Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 oktober 2008, 17:56   #81
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Wat aanvaard je als geloofwaardige bron?

En waarvoor wil je een bron?
Voor het feit dat de 'Heil Hitler's' en de 'Sieg Heil's' tot op straat te horen waren?
Voor het feit dat de kreten 'Heil Hitler' of 'Sieg Heil' in overtreding zijn met de racisme- en negationismewetgeving?
Voor het feit dat de federale politie, het parket en de burgemeester het vertikten om in te grijpen?
Voor het feit dat je als jeugdbeweging of vereniging niet moet proberen om onaangekondigd en onder valse voorwendselen ergens in Vlaanderen een concert of bijeenkomst van die omvang te organiseren, zonder dat de politie de zaak zal stilleggen.
Inderdaad, daarvoor verwacht ik een bron. Ik verwacht een bron over je uitlatingen dat er daar "sieg heils" te horen waren en dat er daar negationistische uitspraken werden gedaan.
Over de aard van die bron doe ik niet moeilijk: het mag best iets zijn uit de regimemedia. Alleen niet iets van een extreem-linkse blog of zo, dat kan je immers bezwaarlijk objectief noemen.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2008, 18:56   #82
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Inderdaad, daarvoor verwacht ik een bron. Ik verwacht een bron over je uitlatingen dat er daar "sieg heils" te horen waren en dat er daar negationistische uitspraken werden gedaan.
Over de aard van die bron doe ik niet moeilijk: het mag best iets zijn uit de regimemedia. Alleen niet iets van een extreem-linkse blog of zo, dat kan je immers bezwaarlijk objectief noemen.
Wat betreft de vorige bijeenkomsten van blood & honour kan je dit aanvaarden als bewijs. Hieruit blijkt dat blood & honour de racisme- en negationismewetgeving overtreedt.
http://tinypic.com/player.php?v=2ia8oiq&s=4
http://www.deredactie.be/cm/de.redac...theek/1.297803
http://www.deredactie.be/cm/de.redac...theek/1.298062

Ondertussen ga ik op zoek naar bronnen voor het concert in Diksmuide.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2008, 18:57   #83
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Wat betreft de vorige bijeenkomsten van blood & honour kan je dit aanvaarden als bewijs. Hieruit blijkt dat blood & honour de racisme- en negationismewetgeving overtreedt.
Dat gaat natuurlijk niet over het concert in diksmuide.
Citaat:
Ondertussen ga ik op zoek naar bronnen voor het concert in Diksmuide.
Maar dat had je natuurlijk al door.
Oud 19 oktober 2008, 18:59   #84
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Ik vraag me echter het volgende af: als b&h zich zo overduidelijk schuldig maakt aan negationisme, waarom is die organisatie dan nog niet buiten de wet geplaatst? Negationisme is toch strafbaar?
Oud 19 oktober 2008, 19:06   #85
Eichmann
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vraag me echter het volgende af: als b&h zich zo overduidelijk schuldig maakt aan negationisme, waarom is die organisatie dan nog niet buiten de wet geplaatst? Negationisme is toch strafbaar?
Simpel, op de beelden is niemand van de organisatie zelf te zien die strafbare feiten pleegt. Niet moeilijk toch?
Plus Artisjok, blijf maar tegen windmolens vechten. Ondertussen gaan serieuse mensen zich wel met serieuse zaken bezighouden. Je zou zo het parlement inkunnen.
Eichmann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2008, 19:18   #86
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eichmann Bekijk bericht
Simpel, op de beelden is niemand van de organisatie zelf te zien die strafbare feiten pleegt. Niet moeilijk toch?
Plus Artisjok, blijf maar tegen windmolens vechten. Ondertussen gaan serieuse mensen zich wel met serieuse zaken bezighouden. Je zou zo het parlement inkunnen.
Ik denk inderdaad dat er meer ernstige zaken zijn dan het doen en laten van een paar dwaze neo-nazi's. Een serieus iemand neemt dat soort groeperingen niet ernstig.
Oud 19 oktober 2008, 19:22   #87
Eichmann
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik denk inderdaad dat er meer ernstige zaken zijn dan het doen en laten van een paar dwaze neo-nazi's. Een serieus iemand neemt dat soort groeperingen niet ernstig.
Inderdaad. Het is trouwens typerend dat "rechts" (of wat daar tegenwoordig voor moet doorgaan) zich eigenlijk geen bal aantrekt van wat links nu doet of niet doet. Ik heb in al die jaren nog geen enkele keer geweten dat rechts gaat tegenbetogen als links op straat komt of dat men linkse activiteiten gaat gaan afblokken.
Oud 19 oktober 2008, 19:23   #88
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

voila, het "probleem" tot zijn ware dimensies herleid: een paar idioten die zich wat vermaken met een stijve rechterarm.

Doet me denken aan dat boek dat de oma van de door Vanthemsche vermoorde Luna, schreef: "Ik maak me zorgen over de verrechtsing, het feit dat mensen het normaal vinden dat jongeren met een hakenkruis op hun boekenthuis lopen..." Tja: ik kom dan ook alleen maar buiten in Brussel, Gent en mijn eigen dorp, maar ik heb alleszins nog nooit iemand zien rondlopen met een hakenkruis op zijn boekentas, en ik kan me ook niet voorstellen zo'n idioot daarover geen opmerkingen zou krijgen. Maar ja, oma Luna was dan ook diegene die direct het VL. Belang moest betrekken bij die vreselijke gebeurtenissen.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 19 oktober 2008 om 19:24.
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2008, 19:26   #89
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
voila, het "probleem" tot zijn ware dimensies herleid: een paar idioten die zich wat vermaken met een stijve rechterarm.
My point exactly.
Oud 19 oktober 2008, 19:35   #90
Honoré gepluimd
Provinciaal Statenlid

Honoré gepluimd's schermafbeelding

Standaard

De ware reden voor de hetze tegen 28 :

De liberaal-linkse knechtenbende die de verschillende zogenaamde antifa-blogs beheren in opdracht van duistere en waarschijnlijk aan de staatsveiligheid gelinkte groepen zijn opnieuw een offensief begonnen om wetten tegen de vrije meningsuiting en vrijheid van handelen door de strot van de burger te duwen. De geviseerde groepen en de geviseerde burgers zijn niet de criminelen en de banksters van het financiële grootkapitaal die verantwoordelijk zijn voor de roof van de eeuw,neen beste kameraden met zulke kleinigheden houden AFF en Yelloman (De spoken hebben ook spookachtige benamingen blijkbaar) zich niet bezig.

De jacht die deze kloothomels voeren op de mensen van Blood and Honour is niet gericht op het vangen en opsluiten van criminelen die ons volk in een van de grootste recessies aan het meesleuren zijn. Neen, ze vragen juist aan de criminele politici om repressiewetten in te voeren net zoals in bezettingstijden en dit tegen het volk. De blokkade van Diksmuide gisteren door 150 agenten was daar een mooi voorbeeld van. De burgemeester had zelf geen probleem op de Schutzhaft in te voeren als je toch naar Diksmuide wou doorrijden. Net zoals in de jaren '40-'45. Hoe kun je de voorstellen die met de petitiecampagne "Stop met de zelfverklaarde onmacht tegen Blood and Honour" anders noemen dan repressief en reactionair? Het zijn zuivere bezettingswetten die hier worden voorgesteld en ze worden voorgesteld door de politieke bezettingskaste die België in haar greep houdt. En alles gebeurt in opdracht van het grootkapitaal om zo het volk de mond te kunnen snoeren als dat zich zou willen verzetten tegen de komende afdankingen en de afbraak van de volkse sociale statuten.

Eigenaardig dat juist de organisaties zijn die zich "links" noemen de grootste collaborateurs blijken te zijn van de burgerij. Of moeten we hier juist het bewijs in zien dat de liberale linkerzijde dezelfde agenda nastreeft als de burgerlijke en reactionaire liberale profiteursklasse? Ook toen er laatst in Gent een manifestatie plaatsvond aan de Unief tegen Dewinter die er voor een debat was uitgenodigd waren de jongetjes en meisjes van de liberale linkerzijde poeslief voor de reactionaire liberaal bij uitstek, Dedecker. Opvallend toch? De persoon en zijn partij die alle sociale voorzieningen wil afnemen wordt door links gewoon met rust gelaten en mag overal rustig gaan spreken en het volk opruien tegen de sociale staat. Verbijsterend. Wij van het Nieuw-Solidaristisch Alternatief zullen daar zelf iets aan moeten gaan doen.

Onze vermoedens en onze stelling blijken weer eens juist te zijn. Er zijn een paar provocateurs aan het werk die zich verschuilen achter pseudo-linkse opruiersblogs en die werken in opdracht van de reactionaire machtskaste in dit land. Wij kunnen niet geloven dat organisaties als de PVDA en LSP en zelfs de vakbondsbasis met de voorgestelde repressiewetten akkoord kunnen gaan. Stel je voor dat een stakingscomité een vergadering belegt en dat de politie vermoedt dat daar haat wordt gezaaid tegen de werkgever en de onderdrukkingsstaat, dan kun je met de huidige door AFF voorgestelde wetten gewoon die mensen oppakken en arresteren wegens het aanzetten tot geweld. Je kan binnenvallen, omdat het een betrapping op heterdaad is en er dus geen huiszoekingbevel meer nodig is. Want daar komt toch dat nieuw wetsvoorstel tegen Blood and Honour op neer, of zijn wij dan de enigen die dat willen inzien?

Wij roepen alle bewegingen en groepen die het democratisch recht op vergadering overminderd willen handhaven op om niet in de val te trappen van provocateurs die zich links noemen. Ook linkse groepen en zelfs allochtone groepen zoals de Arabisch-Europese Liga roepen wij op om onze onderlinge verschillen even opzij te zetten en rustig na te denken. Niemand van ons is gediend met die nieuwe wetsvoorstellen. Ze zullen tegen ons allen gebruikt worden. Laat ons de strijd tegen elkaar voeren met politieke middelen, maar hoed jullie voor de reactionairen! Zij zullen jullie hard aanpakken. Dat is maar een kwestie van tijd!

Eddy Hermy
Hoofdcoördinator N-SA

bron : http://www.n-sa.be/index.php?option=...iek&Itemid=112
Oud 19 oktober 2008, 19:50   #91
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Je geeft toch toe dat er strafbare feiten gepleegd werden.
Oud 19 oktober 2008, 20:02   #92
Eichmann
Banneling

Standaard

Citaat:
Oh ja? Moet je eens beter leren lezen: ik stelde enkel dat je altijd zaagt over B&H dit en dat maar dat tot op heden nog niemand effectief kunnen vaststellen heeft dat ook maar iemand van B&H strafbare feiten pleegt.
Oud 19 oktober 2008, 20:07   #93
bloedverwant
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
We kennen het "verdraagzame" karakter van sommige linksen en ik herhaal wel van sommige linksen...

Als NSV eens iets organiseert in Gent...

Nergens had ik het over concerten hé, want kleinlinks organiseert meestal tegen iets, in plaats van over of voor iets...
Als links voor iets organiseert haalt het nieuws niet, zo simpel is dat.
Wat betreft Gent, betogen is een recht. Knokken niet. Ik geloof dat het de Voorpost is die begonnen is met het knokken.
Oud 19 oktober 2008, 20:10   #94
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bloedverwant Bekijk bericht
Als links voor iets organiseert haalt het nieuws niet, zo simpel is dat.
(...)
als er geen volk is, haalt dat inderdaad het nieuws niet...
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2008, 20:11   #95
Aleandor
Vreemdeling

Aleandor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bloedverwant Bekijk bericht
Ik geloof dat het de Voorpost is die begonnen is met het knokken.
Ik niet.
Aleandor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2008, 20:18   #96
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je gaat me toch niet vertellen dat het roepen van 'Sieg Heil' of 'Heil Hitler' strafbaar is?
Toch vreemd dat er voor die bijeenkomst geen gebrek aan flikken was terwijl in Brussel weer een agent slaag kreeg van een paar matoefen omdat de politie in de minderheid was.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2008, 20:24   #97
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oh ja? Moet je eens beter leren lezen: ik stelde enkel dat je altijd zaagt over B&H dit en dat maar dat tot op heden nog niemand effectief kunnen vaststellen heeft dat ook maar iemand van B&H strafbare feiten pleegt.
Wat heb ik verkeerd gelezen?

Citaat:
Als je schrijft dat je op de beelden niemand ziet van de organisatie zelf die strafbare feiten pleegt, zeg je impliciet dat er strafbare feiten te zien zijn. Anders schrijf je toch gewoon : er zijn geen strafbare feiten te zien. Dan moet je niet vermelden dat je niemand van de organisatie zelf ziet bij de strafbare feiten.

Verder kunnen we misschien veronderstellen dat de organisatie zelf niet aanwezig is op hun feestelijkheden?
Oud 19 oktober 2008, 20:38   #98
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Honoré gepluimd Bekijk bericht

De liberaal-linkse knechtenbende die de verschillende zogenaamde antifa-blogs beheren in opdracht van duistere en waarschijnlijk aan de staatsveiligheid gelinkte groepen zijn opnieuw een offensief begonnen om wetten tegen de vrije meningsuiting en vrijheid van handelen door de strot van de burger te duwen. De geviseerde groepen en de geviseerde burgers zijn niet de criminelen en de banksters van het financiële grootkapitaal die verantwoordelijk zijn voor de roof van de eeuw,neen beste kameraden met zulke kleinigheden houden AFF en Yelloman (De spoken hebben ook spookachtige benamingen blijkbaar) zich niet bezig.

De jacht die deze kloothomels voeren op de mensen van Blood and Honour is niet gericht op het vangen en opsluiten van criminelen die ons volk in een van de grootste recessies aan het meesleuren zijn. Neen, ze vragen juist aan de criminele politici om repressiewetten in te voeren net zoals in bezettingstijden en dit tegen het volk. De blokkade van Diksmuide gisteren door 150 agenten was daar een mooi voorbeeld van. De burgemeester had zelf geen probleem op de Schutzhaft in te voeren als je toch naar Diksmuide wou doorrijden. Net zoals in de jaren '40-'45. Hoe kun je de voorstellen die met de petitiecampagne "Stop met de zelfverklaarde onmacht tegen Blood and Honour" anders noemen dan repressief en reactionair? Het zijn zuivere bezettingswetten die hier worden voorgesteld en ze worden voorgesteld door de politieke bezettingskaste die België in haar greep houdt. En alles gebeurt in opdracht van het grootkapitaal om zo het volk de mond te kunnen snoeren als dat zich zou willen verzetten tegen de komende afdankingen en de afbraak van de volkse sociale statuten.

Eigenaardig dat juist de organisaties zijn die zich "links" noemen de grootste collaborateurs blijken te zijn van de burgerij. Of moeten we hier juist het bewijs in zien dat de liberale linkerzijde dezelfde agenda nastreeft als de burgerlijke en reactionaire liberale profiteursklasse? Ook toen er laatst in Gent een manifestatie plaatsvond aan de Unief tegen Dewinter die er voor een debat was uitgenodigd waren de jongetjes en meisjes van de liberale linkerzijde poeslief voor de reactionaire liberaal bij uitstek, Dedecker. Opvallend toch? De persoon en zijn partij die alle sociale voorzieningen wil afnemen wordt door links gewoon met rust gelaten en mag overal rustig gaan spreken en het volk opruien tegen de sociale staat. Verbijsterend. Wij van het Nieuw-Solidaristisch Alternatief zullen daar zelf iets aan moeten gaan doen.

Onze vermoedens en onze stelling blijken weer eens juist te zijn. Er zijn een paar provocateurs aan het werk die zich verschuilen achter pseudo-linkse opruiersblogs en die werken in opdracht van de reactionaire machtskaste in dit land. Wij kunnen niet geloven dat organisaties als de PVDA en LSP en zelfs de vakbondsbasis met de voorgestelde repressiewetten akkoord kunnen gaan. Stel je voor dat een stakingscomité een vergadering belegt en dat de politie vermoedt dat daar haat wordt gezaaid tegen de werkgever en de onderdrukkingsstaat, dan kun je met de huidige door AFF voorgestelde wetten gewoon die mensen oppakken en arresteren wegens het aanzetten tot geweld. Je kan binnenvallen, omdat het een betrapping op heterdaad is en er dus geen huiszoekingbevel meer nodig is. Want daar komt toch dat nieuw wetsvoorstel tegen Blood and Honour op neer, of zijn wij dan de enigen die dat willen inzien?

Wij roepen alle bewegingen en groepen die het democratisch recht op vergadering overminderd willen handhaven op om niet in de val te trappen van provocateurs die zich links noemen. Ook linkse groepen en zelfs allochtone groepen zoals de Arabisch-Europese Liga roepen wij op om onze onderlinge verschillen even opzij te zetten en rustig na te denken. Niemand van ons is gediend met die nieuwe wetsvoorstellen. Ze zullen tegen ons allen gebruikt worden. Laat ons de strijd tegen elkaar voeren met politieke middelen, maar hoed jullie voor de reactionairen! Zij zullen jullie hard aanpakken. Dat is maar een kwestie van tijd!

Eddy Hermy
Hoofdcoördinator N-SA

Wij (de reactionairen!!) zijn op onze hoede.
Toch bedankt dat u het ons niet moeilijk maakt u te herkennen met die hilarische zwarte petjes.

Nee ernstig nee, met studentikoze groupuscules zoals de uwe wordt stevig mee gelachen in bevoegde diensten.

U bent trouwens de gematigde nationalisten en de christendemocraten vergeten sie tegen jullie zijn...

Laatst gewijzigd door Another Jack : 19 oktober 2008 om 20:41.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2008, 20:50   #99
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Citaat:
Je gaat me toch niet vertellen dat het roepen van 'Sieg Heil' of 'Heil Hitler' strafbaar is?
Toch vreemd dat er voor die bijeenkomst geen gebrek aan flikken was terwijl in Brussel weer een agent slaag kreeg van een paar matoefen omdat de politie in de minderheid was.

Heb je de video's bekeken?

Want daarover ging het.
Oud 19 oktober 2008, 20:55   #100
An Arkos
Minister

An Arkos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Honoré gepluimd Bekijk bericht

Eddy Hermy
Hoofdcoördinator N-SA

Na die regel ben ik gestopt het schrijfsel serieus te nemen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be