![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wat je daar schrijft is dus eigenlijk zever. Ja toch ? Elkaar respecteren is ook de ander naast jouw dulden beseffend dat je zelf wel eens fout kan zijn. En dat is eigenlijk de basis van politiek, en het overleg platform dat de overheid bied voor vreedzaam overleg tussen politieke meningen.
![]() |
![]() |
#82 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U bent niet zo hard bezig met het monetair beleid te volgen, veronderstel ik dan.
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moeten wetten worden opgelegd?
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ook jij kan mij geen blauwdruk geven van een geweldloze wereld. Ook jij erkent geweld ter zelfverdediging, en daardoor erken je dat een geweldloze wereld onbestaand is. Ook jij zweert niet alle geweld af. Een overheid is onderdeel van mijn en jouw zelfverdediging, zonder in willekeur te vervallen. Ook mijn wereld draait rond 't principe van: initiatie van agressie is verboden. Net zoals jouw wereld. Ook in mijn wereld wordt initiatie van agressie aangepakt, net zoals in jouw wereld. Jij maakt op dit punt geen enkel verschil. Niks. Totaal niks.
![]() |
![]() |
#86 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door MIS : 6 december 2008 om 20:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iemand die wilt overheersen, heeft daar een instrument voor nodig. In de moderne tijd verleent de overheid zich daar het beste toe.
Daarin volg ik u. Ik volg niet in het feit dat dit wenselijk zou zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 7 december 2008 om 04:50. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Banneling
|
![]() Omdat je literalistische vertaling van een vrijheidsbeeld veel te beperkt is en je geen rekening lijkt te houden met de zelfontwikkelingslijnen zoals te onderscheiden vallen? Moest je denken dat je dit wel doet en slechts doet alsof, doe je er goed aan de spelregels te herlezen. Maar goed, je hebt wijsbegeerte gestudeerd, de begeerte is blijkbaar gebleven, ook dat heb je schijnbaar nogal letterlijk genomen. Een hoop argumenten die slechts de tegenstellingen bekrachtigen om je er vervolgens over te verwonderen dat men je niet begrijpt. Misschien ligt het aan het ventje dat zich slechts kan schragen achter boekenwijsheid zonder de ervaring zelf? Je ziet zelfs tegenstellingen in de bevestiging, wat wil je nu ?
Laatst gewijzigd door MIS : 7 december 2008 om 04:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Dat heeft niets met 'overheersen' te maken en alles met het zo optimaal mogelijk organiseren van de samenleving. Een samenleving kan niet bestaan zonder overheid en een overheid kan niet bestaan zonder dwangmiddelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
alleen zou het nog beter zijn moest er geen overheid meer zijn, dan zou je nog meer kunnen overheersen met je geld. ik volg hem niet in de wenselijkheid daarvan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Assume a libertarian world then ... + wat er staat, dan zou 't kloppen. Jullie libertariers vergeten ALTIJD de verborgen premissen duidelijk te zetten, en jullie nemen aan dat deze van toepassing zij op de wereld van vandaag. Wat dus niet zo is. Wat er nu staat is zo straf als: Wij moeten dringend afdoende en kleine anti muis wapens ontwerpen en in massaproductie steken, willen we als mensheid de komende 200 jaar overleven. De verborgen premisse is hier: De mensheid wordt elke 3 jaar 4% kleiner. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#95 |
Minister
|
![]() Zo ook:
Als je 't concept overheid aanvalt in een zuiver libertarische natte droom, dan val je daar geen mensen door aan. Dat is waar. In onze reële wereld toch (en er is maar één aarde in het nu) val je ook mij aan wanneer je de overheid aanvalt. Want de overheid dat zijn wij, georganiseerd in een groep. Als jij je van die groep wil onttrekken, wel doe dan dat, ook van de voordelen die jij met stank voor dank en inhalig tot je neemt.
![]() |
#96 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Heel wat denkbare betere samenlevingen kunnen niet ontstaan omdat er al een overheid is mét dwangmiddelen die er alles aan doet om één bepaalde vorm v samenleven te bestendigen. Ook al bevalt die maar een kleine meerderheid. Ook al is die niet rationeel. Ook al is ze destructief in the long run. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |