NVA zou dat veel langer geduurd hebben. Stap per stap. Tja, als je het laatste jaar niet als een stap wil zien, is dat een persoonlijke keuze.

De NVA is vooreerst voorstander van de EU, maar los van de huidige vorm met bv. z'n recente uitbreiding naar het oosten.

Vraagje: Denk aan een fictief land in handen van de NVA. Kijk eens goed intuitief. Is dat dan een multicul dat zich daar afspeelt? Ja of nee?
leve de manmanman club
Oud 23 oktober 2008, 16:26   #94
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Dank u wel, maar...
Ik kan er naar kijken, ik kan het proberen begrijpen, maar wat ben ik er mee?
Met sympathie koop je niets.

Even ingaan op je reactie:

Ik ben niet overtuigd dat het failliet van het kartel het failliet is van de afbouw van België. Integendeel. Het vertrouwen in België is erg laag. De traditionele partijen zetten de neergang verder. Zelfs de PS denkt na over een scenario na belgië. Zonder de NVA zou dat veel langer geduurd hebben. Stap per stap. Tja, als je het laatste jaar niet als een stap wil zien, is dat een persoonlijke keuze.

De NVA is vooreerst voorstander van de EU, maar los van de huidige vorm met bv. z'n recente uitbreiding naar het oosten.

Vraagje: Denk aan een fictief land in handen van de NVA. Kijk eens goed intuitief. Is dat dan een multicul dat zich daar afspeelt? Ja of nee?
1. ooh dat België ooit zal ophouden te bestaan lijkt me erg waarschijnlijk. Mijn veronderstelling is dat de franstaligen de stekker uit zullen trekken op het moment dat zij er geen voordeel meer uit halen. In welke toestand Vlaanderen dan zal zijn is een heel andere zaak, maar mijn vermoeden is dat dat geen 'goede' toestand zal zijn.

2. Ik ben ronduit tégen de EU. Ongeacht uitbreiding of niet. Ik kan het niet beter omschrijven als de EUSSR. Een dictatoriale staat die voornamelijk dient om de belangen van politici en grootkapitaal te verdedigen. Het VB is me lang niet eurosceptisch genoeg, maar de N-VA beschouw ik op dat vlak als even blind als de rest.

3. Oh ik denk niet dat een land bestuurd door de N-VA de deuren wagenwijd open zou zetten op eigen initiatief. Ik denk wel dat een land bestuurd door de N-VA mits genoeg druk uit PoCo hoek desalsnog de deuren zou openzetten, gewoon om niet in het stigmatizerend 'racisme' hoekje geduwd te worden. Dat doen ze nu immers ook. Ik hoor hen alleszins niet pleiten voor assimilatie, immigratiestop, uitwijzen van criminelen. Ik hoor hen* wel meehuilen met de wolven naar het 'racistische' VB.

* enfin hun voorzitter alleszins.

4. De N-VA heeft op een gegeven moment zijn idealen laten varen om in het 'Real Politik' verhaal van zijn voorzitter te stappen. Nu is gebleken dat die 'Real Politik' niks opbracht en helemaal niet 'Real' was. Ik wil in principe stemmen op een partij waar de ideologie doorweegt. In Vlaanderen heb je dan de keuze uit het VB en Groen! in mijn ogen. Nu dat is een heel makkelijke keuze Nu ja, de ervaringen zullen van de N-VA misschien terug een meer ideologische partij maken, maar dan moeten ze maar eerst eens duidelijk bepalen wat hun ideologie nu precies is, want voor mij is het vaak vaagheid troef.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2008, 16:43   #95
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Neen dat niet. Maar er zit te weinig leven in die partij. Nergens zie ik Vlaams Belang tot bij de gewone mensen komen. Weinig of geen acties. Ik vind het maar een dooie boel. Zo kun je geen oppositie voeren tegen het regime.
De enige partij die ik al ooit in reality heb gezien is het VB. Er is zelfs nooit een andere partij komen spreken waar ik woon. En dat is vér van Antwerpen.
Tot zover 'nergens'?
Aangaande je oppositievoeren: wat heb je het liefst, een partij die oppositie voert en eenmaal aan de macht hetzelfde doet als waartegen ze eerst oppositie voerde, of een partij die al zolang dezelfde oppositie voert, al zolang buitengesloten en geboycot werd, die eenmaal aan de macht de zaken die ze hekelde daadwerkelijk aanpakt?
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2008, 17:43   #96
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Ik ga hier géén antwoord geven.
Om de héél eenvoudige reden dat ik niet geloof in stemplicht en ook ons hedendaagse politiek systeem van nature uit ondemocratisch vind.
Ik kan een stem geven tegen het "regime" maar wat maakt het uit, die tegenstem geven staat al voor de erkening van het regime.
Oud 23 oktober 2008, 17:51   #97
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield Bekijk bericht
Ik ga hier géén antwoord geven.
Om de héél eenvoudige reden dat ik niet geloof in stemplicht en ook ons hedendaagse politiek systeem van nature uit ondemocratisch vind.
Ik kan een stem geven tegen het "regime" maar wat maakt het uit, die tegenstem geven staat al voor de erkening van het regime.
Ik vind dat erg fout van U,tegen is tegen,nog nooit zijn de traditionele partijen zo onder druk gezet als de laatste 20 jaar
Maar opgeven is gemakkelijk hé,en das nu net de dood van het VB

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 23 oktober 2008 om 17:52.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2008, 18:13   #98
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind dat erg fout van U,tegen is tegen,nog nooit zijn de traditionele partijen zo onder druk gezet als de laatste 20 jaar
Maar opgeven is gemakkelijk hé,en das nu net de dood van het VB
Ik begrijp u en 9/10 zal ik daar toch staan op verkiezingsdag, maar of het zinvol is, daar heb ik mijn vragen bij.
Het VB mag dan nog 49 % van de zetels binnenhalen, dan nog zal het regime standhouden (in samenwerking met zelf LDD en NVA)
Oud 23 oktober 2008, 18:22   #99
Steben

Standaard

Citaat:
Ik begrijp u en 9/10 zal ik daar toch staan op verkiezingsdag, maar of het zinvol is, daar heb ik mijn vragen bij.
Het VB mag dan nog 49 % van de zetels binnenhalen, dan nog zal het regime standhouden (in samenwerking met zelf LDD en NVA)
Als VB 49% haalt, zullen LDD en NVA wel toehappen, wees gerust. En dan zijn zij de traditionele partijen.
leve de manmanman club
Oud 23 oktober 2008, 18:24   #100
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet waar,al de PVDA stemmen,de BUB stemmen , de CAP stemmen,de Blanco stemmen ect
Zij zijn zeker 10% van de stemmen waard
Dus geen 41% nodig voor NVA& LDD &VB
Dat moet toch kunnen hé

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 23 oktober 2008 om 18:26.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be