Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 oktober 2008, 20:38   #81
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Das nog een goed idee.
Je lacht daarmee. Maar dat voorstel is nog niet zo slecht hoor.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2008, 20:40   #82
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Ik blijf het raar vinden dat mensen zich hierover laten interviewen als ze dit echt hebben meegmaakt voor een scholier, dat er een psy aan wil meewerken en dat je hulpverleners zal gaan ondervragen hierover.
Voor die gevolgen op lange termijn kan je gewoon de literatuur in, er is genoeg onderzoek gebeurd daarover. Desnoods neem je het wat ruimer. De mening van een hulpverlener hierover zal waarschijnlijk niet gebaseerd zijn op zijn eigen wetenschappelijk onderzoek maar op persoonlijke ervaringen. Niet dat die geen waarde hebben, maar ze hebben zekr geen prominente waarde in het kader van 'een deftig onderzoek'. Interviewgegevens hebben dat eigenlijk zelden of nooit, daarom dat ik het zo vreemd blijf vinden.

Die interviews moet je trouwens echt niet onderschatten. Bij mijn eerste interview ooit moest ik vragen naar de relatie met de ouders en hierop begon mijn eerste geïnterviewde te huilen. Het is niet makkelijk om daarmee om te gaan. Maar je hebt ongetwijfeld al levenservaring (te horen aan wat Duveltje382 soms zegt ) genoeg om dat te weten en goed 'aan te pakken'.
Die interviews horen er nu eenmaal bij, ik kan daar niet onderuit, het is een stuk informatie verzamelen op die manier en ze verwerken in de eigenlijk paper/thesis (however you want to name it). Graag doen ? Nee, maar wel noodzakelijk.
Die mensen die zich laten interviewen, zijn mensen die momenteel zelf ook steun bieden aan andere slachtoffers. Vanuit hun eigen ervaringen proberen ze andere een hart onder de riem te steken, en hen een beetje wegwijs te maken op vlak van hulpverlening waar ze terecht kunnen. Ik maak mij geen illusies een slachtoffer te gaan interviewen waar het verwerkingsproces zelfs nog niet bij begonnen is.

Persoonlijk zou ik het wel kunnen nu. Ik zou ook een interview kunnen geven aan iemand over mijn persoonlijke verhaal dan. Ook net doordat ik het verwerkt heb wat mij overkomen is. En ik kan u verzekeren dat ik zelf al tientallen vrouwen die in mijn vroegere situatie zat, op het goede spoor heb kunnen zetten.
Soms Groentje, kan je iets heel negatiefs in je leven ombuigen naar iets heel positiefs. Je moet daar sterk voor in je schoenen kunnen staan, en dat kan in feite iedereen, ze moeten enkel weten hoe, wat, wanneer, waar...

Ik kan zelf op een deftig pakket ervaring steunen uit eigen ervaringen om te weten hoe ver ik eventueel kan gaan bij iemand, ik voel het vanzelf wel aan.
Wat dat betreft heb ik een kleine voorsprong op mijn jongere collega-studenten.

Ik heb al meerdere gesprekken achter de rug dus ik weet wat mij te wachten kan staan, ik onderschat het zeker en vast niet. Het waren dan wel geen opgelegde gesprekken voor eindwerken; ze gingen net zo goed over de zware psychische problemen waar mensen mee kunnen kampen en bij mij terecht kwamen. Bij mij hebben ook al liggen huilen zoals kleine kinderen, kwaad beginnen worden tot echt agressief toe, zichzelf afsluiten, noem maar op. En vaak heel hartverscheurend.
I'll just kill myself now.

Laatst gewijzigd door Duupje : 22 oktober 2008 om 20:48.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2008, 20:40   #83
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je lacht daarmee. Maar dat voorstel is nog niet zo slecht hoor.
Ik heb al een forum gevonden over sexueel misbruik dankzij iemand hier.
Oud 22 oktober 2008, 20:54   #84
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Ik heb al een forum gevonden over sexueel misbruik dankzij iemand hier.
Ik ken je vraagstelling niet maar als je bv even iets wil weten over de prevalentie van incest onder de bevolkingsgroep en je plaatst hiervoor een enquête op het internet kan je evengoed een link plaatsen in dit forum, waarvan we veronderstellen dat hier een min of meer diverse steekproef van de populatie zit.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 22 oktober 2008 om 20:55.
Oud 22 oktober 2008, 20:56   #85
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ken je vraagstelling niet maar als je bv even iets wil weten over de prevalentie van incest onder de bevolkingsgroep en je plaatst hiervoor een enquête op het internet kan je evengoed een link plaatsen in dit forum, waarvan we veronderstellen dat hier een min of meer diverse steekproef van de populatie zit.
Noop. Die zouden niet geldig en betrouwbaar zijn.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2008, 20:58   #86
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Die interviews horen er nu eenmaal bij, ik kan daar niet onderuit, het is een stuk informatie verzamelen op die manier en ze verwerken in de eigenlijk paper/thesis (however you want to name it). Graag doen ? Nee, maar wel noodzakelijk.
Die mensen die zich laten interviewen, zijn mensen die momenteel zelf ook steun bieden aan andere slachtoffers. Vanuit hun eigen ervaringen proberen ze andere een hart onder de riem te steken, en hen een beetje wegwijs te maken op vlak van hulpverlening waar ze terecht kunnen. Ik maak mij geen illusies een slachtoffer te gaan interviewen waar het verwerkingsproces zelfs nog niet bij begonnen is.

Persoonlijk zou ik het wel kunnen nu. Ik zou ook een interview kunnen geven aan iemand over mijn persoonlijke verhaal dan. Ook net doordat ik het verwerkt heb wat mij overkomen is. En ik kan u verzekeren dat ik zelf al tientallen vrouwen die in mijn vroegere situatie zat, op het goede spoor heb kunnen zetten.
Soms Groentje, kan je iets heel negatiefs in je leven ombuigen naar iets heel positiefs. Je moet daar sterk voor in je schoenen kunnen staan, en dat kan in feite iedereen, ze moeten enkel weten hoe, wat, wanneer, waar...

Ik kan zelf op een deftig pakket ervaring steunen uit eigen ervaringen om te weten hoe ver ik eventueel kan gaan bij iemand, ik voel het vanzelf wel aan.
Wat dat betreft heb ik een kleine voorsprong op mijn jongere collega-studenten.

Ik heb al meerdere gesprekken achter de rug dus ik weet wat mij te wachten kan staan, ik onderschat het zeker en vast niet. Het waren dan wel geen opgelegde gesprekken voor eindwerken; ze gingen net zo goed over de zware psychische problemen waar mensen mee kunnen kampen en bij mij terecht kwamen. Bij mij hebben ook al liggen huilen zoals kleine kinderen, kwaad beginnen worden tot echt agressief toe, zichzelf afsluiten, noem maar op. En vaak heel hartverscheurend.
Ja tuurlijk, dat laatste zal de meeste mensen die later in een hmane wetenschappen richting stappen wel typeren denk, of beter: hoop ik. Maar een interview is toch weer anders. Bv omdat de persoon daar niet naar jou toe komt met een probleem om hulp van jou specifiek bv maar ook vooral omdat er geen wederkerigheid is maar het éénrichtingsverkeer betreft. Maar dat zul je wel al bij 't één of ander vak hebben gezien.
Succes!
Oud 22 oktober 2008, 20:59   #87
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Noop. Die zouden niet geldig en betrouwbaar zijn.
Zegt wie?
Dat gebeurt erg veel voor. Er zijn zelfs doctorandi die dat doen.
Tenslotte wil je een steekproef uit de bevolking bevragen. Ze is des te representatiever als je er bv ook mensen uit een politiek forum bij betrekt.
Je moet dan wel kunnen controlern of er geen leukerds tussenzitten die hun vrije tijd gaan vullen met jouw onderzoek verstoren en zich 65x opnieuw ervoor aanmelden.

Maar of dat een goede zet is of niet, dat is voer voor een andere discussie waarover ik hier niet wens te beginnen.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 22 oktober 2008 om 21:00.
Oud 22 oktober 2008, 21:04   #88
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zegt wie?
Dat gebeurt erg veel voor. Er zijn zelfs doctorandi die dat doen.
Tenslotte wil je een steekproef uit de bevolking bevragen. Ze is des te representatiever als je er bv ook mensen uit een politiek forum bij betrekt.
Je moet dan wel kunnen controlern of er geen leukerds tussenzitten die hun vrije tijd gaan vullen met jouw onderzoek verstoren en zich 65x opnieuw ervoor aanmelden.

Maar of dat een goede zet is of niet, dat is voer voor een andere discussie waarover ik hier niet wens te beginnen.
Dat versta ik. Kan je uuuuren over bezig zijn. Dagen zelfs. En het zou tot een dovemansgesprek kunnen leiden (zelfs Mister Billiet kan dat niet vermijden ).
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Oud 22 oktober 2008, 21:05   #89
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Dat stukje in het vet ga je nodig hebben. Ik respecteer je opdracht. Want die gaat niet makkelijk zijn.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Daar heb je gelijk in en ik sluit me daar bij aan.
Txiki, bedankt dat je het begrijpt. Ik wil niet zeggen dat Duupje geen tact aan de dag kan leggen. Maar mensen in die situatie moet je degelijk kunnen aanspreken en de nodige zachte aanpak bieden. Dat is heel moeilijk. Ik wens Duupje alle geluk om dat te kunnen zonder dat de interviews in gesnik gaan uitbarsten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2008, 21:05   #90
Groentje-18

Standaard

Jips, en daar heb ik de laatste jaren wel genoeg over gehoord. 't Zou een leuk thesisonderwerp zijn (ik bedoel voor een echte univthesis).

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 22 oktober 2008 om 21:07.
Oud 22 oktober 2008, 21:07   #91
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Txiki, bedankt dat je het begrijpt. Ik wil niet zeggen dat Duupje geen tact aan de dag kan leggen. Maar mensen in die situatie moet je degelijk kunnen aanspreken en de nodige zachte aanpak bieden. Dat is heel moeilijk. Ik wens Duupje alle geluk om dat te kunnen zonder dat de interviews in gesnik gaan uitbarsten.
Zelfs als dat zou gebeuren, zijn die mensen in goede handen bij mij. (mag ik toch hopen)

Laatst gewijzigd door Duupje : 22 oktober 2008 om 21:08.
Oud 22 oktober 2008, 21:09   #92
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
*stilletjes denkend aan zo'n ongelooflijk onrecht* ja
Oud 22 oktober 2008, 21:21   #93
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zelfhulpgroep Incest Gent
p/a Guinardstraat 34
9000 Gent
09/225 06 52

Praatgroep Incest
p/a Lombaardstraat 20
3500 Hasselt
011...

Pandora
Katarinalaan 8/33
3500 Hasselt
011/26 10 60
[24/24u]
Hoogstraat 56
2870 Puurs
03/899 45 48
[24/24u]
Groot Hagelkruis 8
2180 Ekeren
03/...

Praat- en verwerkingsgroep seksueel misbruik
p/a Kasteeldreef 29
9340 Lede
053...

Zelfhulpgroep Incest Kortrijk
Voortstraat 53
8500 Kortrijk
056...
Moeders tegen Incest is een feitelijke, ongebonden vereniging van en door moeders van incestslachtoffers.
Tel 09 329 01 81 of 011 78 17 52

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 22 oktober 2008 om 21:22.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2008, 22:48   #94
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zei je al om belgicisme te nemen... Tsk... wil nie luisteren eh. Je hoeft er niet onder te lijden want ze snuiven aan hun eigen ziekte en worden er high van. Tjah... ok... jij wil het moeilijk doen. Tsk tsk, geef al iemand een goede raad.
Volgens mij is "prins" Gabriël een zoon van Albert 2 en Mathilde
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2008, 22:52   #95
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zelfs als dat zou gebeuren, zijn die mensen in goede handen bij mij. (mag ik toch hopen)

Mijn nonkel eh...

Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2008, 06:54   #96
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Moeders tegen Incest is een feitelijke, ongebonden vereniging van en door moeders van incestslachtoffers.
Tel 09 329 01 81 of 011 78 17 52
Ik ken de voorzitster van MTI.

En die zelfhulpgroep van Kortrijk gaan mij heel binnenkort over de vloer krijgen.
Bedankt Johan.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be