![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Straf, ik als atheïst heb na Uw bericht hier te lezen mijn vloer grondig geïnspecteerd....
Dacht ik volgens Uw redenering een kraaknette vloer aan te treffen,helaas zal ik straks verplicht zijn om hem te kuisen.... ![]() Maar ik neem het U alvast niet kwalijk aangezien U een gevangene van Uw eigen geloof bent die geprangd zit tussen zijn god en zijn geloofsgemeenschap en die zijn geloof belijdt uit angst om door zijn geloofsgemeenschap als niet gelovig genoeg dreigt aanzien te worden... Ons atheïst zijn bevrijdt ons van zulke geloofsgemeenschappelijke dwangmaatregelen die verplichten tot iets te geloven wat geen mens heeft mogen aanschouwen... Wij hoeven slechts in de spiegel te kijken mijn beste om datgene te zien waaraan wij uiteindelijk onze verantwoordelijkheid in ons bestaan dienen af te leggen...... Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Het enige wat ik wou doen is deze argumentatie weerleggen en tonen dat er theorien zijn die helemaal geen creator nodig hebben om ons heelal te brengen waar het is, theorien die zeggen dat het zelfs niet anders kan dan dat dit wel eens moet gebeuren. Hiermee heb ik gewoon bewezen dat een andere uitleg mogelijk is (er zijn er zo vele), en dat het dus allemaal weer terug komt op wat je zelf gelooft. Maar goed, om op je vraag te antwoorden: God kan inderdaad de god van alle universums zijn, maar dan zou god ook boven de tijd staan, tijd is immers een eigenschap van ons universum. m.a.w. zou hij ons universum van big bang tot einde (big crunch of big rip) als 1 struktuur zien. Hij weet dus wat we gaan doen voor we het gedaan hebben. Nochtans, TN zei dat het leven een test is om te bepalen waar we in het volgende leven mogen naartoe gaan, maar god weet het al, geen test dus! Sterker nog, als we na het leven in dit universum bij god in de hemel of bij de duivel in de hel zouden gaan, dan gaan we naar een plaats waar tijd niet is wat het hier is, of zelfs niet bestaat. Dit betekend dat we vandaar ook het universum van begin tot einde kunnen bekijken als 1 struktuur, en dus vanuit ons huidig perspectief hier in dit universum, zijn we eigenlijk daar dus al! Het zou dus inderdaad kunnen dat er een creator van het multiversum bestaat, maar dan kan het leven hier geen beproeving zijn, kan er geen hemel of hel zijn waar men 'na' het leven naartoe gaat, kan die god ons niet 'tijdens' ons leven evalueren en 'erna' beoordelen. M.a.w. dan is het wel heel zeker dat wat er in de koran en in de bijbel staat gewoon uit de lucht gegrepen is door onwetende mensen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Je bekijkt het op een foute manier. Koolstof is niet 'gemaakt' om leven te scheppen. Het leven is ontstaan doordat er o.a. koolstof aanwezig was. Zonder fotosynthese is er geen leven mogelijk? Toch wel. Dit bevestigt mijn vermoeden dat je geen brede wetenschappelijke basis hebt. Planten en dieren houden elkaar in leven? Er zijn meer dan planten nodig om dieren in leven te houden, en omgekeerd. Als er alleen dieren zouden zijn zou alle O2 en C3H6O6 opgebruikt worden en zouden de dieren uitsterven? Daarom zijn dieren niet als eerste ontstaan. Een soort ontstaat in de evolutie als die 'kan' ontstaan. Als er voldoende ruimte is en als de omstandigheden dit toelaten.
Mijn blog: http://thethumbingtraveler.tk/ Laatst gewijzigd door diminike : 12 december 2008 om 09:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Misschien omdat je sommige antwoorden selectief negeert? ![]()
![]() |
![]() |
#86 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
|
![]() Citaat:
Het is zo dat de hogere dimensies of een verruimde toestand van bewustzijn ons laten zien dat alles met elkaar verbonden is, en doordrongen van bewustzijn. Vele mensen beleven in de na de dood wereld een soort van extase, een realiteit die meestal meer bevredigend is dan de onze hier. Maar dat maakt het nog geen hemel of god. Wanneer wij geïncarneerd zijn in een fysisch lichaam hebben wij de illusie van afgescheidenheid in een veeleisende fysische wereld met een veeleisend fysisch lichaam, wat in schril contrast staat met de meer fijnstoffelijke na de dood dimensies.
Laatst gewijzigd door exodus : 12 december 2008 om 09:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En dat is dan de ethiek van de notoire zelfmoord terrorist. Je hebt er geen benul van hoeveel schade dit soort denken doet eh ?
![]() |
![]() |
#89 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
als ik jouw pleidooi lees. Is materie niet noodzakelijk voor het leven?
![]() |
![]() |
#90 | |
|
![]() Citaat:
![]() De redenen dat wij incarneren is duidelijk omdat er iets uit te leren valt. Je kan er iets mee verdienen, je neemt er iets van mee. Dat is dan ook de reden dat het gedaan wordt. De vruchten worden achteraf geplukt. Maar het houdt soms blijkbaar wel bepaalde risoco's in, in die zin dat de ziel dan totaal verdwaald geraakt in het materialisitische leven in geloofsystemen, verslavingen van gelijk welke aard (emotioneel, materieel,..). Enzovoort.
Laatst gewijzigd door exodus : 12 december 2008 om 11:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Iedereen moet zijn plan trekken.
Hamas accepts 1967 borders, but will never recognize Israel, top official says Speaking to Palestinian news agency Ma'an, Mahmoud Zahar says recognition of Israel would deprive future Palestinian generations of the possibility to 'liberate' their lands. Published 12:49 11.05.11 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Minister
|
![]() "kans" is in deze discussie irrelevant. Over een oneindige tijd gezien zal alles waar ook maar de kleinste kans op bestaat ooit moeten voorvallen. Als men geblinddoekt voor een oneindig lange tijd een bal in een basket probeert te gooien, is het ook geen knappe prestatie wanneer dit uiteindelijk lukt.
Wat wel verwonderlijk is, is de vraag waarom dingen "kunnen" en "bestaan", waarom er "een" kans bestaat. Het is echter onmogelijk daar kansen op te plakken. Deze verwondering hoort bij het magisteria van de religie, de wetenschap van de kansberekening staat daar strikt los van.
![]() |
#93 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Kan je het niet aan: na het leven is er niets meer. Kan jij je dat niet voorstellen? Het is net hetzelfde als voor je geboorte... toen was jij er ook niet.
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat gaat me een stap te ver. Dat kun je ook niet weten. Ik denk wel dat als je doodgaat je overgaat in een ander soort bewustzijn. Dat kan je niet leven noemen, maar toch.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Met andere woorden: Alles wat er van je overblijft is het Leven zelf. Zie het zo: In de korte periode dat je 'leeft' kwam je zonder enige reden van nergens en toch gebonden aan de genenpoel die mens noemt om na je dood weer terug te keren naar nergens, slechts herinnerd in de RAM van het DNA en in de ROM van cultuur.
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ben -en was voorheen ook al - volledig mee met u en volledig akkoord. Citaat:
Ik hoop dat TN het ook leest en goed oplet. Citaat:
Citaat:
Volledig mee en volledig akkoord.
![]() |
![]() |
#98 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#99 |
Europees Commissaris
|
![]() @ Rizzz:
Het is dus tevens mogelijk, vermits we nu al mogelijks in ontelbare universums bestaan, dat we gelijktijdig in het 1 universum de grootste schurk zijn terwijl we in een ander universum de goedheid zelve zijn ...
![]() |
#100 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ben absoluut niet akkoord met wat u zegt. Wanneer u de string theorie aanvaardt (en mijn vrienden wetenschappers zullen eindelijk toegeven dat die theorie meer en meer aan belang en geloofwaardigheid wint), dan bestaan er ontelbare heelallen en een pak meer dimensies dan wij kunnen waarnemen. het is best mogelijk dat ons leven in onze dimensie stopt, maar dat we overstappen naar een ander dimensie en een andere realiteit. Dat er na het leven niets meer is, weet u gewoonweg niet.
![]() |