![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
|
![]() "Roll Call" en NYT spreken dat tegen.
![]() |
#83 |
Burgemeester
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als zij op grote lijnen overeenstemt met Obama, is dat prima voor hem. Zij loopt hem binnenlands niet voor de voeten en zij is toch wel een dame met kwaliteiten en zeker ook met buitenlandse relaties, vooral geërfd van manlief. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Obama gaat het maken, daar twijfel ik (Hillary dus) niet aan. Slechter dan Bush bestaat bijna niet - misschien dat Sarah Palin een goede kandidate was om zijn record te breken. Dan heb ik meer kans om mezelf te profileren in de succesvolle regering van Obama dan als opposant in de Senaat. Ik krijg in de Senaat minder free publicity en ik moet het opnemen tegen een heel charismatisch en zeer intelligent persoon als president. Als die chagrijn van een C. Rice(s) veel aandacht en invloed kan krijgen, moet het mij zeker lukken. En om invloed (macht) gaat het tenslotte toch. Laatst gewijzigd door Sjaax : 25 november 2008 om 16:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
|
![]() Klinkt plausibel. In ieder geval kan ze haar invloed aanmerkelijk verruimen.
![]() |
#88 | |
|
![]() Citaat:
In de vroege 19de eeuw was Secretary of State zijn een springplank naar het Witte Huis. Nu is het dat zeker niet. Kunt u mij de laatste Secretary of State noemen die ooit zelfs nog maar presidentskandidaat was? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
|
![]() Citaat:
Ik gokte enige tijd geleden erop dat Obama haar zou vragen. Ze is geen juffrouw van de straat, zoals haar voorgangster, en men heeft in het Washingtonse redelijk respect voor haar scherpe tong. Hilary, I salute you. Jozef, de door jou aangehaalde senioriteitsregel is wellicht de oorzaak dat H. Clinton zeker geen nee zal zeggen tegen een job als SoS. Er is behoorlijk wat Bushpuin op te ruimen en met een beetje elegance moet het voor haar niet zo moeilijk blijken dit te kunnen doen.
![]() |
![]() |
#90 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gates blijft op defensie, toch zeker voor één jaar.
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 26 november 2008 om 08:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
|
![]() Bush haalde Rice uit zijn eigen kringen of werd hem uit die kringen toegeschoven. Voorts zou ik echt niet weten wat ze goed gedaan heeft - oplossingen voor problemen zoals de verhouding met Rusland en wat dies meer zij heb ik haar niet zien aandragen. Wel dreigementen.
![]() |
#94 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
|
![]() Oneens. Een professor bij Stanford. Professor tussen aanhalingstekens. Afkomstig en gerecutreerd uit de Bush/Harriman kringen. Geen enkele internationale ervaring. Behalve in USAIDS dat door dezelfde kringen wordt gecontroleerd. Aanhangster van Eugenetica.
Useless.
![]() |
#96 | |
|
![]() Citaat:
Rice had al ervaring in de National Security Council onder Reagan inzake de Soviet Unie. Haar functie op stanford was van andere aard. Ze komt eigenlijk uit de stal van George Schultz. Zeer ruime ervaring in internationale zaken. Op dat vlak is Clinton vergeleken met haar een groentje. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
|
![]() Ervaring is wijsheid die te laat komt. Ze komt uit de stal van Korbel dus uit de Allbright sfeer. Nu is dat zeker niet de slechtste.
Haar intentie en opstelling ten aanzien van de onderhandlingen - in feite waren dat geen onderhandelingen maar meer bedreigingen van de zijde der VS - hebben zeer weinig crediet opgeleverd voor de VS buitenlandse politiek. Volgens insiders was haar houding arrogant, rigide en het resultaat was negatief. Het geheel getuigde niet van een briljante politieke c.q.diplomatieke instelling. Als verzachtende omstandigheid geldt misschien wel de houding van Bush zelf, die eigenlijk helemaal geen interesse had in langlopende politieke affaires met de Russen, en in feite helemaal geen politieke ambities had inzake het herstellen van betrekkingen met de Russen die al aanzienlijk geleden hadden onder de eerste 4 jaar van zijn aantreden. Bush volgde slechts een aantal lijnen die zijn vader al in gang had gezet en die zich bepaald niet het doel hadden "hoe wordt ik ooit populair" te zijn. Verre van dat. De zorgvuldig georkestreerde "False Flag" acties haaden meer dan zijn overgrote belangstelling. Hiervan is Rice indirect het slachtoffer geworden al heb ik de indruk dat ze het spelletje meespeelde.
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert. Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe. Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 26 november 2008 om 19:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Hij had ook ruime ervaring in internationale zaken! lol Toch hielp die hem, Duitsland, Europa en de wereld niet. lol lol lol Hillary rules! Laatst gewijzigd door Oliebolleke : 26 november 2008 om 23:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
|
![]() Ondertussen zijn alle keuzes van Obama voor zijn Cabinet bekend:
Secretary of State: Hillary Clinton Secretary of the Treasury: Timothy Geithner Secretary of Defense: Robert Gates Attorney General: Eric Holder Jr. Secretary of the Interior: Ken Salazar Secretary of Agriculture: Tom Vilsack Secretary of Commerce: Bill Richardson Secretary of Labor: Hilda Solis Secretary of Health and Human Services: Tom Daschle Secretary of Housing and Human Development: Shaun Donovan Secretary of Transportation: Ray LaHood Secretary of Energy: Steven Chu Secretary of Education: Arne Duncan Secretary of Veterans Affairs: Eric Shinseki Secretary of Homeland Security: Janet Napolitano De vier mensen die ik voorspeld had zitten er in, maar twee wel op een andere plaats dan verwacht. |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
|
![]() Al bij al lijkt me dit een erg sterk Cabinet. Verschillende personen lijken uitstekende keuzes: Geithner, Gates, Salazar, Vilsack, Richardson, Daschle, Donovan, LaHood en Napolitano lijken mij echt wel zeer geschikt.
Clinton en Holder lijken mij minder gelukkige keuzes. Silas, Chu en Duncan zijn voor mij nobele onbekenden. Wat Shinseki betreft, lijkt mij een zeer eerbaar man, maar ik ben uit principe geen fan van (ex-)generaals op departementen die vooral met militaire zaken bezig zijn. |
![]() |
![]() |