![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom P magazine wel politieke artiekels heeft en Flair niet kan aan de doelgroep liggen waarop tijdschriften mikken; Flair is vooral voor jonge vrouwen bedoeld tot 30 jaar, staan er in playboy dan wel artikels over politiek en wordt ze daarom verkocht?
Anorexia heeft te maken met verstoorde gezinsrelaties waarbinnen een verstoord zelfbeeld ontstond, tegenwoordig komt anorexia ook voor bij jongens. Het is verzet tegen een volwassen lichaam,ingewikkelde materie en echt niet slechts het gevolg van media en beeldvorming die hierdoor ontstaat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De flair wordt gekocht omdat mensen ;vooral vrouwen dit een tof blad vinden.
Daaruit afleiden dat vrouwen geen belangstelling hebben voor politiek is zever; dan moet je eerst kijken of geen andere bladen, kanalen worden gebruikt om zich te informeren over politiek. Mijn dochter leest de Flair, Knack en volgt het nieuws , Terzake en Paul en Witteman, Koppen en telefacts...is ze nu 'onvrij'? |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen; men komt tegemoet aan verschillende interesses bij andere doelgroepen, niets mis mee volgens mij tenzij u het mes op de keel voelt om die bladen te kopen , te lezen en als leidraad voor uw leven te gebruiken.
Persoonlijk heb ik daar helemaal geen last van. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Marketingmensen zijn echt niet zo sterk dat ze behoeftes en een vraag kunnen creeren hoor, ze kunnen er enkel wat op inspelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Weeral slaag je erin C2C om een onderwerp te brengen dat heel gevoelig ligt en getaboeïseerd is sinds de jaren 60, omdat we erin zijn geslaagd ons vanaf dan wat anders zijn te gaan wijsmaken mbt dat onderwerp.
De discriminatie en de onvrijheid is er nog steeds, en ze is er overal. Ik heb niet de tijd noch de zin om er uitgebreid op in te gaan, maar het is duidelijk dat er een aantal normen worden opgelegd van buitenaf, waardoor mensen de druk gaan voelen om hieraan te gaan voldoen. Die normen worden opgelegd door de mannen die nog steeds de belangrijkste touwtjes van onze samenleving in handen hebben, maar ook door andere vrouwen die op angstwekkende wijze proberen te voldoen aan de vraag van die mannen... Zo gaat het niet alleen over het hele schoonheidsideaal enerzijds, wat mi vooral te maken heeft met een hallucinant grote industrie die gesteund moet worden. Maar anderzijds gaat het er ook om dat je liefst niet meer te vrouwelijk mag zijn (anders ben je een "she-male" ![]() Je moet ook liefst zo snel mogelijk intiem gaan met je partner want anders zal de samenleving je achterdochtig gaan bekijken. Ben je preuts? Conservatief misschien? Of überchristelijk? Oh neen, bevind je je nog in één of ander strak keurslijf door een opvoeding waar de meute uit de jaren 60 je uit heeft probern te bevrijden? Want zelf een keuze maken die anders is dan de maatschappelijk gedicteerde, dat bestaat natuurlijk niet... Tegenwoordig zijn er -16 jarige meisjes die de benen spreiden (al dan niet voor een webcam) voor wat belwaarde, en die dat op geen enkele manier verkeerd vinden... Dan hebben we het niet gehad over vrouwen op de werkvloer die dankzij het hele antivrouwendiscriminatiebeleid bijna nog eens extra gediscrimineerd worden, waardoor het ideaal - de vrouwelijke manager- bijna niet meer haalbaar is. Tenzij de vrouw al haar vrouwelijke privileges, zijnde kinderen krijgen en daarna ook effectief moeder zijn, in zwangerschapsverlof nemen en ouderschapsverlof opnemen maw, of een loopbaanonderbreking ... opgeeft, maakt ze geen kans op die baan als manager. Er wordt gezegd dat er geen discriminatie meer is en dat we vrij zijn, maar dat is de beste en meest effectieve manier om vrouwen te laten denken dat een keuze voor een man niet aan hen ligt, maar aan hun gebrekkige capaciteiten bvb... (of aan de verderfelijke keuze die ze gemaakt hebben om bvb voor hun eigen kinderen te zorgen...). Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 13 november 2008 om 17:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68 Laatst gewijzigd door smiley : 13 november 2008 om 18:01. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
|
![]() Citaat:
Het is een foute interpretatie om te gaan beweren dat dat allemaal "plots" ontstaan is. The more things change the more they stay the same. Het is daarenboven een foute interpretatie om te gaan beweren dat misstappen alleen maar gebeuren bij mensen die dat "normaal" zouden moeten vinden. En hoeveel gevallen zijn er zo? Zijn meisjes onvrij sinds Dutroux? Zijn vrouwen in Oostenrijk het minst vrij in de wereld omdat het daar "Fritzlt" tussen het struikgewas? Vrijheid voor vrouwen is gewoonweg vergroot. Die van mannen OOK trouwens. Dat een vrouw volledig vrij is, dat zal je mij niet horen zeggen, gewoonweg omdat "de" vrijheid niet bestaat.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 13 november 2008 om 17:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Banneling
|
![]() man man man hoe is het mogelijk dat de doorsnee hier meegaat in het feit dat westerse vrouwen niet vrij zijn en islamitische wel
![]() man man man ongelooflijk de meeste commentar komt dan nog van de mannen - zijn jullie zo jaloers dat jullie geen knappe moderne westerse vrouw kunnen krijgen? Wat is dat hier eigenlijk. Ik ben niet beschaamd om te durven toegeven dat ik dolgraag mijn job doe en niet alleen voor de centen dat ik mijn vrijheid geweldig vind om naar de beautyshop te gaan en mijn lange haren mag wapperen op straat (enfin niet in alle plaatsen in antwerpen) dat ik mag autorijden en mijn eigen auto heb maar uit milieu overwegingen gebruik ik veel het openbaar vervoer vrijheid om mijn hobbys uit te oefenen zucht ...neen ik kies niet voor de burka en ook niet voor de dictatuur van de mannen ![]() Laatst gewijzigd door shaddy : 13 november 2008 om 18:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | ||
|
![]() Citaat:
Dat is iets heel anders dan vrijheid. Een cultuur kan perfect bolstaan van formele vrijheden en toch zeer onderdrukkend zijn. Vele intellectuelen vinden immers dat onze formele vrijheden slechts een glijmiddel zijn om de veel grotere onvrijheid die daaronder schuilt (namelijk de totalitaire vrije markt) te camoufleren. Ge moet eens het bekende boek van Jean Bricmont lezen, over hoe onze "mensenrechten en vrijheden" louter een camouflagetruuk zijn om ons onvrij te houden en om ons de ideologie van de vrije markt door de strot te rammen. Of lees Slavoj Zizek eens. Die heeft daar prachtige inzichten over. Die zegt: vandaag zijt ge vrij als consument en kunt ge duizende onzinnige individualistische keuzes maken, -- zolang die maar binnen de grenzen van het consumentendom vallen -- maar o wee als ge échte vragen durft stellen over ons maatschappelijk systeem en het consumentdom in vraag durft stellen, want dan beschouwt de staat u als terrorist. O wee als ge voor échte vrijheid wilt kiezen, dan zijt ge staatsgevaarlijk.
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | ||
|
![]() Citaat:
Wij leven in een maatschappij vol formele vrijheden, maar zonder vrijheid als cultuurfenomeen. De primitieve maatschappijen waar gij het over hebt, beschikken niet over formele vrijheden, maar wel over vrijheid als cultuurfenomeen. Antropologen en cross-culturele psychologen hebben trouwens al sinds de jaren '30 van vorige eeuw gevonden dat de typische kenmerken van onvrijheid (neuroses, psychoses, depressies, oedipuscomplexen, etc...) zelden voorkomen in andere, primitieve culturen. Maar wel volop bij ons. Te beginnen bij Margaret Mead's "Coming of Age in Samoa" (1928), "Growing Up in New Guinea" (1930) en vooral "Sex and Temperament in Three Primitive Societies" (1935) over het enorme verschil in vrijheid tussen jonge mensen in Polynesië en die in Europa en de VS.
Laatst gewijzigd door C2C : 13 november 2008 om 18:45. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Neen dank u Citaat:
![]() |
![]() |
#96 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() C2C:Nou dan moeten jou antropologen eens naar Iran gaan, of Saoudi Arabie of gewoon; een aandachtswijk!
Daar kom je mensen tegen die last hebben van neurose omdat (dit geldt vooral voor vrouwen) hun persoonlijkheid door de maatschappelijke norm volledig wordt weggegomd. Voor de rest is uw betoog een aanfluiting van basisrechten, die 'formele' vrijheden zijn nodig om andere vrijheden te kunnen benutten.Het is bijvoorbeeld lastig jezelf te informeren als je niet kunt lezen of schrijven, daarom is onderwijs een basisrecht wat door de taliban bijvoorbeeld werd afgeschaft voor meisjes! Gaat u gezellig daar leuteren over uw 'vrijheden'! |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Waarom mogen vrouwen en mannen niet verschillen ? Laatst gewijzigd door DenDane : 13 november 2008 om 20:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | ||
|
![]() Citaat:
1. Ten eerste ben ik, nogmaals, voorstander van vrijheid voor álle mensen. 2. Ten tweede: gij zijt een relativist. Uw redenering stelt dat de onderdrukking van Westerse vrouwen geen probleem is, omdat Saudische vrouwen erger onderdrukt worden. Ik vind dat een zwakke redenering. Het is niet omdat Saudische vrouwen onderdrukt worden, dat we de (minder opzichtige) onderdrukking van Westerse vrouwen moeten tolereren. Voor mij is élke vorm van onderdrukking problematisch. 3. Mijn betoog is gebaseerd op een streven naar het verstrekken van basisrechten voor álle mensen, en op échte basisrechten. Maar dat is te diepgaand voor u. Want gij zijt tevreden met oppervlakkige formele rechten die teniet worden gedaan door de diepe onvrijheid waarin ze ingebed zijn. Mijn betoog is om die diepe onvrijheid weg te werken, want enkel dan kunt ge daar formele basisrechten op laten floreren. Kortom, gij representeert het klassieke oppervlakkigheidsdenken over vrijheid. Ik doe daar niet aan mee. Ik ben niet zo naïef.
![]() |
![]() |