![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Beseft u wel dat de enige link naar echte cijfers die u geplaatst heeft aantoont dat die reserves onbestaande zijn? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is daarentegen 'niemand', behalve u, die beweerd dat Somalië geen olie heeft, wat niet hetzelfde is als beweren dat Somalië geen 'bewezen' reserves heeft, zoals ik zopas aantoonde. Ik denk dat u het ondertussen wel weet eigenlijk. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 26 november 2008 om 19:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
|
![]() Citaat:
U erkent overigens zelf dat Somalië geen bewezen oliereserves heeft. Het heeft dus alleen oliereserves die niet bewezen zijn. Als ik geen bewezen inkomsten heb. Hoeveel inkomsten heb ik dan precies? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Pas gewoon op volgende keer als jer ergens het cijfer '0' in een tabel ziet staan. Je baseerde daar een verkeerde conclusie op. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
|
![]()
![]() |
#86 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Diezelfde link had ik al eerder gegeven in deze draad. Met de nodige nuanceringen, waaruit blijkt dat er geen tegenspraak is tussen de wereldbankstudie die het grote potentieel van Somalië op het gebied van olie weergeeft, en de niet 'bestaande' 'bewezen' reserves. Geen reden dus om de wereldbankstudie of degenen die ernaar verwijzen op basis van deze tabel 'belachelijk' te vinden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik verwees naar conclusies van die studie. Indien U die studie in twijfel trekt kom dan met degelijke argumenten af in plaats van te verwijzen naar de 'bewezen' reserves om daarmee die studie in discrediet te brengen. U weet ondertussen dat uw opmerking naast de kwestie was. Het gaat nu nog slechts om uw ego. Dit forum heeft een andere bedoeling.
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 27 november 2008 om 16:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nogmaals, 'bewezen' reserves houden rekening met de politieke situatie van een land. Dat je geen olie naar boven kan halen, omwille van de onstabiliteit van Somalië, betekent niet dat er niets in de grond zit. Hoe veel er precies in de grond zit weet ik niet, maar volgens de wereldbank is het 'veel' in verhouding tot de meeste andere Afrikaanse landen. Vergeet ook niet dat verschillende westerse oliemaatschappijen reeds concessies bezitten voor de explotatie van die olie. Welke redenen heeft u eigenlijk om aan te nemen dat de studie van de wereldbank verkeerd zou zijn? Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 27 november 2008 om 19:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
|
![]() Citaat:
De reden die ik heb om aan te nemen dat de "studie" waarnaar u verwijst verkeerd is omdat ik niet eens een bewijs heb dat ze bestaat (en u ook niet). U moet eens leren niet gewoon klakkeloos te geloven wat u op één of andere website leest. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Uw manier om bronnen verdacht te maken is ronduit oneerlijk. En dat terwijl u zelf amper bronnen geeft. Ik heb de namen van de auteurs die naar deze wereldbandstudie verwijzen (meer dan 1 artikel trouwens) gegeven. Maar u doet zonder het minste argument alsof die auteurs zouden liegen en een studie van de wereldbank uit hun mouw zouden schudden, omdat u zelfs geen kleine vergissing kan toegeven. U hoeft niets toe te geven. Mensen kunnen wel lezen en hun eigen oordeel vormen. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 28 november 2008 om 15:30. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
|
![]() Citaat:
Hebt u ooit van het concept "bronnenkritiek" gehoord? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 28 november 2008 om 17:58. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
|
![]() Citaat:
Beydoun, who now works for Marathon Oil in London, cautioned in a recent interview that on the basis of his findings alone, "you cannot say there definitely is oil," but he added: "The different ingredients for generation of oil are there. The question is whether the oil generated there has been trapped or whether it dispersed or evaporated." Toch merkwaardig dat uw freelance journalist dat niet het vermelden waard vond. Kortom: U hebt geen enkele geloofwaardige en verifieerbare bron en niet één cijfer. En toch meende u te kunnen beweren dat het hele VS-beleid gestuurd wordt door olie-reserves (die nog niemand gevonden heeft). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De 'East African Petroleum Conference' in 2005 in Oeganda benadrukte het petroleumpotentieel in Oost Afrika, meer specifiek in de hoorn van Afrika. (bron: Petrosom)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
|
![]() "Er is potentieel"
Dat is een beetje zoals Didier Reynders die over de gemeenschapsdialoog zegt: "De sfeer is goed". Wat koop je daarvoor. Niets dus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar u legt nog steeds de conclusie van een wereldbankstudie naast zich neer (u twijfelt zelfs aan het bestaan van die studie door O’Connor en Beydoun uit 1991), maar dan gaat u wel weer een van de makers van die studie citeren. Om daarna weer te beweren Citaat:
Citaat:
Dit is voorbij de logica en niet de naam een eerlijke discussie waardig. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 28 november 2008 om 18:25. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Board Global Policy forum Citaat:
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 28 november 2008 om 18:29. |
||
![]() |