Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Wie zou jouw stem krijgen?
Obama 68 69,39%
McCain 30 30,61%
Aantal stemmers: 98. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 25 oktober 2008, 18:39   #81
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
Waar moeten ze de olie dan halen volgens jou?
Niet tiens
Zwaar investeren in alternatieve energie systemen

toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2008, 18:46   #82
L. J. Brutus
Minister-President

L. J. Brutus's schermafbeelding

Standaard

Nader
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley
L. J. Brutus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2008, 19:00   #83
Turkse Nederlander
Minister-President

Turkse Nederlander's schermafbeelding

Standaard

Obama heeft een duidelijke voorsprong genomen in de poll

Laatst gewijzigd door Turkse Nederlander : 25 oktober 2008 om 19:00.
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2008, 19:03   #84
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkse Nederlander Bekijk bericht
Obama heeft een duidelijke voorsprong genomen in de poll
Dat Obama in Europa erg populair is, en ook in de rest van de wereld was al bekend. Dit weerspiegelt helaas niet in de Verenigde Staten. Ik denk wel dat uiteindelijk Obama zal winnen, zolang er geen plotselinge nieuwigheden boven tafel komen.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2008, 21:04   #85
Argusx43
Minister

Argusx43's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox Bekijk bericht
Goed. Maar wat vindt u dan van haar:

1) creationistische uitlatingen (ze beweert nl. dat de mens en de dinosaurus vroeger samen onze planeet bevolkten.)

2) Haar uitlatingen waarin haar evangelische Wasilla Bible Church homo's zou kunnen "genezen" ...
Dat is typische hersenspoeling dat van 'de dino's zijn al miljoenen jaren geleden uitgestorven'.

Waar komen die drakenlegendes van denk je? Massa's bewijzen dat de mens en dino's te samen leefden. En wie weet misschien zijn er nog in leven in afgelegen gebieden zoals in Kongo (volgens inlanders). Maar ja heel andere topic.
Iets wat Sarah Palin wel zeker eens goed onderzocht zal hebben, maar wat voor vele brainwashzombies totaal onzinnig lijkt.
Argusx43 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2008, 22:02   #86
Akufen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
Waar moeten ze de olie dan halen volgens jou?
Jij doet precies alsof ze die nieuwe plaatsen willen ontginnen door een tekort aan olie. Daar gaat het echter niet om. Dit is gewoon een poging van de oliemaatschappijen om zoveel mogelijk land in te palmen omdat andere, nuchtere leiders later misschien hun verstand zouden gebruiken bij deze beslissing.

Voor de kandidaten zelf is het een mooie verkoopstruc door te laten uitschijnen dat er overvloedig olie zal vloeien die ze niet in het middenoosten moeten gaan halen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Argusx43 Bekijk bericht
Iets wat Sarah Palin wel zeker eens goed onderzocht zal hebben
Wat geeft u dat idee?

Laatst gewijzigd door Akufen : 25 oktober 2008 om 22:05.
Akufen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2008, 22:07   #87
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Obama vanwege zijn ethische standpunten en buitenlandse beleid.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2008, 00:01   #88
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is typische hersenspoeling dat van 'de dino's zijn al miljoenen jaren geleden uitgestorven'.

Waar komen die drakenlegendes van denk je? Massa's bewijzen dat de mens en dino's te samen leefden. En wie weet misschien zijn er nog in leven in afgelegen gebieden zoals in Kongo (volgens inlanders). Maar ja heel andere topic.
Iets wat Sarah Palin wel zeker eens goed onderzocht zal hebben, maar wat voor vele brainwashzombies totaal onzinnig lijkt.
Hoe lunatic is Sarah Palin? Behoorlijk lijkt me. Alle gekken hier op het forum vallen voor haar. Haar relatie met de duiveluitdrijver is daarbij waarschijnlijk de ultieme geslaagde test voor haar als zijnde niet helemaal van deze wereld.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2008, 00:21   #89
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Alleen lezen we niet naar het waarom van de keuze. Ik kies voor McCain, maar eigenlijk meer voor Palin. Haar ethische programmapunten acht ik heel belangrijk.
Haha 9600 euro per week aan uitgave voor haar visagiste is dus voor U een puur estetische verantwoordelijke uitgave....

Om over haar uitgavenfoliekes qua kledij tijdens haar campagne nog maar te zwijgen,tot en met de baby toe,of is die ook genomineerd voor het jobke van vice-president van de VS....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2008, 00:29   #90
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Hoe lunatic is Sarah Palin? Behoorlijk lijkt me. Alle gekken hier op het forum vallen voor haar. Haar relatie met de duiveluitdrijver is daarbij waarschijnlijk de ultieme geslaagde test voor haar als zijnde niet helemaal van deze wereld.
Ik kan er ook niet bij.

Op dit forum zitten - dacht ik - toch redelijk wat intelligente mensen. En toch steunen er heel wat het duo Mc Cain / Palin.

Zelfs als je het gedachtengoed van de republikeinen genegen bent, als belg met het privilege van een redelijk goede opvoeding en opleiding in vgl met zovele pro republican rednecks in de States omdat die gewoon niet beter weten, hoe kan je dan in godsnaam achter dat onverantwoordelijke duo staan?

Die Palin is gewoon een vogel voor de kat als Mc Cain het begeeft. Totaal onverantwoord om zo iemand in zo een belangrijke functie te stemmen. Zelfs met goede adviseurs. Je zou beginnen twijfelen aan de democratie als intelligente mensen zich achter zo een klucht kunnen zetten. Het ontaardt gewoon in goedkoop populisme. Hoe kan iemand met verantwoordelijkheidszin zich achter Palin zetten???
Oud 26 oktober 2008, 00:51   #91
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle Bekijk bericht
Ik kan er ook niet bij.

Op dit forum zitten - dacht ik - toch redelijk wat intelligente mensen. En toch steunen er heel wat het duo Mc Cain / Palin.

Zelfs als je het gedachtengoed van de republikeinen genegen bent, als belg met het privilege van een redelijk goede opvoeding en opleiding in vgl met zovele pro republican rednecks in de States omdat die gewoon niet beter weten, hoe kan je dan in godsnaam achter dat onverantwoordelijke duo staan?

Die Palin is gewoon een vogel voor de kat als Mc Cain het begeeft. Totaal onverantwoord om zo iemand in zo een belangrijke functie te stemmen. Zelfs met goede adviseurs. Je zou beginnen twijfelen aan de democratie als intelligente mensen zich achter zo een klucht kunnen zetten. Het ontaardt gewoon in goedkoop populisme. Hoe kan iemand met verantwoordelijkheidszin zich achter Palin zetten???

Ach ,ik in elk geval niet,als je Mc Cain/Palin gaat stemmen zet je gewoon het Bushbeleid verder....
Barrack Obama lijkt mij dan als president het minste kwaad wat je kan veroorzaken in vergelijking met zijn opponenten...
Maar of de yankees willen zien wat wij zien is dan weer een ander verhaal,en aangezien ze zelfs Bush een tweede presidentstermijn hebben gegeven laat mooi zien dat qua intelectueel gebied ze liever een oorlogsstoker verkiezen die hun continent op de voorgrond plaatst dan een president die op een algemene wereldvrede op uit is....
Oud 26 oktober 2008, 00:53   #92
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle Bekijk bericht
Ik kan er ook niet bij.

Ik denk dat je Palin onderschat. Maar jij staat niet alleen.

Verder ben ik verwonderd wanneer ik zie hoe zwaar de anti-McCain kamp valt over een tekort aan ervaring door zijn VP (Palin), terwijl hun eigen held Obama die dan meteen President zou worden, nog veel minder ervaring heeft dan Palin. Zij is nog Governor, die Obama heeft zelfs die ervaring niet.

BTW: argumenteren met 'alleen dommerikken stemmen op de tegenpartij' getuigt niet van veel intelligentie.

Laatst gewijzigd door Antoon : 26 oktober 2008 om 00:54.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2008, 00:57   #93
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Haha 9600 euro per week aan uitgave voor haar visagiste is dus voor U een puur estetische verantwoordelijke uitgave....

Om over haar uitgavenfoliekes qua kledij tijdens haar campagne nog maar te zwijgen,tot en met de baby toe,of is die ook genomineerd voor het jobke van vice-president van de VS....

De mensen die hiermee uitpakken verzwijgen wijselijk de uitgaven van Obama's vrouw Danielle voor hetzelfde doel. En dan gaat het niet eens om "het jobke van vice-president" na te streven, maar om als "de vrouw van..." te mogen zwaaien en glimlachen.

Laatst gewijzigd door Antoon : 26 oktober 2008 om 00:58.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2008, 00:58   #94
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
BTW: argumenteren met 'alleen dommerikken stemmen op de tegenpartij' getuigt niet van veel intelligentie.
Maar dat amerikanen zouden gaan stemmen op een persoon die zoveel jaar na dato nog steeds de vietnamezen haat om wat er gebeurd is tijdens die oorlog getuigt ook niet van véél intelligentie mijn beste....
Oud 26 oktober 2008, 01:00   #95
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De mensen die hiermee uitpakken verzwijgen wijselijk de uitgaven van Obama's vrouw Danielle voor hetzelfde doel. En dan gaat het niet eens om "het jobke van vice-president" na te streven, maar om als "de vrouw van..." te mogen zwaaien en glimlachen.
En U kan mij zeker voldoende bewijs geven hiervoor mijn beste,ik dank U alvast bij voorbaat om de bewijzen die U hiervoor gaat leveren...
Oud 26 oktober 2008, 07:43   #96
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
eurgh, heb jij nooit logica gekregen op de unief ofzo? de deductie en argumentatie die u mij in de mond legt zijn vals.

maar soit, Antoon, we verwachten niet veel anders van iemand die ons constant van de "triomf van president Bush" wil komen overtuigen,...

Als men u forceert te kiezen tussen slechts twee alternatieven en je vindt geen van beide alternatieven goed, dan kiest elke intelligente persoon voor de "minst slechte keuze".

BTW: Zelfs een ezel stoot zich geen twee keer aan de dezelfde steen.
Oud 26 oktober 2008, 07:48   #97
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN

Andro's schermafbeelding

Standaard

Voor Barack Obama.
Oud 26 oktober 2008, 08:34   #98
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, gewoon een logische gevolgtrekking uit de overvloed van wetenschappelijke aanwijzingen.

Citaat:
Waar komen die drakenlegendes van denk je?
Er bestaan dus ook echt trollen, reuzen, vampiers, weerwolven, tweehoofdige honden, , ...?

Citaat:
Massa's bewijzen dat de mens en dino's te samen leefden.
Je mag die gerust eens geven in de daartoe bestemde forumkatern.

Citaat:
En wie weet misschien zijn er nog in leven in afgelegen gebieden zoals in Kongo (volgens inlanders).
Een hele populatie dino's (en om zolang te kunnen overleven moeten dat er heel wat zijn) die toevallig steeds opnieuw aan het oog van de mensen ontsnapt is?

Citaat:
Iets wat Sarah Palin wel zeker eens goed onderzocht zal hebben,
Wellicht op de bodem van een fles ofzo.

Citaat:
maar wat voor vele brainwashzombies totaal onzinnig lijkt.
Het is dan ook onzinnig. En Palin is knettergek.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2008, 08:36   #99
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Verder ben ik verwonderd wanneer ik zie hoe zwaar de anti-McCain kamp valt over een tekort aan ervaring door zijn VP (Palin), terwijl hun eigen held Obama die dan meteen President zou worden, nog veel minder ervaring heeft dan Palin. Zij is nog Governor, die Obama heeft zelfs die ervaring niet.
Ervaring is meer dan alleen het postje dat je hebt bezet. Palin stapelt de stommiteiten op tijdens de campagne, Obama doet dat niet.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2008, 09:00   #100
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Patsy Stone's schermafbeelding

Standaard

Ik zou kiezen voor Obama. Niet omdat ik zo'n overtuigde fan van hem ben, maar hij lijkt me in dit geval the lesser of two evils. Eigenlijk is het vooral een stem tegen de extremistische zottin Palin.
Patsy Stone is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be